![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het laat me koud wat jij gelooft of niet. Maar weet jij eigenlijk wel wat een confederatie in houdt? Dat betekent dat beide landen soeverein blijven. Staat de unie hun niet aan, of 1 van de twee, dan is het er mee gedaan. Dus als er een verdere toenadering gebeurt tussen Vlaanderen en Nederland in die confederatie (wat heel goed kan), zal dat dus enkel kunnen overgaan naar een federatie of een eenheidsstaat met goedkeuring van de beide landen. Indien dat niet zo is, is het er immers mee gedaan. En als beide er mee in stemmen, wat is er dan mis mee? Dat is mijn vraag aan u.
|
|
|
|
#22 |
|
Gouverneur
|
VTM "cultuur" noemen vind ik nogal straf hoor... De aanhalingstekens kunnen niet groot genoeg zijn!
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Rudi Dierick : 19 november 2004 om 22:17. |
|
|
|
|
|
|
#24 | ||||||
|
Gouverneur
|
Citaat:
maar euh... eerlijk wezen, "die reductie van extreem-rechts tot zo'n 3 �* 4% ipv 25%" houdt geen steek PS: heb ik laatst niet gehoord dat de BENELUX-akkoorden terug worden geschroefd? Blijkbaar is niet alles peis en vré?? Citaat:
vandaar ook de vergelijking "Vlaanderen in 'De Nederlanden' is als Wallonië in België" (immers: we zijn de kleinste, en zullen dus ontegensprekelijk minst te zeggen hebben! ). Citaat:
trouwens: Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#25 | |
|
Burger
|
Citaat:
"Wat men minder woorden gezegd kan worden, wordt tevergeefs met meer gedaan." Of eenvoudiger gezegd: Gebruik je gezond verstand. Breidt het aantal dingen niet uit zonder dat daar een noodzaak voor bestaat. Als je twee doordachte theorieën hebt die dezelfde feiten proberen te verklaren, geniet de theorie die het minst gebruik maakt van theoretische begrippen de voorkeur. [/size] |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#27 |
|
Staatssecretaris
|
Wel, rodeo, wat je intussen wel al gezien zult hebben is dat Hans1 - toch een prominent figuur binnen de BUB - zijn tot nog toe enige bijdrage in deze topic was om de Vlaams-nationalisten weer te schofferen. Als de discussies dan beginnen, zie je Hans niet meer omdat hij simpelweg geen antwoorden klaar heeft op de argumenten van mijn 'collega's'.
Doorheen de tijd dat je op dit forum vertoeft zal je dat wel vaker merken. Wat je ook zal merken is dat de onderlinge verhouding tussen de sloganistische Belgicisten (voornamelijk BUB) en de meer inhoudelijk Vlaams-nationalisten vaak zeer grimmig is. Getuige hun all-time klassieker 'Goodmorning/evening Belgium', the never ending story... Je zal ook wel merken dat, in tegenstelling tot wat diezelfde belgicisten je ongetwijfeld zullen voorhouden, Vlaams-nationalisten helemaal niet grof zijn en niet vies zijn van een potje discussiëren. Enkel de BUB lijkt soms wat aangeschoten wild, maar dat komt door hun inhoud (lees: het gebrek eraan) Laatst gewijzigd door Vlaanderen_onafhankelijk : 19 november 2004 om 23:32. |
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#32 | ||||
|
Gouverneur
|
Citaat:
jezelf citeren, maar toch
Laatst gewijzigd door rodeo : 20 november 2004 om 10:07. Reden: stom quote systeem |
||||
|
|
|
|
|
#33 | ||
|
Burger
|
Citaat:
"De uitbouw van Europa bepaalt in sterke mate vorm en inhoud van de Benelux samenwerking. Europa heeft de eigen Benelux beleidsruimte een stuk is verkleind maar het is onjuist hieruit de conclusie te trekken dat daarbij geen ruimte meer is voor zinvolle Benelux samenwerking. In de eerste plaats blijft Benelux op een aantal terreinen nog een voorsprong houden op de Europese integratie. Het is zinvol daar een voorloper te blijven voor Europa. Voorbeelden zijn de ruimtelijke ordening, onderdelen van het vervoerbeleid en tal van interne marktregelingen. In de tweede plaats biedt de Benelux samenwerking een mogelijkheid om Europese initiatieven en beleidsontwikkelingen vooraf tussen de drie landen af te stemmen. Door samen op te treden in het Europees overleg krijgen de drie Lidstaten het gewicht van een grote Europese Lidstaat, kunnen zij hun specifieke belangen beter en krachtiger verdedigen. En hoe groter Europa, hoe belangrijker die krachtenbundeling is. In de derde plaats resteren nog veel afstemmingsproblemen tussen de landen voortvloeiend uit een niet afgestemde reglementering, aanpak of bestuurlijke organisatie. Problemen waarvoor veelal maatwerk nodig is om tot een oplossing te komen. Maatwerk dat vanuit de brede Europese oriëntatie vaak veel moeilijker aanleverbaar is dan vanuit een Benelux context." Info: www.benelux.be Waar het oude verdrag vooral een economische grondslag had, zal het nieuwe waarschijnlijk een intensere politieke samenwerking beogen. Citaat:
[size=2] [/size] |
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Minister
|
Bij een scheiding moet alles verdeeld worden, de activa en de passiva, de inboedel en de schuld.Er bestaat al een verdeelsleutel die gehanteerd wordt, op basis van de bevolking en de oppervlakte. In die verdeelsleutel worden de Walen zeker bevoordeligd (door hun oppervlakte). Laten we dus die verdeelsleutel gebruiken voor de verdeling van de staatsschuld en de inboedel (gebouwen....).
|
|
|
#35 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#37 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#38 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Kortom, dat oude, en al lang niet meer eldige criterium was gewoon een plat politiek compromis, en een schaamlapje. het ziet er dus naar uit dat U 1. niet héél goed op de hoogte bent van de huidige financieringswetten; 2. u een totaal ondemocratisch en onverantworod critium nog enige geloofwaardigheid gaaft (of gaf). Met vriendelijke groeten, |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
|
Citaat:
13,7 miljoen kiezers, en maar 980.000 die voor het Blok stemmen, dat is 7%. Plus nog de stemmen die het VB verliest doordat elke communautaire zieltjeswinnerij aan haar voorbij gaat (men kan dan enkel rechts-conservatieven aanspreken). Extreem-rechtse partijen hebben in Nederland heen voet aan land kunnen zetten. Die 3 �* 4% lijkt me geen slechte inschatting.
|
|
|
|
#40 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|