![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Moet de doodstraf opnieuw worden ingevoerd ? | |||
| ja |
|
15 | 38,46% |
| neen |
|
24 | 61,54% |
| Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Banneling
|
Wat mij stoort is dat de huidige vorm van straffen vooral denkt in functie van de dader.
Zijn herintegratie Zijn gezondheid enz... In feite moet justitie een huis zijn dat rechtvaardigheid predikt. En dus ook rekening houdt met de wensen van een slachtoffer, haar familie en ook de vox populi. Zonder te vervalen tot mob justice en lynchpartijen. Maar recidiverende verkrachters moeten gewoon NOOIT meer vrij komen. Punt. Ter bescherming van de maatschappij. |
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
zie ook #20
|
|
|
|
#23 |
|
Banneling
|
Nu, als ik die vader was...ik zou het enorm pijnlijk vinden dat die man ergens in een cel zit te klaverjassen terwijl mijn dochter begraven wordt.
Wraak kan hier louterend werken. Maargoed, zo werkt het niet meer, helaas.... |
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vrees van NIET. |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is beter dan de doodstraf !
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maar dat is de doodstraf ook in de handen van een staat. Trouwens gans het rechtsysteem in de handen van een staat is totale willekeur. Het enige verschil is dat het een eenrichtingssysteem is, waarbij het de staat is die volledig de willekeur mag beslissen.
De "contractbreuk" moet wel via een formeel proces worden vastgesteld evenals de onkunde/onwil om "het goed te maken". Eens vastgesteld wordt dat men contractbreuk heeft gepleegd, en dat niet kan/wil goedmaken, is er gewoon geen contract meer, en heeft de contractbreker dus gewoon geen enkel 'recht' meer, want in mijn visie is een recht ALTIJD iets dat de "ontvangende kant van een contract" is. Zonder contracten zijn er geen rechten. Iemand zonder rechten, daar mag iedereen mee doen wat ie wil, want die heeft geen rechten meer. Maar let op, die kan zelf OOK doen wat hij wil. Het wordt gewoon een gevecht, wat de ultieme "rechter" is in alle geval. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 mei 2019 om 06:39. |
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het volstaat van "sympathisanten" van "terrorisme" (ttz mensen die hetzelfde politieke ideaal aanhangen dan een gast die hiervoor een gewapende strijd (wil) voeren) als medeplichtig aan terrorisme te beschouwen, en je kan gelijk wie, met gelijk welk politiek gedachtengoed, de doodstraf laten krijgen. Het verschil tussen iemand die in een cel zit, en gedood is, is dat die in een cel nog dingen kan zeggen, en dat het volk die mens nog altijd "beschouwt". Een dooie kan niks meer zeggen. Uw ideale politieke tegenstrever zit niet in de cel waar hij nog als symbool kan dienen, en de hoop van zijn aanhangers is om hem vrij te krijgen, maar is wel een dood lijk. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 mei 2019 om 06:45. |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Angstcultuur? Alsof het dat nu niet is met de straffeloosheid? Ons vrouwen durven nu al bijna niet meer buiten op hun eentje. Laatst gewijzigd door Skobelev : 8 mei 2019 om 06:58. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Let wel, eens de doodstraf ingevoerd en aanvaard is, gaan ZIJ ook de wetten maken die zeggen in welke gevallen die toegepast zal worden he. Moest ik homo zijn, ik zou schrik krijgen...
Laatst gewijzigd door patrickve : 8 mei 2019 om 06:58. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk dat ik meer ruw materiaal zal moeten aanschaffen in dat geval.
|
|
|
#34 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Terugrijpen naar de doodstraf is een daad van barbarisme.
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En dat is wat wij missen, het is wat onze ondergang betekent: te weinig barbarisme. In een gevecht is de brutaalste die zichzelf de minste beperkingen oplegt, vaak de winnaar. Maar nog eens, je mag dat vooral niet in monopolistische handen laten, veel te gevaarlijk.
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je moet een onderscheid maken tussen eliminatie van storende elementen, en een sadistisch pretje van marteling. Dat laatste is emotioneel ingegeven en heeft geen rationeel nut (tenzij het dient om anderen beter schrik aan te jagen en dus beter te onderdrukken). Men moet alle gevoelswaarden schrappen bij rationele beslissingen. Bij het elimineren van storende mensen moet geen sadistisch plezier tepas komen, het enige wat moet bekomen worden is dat zij niet meer bestaan. Niet dat zij "afzien", wat niks anders is dan misplaatste empathie.
Ik vind dat als er 1 recht moet bestaan, het is: pijnloze zelfmoord. Het moet altijd mogelijk zijn om "ermee te stoppen als het niet meer plezant is". Elke vorm van marteling is een dwaze vorm van sadisme (tenzij in die gevallen dat je daar een onderdrukkingsvoordeel uit wil halen - en welke juist de reden is om dat basisrecht in te voeren, zodat je nooit onderdrukt wordt). Laatst gewijzigd door patrickve : 8 mei 2019 om 08:03. |
|
|
|