![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is ook niet mijn bedoeling om amerika en zijn westerse cultuur kapot te krijgen, maar ik vind in feite dat de VS nu eens moet stoppen met overal de grote baas willen te spelen. Anders zorgt dit voor verdeeldheid in de westerse wereld en wie profiteert daarvan denkt ge, jaja de communisten en islamitische terroristen. De internationale coalitie tegen het terrorisme en het moslim extremisme moet zo breed mogelijk zijn en moet geleid worden door de VN. Dit betekent de VN meer macht geven en beslissingen in de veiligheidsraad moeten gebeuren met een 2/3 meerderheid in plaats van veto recht. Hierdoor gaat de besluitvorming in de veiligheidsraad ook veel sneller. Amerika moet zich verontschuldigen voor zijn eenzijdig optreden en dit in de toekomst niet meer doen, de EU en Rusland moeten in de toekomst nog veel meer doen tegen het oprukkende islamfundamentalisme. Ik denk dat zowel Amerika als de EU, als Rusland hiervan beter zullen worden. Echter ik vrees dat dit wishful thinking zal zijn, als Bush bijvoorbeeld een Condelizza Rice aanstelt als minister van buitenlandse zaken... Wat Saddam betreft, zou hij inderdaad opgevolgd zijn door zijn zoon, maar zoals reeds gezegd ik denk niet de baath dictatuur zou blijven meegaan. Bij een moment van zwakte zou het irakeese volk het baath regime wel afzetten. Trouwens Saddam en zonen was internationaal zo geïsoleerd dat hij nauwelijks nog een gevaar zou kunnen vormen. Laatst gewijzigd door obiwan : 21 november 2004 om 13:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De manier waarop hij die trut van "De Standaard" in haar verdediging van de VS counterde was prachtig! Maar de mooiste uitspraak en wellicht de meest accurate was dat de Founding Fathers zich zouden omdraaien in hun graf als ze zouden zien tot wat de VS is verworden. Een politiestaat die niet anders te werk gaat dan de Paus een kleine 1000 jaar geleden. Toen was het in naam van het "Ware Geloof", vandaag in naam van de "Democratie", maar de werkwijze is identiek.
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En denk je nu echt dat de irakezen het nu zoveel beter hebben ? Overal zie je extremistische islamitische gangsterbendes die het land onveilig maken en ook de amerikanen gebruiken buitensporig geweld op de gewone irakees. Laatst gewijzigd door obiwan : 21 november 2004 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tobback slaat altijd nagels met koppen... Hij is immers de man van de simpele one-liners. Een nagel met een kop is nog geen waarheid, hé Steve ![]() ![]() En smaken kunnen enorm verschillen... Ik persoonlijk vind die trut van De Standaard een dame ![]() ![]() Smaken kunnen verschillen... Laatst gewijzigd door Chipie : 21 november 2004 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar als ze waarheden als een koe verkondigen, zal ik hen gelijk geven. Ook als de naam van de verkondiger bvb Filip de Winter is. Feit is dat niet alleen Tobback maar ieder zichzelf respecterend Amerikaans historicus òòk van mening is dat Jefferson en Co zich zouden omdraaien in hun graf als ze zouden zien wat Amerika vandaag is geworden. Misschien moet je hun teksten van weleer eerst eens lezen, (heb je dat ooit gedaan?) om tot diezelfde conclusie te komen.
