![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
UN , UN en nogmaals UN.Diplomatie noemt dit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
_______________________ 2002- Ashcroft zegt dat Amerikaanse kerncentrales een mogelijk doelwit zijn van terroristen 2004- Sharon zegt dat Iraanse kerncentrales een mogelijk doelwit zijn van Israel. -- De Openbaringen van Flippend Rund, 2370 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=Flippend Rund]Ze hebben gezien wat er gebeurd is in Afghanistan en Irak. Allebei buurlanden van Iran. Ze willen een stok achter de deur. Stel jezelf eens ernstig de vraag: hoe zou je zelf zijn?
[i][color=DarkSlateGray] Ik zou als iraans machthebber helemaal geen kernwapens maken. Ik zou daarentegen wel afstand nemen van het islamitisch fundamentalisme zodat er van mij geen enkele dreiging zou uitgaan. Alzo hoef ik dan ook niks te vrezen van de us of van wie dan ook. Laatst gewijzigd door smiley : 19 november 2004 om 16:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Een stok achter de deur heb je niet nodig als je het islamfundamentalisme in plaats van te steunen zou afkeuren of zelfs bestrijden.
Het is ook net dat maken van kernwapens dat hen in problemen kan (zal) brengen. Laatst gewijzigd door dUSK : 19 november 2004 om 16:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie zijn wij -het Westen- om ons manier van leven op te dringen ? Het Iraanse probleem zal zich hoe je het draait of keert van zichzelf oplossen. Het Iraan van vandaag is niet meer het Iraan van 20 jaar geleden.. President Khatami heeft daar sinds 1997 een belangrijke rol in gespeeld.Hij heeft en had grote tegenstand van de religieuze leiders en mensen die de ideeën van ayatollah Khomeini willen behouden. Voor de Iraniërs is de ayatollah nog steeds een soort held vandaar. Maar de jeugd , studenten , oppositie zal ooit eens in opstand komen en het probleem eigenhandig oplossen.Maar het zal tijd vergen,d'as een feit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet natuurlijk niet in hoever het waar is, maar ik vond op het net het volgende artikel: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry, maar UN , ... bittere armoede hé, ... wat hebben die nog te zeggen, ... koffie anan mag op zijne kop gaan staan, iedereen zal ies goe lachen en dan zeggen, koffie doet ies gewoon jongen, ... MAW autoriteit, 0,0 reden, : ze mogen niks doen, ze kunnen niks doen en eigelijk willen ze ook niks doen. En nu mijnheer nog in een schaandaaltje blijkt te zitten, hebben ze zeker niks meer te zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() En ondertussen doen die zotten in Iran gewoon voort. Zoaks ook Saddam voordat de Amerikanen tussenkwamen. De U.N. is een steriele organisatie die overwegend bezig is met resoluties in te dienen tegen Israel. De bloeddorstige gekken in Iran en andere gruwel-dictaturen kunnen gewoon hun gang gaan. De U.N. staat erbij en kijkt ernaar. Geef mij dan maar de Amerikanen. Nu nog een tijd bezig met Irak. Maar Iran moeten ze ook van dichtbij in het oog houden. Net als Syrië trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb ook mijn gedachte over het werken van de UN maar Irak is een goed voorbeeld. Ik twijfel er niet aan dat Saddam ooit eens WOMD heeft gehad maar stel me toch de vraag na recente zoektochten door zowel de UN en de US waar dat die uiteindelijk zijn gebleven ? Het is me hierdoor duidelijk geworden dat Saddam net onder druk van moeizame langdurige UN-resoluties grotendeels van zijn WOMD arsenaal heeft laten verdwijnen. Bush wist dit maar verkoos toch maar ZIJN oorlogske uit te voeren ondanks er toch niets te vinden zou worden. Resultaat , JA Saddam achter lost en grendel , 100.000 slachtofffers ???? NEEN DANK U ! ![]() Laatst gewijzigd door neruda : 19 november 2004 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het is ook zo dat de UN kan onderhandelen met de regering van Iran, maar niet met de extremistisch groeperingen die er rustig mogen gedijen.
