![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een toefje LSD is veel beter.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik speelde al met de meisjes. En niet met hun voetjes.
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nou ja het zijn keuzen die men maakt.
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat er zoveel jongeren aan cannabis zitten is niet verwonderlijk. Verboden vruchten zijn op die leeftijd altijd interessanter dan de koekjes uit mama's kast.
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tsja, en dan hebben ze in principe nog gelijk ook. Al geldt dat natuurlijk nog niet op hun leeftijd...
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
And the ones that mother gives you, don't do anything at all ![]() Jefferson Airplane. White Rabbit. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 oktober 2018 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tieners zien een pak minder gevaar in alles dan gepensioneerden....die hebben schrik van alles ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 oktober 2018 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het jammere is dat de jongeren terecht wijzen op de hypocrisie van de wetgever ivm drugs en dat daardoor de overheden niet meer vertrouwd worden waardoor preventie moeilijker wordt. Een harde maar hypocriete aanpak kan meer sociale problemen veroorzaken in plaats van minder. En dan hebben we het nog niet over de geweldescalatie van een harde aanpak. Anderzijds dient men elke situatie op zich te analyseren. Een aanpak die in Manilla of Washington werkt werkt daarom nog niet in Antwerpen. Hopelijk leren beleidsmakers uit hun fouten en houden ze niet vast aan dogma's. Dat leren uit fouten wordt soms verhinderd door een publiek dat slecht geïnformeerd is maar wel een invloed uitoefent op populistische politici.
Laatst gewijzigd door Bach : 5 oktober 2018 om 14:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze worden dus geconfronteerd met een overheid die dingen vertelt die ze elders tegengesproken zien. Nogal wiedes dat het vertrouwen zoek raakt. Met als gevolg dat ze dan ook helemaal niets meer van die overheid gaan aannemen, ook al heeft ze op sommige punten gelijk. Niet beginnen met cannabis voor je volwassen bent bv. Citaat:
Citaat:
Maar dat houdt geen steek. Tuurlijk moet je de criminelen hun gang niet laten gaan. Maar ze bestrijden door repressie heeft weinig zin. Pak vandaag crimineel A op en morgen neemt B zijn plaats in. Het enige wat werkt is ze hun markt uit handen nemen. Niemand is meer gebaat bij een verbod op cannabis dan criminelen. Ze controleren de markt en het verbod houdt de prijzen kunstmatig hoog. Wat dan weer leidt tot geweld. Citaat:
Citaat:
Citaat:
In ieder geval; het wordt voor beleidsmakers steeds moeilijker om een repressieve aanpak te blijven verdedigen. Geduld wordt het sleutelwoord hier in België.
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vallen we in herhaling?
De verstorende werking van cannabis op een in ontwikkeling zijnde brein. Zijn ze daar nu maar pas achter? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 7 oktober 2018 om 18:23. |
![]() |
![]() |