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 21 november 2004 om 15:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Naar mijn bescheiden mening is Bush zelfs tot nu toe veel te zachtaardig geweest voor die Irakese koppensnellers... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
__________________________ Moslims zijn achterlijk want ze besnijden hun zonen en eten geen varkensvlees. De Openbaringen van Flippend Rund, 2803 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 |
Burger
|
![]() Beste forumgangers,
Ik ken persoonlijk een Irakees, die zegt dat hij dolgelukkig is dat zijn familie eindelijk verlost is van het juk van Saddam Hussein. Hij is in het verleden kunnen vluchten, maar zijn familie niet. Jaren hebben ze er in terreur en angst geleefd. Het Irakees leger en het Amerikaans leger vechten samen tegen de fundamentalistische groep Al-Sader, de "Amerika-haters", die ze op TV tonen. Deze mensen zijn tegen democratische verkiezingen en waren grote fans van Saddam. Ze willen dat de rest van de bevolking fanatiek religieus blijft, en geen rechten kan verwerven. Ze zijn verbonden met Al-Qaeda. Al-Qaeda vermoordt onschuldigen, niet Amerika. Uit een enquete, opgesteld te Bagdad, is gebleken dat 90% van de populatie positief staat tegenover de Amerikaanse inval. Deze informatie heb ik allemaal van mijn vriend, de Irakees, gehoord. Deze woorden komen niet uit mijn mond. Zo hoor je het eens van de andere kant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hetgeen U hier schrijft is natuurlijk niet politiek correct ![]() Op de BBC en de Nederlandse TV-stations heb ik dat ook al diverse malen Irakezen horen vertellen... Maar ja, daar kent men dan nog een beetje objectieve berichtgeving... In ons landje, is dat al lang niet meer toegelaten ![]() Iedereen (behalve de pc's) weet dat de macht in handen was van 20% van de bevolking (de Soennieten en leden van de Baathpartij) en gecentraliseerd was in Bagdad en de soennitische driehoek... En waar is 90% van de opstand? Jjuist... Het is toch logisch dat die mensen die jaren 80% van de bevolking onder de knoet gehouden heeft (en gemarteld, vermoord...) schrik heeft van een bewindsverandering? Maar, ja, de politiek correcten beschouwen het als hun verdomde plicht om dat krapuul de hemel in te prijzen... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 22 november 2004 om 09:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je het hier over de moslimextremistische groep van Al Zarqawi die banden heeft met Al Qaeda of over de radicale sjietische groep van Moqtada Al Sadr ? Er is een groot verschil tussen beide organistaties: De groep van Al Zarqawi vecht in de zogeheten soennitische driehoek, met als belangrijkste stad Falluja. De groep van Al Zarqawi zijn moslimterroristen die banden hebben met Al Quaeda en ze vechten er samen met de restanten van soennitische clan rond Saddam Hoessein. De groep van Moqtada Al Sadr is een sjietische moslimfundamentalistische groep naar Iraans model (met de Ayatollahs). Zij waren helemaal geen fans van Saddam, want de sjietische meerderheid (60% van de Iraakse bevolking) werd jarenlang onderdrukt door Hoessein. Zij zijn echter ook tegen de Amerikaanse bezetting en boden vooral weerstand in de heilige stad Najaf bij de Ali moskee. Ook zijn ze tegen het Iraakse interim bestuur. Zij ijveren voor een sjietische moslimfundamentalistische staat zoals in Iran met de Ayatollahs. Nu horen we niet zoveel meer van verzet van Al Sadr en dat komt omdat hij zal meedoen met de verkiezingen in januari. Ik vrees dat hij bij deze verkiezingen heel veel stemmen zal halen bij de sjietische meerderheid in het land. Want vele sjieten zijn wel blij met het wegvallen van Saddam, maar willen zelf de macht en zijn dus tegen de interim regering en de amerikaanse bezetting. Dus dat 90 % van de irakezen akkoord is met de Amerikaanse verwijdering van Saddam kan kloppen, maar dat betekent niet dat 90% de blijvende amerikaanse bezetting en de interim regering steunt. De interim regering heeft slechts weinig steun in Irak van de bevolking, velen zien hen als handlangers van de VS, die hun land bezetten. Ik vrees ook dat tijdens en na de verkiezingen het tot een heftige strijd zal komen tussen de Soennieten en de Sjietische meerderheid om de macht. Hierbij zullen radicale moslimextremisten aan beide kanten hun voordeel proberen te doen. Irak als stabiele democratische staat naar westers model is zeker op korte termijn onmogelijk. Ik vrees dat bij echte democratische verkiezingen in januari de sjietten het gaan halen en dat Irak een sjietische islamstaat zal worden zoals in Iran. En dat Bush zijn plan om Irak westers te maken zal mislukt zijn. De grote winnaars van de amerikaanse inval zijn de moslimextremisten aan beide kanten. Enkel een grote internationale vredesmacht onder VN-vlag kan een oplossing bieden voor het Iraakse probleem. Deze vredesmacht moet samen met de Irakezen eerst het land wat opbouwen, de extremisten uitroeien en dan pas kan er een stabiel en democratisch Irak komen. En dit kan de VS blijkbaar absoluut niet alleen. Laatst gewijzigd door obiwan : 23 november 2004 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het komt er dus op neer dat dit een gigantische wespennest is, dat het verzet blijkbaar blijft groeien (het is aan het verspreiden naar andere kanten), en dat het nog nooit is gelukt om een democratie op te leggen. De VS gaat (jammer genoeg) zwaar zijn gat verbranden daar...
![]() |
![]() |