Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2004, 01:49   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De overheid heeft de plicht de vrijheid van meningsuiting te vrijwaren voor iedereen. Oproepen tot geweld is wat anders maar dat wordt hier niet toegelaten.

Jij stoort je aan uitspraken van Sunshine.
Ik stoor me aan die van Ibeke.

Niettemin ben ik maar w�*t blij te weten waar ik aan toe ben met de vrije meningsuiting van BEIDEN.
Oud 24 november 2004, 02:02   #22
Koriander
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Westland New Post
Niks van aantrekken Maarten. Vreemdelingen hebben hier géén eisen te stellen. Ze mogen al blij zijn dat ze hier (voorlopig )nog in vrede kunnen leven.
nazi
Koriander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 02:03   #23
tarik Fraihi
Vreemdeling

tarik Fraihi's schermafbeelding

Standaard

Ik schrijf net dat ik mij daar niet aan stoor. De meeste postings van zo'n bedenkelijk kaliber laten me koud.

Wat ik zeg is dat de overheid in de bestrijding van extremisme consequent moet zijn. Of heb jij een liever een inconsequente overheid, misschien?
tarik Fraihi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 02:03   #24
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Ik wacht nog effe op Staaf, dé verdediger bij uitstek van de vrije meningsuiting. Die kan het vast beter zeggen dan ik.
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 02:04   #25
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarik Fraihi
Beste,
ik ben blij dat jullie verontwaardigd reageren op mijn uitspraak in De Morgen. Het getuigt van goede wil.
Jullie site associëren met genocide, zoals jullie schrijven, heb ik niet gedaan. Ik heb wel gezegd dat er op jullie site regelmatig oproepen tot genocide werden gepost. Een kleine maar niet onbelangrijke nuance.

Ongeveer 1 minuut snuffelen door het forum leverde mij de volgende citaten op onder ‘Wie is bereid te vechten voor zijn volk?’

“Zijn de kampen al klaar? Word het weer Zyklon B of een nieuwer ontwerp?”

“Ik zal voor de "goede gang van zaken" zorgen in hun kamp door "kampbeheerder" te zijn”

“(over de holocaust) Wetten uitvaardigen is meer dan genoeg om de Untermensch op z'n plaats te houden, alsook het toezicht dat deze wetten gerespecteerd worden. Indien ze echter de totale oorlog verklaren, tja, in dat geval hebben ze er uiteraard zelf om gevraagd en kunnen bepaalde utopische ideeën wel moreel verantwoord zijn om tot uitvoering gebracht te worden.”

“sunshine, ik sta er versteld van dat een dergelijke nazistische onzin nog uit de pen van iemand kan vloeien. Hoe durf je zo te spreken over een bevolkingsgroep: "ze kenden hun plaats dus de holocaust was niet nodig".Dus als men als een groep zijn plaats niet kent dan is een holocaust wel toegestaan?”

Verder is het interessant om de postings van TypO, Sunshine en nog vele andere forumleden na te lezen. Soms zijn het regelrechte oproepen tot haat, discriminatie, geweld en ja, soms genocide. Ontkennen heeft weinig zin.

Ik twijfel tot nu toe niet aan het harde werk en de oprechtheid van jullie moderatieteam. Trouwens, mijn punt is niet of zulke postings al dan niet kunnen. Dat maakt ieder voor zich uit. Het is zelfs zo dat die postings mij koud laten. Wat mij interesseert, is de manier waarop er wordt op gereageerd. De overheid echter mag niet selectief reageren. Als de overheid het islamitisch extremisme op het web wil aanpakken, dan juich ik dat toe. De overheid moet dan wel elke vorm van extremisme aanpakken. Anders heeft het geen of een averechts effect. Wat voor de ene mag, mag ook voor de andere. Wat voor de ene niet mag, mag ook niet voor de ander. Zo simpel is het. Of om met nog een boutade af te sluiten: iedereen gelijk voor de wet en de wet gelijk voor iedereen. Of niet soms?

Met vriendelijke groet,
Tarik Fraihi

PS: Tegen www.kifkif.be loopt geen klacht van het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en racismebestrijding, zoals Nadine beweert.
Tarik, ik zie dat je mij hebt geciteerd. Ik voel mij ergens wel gevleid. De betreffende post was echter als een ironische reactie bedoeld op Sunshine. Ik wil dit toch even vermelden ter verduidelijking. Ik ben namelijk een van de progressieve krachten op dit forum.
Verder sta ik volledig achter je post.
Oud 24 november 2004, 02:11   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik schrijf net dat ik mij daar niet aan stoor. De meeste postings van zo'n bedenkelijk kaliber laten me koud.

