![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Banneling
|
Helemaal niet, Vandenberghe. Maar wie a zegt, moet ook b zeggen.
Uw redenering volgend wordt Grouwels helemaal niet gemonddoekt (neologisme dat me niet slecht lijkt), want ze kan zich ook nog altijd vrij uitdrukken. Ik begrijp uw verbolgen reactie dus niet, zoals trouwens de meeste reacties van u, de ene al idioter dan de andere. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Minister-President
|
Laatst gewijzigd door AyneRand : 21 november 2004 om 01:01. |
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb me trouwens niet uitgelaten over Grouwels. Ik reageerde slechts op uw onzin over Van Eycken. |
|
|
|
|
|
|
#26 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#28 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Banneling
|
Is ver gekomen In BELGIE ????
Vlaamse meerderheid muilkorft parlementsledenVan onze redactrice BRUSSEL - Wisselmeerderheden, zelfs over minder belangrijke moties en resoluties, zijn niet toegelaten aan de leden van de meerderheidspartijen in het Vlaams Parlement, tenzij alle meerderheidspartners instemmen. Dat zegt een nota van de fractieleiders van CD&V, N-VA, VLD en SP.A/Spirit. Met de nota komt een definitief einde aan de opendebatcultuur in het Vlaams Parlement. ,,Ook voor aangelegenheden die buiten het regeerakkoord vallen, zullen de meerderheidsfracties vlot en constructief samenwerken, zodat wisselcoalities () in beginsel en behoudens mits instemming, uitgesloten kunnen worden'', staat in de nota die als titel draagt: ,,Samenwerking tussen de vier meerderheidsfracties''. Dat over parlementaire voorstellen die het regeerakkoord uitvoeren, eerst overlegd wordt onder de meerderheidsfracties, is niet zo uitzonderlijk. Dat ook over zaken die erbuiten vallen, voorafgaand overleg nodig is, is dat wel. Het doet denken aan de afspraak binnen de laatste federale regering-Dehaene om ethische kwesties niet aan bod te laten komen in het halfrond. Volgens de nota moeten voorstellen van decreet en zelfs voorstellen van resolutie vooraf voorgelegd worden aan de meerderheidspartners. ,,Voorstellen die aanleiding kunnen geven tot een verschillend stemgedrag binnen de meerderheid, mogen zonder akkoord van de andere meerderheidspartners niet op de agenda gezet worden'', luidt het. In de praktijk komt dit erop neer dat elke meerderheidspartner een vetorecht heeft over initiatieven van de anderen. Leden van de meerderheid mogen ook geen initiatieven van de oppositie steunen, tenzij ze daarvoor vooraf toestemming hebben gekregen. Dat geldt ook voor relatief ,,onschadelijke'' initiatieven. Enkel het stellen van vragen mogen de parlementsleden van CD&V/N-VA, VLD en SP.A/Spirit op eigen houtje doen. Interpelleren mag slechts als de andere partners vooraf op de hoogte zijn. Bronnen binnen de meerderheid stellen dat deze afspraken gemaakt zijn tijdens de Vlaamse regeringsonderhandelingen. Daarna hebben de fractieleiders ze in een nota gegoten. De bedoeling is om intern gekibbel bij deze bonte coalitie te vermijden. Volgens de nota is het niet de bedoeling het debat uit te Vlaams Parlement te bannen. Toch ervaren leden van verschillende meerderheidspartijen de nota precies zo: ze vragen zich af hoe ze - onder zo'n strikte regels - hun parlementair mandaat nog zinvol kunnen invullen. Een ander lid van de meerderheid relativeert de nota als ,,nobele bedoelingen, die de toets van de politieke werkelijkheid toch niet zullen doorstaan''. Over zes maanden evalueert de meerderheid de nota. 22/11/2004 Laatst gewijzigd door De Zuiveraar : 21 november 2004 om 23:43. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Minister-President
|
Ik had het ook net gelezen , gewoon niet te schatten ... ik vraag me af wanneer ze de verkiezingen afschaffen .
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Europees Commissaris
|
Klopt dit bericht? En zo ja, welke bron?
|
|
|
#35 | |
|
Banneling
|
Citaat:
bron : De Standaard ![]() |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Minister-President
|
De bende van 4... Ik zou me als kiezer van die partijen ferm bekocht voelen . Nu nog het geld van het Vb afpakken en SS kan gaan pochen in CUBA...
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Lost van het feit dat dit je reinste dictatoriale onzin is, speelt dit ook weer in de kaart van de bruine woestelingen, het vlaamsch behang.
|
|
|
|
#38 |
|
|
Samengevoegd met http://forum.politics.be/showthread.php?t=24642
|
|
|
|