Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2018, 14:18   #21
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Gent heeft nu eenmaal een structureel probleem van woningtekort. Dit drijft huurprijzen voor degelijke woningen fors op en huisbazen voelen aan dat ze zich wat kunnen permitteren. Ik heb genoeg naar huurwoningen gezocht toen ik in Gent woonde en het aantal zoekenden dat afkwam op een advertentie was ronduit belachelijk. Je voelde ook aan dat die mensen bereid waren om hun eisen serieus bij te stellen als ze maar aan een woning konden geraken.

Veel woningen in Gent kampen trouwens met vochtproblemen en de bijhorende nevenverschijnselen als houtrot en schimmel. Er is dringend behoefte aan grootschalige modernisering maar noch de politiek noch de vastgoedsector voelen zich echt geroepen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2018, 15:12   #22
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Het wordt nog straffer !! In Villa Politica zeggen ze dat de vergunning voor renovaties van die krotten al 2 jaar in de schuif lag te rotten. Goed gewerkt Termont & co.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2018, 15:17   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

ook die krotten behoren tot de erfenis van links.

Zie wat voor knoeiboel ze er in Antwerpen van gemaakt hebben.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2018, 15:18   #24
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het wordt nog straffer !! In Villa Politica zeggen ze dat de vergunning voor renovaties van die krotten al 2 jaar in de schuif lag te rotten. Goed gewerkt Termont & co.
het zoveelste hoogtepunt voor den Daniël. Mooi afscheidskado trouwens

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2018, 15:33   #25
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
het zoveelste hoogtepunt voor den Daniël. Mooi afscheidskado trouwens
De leugenaar zal zich wel een ander afscheid van de politiek voorgesteld hebben.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2018, 15:38   #26
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
De leugenaar zal zich wel een ander afscheid van de politiek voorgesteld hebben.
Als em maar geen Stevaertje doet in de Graslei
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2018, 16:03   #27
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

"Ik heb mijn verantwoordelijkheid genomen", zegt Termont

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10/03/termont/

Dat het Gentse Stadsbestuur mee in de RVB zit van bewuste maatschappij, en dus die schandelijke toestand allang bekend is en verholpen had kunnen worden, vergeet hij gemakshalve te melden. Waarschijnlijk had hij het toen te druk met zijn luxueuze voetbaltempel en zijn gratis snoepreisjes naar de Côte d'Azur.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 3 oktober 2018 om 16:05.
Oud 3 oktober 2018, 17:51   #28
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Gent heeft nu eenmaal een structureel probleem van woningtekort.

Veel woningen in Gent kampen trouwens met vochtproblemen en de bijhorende nevenverschijnselen als houtrot en schimmel. Er is dringend behoefte aan grootschalige modernisering maar noch de politiek noch de vastgoedsector voelen zich echt geroepen.
Natuurlijk gebeurd er niets en heeft links Gent net als Luik (Di Rupo) liever een groot station complex met veel stad/staat/spoorweg bedienden!!!

Links en extreem links groen hun economisch beleid is "alles aan en voor de staat". Voorbeelden genoeg >>> Zie hoe het gesteld was in het vroegere oost blok = Blokken= duivenkoten, Venezuela= krotten.

Met links beleid dat uiteindelijk leid naar repressie en armoede is het toch normaal dat de privé géén interesse heeft om te investeren in het voor de privé risico vol links bastion. Waar geredeneerd word "pakken waar het zit"

Waar krakers vrij spel kregen, handelaars verjaagt worden, en de islam gecultiveerd word!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2018, 17:59   #29
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Maar dat is juist de linkse strategie, het volk opjutten, boos maken met vakbond en belangengroepen om dan schuld in bende vorming op anderen te schuiven. Anders denkende die persoonlijk wel zelf verantwoordelijk willen zijn voor wat ze doen = rechts!

Zelf realiseren, en werken dan alles te verwachten van het hangmat systeem.

Schelden, nietsdoen of "de zaak" vernielen is de werkwijze van links om de macht te forceren.

Daarom mogen hun ivoren torens steeds weer stelen en bedriegen van hun aanhang omdat ze toch willen leven van waar en andersdenkende voor werkt!

Waar ze in Links en Extreem links Groen in Gent dan wel sterk in zijn is om stelselmatig de Vlaamse Leeuw vlag te vervangen op het gravensteen en Belfort enz. door de groene gestileerde leeuw vlag van de provincie ( als’t maar groen en niet Vlaams is)…..daar hebben ze dus oog voor!