Wat ik zeg is dat de overheid in de bestrijding van extremisme consequent moet zijn. Of heb jij een liever een inconsequente overheid, misschien?
De dag dat de overheid alle extremisme even hard aanpakt als dat van 'extreem rechts' ben jij nog niet aan land.
Oud 24 november 2004, 02:16   #27
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
De overheid heeft de plicht de vrijheid van meningsuiting te vrijwaren voor iedereen. Oproepen tot geweld is wat anders maar dat wordt hier niet toegelaten.

Jij stoort je aan uitspraken van Sunshine.

Niettemin ben ik maar w�*t blij te weten waar ik aan toe ben met de vrije meningsuiting van BEIDEN.
wil je nu beweren dat je je nooit aan de posts van sunshine gestoord hebt? iemand die leuk komt vertellen hoe hij een gesluierde vrouw een goe gestoempt heeft?! komaan zeg. sunshine was een racist, zelfs neo-nazi. het feit dat hij hier door rechts zo weinig terechtgewezen is, vond ik zelfs verontrustender dan zijn domme uitlatingen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 02:17   #28
tarik Fraihi
Vreemdeling

Standaard

Waarop baseer je je om zo'n uitspraak te doen?
Oud 24 november 2004, 02:20   #29
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
wil je nu beweren dat je je nooit aan de posts van sunshine gestoord hebt? iemand die leuk komt vertellen hoe hij een gesluierde vrouw een goe gestoempt heeft?! komaan zeg. sunshine was een racist, zelfs neo-nazi. het feit dat hij hier door rechts zo weinig terechtgewezen is, vond ik zelfs verontrustender dan zijn domme uitlatingen.
Was de K&K consensus niet dat het een dubbelnick van een provocateurtje is?
Oud 24 november 2004, 02:24   #30
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:
Daar haal je een heel goed punt aan.

Meneer tarik Fraihi, mag ik vragen waarom u de posts van Sunshine komt aanklagen, deze gebruikend om politics.be te linken aan neonazisme en oproepen tot holocaust, maar niets zegt over Ibeke, een moslimmeisje dat op ditzelfde forum verklaart dat ze achter de doodstraf voor godlastering (van Allah, in haar en uw geval) kan staan?

Dát hebt u wel vergeten te melden op uw webstekje, nietwaar? Selectief blind, wellicht?
Oud 24 november 2004, 02:31   #31
tarik Fraihi
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Daar haal je een heel goed punt aan.

Meneer tarik Fraihi, mag ik vragen waarom u de posts van Sunshine komt aanklagen, deze gebruikend om politics.be te linken aan neonazisme en oproepen tot holocaust, maar niets zegt over Ibeke, een moslimmeisje dat op ditzelfde forum verklaart dat ze achter de doodstraf voor godlastering (van Allah, in haar en uw geval) kan staan?

Dát hebt u wel vergeten te melden op uw webstekje, nietwaar? Selectief blind, wellicht?
Meneer Tzuvar, ik vraag me af wie blind is. Lees mijn postings er nog eens op na. Ik klaag de posts van Sunshine niet aan en link politics.be niet aan het neonazisme of wat dan ook. Wat ik aanklaag is de inconsequente houding van de overheid.
Oud 24 november 2004, 02:38   #32
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:
Meneer Tzuvar, ik vraag me af wie blind is. Lees mijn postings er nog eens op na. Ik klaag de posts van Sunshine niet aan en link politics.be niet aan het neonazisme of wat dan ook. Wat ik aanklaag is de inconsequente houding van de overheid.
Ach ja, we hebben u verkeerd begrepen. Na al dat opsporingswerk (een topic van een maand geleden maar liefst) en een expliciete verwijzing naar dit forum, is het natuurlijk absurd om aan te nemen dat u dit forum viseert. Dat u met zo'n grondige voorkennis naar dit forum linkt en gewag maakt van de schandalige neo-nazistische topics -onderwijl de al even schandalige Islamitisch-extremistische topics met de mantel de liefde bedekkend- heeft helemaal niets met deze site en alles met de overheid te maken.

Ja, met alle chinezen, maar niet met den dezen.

Laatst gewijzigd door Tzuvar Raemborr : 24 november 2004 om 02:48.
Oud 24 november 2004, 02:45   #33
ingenious

Standaard

Citaat:
Beste,
ik ben blij dat jullie verontwaardigd reageren op mijn uitspraak in De Morgen. Het getuigt van goede wil.
Jullie site associëren met genocide, zoals jullie schrijven, heb ik niet gedaan. Ik heb wel gezegd dat er op jullie site regelmatig oproepen tot genocide werden gepost. Een kleine maar niet onbelangrijke nuance.

