![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De N-VA heeft altijd al een dubieuze verhouding gehad met directe democratie. Dat is de reden dat ik ook uit die partij gestapt ben.
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen tantist, de houding van de N-VA was op dat vlak alles behalve dubieus te noemen.
Ik heb hen razend boos mijn rug toegedraaid de dag dat ze ondubbelzinnig en uitsluitend voor het 'vertegenwoordigend regime' kozen op een congres. Met hun 'Kartelvorming' met de CD&V werd de houding van de N-VA inzake het BROV trouwens alleen maar versterkt.
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Ik had de vraag anders verstaan.
Laatst gewijzigd door Piet Hein : 7 december 2004 om 15:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik had de NVA anders verstaan,geen deelname met deSPA BHV in 5minuten.IK zal het wel verkeerd versaan hebben.En nogmaals profiat met een ministerpostje die niks kan betekenen voor vlaanderren.Maar alee boerke swa heeft wat ie wilde
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Axel nort Sorry dat ik zaag maar het is wel de waarheid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() gij noemt da ne post van niks. Met de posten die geert heeft kunnen we vlaanderen op de kaart zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kwestie van niet bij de censuurliefhebbers te BLIJVEN figureren? http://forum.politics.be/showthread....&page=26&pp=20
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() @ Supe®staaf:
Het politieke spectrum zal er, mocht het Blok ooit aan de macht komen, een stuk schraler uitzien. Alle politieke ideologieën moeten zich immers inpassen in het volksnationalistische kader. Hoewel het Blok niet expliciet eist dat 'niet-volksverbonden partijen' worden verboden, worden ze toch ernstige beperkingen opgelegd. Dat blijkt uit de definitie van verdraagzaamheid uit de Grondbeginselen van het Blok: 'De verdraagzaamheid betekent niet het verdoezelen, uitwissen en opgeven van de eigen overtuiging, doch de eerbied voor alle andere levenstheorieën in zover deze de ontplooiing van een constructieve volksverbondenheid NIET dwarsbomen.' Het zou betekenen dat de burger in een Vlaanderen bestuurd door het Blok/Belang een stuk van zijn vrijheid van denken en handelen moet inleveren. En vermits het Vlaams Blok simpelweg Vlaams Belang is gaan heten, en Annemans niet van de eerste leugen gebarsten is… zou ik graag hebben dat je die man niet meer opvoert als verdediger van het vrije woord Supe®staaf. Er zijn grenzen aan je belachelijk maken weet je. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hij keurde samenmet de andere partijen de censuurwet op revisionisme en negationisme goed! Omwille van de lieve centen. Citaat:
Je legt mij iets in de mond wat ik nooit zegde om er daarna tegen tekeer te gaan. Er zijn ook grenzen aan het valselijk discussiëren, metser!
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In tegenstelling tot de huidige wet. Die werd door de voltallige politieke elite goedgekeurd. Uit het (uiteraard discutabele) polletje blijkt dat de bevolking zich toch niet voor 100% achter haar vertegenwoordigers schaart (om het voorzichtig uit te drukken): Wil u censuurwetten (behouden): JA ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Of behoren we eerder te zeggen, dat onze kliek 'vertegenwoordigers' een wet stemde zonder democratisch mandaat? ![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 9 december 2004 om 08:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Voor zover ik het begrepen heb, is de NVA VOORSTANDERS van de onvoering van echte referenda als middel tot politieke besluitvorming, TEGEN het misbruik dat de politieke pseudo-correcten makan vand e term 'referendum' doordat ze datgene wat eigenlijk slechts een volksraadpleging is, vijblijvende dus, 'verkope en voorstellen als 'referendum'. VOORSTANDER, in afwachting van de nodige wetsaanpassingen voor invoering van referenda, van een grondig parlementaire besprekin én van stemming daaroiver met een nodige tweederdemeerderheid. Dat men dus, om de wettelijkheid te behouden, op korte termijn het parlement nog wil laten stemmen, gezien er géén wettig referedndum mogelijk is op dez etermijn, lijkt me dus élemaal niet kontradiktorisch. het is gewoon een zaak van korte en langere termijn kunnen onderscheiden, met op korte termijn minder goede mogelijkheden dan op langere. Dat Bourgeois daarenboven ook een tweederde meerderheid vooropstelt is héél zinvol: nu zou paars immers willen proberen om dat verdrag slechts bij gewone meerderheid goedgekeurd te krijgen; daarmee zou dan in onze rechtsorde echter een regel van lagere orde (Eur. grondwet, hier slechts met 1/2 goedgekeurd) VOORRANG verkrijgen op de democratisch gezien hogere regel van onze met 2/3 meerderheid goedgekeurde grondwet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.verkiezingssite.be/standp...ail=477&view=4 Citaat:
Lees eveneens op hun eigen congresteksten: http://www.n-va.be/programma/standpu...ramma_2004.pdf [font=Syntax-Roman][size=2] Citaat:
Citaat:
N-VA's (terechte) argument dat een niet-bindende bevraging (dus van bovenaf) nep is, gebruikt de N-VA om maar helemaal géén referendum te hoeven invoeren!!! Slechts één kleine nuance: in de forumsessies met Bart De Wever, gaf deze laatste toe dat er in de N-VA een strekking is die er anders over oordeelde. Totdat die pro-strekking de bovenhand haalt en een ander officiëel geluid laat horen, blijft de N-VA, net als haar kartelpartner overigens, in mijn ogen een autoritaire, elitaire nep-democratische partij. [/size][/font]
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Gouverneur
|
![]() Ons land is op zich niet democratisch. Het feit dat de minderheid bepaalde wetsvoorstellen gewoon kan blokkeren en afvoeren. Is dat democratisch? Directe democratie zou mooi zijn. Ik stel enkel de vraag of dit in dit land kan? Wetende dat mensen, zonder zich te informeren, de mening van een sympathieke politieker volgt of de mening van de partij volgt omdat ze traditioneel voor die partij stemt. Is dit de oplossing?
Laatst gewijzigd door Den Bal : 20 februari 2005 om 20:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit bezwaar geldt a fortiori voor het kiezen van representatie. Het involgen van een sympathieke politicus' mening lijkt me minder aan de orde wanneer één enkele vraag ter stemming wordt aangeboden, dan bij het aanbod van een amalgaam van partij-programmapunten bij het kiezen van vertegenwoordigers.
![]() |
![]() |