![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Moet je wel aanvaarden dat we ook de oprit gaan gebruiken, want de laatste keer hebben we een boete gekregen omdat er verlengkabels over het voet en fietspad lagen. |
|
|
|
|
|
|
#22 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoe men de nodige stroom gaat opwekken. Hoe en waar men de nodige grondstoffen gaat vandaan halen om de nodige oplaadpunten te voorzien. Hoe men gaat reageren op de metaal en PVC vervuiling dit de voorzieningen om E-voertuigen te laten rijden gaan veroorzaken. Wat ik mij afvraag is hoe men de vervuiling gaat aanpakken die het gebruik van carbon veroorzaakt. Een tijdje geleden had mijn zoon de voorste spoiler van zijn auto stuk gereden. Ik heb die dus vervangen door een nieuwe . Mocht de oude spoiler niet binnenbrengen bij de verkoper van de nieuwe, dus bracht de oude naar het containerpark. Dacht dat die daar oude carbon en glasvezel wel voor een recyclage bedrijf zouden verzamelen. Fout gedacht, moet bij brandbaar restafval en word naar verbrandingsovens gebracht. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mijn oude BMW (met thermoplast) is 100% recycleerbaar.
Edit: en die kwam ook zo van de fabriek. Laatst gewijzigd door Micele : 25 januari 2019 om 13:20. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mochten nog blij zijn. Die had ook per kabel een boete kunnen uitschrijven.
Wij waren bezig om 23 175kw accus op te laden. Maar daar gaat het niet over, wel over het feit dat je niet zomaar overal eender wanneer accus kan opladen. De meeste voet en fietspadden zijn amper een meter breed, daar kan je dus geen laadpalen zetten. De laadpunten tegen de gevels van woningen zetten, zou dat probleem oplossen, maar dan zit je dus met die kabels die over de voet en fietspadden liggen en een gevaar veroorzaken. Ik ben zelf een gebruiker van E-transportmiddelen. En ik ben voorstander voor het gebruik van E-transportmiddelen waar het kan en waar de nodige voorzieningen makkelijk kunnen aangebracht worden. Dat De Lijn met E-voertuigen zou werken, lijkt mij niet meer dan normaal, die bussen rijden amper 500km per dag en staan 's nachts op hun stelplaats waar ze gemakkelijk kunnen opladen. Dat iemand die zijn wagen gebruikt om rond de kerk te rijden en een eigen garage of oprit heeft, met een E-wagen rijd lijkt mij niet meer dan normaal. Dat een bierhandelaar die enkel van café naar café rijd en amper 200km per dag aflegt en zijn vrachtwagen meer in de garage heeft staan dan dat die op de baan is, met een E-vrachtwagen moet rijden, ja. Dat men bedrijven verplicht om op hun terreinen hijstoestellen op stroom te gebruiken, ja. Maar iemand die op het 2de woont en elke dag moet zoeken waar hij zijn wagen kan parkeren verplichten om een E-voertuig te gebruiken om naar zijn werk te gaan 40km verderop en daar dan 8 uur met een diesel heftruck laten rondrijden. Komaan, alles in de juiste proporties houden A.U.B. Eerst de diesel heftruck en dan die kleine benzine wagen, niet omgekeerd. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Moet je wel best je ahw achteruit het gras oprijden. Of je neemt de ahw vooraan en duwt hem erop. Maar wat jouw ahw-met accus met nieuwe e-wagens te maken hebben is me toch een raadsel. Ga jij een e-wagen hebben met e-ahw? lol. Laatst gewijzigd door Micele : 25 januari 2019 om 14:15. |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor een E-buitenboord hebben we slechts evenveel ruimte en gewicht aan enegriedragers, als voor een verbrandingsbuitenboord motor om dezelfde prestaties te bekomen nodig. Een E-buitenboord motor met accus is echter veel goedkoper dan een met verbrandingsmotor. Daarnaast is de motor zelf veel lichter, is die veel stiller, is die gebruiksvriendelijker en blijft de gewichtsverdeling heel de tocht hetzelfde. En je haalt daar dus zelf een groot probleem met E-wagens aan. Wij hebben laadruimte nodig en moeten onze Zodiacs kunnen meenemen. Daarnaast moeten we ook het nodige materiaal om te kamperen, te klimmen en de Zodiacs op het water te krijgen kunnen meenemen. Met 4 mensen zitten wij dus aan een totaal gewicht van + 600kg aan materiaal dat mee moet. |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#35 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bron: Citaat:
Of de verkoop van nieuwe fossiele wagens stuikt in Noorwegen al vele jaren ineen en na 2025 gaat dat N U L worden. En tegen dan zijn de E-wagens veel goedkoper dan vandaag en dan kunnen ze er weer BTW op heffen. Laatst gewijzigd door Micele : 25 januari 2019 om 19:15. |
||
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Juist ja, daar gaat het niet over.
Het gaat niet over die veel diesel van de pleziervaart, het gaat niet over de vele zware benzine motors van de pleziervaart, het gaat niet om de vele oude dieselmotoren in hijstoestellen van de industrie. Die kleine wagen met een 800cc benzine motor van een alleenstaande moeder die op een appartementje woont op fietsafstand van haar werk en die wagen enkel gebruikt om haar kind naar zijn vader te kunnen brengen en amper 300 uur per jaar draait Die moet weg, die moet verboden worden. Die zware oude diesels van de industrie die vaak 14000uur en meer draaien per jaar, daar moet pver gezwegen worden. Die 2 75pk motors van een pleziervaartuig, dat gebruikt word om te kunnen waterskieën, die meer dan 1000 uur per jaar draaien, daar moet over gezwegen worden. Die vele zware moto's die waar ze voor hun plezier 500km en meer in een weekend mee rondrijden, daar moet over gezwegen worden. Dat ze morgen beslissen dat mijn dochter, mijn schoonzoon, mijn buurvrouw en hun collega's enkel nog E-voertuigen als bedrijfswagen mogen hebben, direct akkoord. Die werken verdomme voor een grote autoproducent/autoinvoerder. Dat ze morgen beslissen dat mijn zoon zijn voertuig een E-voertuig moet zijn of dat hij anders naar een kleinere lichter wagen moet gaan, 100% akkoord, zowel zijn wagen als die van zijn vrouw, zijn gewoon overkill en die komen gemakkelijk toe met een 1200cc benzine in plaats van hun +2liters diesels. En het zijn leasingwagens. Citaat:
Dat is de juiste manier van werken, eerst de grote jongens aanpakken en de zware dieselmotoren samen met de motoren van voertuigen die enkel dienen voor het plezier. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|