Ongeveer 1 minuut snuffelen door het forum leverde mij de volgende citaten op onder ‘Wie is bereid te vechten voor zijn volk?’

“Zijn de kampen al klaar? Word het weer Zyklon B of een nieuwer ontwerp?”

“Ik zal voor de "goede gang van zaken" zorgen in hun kamp door "kampbeheerder" te zijn”

“(over de holocaust) Wetten uitvaardigen is meer dan genoeg om de Untermensch op z'n plaats te houden, alsook het toezicht dat deze wetten gerespecteerd worden. Indien ze echter de totale oorlog verklaren, tja, in dat geval hebben ze er uiteraard zelf om gevraagd en kunnen bepaalde utopische ideeën wel moreel verantwoord zijn om tot uitvoering gebracht te worden.”

“sunshine, ik sta er versteld van dat een dergelijke nazistische onzin nog uit de pen van iemand kan vloeien. Hoe durf je zo te spreken over een bevolkingsgroep: "ze kenden hun plaats dus de holocaust was niet nodig".Dus als men als een groep zijn plaats niet kent dan is een holocaust wel toegestaan?”

Verder is het interessant om de postings van TypO, Sunshine en nog vele andere forumleden na te lezen. Soms zijn het regelrechte oproepen tot haat, discriminatie, geweld en ja, soms genocide. Ontkennen heeft weinig zin.

Ik twijfel tot nu toe niet aan het harde werk en de oprechtheid van jullie moderatieteam. Trouwens, mijn punt is niet of zulke postings al dan niet kunnen. Dat maakt ieder voor zich uit. Het is zelfs zo dat die postings mij koud laten. Wat mij interesseert, is de manier waarop er wordt op gereageerd. De overheid echter mag niet selectief reageren. Als de overheid het islamitisch extremisme op het web wil aanpakken, dan juich ik dat toe. De overheid moet dan wel elke vorm van extremisme aanpakken. Anders heeft het geen of een averechts effect. Wat voor de ene mag, mag ook voor de andere. Wat voor de ene niet mag, mag ook niet voor de ander. Zo simpel is het. Of om met nog een boutade af te sluiten: iedereen gelijk voor de wet en de wet gelijk voor iedereen. Of niet soms?

Met vriendelijke groet,
Tarik Fraihi

PS: Tegen www.kifkif.be loopt geen klacht van het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en racismebestrijding, zoals Nadine beweert.
op dit forum zit een grote groep vlaams blok-stemmers. ik lees hier ook heel wat zaken die ik afkeur. maar dat er regelmatig wordt opgeroepen tot genocide durf ik wel ontkennen. het gebeurt wel, maar niet vaak. bovendien worden oproepen tot geweld die gemeld worden bij de moderatie consequent weggeknipt. indien dit te vaak gebeurd, wordt de persoon geband. ik begrijp hun verontwaardiging wel.

verder kan ik je wel volgen in je analyse. kan er eigenlijk iemand het volledige artikel uit de morgen posten?

Citaat:
Oud 24 november 2004, 02:48   #34
tarik Fraihi
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
van een gestoorde neo-nazi verwacht ik niet beter. Als zo'n gestoorde extremist een onwaarschijnlijke drang heeft om zijn natte droom -het aframmelen van vrouwen, mannen en noem maar op- wil uiten, mij niet gelaten. Mensen zijn vrij te denken wat ze willen en zijn vrij hun mening te uiten. De meningen van gestoorde zielen storen mij niet. Maar als hij overgaat tot actie, het niet langer bij woorden houdt, dan zou hij 'way over line' gaan.
Wat mij stoort is de lauwe tegenreactie.
Als hij toch hardnekkig blijft verder gaan, systematisch blijft herhalen en andere oproept om hetzelfde te gaan doen, dan moet hij gestraft worden (dwz minstens verbannen worden uit het forum).
Oud 24 november 2004, 02:48   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sunshine is niet eens waard om er aandacht aan te geven. Na een paar posts weet ik welk vlees ik in de kuip heb en doe ik me zelfs geen moeite meer om het te lezen. Als iedereen dat doet verdwijnt dat soort vanzelf bij gebrek aan aandacht.

Dat mes van jou snijdt trouwens aan twee kanten.
Het is immers even verontrustend om zien hoe ver sommige politiek correcten hier kunnen gaan zonder dat iemand hen ooit terecht wijst. Maar zij hebben dan ook de machthebbers van het ogenblik aan hun kant.

