![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet zeggen dat ik niet speciaal "gruwel" van wat er daar gebeurd is (hoewel het natuurlijk niet mooi is) ; ik vind het eerder heel *eigenaardig*. Gezien het met zijn eigen nazaten is, is dat eigenlijk een beetje kifkif. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 januari 2019 om 07:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is de rechtbank nog wel kundig genoeg in ons land om bij bepaalde zaken de juiste straffen toe te kennen aan daders?
Ik denk het niet daar in de meeste gevallen daders nog geen straf meer moeten ondergaan en men ze gewoon huiswaarts stuurt. Die lachen zich te pletter dan denk ik. De manier om in bepaalde gevallen geen straffen toe te kennen is ook een uitnodiging voor diegenen die het ook eens willen proberen om wat te gaan mispeuteren, je krijgt toch niets meer. Enkele voorbeelden: Waarom tiener- pooiers door de mazen van het net glippen. Slachtoffer van tienerpooier getuigt: “Eén keer wilde ik niet meewerken. Hij stak mijn haar in brand” Slachtoffers tienerpooiers getuigen: "Als je 20 klanten per dag hebt, draag je dat je hele leven mee". Doodrijder van chiroleidster Julie moet niet naar de cel. ‘Doodrijder Merel niet klaar om cel te verlaten’ Ellenlange lijst zaken ... De oplossing? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Straffen moeten zinvol zijn maar ik zou niet weten hoe men hier "zinvol" kan zijn. Anderzijds vrees ik dat het ingebakken zit in de menselijke soort en dat dergelijke perversies zich altijd zullen voortdoen. De tijdsgeest zal bepalen hoe er mee omgegaan wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Telkens die logische band doorbroken wordt, hebben straffen geen zin. Indien de dader de logische stap niet (kan) maken dat het lijden, te voorzien door de straf die zal volgen, hem doet afzien van zijn ongehoorzaamheid, dan heeft de notie van straf geen zin. Natuurlijk kan men wel nu en dan een onnozelaar die die logische link niet kon maken, toch maar publiek straffen, zodat *anderen* die niet zo onnozel zijn, herinnerd worden aan het desbetreffende lijden. Hiervoor moet de gestrafte zelfs niet eens echt schuldig zijn ook niet: het volstaat dat toekomstige potentiele daders dachten dat de rechter dacht dat hij schuldig was ; ttz, dat zij, als ze echt schuldig zullen zijn, waarschijnlijk een vergelijkbaar lijden zullen ondergaan. De andere functie van straf bestaat er natuurlijk in ons eens de okkazie te geven van zelf het beest uit te hangen terwijl we ons geweten kunnen sussen. Het volstaat hiervoor dat we denken dat degene die we doen lijden, voldoende beest was om het "te verdienen", en zo kunnen we onze ingehouden drang naar sadisme eens bevredigen zonder zelf met een schuldgevoel, of erger, een straf, te zitten. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 januari 2019 om 09:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
bien joué, patrickve vond je gisteren vanaf post 10 al behoorlijk rare kronkels posten, maar dit slaagt werkelijk alles hoor. (10,16,18,20,22) vond ze eigenlijk allemaal al raar. Laatst gewijzigd door Anna List : 9 januari 2019 om 09:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vermits onze strafwetgeving niet meer toelaat om dergelijke monsters te executeren moet hij doodeenvoudig voor de rest van zijn leven opgesloten worden. Geen “wet Lejeune” voor dergelijk gaga-geval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U willen wreken op een gestoorde omdat die anderen (zijn eigen nazaten in dit geval) ambras heeft aangedaan, heeft niks met "de maatschappij beschermen" te maken, maar puur met een soort plezier om anderen ook eens miserie mogen aan te doen zonder specifieke gewetensproblemen. Wraak is geen rationele beschermingsmaatregel. Exterminatie wel. Mijn eigen standpunt is dat het mij eigenlijk weinig kan schelen wat met anderman's babies gebeurt. Normaal zijn het de voorouders van die babies die de enige geinteresseerden kunnen zijn voor hun welzijn. Babies van anderen zijn meestal een nuisance. Enkel uw eigen babies hebben waarde. Dus eigenlijk is dat gewoon een affaire binnen die familie ginder: als die graag hun eigen nazaten omzeep helpen, is dat gewoon maar "winst voor ons". Hoe meer anderen hun eigen nakomelingen (die de concurrenten en vijanden van ONZE nakomelingen zullen zijn) omzeep helpen, hoe meer we dat eigenlijk zouden moeten toejuichen. Vandaar dat ik dat zo eigenaardig vind, maar niet speciaal storend. Wel, gestoord. Maar ik zou die beste man wel zijn ganse familie laten uitmoorden, het is weeral zoveel gewonnen voor ons, natuurlijk. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 januari 2019 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dan zijn er veel en veel meer die we ook beter afmaken, omdat die ons ook niks opbrengen... Deze heeft tenminste geprobeerd een eigen mormel stuk te maken.
Laatst gewijzigd door patrickve : 9 januari 2019 om 11:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() echt ik snap het niet goed
die man steekt zijn wietel in een baby en neukt dat kind letterlijk kapot en toch zijn er hier nog mensen die schrijven dat die man niet dood moet en dat ik de barbaar ben omdat ik vind dat die man de doodstraf moet krijgen en dat die moet uitgevoerd worden. hoe ver zijn we heen in dit land eigenlijk????? |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn gevangenisleven gaat in elk geval ongemeen hard zijn. Er is een code tussen de gevangenen en een kinderverkrachter, laat staan een babyverkrachter, beleeft zijn beste tijd niet in het gevang. Die is geen seconde gerust voor de termijn dat hij vastzit. Die wordt afgemot en mentaal gekloot dat het geen naam heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doen hun werk goed die mensen... *Weer zo'n, "ben ik nu de enige normale nog" moment.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk is dat meer de definitie van "beschaving" vermits die enkel bestaat in de mate waarin wetten afdwingbaar zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als je als OM in beroep gaat zonder zwaardere straf te eisen zijn de enige mogelijkheden dezelfde straf of mindere straf ... die rechter zal mss gedacht hebben, met wiens kloten zijn jullie nu aan t spelen en heeft gelukkig niet meegespeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() WTF ???
![]() |
#40 |
Banneling
|