Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2004, 21:02   #21
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Aha, u heeft geld nodig. Wel, de vereisten hiervoor zijn 1) politiek succesvol zijn dus mensen hebben die uw ideologie volgen, en 2) genoeg stemmen daarmee halen.
Met deze stemmen zal u het nieuws halen.

Dit is niet op éen-twee-drie gebeurd. U zal dus ofwel geduld moeten hebben (als er belgicistisch potentieel is, wat ik niet geloof) ofwel hopeloos idealistisch bezig zijn.
U weet er blijkbaar veel over. Bent u actief met partijpolitiek bezig?
Oud 22 november 2004, 21:03   #22
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aha, u heeft geld nodig. Wel, de vereisten hiervoor zijn 1) politiek succesvol zijn dus mensen hebben die uw ideologie volgen, en 2) genoeg stemmen daarmee halen.
Met deze stemmen zal u het nieuws halen.

Dit is niet op éen-twee-drie gebeurd. U zal dus ofwel geduld moeten hebben (als er belgicistisch potentieel is, wat ik niet geloof) ofwel hopeloos idealistisch bezig zijn.
Ik heb trouwens nooit beweerd dat we geld, in de vorm van subsidies, nodig hebben. Ik wens eerst meer media-aandacht, de rest komt vanzelf!
Oud 22 november 2004, 21:03   #23
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
U was er wel. En was daar, zoals Axel beweert, 50 000 man aanwezig?
13.000, dat is althans wat ik uit verschillende bronnen heb gehoord.
Ik begrijp niet goed waar Axel 50000 van haalt, hij heeft zich vergist of is gewoon met u aan het lachen Yann.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 21:05   #24
Piet Hein
Minister

Standaard

ik ben met de yann aan het lachen.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 21:07   #25
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
ik ben met de yann aan het lachen.
Haha! Tis u vergeven Axelke!

Weet je nog, de Kris die kon klauwen. Dat was ook een goeie he zeg!
Oud 22 november 2004, 21:07   #26
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Ik heb trouwens nooit beweerd dat we geld, in de vorm van subsidies, nodig hebben.
ohnee? wat is dit dan:
Citaat:
Wij krijgen helaas nog geen subsidies zoals het voor racisme veroordeelde Blok dat wel krijgt/kreeg! Ik zou ook graag met miljoenencampagnes uitpakken, maar daar zijn helaas de middelen (nog) niet voor.
Citaat:
Ik wens eerst meer media-aandacht, de rest komt vanzelf!
Succes d'ermee. Hoe lang ga je wachten? Gewoon tot je ooit toevallig eens in het nieuws komt? Dan zal dat nog een tijdje duren vrees ik..
En nee, ik ben partijpolitiek niet actief, het systeem zit gewoon zo in mekaar (als jij aan politiek doet zal je dat wel merken).
Oud 22 november 2004, 21:11   #27
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ohnee? wat is dit dan:

Succes d'ermee. Hoe lang ga je wachten? Gewoon tot je ooit toevallig eens in het nieuws komt? Dan zal dat nog een tijdje duren vrees ik..
En nee, ik ben partijpolitiek niet actief, het systeem zit gewoon zo in mekaar (als jij aan politiek doet zal je dat wel merken).
In het nieuws moeten we niet meteen komen. We moeten wel de kans krijgen om deel te nemen aan politieke debatten zoals de Zevende Dag etc. Ook bij de officiële verkiezingsuitzendingen vind ik dat ze de scores van alle partijen moeten vermelden, en niet alle kleintjes groeperen onder "overige partijen".

En in verband met die subsidies wees ik op de onlogica ervan. Een anti-Belgische en racistische partij heeft ze steeds gekregen, en heeft dat oa gebruikt om aan discriminatie te doen. Daar komt het uiteindelijk op neer. De partijfinanciering moet afgeschaft worden. Iedereen gelijk voor de wet!
Oud 22 november 2004, 21:17   #28
Ambiorix

Standaard

Citaat:
In het nieuws moeten we niet meteen komen. We moeten wel de kans krijgen om deel te nemen aan politieke debatten zoals de Zevende Dag etc. Ook bij de officiële verkiezingsuitzendingen vind ik dat ze de scores van alle partijen moeten vermelden, en niet alle kleintjes groeperen onder "overige partijen".