Dat doet me plots denken aan wat me vanmorgen overkwam toen ik op mijn dooie gemak naar huis fietste door een verkeersvrije winkelstraat. Ik stopte toen uit tegenovergestelde richting vollen toebak een kereltje van zo'n 13, 14 jaar kwam aangefietst. Ik reed rechts, hij links want rechts stond een lichte bestelwagen geparkeerd die aan het lossen was. Het ventje zag dat hij mij overhoop ging rijden en stopte als een gek met als gevolg dat hij, al afstoppend, viel en met fiets en al dwars over het gladde wegdek verderschoof tot pal voor mij. Toen ik vriendelijk vroeg of hij zich bezeerd had sprong hij al scheldend terug op zijn fiets. Dat ging van 'oud wijf dat beter moest uitkijken' tot 'wees maar blij dat ik je niet aanklaag of een mep op je gezicht geef'.

Ik blijf me maar afvragen hoe die klootzakjes erbij komen dat ze groot gelijk hebben ook al gaan ze zelf overduidelijk in de fout...

Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 november 2004 om 02:50.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 02:51   #36
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:
Het is immers even verontrustend om zien hoe ver sommige politiek correcten hier kunnen gaan zonder dat iemand hen ooit terecht wijst.
Juist. Wanneer heb jij laatst Bloxbuster, Koriander, Neruda, of anderen van dat soort, terechtgewezen, Ingenious?

edit : Dan vind ik vooral Seba in dat opzicht tenminste nog consequent, alhoewel ik hem (haar?) voor de rest absoluut niet kan uitstaan...

Laatst gewijzigd door Tzuvar Raemborr : 24 november 2004 om 02:56.
Oud 24 november 2004, 02:54   #37
tarik Fraihi
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ach ja, we hebben u verkeerd begrepen. Na al dat opsporingswerk (een topic van een maand geleden maar liefst) en een expliciete verwijzing naar dit forum, is het natuurlijk absurd om aan te nemen dat u dit forum viseert. Dat u met zo'n grondige voorkennis naar dit forum linkt en gewag maakt van de schandalige neo-nazistische topics -onderwijl de al even schandalige Islamitisch-extremistische topics met de mantel de liefde bedekkend- heeft helemaal niets met deze site en alles met de overheid te maken.

Ja, met alle chinezen, maar niet met den dezen.
Dan ben je een chinees en heeft de leeuw op de logo onder je vreemde nickname veel weg van een vuurspuwende draak.
Het is maar een kwestie van hoe je het bekijkt.
Oud 24 november 2004, 02:58   #38
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:
Dan ben je een chinees en heeft de leeuw op de logo onder je vreemde nickname veel weg van een vuurspuwende draak.
Het is maar een kwestie van hoe je het bekijkt.
Wat een ad rem antwoord. Kunt u even welbespraakt uitleggen waarom net déze site, op basis van een topic van een maand geleden, andere topics die meer tot uw strekking behoren negerend, geviseerd wordt in uw interview?
Oud 24 november 2004, 03:02   #39
ingenious

Standaard

Citaat:
van een gestoorde neo-nazi verwacht ik niet beter. Als zo'n gestoorde extremist een onwaarschijnlijke drang heeft om zijn natte droom -het aframmelen van vrouwen, mannen en noem maar op- wil uiten, mij niet gelaten. Mensen zijn vrij te denken wat ze willen en zijn vrij hun mening te uiten. De meningen van gestoorde zielen storen mij niet. Maar als hij overgaat tot actie, het niet langer bij woorden houdt, dan zou hij 'way over line' gaan.
Wat mij stoort is de lauwe tegenreactie.
Als hij toch hardnekkig blijft verder gaan, systematisch blijft herhalen en andere oproept om hetzelfde te gaan doen, dan moet hij gestraft worden (dwz minstens verbannen worden uit het forum).
hij is geband hoor. gelukkig maar, want hoewel ik best mee wil gaan in de vrije meningsuiting, bevorderlijk voor het discussieniveau zijn zulke creaturen niet. en die tegenreactie moet in de eerste instantie van de andere forumleden komen, niet van de moderatie. zij gaan voor een ruime interpretatie van de vrije meningsuiting. alles wat wettelijk is, wordt toegestaan. behalve persoonlijke aanvallen, als ze door de aangevallene gemeld worden.

jamer genoeg zie ik van rechtste kant weinig afkeuring. hoewel ze allemaal beweren geen racisten te zijn, gaan ze niet in op manifest racistische uitspraken.

Citaat:
Oud 24 november 2004, 03:04   #40
ingenious

Standaard

Citaat:
Was de K&K consensus niet dat het een dubbelnick van een provocateurtje is?
dat was pas nee een tijdje. van in het begin, toen er nog geen vermoeden van een dubbelnick was, ging men er van rechts maar weinig op in. ik heb er nochthans verschillende keren om gevraagd.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be