![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Vreemdeling
|
![]() Vreemd, als Leuvenaar maakt Danny Pieters geen deel uit van het bestuur van Brussel-Halle-Vilvoorde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En o ja, er zijn wel wat vergaderingen geweest waar Leuven en B-V-H samengezeten hebben voor de campagne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Vreemdeling
|
![]() Het is de discussie niet waard: N-VA zal NIET opgaan in de CD&V! Het water tussen de 2 partijen is daarvoor veel te diep. Uiteraard zijn de komende verkiezingen van levensbelang voor de N-VA. Halen we de kiesdrempel niet, ja dan is het wellicht over en zullen er inderdaad bepaalde personen wellicht naar andere partijen overstappen. Maar CD&V zal nooit de N-VA in zijn geheel kunnen binnenhalen want de meeste N-VA zullen een punt zetten achter hun politieke activiteiten.
Geen vrees echter: we HALEN de 5%!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
![]() Citaat:
Alleen geloof ik er geen snars van dat dit een scenario is dat op het programma staat. Citaat:
Als N-VA er mee stopt, denk ik dat ik niet meer in een partij zou stappen, ook niet in die andere VN partij, die "doorbrak in de jaren 1990 op basis van nieuw-rechtse thema's." (NEVB). Dan zal ik mijn stem laten afhangen van de meest pragmatische programma's, maar waarschijnlijk op nationaal niveau op CD&V (confederalisme) en op provinciaal/gemeentelijk op het Liberaal Appel of zo... We zien wel... Want: Citaat:
![]() |
![]() |
#26 |
Vreemdeling
|
![]() [size=7][/size]BUB = BLUB???? of waat is bub eigenlijk???
![]() |
#27 |
|
![]() De BUB staat voor Belzieke Unie - Union Belgique. Het is een voormalig drukkinggroepje met weinig ideologische onderbouw buiten een rabiaat anti-flamingantisme en een aan het emotionele grenzende verknochtheid aan uiterlijke schijn en uitstraling van België, de koning en al zijn instellingen zoals die waren bedoeld in 1830.
Ze staan voor een unitair België, met enige indeling in taalgemeenschappen, maar bezondigen zich constant aan het negeren of zelfs marginaliseren van de Duitstaligen in deze staat. Historische flaters (en dat terwijl één van hun lijsttrekkers toch een historicus in spe is), staan ook op hun programma, naast een uitgebreide zwart-wit visie op de politieke wereld: alles wat België is, is goed, alles wat Vlaanderen is, niet. Hoogtepunt van dit kwam toen de BUB'ers een fascistisch België verkozen boven een democratisch Vlaanderen. Ze waagden de sprong naar het indienen van kieslijsten, maar slaagden er niet in volk te ronselen in alle Belzieke provincies. Hun enigste thema is België unitair, en ze hebben hun programma dan maar aangevuld met het programma van Vivant, de vorige partij van voorzitter Hans Van De Cauter, dus inclusief basisinkomen etc etc, maar ze maken er zelf geen geheim van dat dit geen conditio sine qua non is. De BUB is over het algemeen een bont allegaartje, met verschillende achtergronden en een zeer radicaal, haatdragend profiel. Sommien komen uit Vivant, anderen zijn dan weer overgelopen vanuit het Vlaams Blok. Hun visie op de staatsstructuur is overigens een kopie van de Vlaamse imperialistische partij Vlaamse Volkspartij van Lode Claes (waar o.a. Piano Grande en Roeland Raes in zaten en die later opgegaan is in de VNP van Dillen, het latere Vlaams Blok), waarbij men tegen de alarmbelprocedures was, en men de macht in de Belzieke staat wou grijpen door de Vlaamse meerderheid te valoriseren. Dat lijkt me reden genoeg om niet succesvol te zijn in Wallonië, en hun anti-Vlaams profiel lijkt ook een overwinning in Vlaanderen onwaarschijnlijk te maken, a part van hun radicaal economische Vivant-standpunt. De BUB slaagt er helaas nergens in enige serieux te kweken, en als u een tijdje op het forum bent, begrijpt u wel waarom.
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() het water tussen CD&V n-va is helemaal niet diep, het enige verschil is dat de n-va veel nationalistischer is dan de CD&V.
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit las ik op een ander forum:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar sta ik voor de volle 100% achter! En ik heb al betogingen meegedaan voor vlaanderen ,bussen enz... Ook uiteraard mensen overtuigen van de kracht van vlaanderen en het volk ,als we op reis zijn zeg ik altijd ik ben vlaming en leg uit waarom ik geen belg ben enz... En ja ik weet velen zullen denken amai dat ze dat ook zo doet als hier zal het ferm zijn ,nee nee dan gaat het er wat beschaafder aan toe ,jullie brengen nu eenmaal het slechtste in me naar boven ![]() ![]() Ik ben inderdaad voor vlaanderen de vlaming het vlaamse bloed enkel doorgegeven door twee vlaamse ouders,en de vlaamse grond eer ik, zelfs degene die ons ontnomen is. De nva is zoals ik al veel zei geen partij waar ik ooit op zou kunnen stemmen ,ik zou mijn principes verloochenen! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Ik hoop dat het VB weer een grote sprong vooruit maakt en dat ook NVA ruim de 5% haalt.
Indien dat laatste niet het geval is, en als ze de stap naar het VB niet kunnen zetten, dan zou het voor de Vlaamse zaak inderdaad beter zijn Luc Vandenbrande en Sauwens te gaan versterken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Een beetje gaan betogen en zeggen dat je Vlaming bent in het buitenland. M.a.w.: 't zit in uw koppeke en in uw drang naar het belangrijk zijn. Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Bij deze is Vlaanderen72 verlost van het waanidee dat haar bijdrage zaligmakend is, en die van de N-VA'ers voor de schijn.
Allez, dat hoop ik toch. Of heeft ze niet door dat iedere piet snot in een betoging kan lopen en zeggen dat ie Vlaming is tegen de barman in de plaatselijke Tappas-bar.
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat vind ik nogal belangerijk ja ,maar personen die zoiets nooit zullen doen omdat alles vanzelf wel zal komen of een ander doet het voor hem tja dat gespuis is geen stamp tegen de kloten waard das waar! En ik zeg overal dat ik vlaming ben niet enkel in de tappas bar! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Fantastisch dat u eindelijk toegeeft dat ik een echte flamingant bent. Ik loop ook af en toe mee in betogingen. Bovendien ga ik af en toe eens rond met een petitie tijdens die betogingen. Of ga ik eens affiches plakken. Wat niet veel is, ik zou meer kunnen doen.
Nu ja, ik had ook niet echt een briljant antwoord verwacht van je, om eerlijk te zijn.