En in verband met die subsidies wees ik op de onlogica ervan. Een anti-Belgische en racistische partij heeft ze steeds gekregen, en heeft dat oa gebruikt om aan discriminatie te doen. Daar komt het uiteindelijk op neer. De partijfinanciering moet afgeschaft worden. Iedereen gelijk voor de wet!
Maar yann toch.. als ze uw redenering volgen, moeten ze ook LSP, PVDA, en al die randmarginalen hun zegje laten doen op de openbare televisie. Buiten het feit dat het marginalen zijn, halen ze - net zoals jullie - een zodanig klein percentage dat de impact op de maatschappij nagenoeg nihil is. Aanvaard dat en doe er iets aan!
Oud 22 november 2004, 21:19   #29
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Hoezo afschaffen? Moesten jullie de kiesdrempel halen, zouden jullie dat nooit voorstellen!
Oud 22 november 2004, 21:27   #30
Zwart_Geel
Vreemdeling

Zwart_Geel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Flaminganten goochelen graag met cijfers. Gaat het niet over de doden in Congo, dan gaat het over de opkomst op de Ijzerwake/bedevaart, of de transfers naar Wallonië (soms 3x overschat) of de betoging tegen B-H-V, of ... de kiezers van de B.U.B.

In het topic Uit de oude doos: N-VA: gaat het deze keer over de opkomst van de betogers tegen de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde. Blijkbaar zijn ze zeer fier met 13 000 man die opkomt voor deze eeuwenoude flaminganteneis. Uit heel Vlaanderenland zakten de flaminganten dan ook 'massaal' af om deze manifestatie bij te wonen. Pijnlijk detail: in Halle en Vilvoorde samen wonen al 70.000 mensen. Bijgevolg kunnen we van een zeer magere opkomst spreken.

De B.U.B. daarentegen, die 50 keer jonger is dan de beruchte (maar niet befaamde) Vlaamse Beweging, wist ... rara ... 13 000 kiezers te overtuigen om voor hen te stemmen.

Ik mis consequentie. U toch ook?

Okeej makker, nu zijt ge wel effe de reële feiten en cijfers aant negeren.

I: De vlaamse adminsitratie heeft de transfers naar het zuiden berekend op 11.3 Miljard euro het laatste jaar. Verder werd er ook aangetoond dat deze transfers er al zijn sinds 1830 en dat ze per jaar stijgen. Mijn bronnen hier zijn d eVlaamse adminsitratie en Knack, beiden zijn niet echt zo vlaamsgezind eerder links.
Effe een redeneerfout van u: et gaat ni om de steden Halle en Vilvoorde (samen tellen ze BTW 71.301 inwoners) maar om het ganse arrondissement BHV. Dit zal ongeveer 1.5 miljoen inwoners tellen, waarvan er zeker 1.1 Miljoen franstaligen zijn. As ge ook rekening houdt met het feit dat bepaalde vlaamsgezinden (waaronder ik) niet tijdig op de hoogte gebracht waren van die betoging, kunde vlug rekenen dat er zeker 15.000 konden geweest zijn.Gezien de normale opkomst voor communautaire aangelegenheden maximum 7.000 betogers bedraagt, is 13.000 vrij veel.
En ik denk ook nog dat u enkele kleine details is ontgaan. Elke Vlaamse partij, zelfs Groen!, heeft een communaitair standpunt (da kunde nalezen). De top van vele partijen bestaat uit mensen die openlijk pro-vlaams zijn. Ge moogt ni onderschatte da er in de VLD en CD&V vele flamiganten zitten.
De vroegere VU bestaat nu uit N-VA, SPIRIT en Vlaams Belang (Vlaams Blok bij d everkiezingen). Als ge effe de rekensom maakt di edeze drie partijen samen behaald hebben, dan komen we vlug aan 30 a 35% van het kiespotentieel.