En kan Iran verzekeren dat deze terroristen niet ooit een kernkop van hen kunnen veroveren en gebruiken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jullie trappen er toch telkens in , de 'Axis of evil' theoriën... Extremistische groeperingen ? We zijn inmiddels 20 jaar verder hé...de sharia word veel flexibeler mee omgegaan als toen...En laten we ook eerlijk zijn de kapers van 9/11 waren hoodzakelijk Saoudi's..heeft het Westen Qatar of/en Saudie Arabië binnengevallen sindsdien ? Hebben we al eens Saudie-Arabie ook onder de loop gehouden ? De grootste vrouwenslavernij op onze wereldbol.. Laatst gewijzigd door neruda : 19 november 2004 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
![]() Officieel zijn ze er wel zelf mee bezig. Er zijn reeds vele aanhoudingen van islam terroristen verricht door de saudische politie. Ook osama is nu vijand nr 1 van de saudische koning na de recente aanslagen in dat land. 8) En kijk ook eens naar libie. Libie heeft nu ook niks meer te vrezen. Dat iran daar eens een voorbeeld aan neemt. Ze moeten later niet komen janken als ze slaag krijgen. Laatst gewijzigd door smiley : 19 november 2004 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik neem nu Iran op de korrel omdat het wel eens een bedreiging zou kunnen zijn voor onze toekomst. Direct een bedreiging voor Bush, en indirect ook voor ons. En het probleem pas oplossen als het zich stelt zoals onze best Luc dat deed is misschien geen goed idee in dit geval. Mischien moeten we onze koning Albert of prins Filip er eens naar toe sturen om de banden wat aan te halen. Paola kan een cammetje in haar hoed verstoppen en spionagewerk verrichten. ![]() Nee, serieus nerude, jij vindt dus echt dat we de boel maar gewoon moeten laten doen? Het probleem preventief aanpakken is voor jou geen optie? De UN nog wat langer laten aanmodderen en laten uitlachen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() [quote=smiley]
Citaat:
Ik zal het hier nog eens posten. Bij aantreden van de Bush-administration in 2001 antwoordden zowel Rice, Rumsfeld en Powell op de vraag welke dreigin er van Irak uitging het volgende: " Irak staat al 10 jaar lang onder STRENG TOEZICHT en we weten ZEKER dat zij GEEN ENKELE BEDREIGING vormen voor hun buurlanden daar zij noch WMD's noch conventionele wapens daarvoor bezitten!!" Ik heb me meermaals afgevraagd waarom niemand in de -volgens velen - toch zo "kritische media" in de VS, hun met deze uitspraken heeft geconfronteerd in aanloop naar de oorlog in Irak. Ten tweede; of de VS je nu als bondgenoot of vijand betiteld, heeft niks te maken met het feit of je nu wel of geen kernwapens bezit. Zolang je naar hun pijpen danst, mag je doen wat je wil. Zie Saudi-Arabie, Pakistan, Israel, Irak(vroeger) en Rusland(nu).
![]() |
![]() |
#39 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door dUSK : 19 november 2004 om 18:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat kan de UN doen? Sancties opleggen? Mocht er toch tot sancties worden besloten, dan zullen die niet veel meer dan een symbolisch effect hebben. Iran is prima in staat om desnoods langs illegale weg verder te werken aan een kernwapen, mocht het land dat willen. En ironisch genoeg heeft Teheran eerder verklaard dat sancties zelfs een averechts effect kunnen hebben. Afgelopen oktober gaf de Iraanse ambassadeur bij het IAEA toe dat het land jarenlang allerlei zaken voor het Agentschap geheim had gehouden. “We moesten wel discreet zijn vanwege de tientallen jaren van sancties tegen ons land”, zei ambassadeur Ali Akbar Salehi. Dus ze liegen tegen ons en lachen er nog mee ook. De UN is waardeloos om dit probleem op te lossen.
|
![]() |
![]() |