Niet dat mensen 500€ moeten betalen voor en krot van de stad huisjesmelker.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 3 oktober 2018 om 18:05.
Oud 3 oktober 2018, 18:09   #30
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
"Ik heb mijn verantwoordelijkheid genomen", zegt Termont

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10/03/termont/

Dat het Gentse Stadsbestuur mee in de RVB zit van bewuste maatschappij, en dus die schandelijke toestand allang bekend is en verholpen had kunnen worden, vergeet hij gemakshalve te melden. Waarschijnlijk had hij het toen te druk met zijn luxueuze voetbaltempel en zijn gratis snoepreisjes naar de Côte d'Azur.
"Ik heb mijn " LINKSE "verantwoordelijkheid genomen", bedoeld Termont. En het volledig door gedrukt toen Extreem Links Groen er bij kwam!
Koop stad Gent BLOED ROOD DOOD. De mensen die kunnen ontvluchten Gent, OCMW klanten blijven!

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 3 oktober 2018 om 18:13.
Oud 3 oktober 2018, 18:50   #31
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Als em maar geen Stevaertje doet in de Graslei
Zwerfvuil...
Oud 3 oktober 2018, 18:51   #32
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat een kind niet tussen schimmel mag opgroeien.
Oud 3 oktober 2018, 18:52   #33
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Tiens, werd de VRT hier overlaatst niet afgeschilderd als een rood bastion? Dat ze nu met zoiets naar buiten komen in volle verkiezingsstijd.

Eigenaardig, niet?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2018, 18:54   #34
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

In Nederland was er eens een sociale woningbouwbedrijf met enkele miljarden in kas,

maar ze vergaten hun werk te doen: sociale woningen bouwen

de lijst wachtenden was enorm groot
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2018, 19:03   #35
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens Rik Van Cauwelaert op tv gisterenavond zou dat de sossen in Gent wel eens duur te staan kunnen komen, en terecht.
De beelden van de rampzalige toestand van die huizen waren hallucinant .

Huishuur ontvangen van huizen die onbewoonbaar waren verklaard, emmers in huis om het water op te vangen dat door het dak lekt, een kind dat luchtweg problemen heeft en bij zijn grootouders woont op advies van de dokter ….etc, je houd het niet voor mogelijk!

http://www.standaard.be/cnt/dmf20181002_03801947

Dank u Termont en uw linkse troep.
En ondertussen kopen die
huurders eigendommen in hun land van oorsprong...………
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181003_03805021
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2018, 19:04   #36
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Massa PVDA'ers hierboven. Of denken jullie dit probleem op te lossen zonder de Vlaamse begrotingsmiddelen voor sociale huisvesting gevoelig te verhogen?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2018, 19:08   #37
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Elke Decruynaere: ‘Ja, we zijn in de fout gegaan’

Citaat:
Sinds de uitzending van Terzake dinsdagavond is de Gentse schepen Elke Decruynaere (Groen) kop van Jut op de sociale media. Met een gênant interview over de wantoestanden in sociale woningen maakte ze de schade voor het progressieve stadsbestuur alleen maar groter. Never waste a good crisis, luidt de strategie een dag later. ‘Laat het ons dan ineens maar over woonbeleid hebben.
Daar kan je maar 1 ding op reageren denk ik en dat is: "Straffe kost "

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 oktober 2018 om 19:08.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2018, 19:23   #38
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ze had dat beter gisteren onmiddellijk gezegd, ipv eindeloos rond de pot te draaien. Het Stadsbestuur zit in de RvB van die maatschappij, Termont moet dus niet afkomen dat hij zijn verantwoordelijkheid zou genomen hebben, rijkelijk te laat, btw. Zijn kostbare tijd werd echter in beslag genoimen door de bouw van een luxueus voetbal-stadion en kosteloze snoepreisjes naar Cannes aan de Côte d'Azur.

Citaat:
Oud 3 oktober 2018, 19:25   #39
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze had dat beter gisteren onmiddellijk gezegd, ipv eindeloos rond de pot te draaien. Het Stadsbestuur zit in de RvB van die maatschappij, Termont moet dus niet afkomen dat hij zijn verantwoordelijkheid zou genomen hebben, rijkelijk te laat, btw. Zijn kostbare tijd werd echter in beslag genoimen door de bouw van een luxueus voetbal-stadion en kosteloze snoepreisjes naar Cannes aan de Côte d'Azur.
Zo is dat ...
Oud 3 oktober 2018, 19:37   #40
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, als schepen bij Termont heeft ze het liegen natuurlijk wel van de beste geleerd.

Crisismanagement daarentegen...

Wat een hypocrisie weer
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be