Als ge inderdaad ni alle gegevens gebruikt, is het logisch da ge de consequentie mist
Zwart_Geel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 21:55   #31
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken weinig flaminganten die er niet waren. Dus de flaminganten zijn in Vlaanderen met ongeveer 13000. Heeft u al ooit meer flaminganten bij elkaar gekregen? De Ijzerwake en Bedevaart deden bv. slechter.
U kent de verkiezingsuitslag niet! Maar leest u ze gerust nog eens na.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 22:00   #32
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het nieuws moeten we niet meteen komen. We moeten wel de kans krijgen om deel te nemen aan politieke debatten zoals de Zevende Dag etc.
Dit geldt dan ook voor andere kleine partijtjes, zoals LSP, Solide, MDP, PVDA, PVDD, ...

Citaat:
Ook bij de officiële verkiezingsuitzendingen vind ik dat ze de scores van alle partijen moeten vermelden, en niet alle kleintjes groeperen onder "overige partijen".
Dat mag voor mij.

Citaat:
De partijfinanciering moet afgeschaft worden. Iedereen gelijk voor de wet!
Dus u pleit voor een systeem zoals in de VSA. Indien je het meeste geld verzameld heb je het meeste kans om de verkiezingen te winnen. Bent u daar een voorstander van?

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 22:44   #33
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Flaminganten goochelen graag met cijfers. Gaat het niet over de doden in Congo, dan gaat het over de opkomst op de Ijzerwake/bedevaart, of de transfers naar Wallonië (soms 3x overschat) of de betoging tegen B-H-V, of ... de kiezers van de B.U.B.

In het topic Uit de oude doos: N-VA: gaat het deze keer over de opkomst van de betogers tegen de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde. Blijkbaar zijn ze zeer fier met 13 000 man die opkomt voor deze eeuwenoude flaminganteneis. Uit heel Vlaanderenland zakten de flaminganten dan ook 'massaal' af om deze manifestatie bij te wonen. Pijnlijk detail: in Halle en Vilvoorde samen wonen al 70.000 mensen. Bijgevolg kunnen we van een zeer magere opkomst spreken.

De B.U.B. daarentegen, die 50 keer jonger is dan de beruchte (maar niet befaamde) Vlaamse Beweging, wist ... rara ... 13 000 kiezers te overtuigen om voor hen te stemmen.

Ik mis consequentie. U toch ook?
13.000??????? Das het cijfer van de flaminganten zelf! Volgens de vrt waren er tussen de 5000 en de 7000 frustrés
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 22:55   #34
Ambiorix

Standaard

De VRT beweerde dat het er tienduizend waren. Maar zoals we allemaal weten is de VRT niet écht vlaamsgezind.
Oud 22 november 2004, 23:51   #35
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Citaat:
Ik ken weinig flaminganten die er niet waren. Dus de flaminganten zijn in Vlaanderen met ongeveer 13000. Heeft u al ooit meer flaminganten bij elkaar gekregen? De Ijzerwake en Bedevaart deden bv. slechter.
Met de laatste verkiezing.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 23:52   #36
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Citaat:
De naakte waarheid? Toon eens aan dat daar 50000 man aanwezig was! Aan de hand van officiële bronnen aub. (flamingantische of niet, maakt me niet uit)
DE ene echte ware cijfers komen na elke verkiezing.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 09:40   #37
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar yann toch.. als ze uw redenering volgen, moeten ze ook LSP, PVDA, en al die randmarginalen hun zegje laten doen op de openbare televisie. Buiten het feit dat het marginalen zijn, halen ze - net zoals jullie - een zodanig klein percentage dat de impact op de maatschappij nagenoeg nihil is. Aanvaard dat en doe er iets aan!
Natuurlijk, iedereen heeft het recht om zijn mening te laten horen aan de bevolking. Het is aan hen om te beslissen of ze erop stemmen ja/nee. En dat is uw grootste angst zo blijkt.
Oud 23 november 2004, 09:52   #38
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart_Geel
Okeej makker, nu zijt ge wel effe de reële feiten en cijfers aant negeren.

I: De vlaamse adminsitratie heeft de transfers naar het zuiden berekend op 11.3 Miljard euro het laatste jaar. Verder werd er ook aangetoond dat deze transfers er al zijn sinds 1830 en dat ze per jaar stijgen. Mijn bronnen hier zijn d eVlaamse adminsitratie en Knack, beiden zijn niet echt zo vlaamsgezind eerder links.
En hoeveel heeft Vanhecke al eens beweerd? Was dat niet 30 miljard???

Citaat:
Effe een redeneerfout van u: et gaat ni om de steden Halle en Vilvoorde (samen tellen ze BTW 71.301 inwoners) maar om het ganse arrondissement BHV. Dit zal ongeveer 1.5 miljoen inwoners tellen, waarvan er zeker 1.1 Miljoen franstaligen zijn.
En dan? Ik heb het over de Vlaamse gemeenten. En BTW, ik zat er met mijn schatting van het aantal inwoners maar 1301 mensen naast. Dat is wat beter hé, dan jullie 'schatting' over de opkomst op die betoging!

Citaat:
As ge ook rekening houdt met het feit dat bepaalde vlaamsgezinden (waaronder ik) niet tijdig op de hoogte gebracht waren van die betoging, kunde vlug rekenen dat er zeker 15.000 konden geweest zijn.Gezien de normale opkomst voor communautaire aangelegenheden maximum 7.000 betogers bedraagt, is 13.000 vrij veel.
Niet op de hoogte gebracht?

HOE LANG OP VOORHAND HEBBEN ZE DAT WEL NIET AANGEKONDIGD SLIMME?

Citaat:
En ik denk ook nog dat u enkele kleine details is ontgaan. Elke Vlaamse partij, zelfs Groen!, heeft een communaitair standpunt (da kunde nalezen). De top van vele partijen bestaat uit mensen die openlijk pro-vlaams zijn. Ge moogt ni onderschatte da er in de VLD en CD&V vele flamiganten zitten.
De vroegere VU bestaat nu uit N-VA, SPIRIT en Vlaams Belang (Vlaams Blok bij d everkiezingen). Als ge effe de rekensom maakt di edeze drie partijen samen behaald hebben, dan komen we vlug aan 30 a 35% van het kiespotentieel.
Ik onderschat zeker niet dat er in de VLD flaminganten zitten. En het is dankzij hen dat ik niet meer op die partij stem. Debielen als Coveliers, Somers, De Gucht, Dedecker, Vankrunkelsven, Quickenborne... hebben de partij naar de dieperik gesleurd! En als die mislukte judocoach gaat volharden in zijn boosheid om voorzitter te willen worden, dan stevent hij af op een regelrechte afgang. De VLD is overgrotendeels Belgisch gezind. Denk maar aan Verhofstadt (die zei dat er een verpletterende meerderheid tegen de splitsing van dit land was), De Croo, Daems...

De partijen zijn geïnfiltreerd door politieke losers, afkomstig uit de failliete V.U. En u bent daar fier op?

Uw optelsommetje slaat trouwens nergens op. Typisch flamingantisch goochelwerk (zie titel topic). Hoe durf je te beweren dat 30 % voor de splitsing van dit land is? Het is niet omdat jij een laffe verrader bent dat 1/3 van onze landgenoten dat ook is! Jullie zijn een marginale minderheid, zoals zovele opiniepeilingen ons al hebben geleerd. Ik zeg niet dat de meerderheid al klaar is voor een nieuw unitair België, maar tegen België zijn ze in elk geval niet!

En als er dan toch zoveel mensen achter een onafhankelijk Vlaanderen staan, dan moet dat er nu toch dringend gaan aankomen, vind je niet? Geef mij eens een deadline...

Citaat:
Als ge inderdaad ni alle gegevens gebruikt, is het logisch da ge de consequentie mist
Als je inderdaad alle cijfers verdraait, dan is het logisch dat je consequentie mist.

Laatst gewijzigd door Yann : 23 november 2004 om 09:54.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 09:56   #39
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VRT beweerde dat het er tienduizend waren. Maar zoals we allemaal weten is de VRT niet écht vlaamsgezind.
Liever een telling door een officiële bron dan een telling door een marginale kudde.

Laatst gewijzigd door Yann : 23 november 2004 om 09:56.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 09:59   #40
Piet Hein
Minister

Standaard

Tiens hield de BUB zich bezig met de telling.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be