Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2019, 10:07   #21
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Maar je kunt er niet onder uit dat overal waar het zogezegde communisme heerst dat uitmondt in dictatuur... dictatuur van het volk kun je zeggen; maar het volk is wie??? Hewel de grote leider, de opperclasse van de partij...
Het volk heeft daar juist zo min te zeggen dan in andere dictaturen...
De grote val, die dan gesloten is, is dat het volk hen zelfs niet meer kan afstraffen door verkiezingen...
Ik heb hetzelfde gevoel bij PVDA als VB: ik kan wel wat scheenschopperij smaken.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 10:11   #22
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde gevoel bij PVDA als VB: ik kan wel wat scheenschopperij smaken.
Maar het VB wordt groot door het corrupt bestaan van la Belgique en door de totaal en dan ook totaal onredelijke politiek aangaande immigratie... Neem dat weg en het VB verschrompelt tot een kleine kern van hardliners na...

Neem het niet weg, en dan bestaat inderdaad de kans dat er op een dag een dictator gaat opstaan en binnengejuichd wordt door de bevolking... Of die dictator van links of van rechts zal komen is koffiedik kijken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 10:12   #23
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar je kunt er niet onder uit dat overal waar het zogezegde communisme heerst dat uitmondt in dictatuur... dictatuur van het volk kun je zeggen; maar het volk is wie??? Hewel de grote leider, de opperclasse van de partij...
Het volk heeft daar juist zo min te zeggen dan in andere dictaturen...
De grote val, die dan gesloten is, is dat het volk hen zelfs niet meer kan afstraffen door verkiezingen...
Ik ben ook een koude oorlogsproduct, maar ik heb doorheen de jaren toch geleerd dat wij in 'het westen' ook slachtoffer zijn van goeden tegen slechten propaganda en ben wat voorzichtiger geworden dat soort van conclusies als waarheid te accepteren. Wat je zegt is van dezelfde orde als dat het VB nazi's zouden zijn. Ik weiger daaraan mee te doen.

Laatst gewijzigd door Bach : 10 juni 2019 om 10:14.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 10:22   #24
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar het VB wordt groot door het corrupt bestaan van la Belgique en door de totaal en dan ook totaal onredelijke politiek aangaande immigratie... Neem dat weg en het VB verschrompelt tot een kleine kern van hardliners na...
Inderdaad, de verkiezingsuitslag is bepaald door het absurde immigratiebeleid. B. De Wever had al lang voorspeld tot wat de 'Wir schaffen das' attitude ging leiden. Hij heeft gelijk gekregen en niet alleen in België.
Oud 10 juni 2019, 10:23   #25
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik ben ook een koude oorlogsproduct, maar ik heb doorheen de jaren toch geleerd dat wij in 'het westen' ook slachtoffer zijn van goeden tegen slechten propaganda en ben wat voorzichtiger geworden dat soort van conclusies als waarheid te accepteren. Wat je zegt is van dezelfde orde als dat het VB nazi's zouden zijn. Ik weiger daaraan mee te doen.
Neen, dat is niet van die orde...
Het komt uit mijn redenering dat de kapitaalkrachtige corrumpeurs van een land altijd aan hun trekken komen...
Als het in hun plaatje past zijn ze zelfs communist, groen, rood en al wat je maar wil...
Neem dat ik vertrouwen heb in Mertens en Hegebouw vandaag... Indien zij erin slagen om de PVDA te doen uitgroeien tot een grote partij; dan zal die partij binnen de korste keren geinfiltreerd worden door die kapitaalkrachtige corrumpeurs die al vlug naar boven zullen klimmen op de ladder van de inwendige hierarchie van die partij en de teugels zullen overnemen...
En als je dan zit met een structuur die alle macht geeft aan de leiders...
Oud 10 juni 2019, 10:38   #26
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig hebben we de westerse Goldman Sachs club die overal ter wereld ingrijpt om onze normen en waarden te brengen, grondstoffen stelen en de natuur globaal naar de kloten helpen, for a few dollars more.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 10:39   #27
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat is niet van die orde...
Het komt uit mijn redenering dat de kapitaalkrachtige corrumpeurs van een land altijd aan hun trekken komen...
Als het in hun plaatje past zijn ze zelfs communist, groen, rood en al wat je maar wil...
Neem dat ik vertrouwen heb in Mertens en Hegebouw vandaag... Indien zij erin slagen om de PVDA te doen uitgroeien tot een grote partij; dan zal die partij binnen de korste keren geinfiltreerd worden door die kapitaalkrachtige corrumpeurs die al vlug naar boven zullen klimmen op de ladder van de inwendige hierarchie van die partij en de teugels zullen overnemen...
En als je dan zit met een structuur die alle macht geeft aan de leiders...
Infiltratie is absoluut een risico voor elke partij die een kans maakt aan de macht deel te nemen. Je hebt goudzoekers die de partij corrumperen maar evenzeer heb je spionnen en saboteurs. Ik denk dat je ervan mag uitgaan dat die individuen in elke partij aanwezig zijn.
Oud 10 juni 2019, 10:46   #28
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Infiltratie is absoluut een risico voor elke partij die een kans maakt aan de macht deel te nemen. Je hebt goudzoekers die de partij corrumperen maar evenzeer heb je spionnen en saboteurs. Ik denk dat je ervan mag uitgaan dat die individuen in elke partij aanwezig zijn.
Inderdaad, en alleen de democratie kan daar een halt aanroepen... een dictatuur, zoals de PVDA intern is opgebouwd, kan dat niet...

Kijk naar vb de CD&V die eens meer dan 40% haalde en waar ze nu staat...

Neem dat de PVDA hetzelfde overkomt dan vrees ik dat we haar niet meer wegkrijgen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 10 juni 2019 om 10:47.
Oud 10 juni 2019, 10:52   #29
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, en alleen de democratie kan daar een halt aanroepen... een dictatuur, zoals de PVDA intern is opgebouwd, kan dat niet...

Kijk naar vb de CD&V die eens meer dan 40% haalde en waar ze nu staat...

Neem dat de PVDA hetzelfde overkomt dan vrees ik dat we haar niet meer wegkrijgen...
Zou er geen inspraak zijn in de PvdA intern? Ik wil er niet zonder duidelijke bewijzen van uitgaan dat de ene partij meer interne democratie toont dan de andere. Ik denk wel dat hoe democratischer een partij intern is, hier democratischer ze is extern.

En mijn vermoeden is inderdaad dat een partij disks de CD&V ten onder gaat omdat lobbygroepen haar lijn bepalen en niet de leden. Leden voeken zich nutteloze passieve instrumenten enkel goed om verkiezingspanelen te installeren. Ze beginnen stemmen uit gewoonte en minder uit overtuiging. Verkozenen worden verwacht te stemmen niet volgens persoonlijk geweten en inzicht maar zoals de partijtop bepaalt. Het is alzo een top down partij geworden.

Welke partijen hebben echt interne democratie? Kan er een rangorde opgemaakt worden op basis van duidelijke criteria?

Laatst gewijzigd door Bach : 10 juni 2019 om 10:56.
Oud 10 juni 2019, 10:55   #30
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou er geen inspraak zijn in de PvdA intern? Ik wil er niet zonder duidelijke bewijzen van uitgaan dat de ene partij meer interne democratie toont dan de andere. Ik denk wel dat hoe democratischer een partij intern is, hier democratischer ze is extern. En mijn vermoeden is inderdaad dat een partij disks de CD&V ten onder gaat omdat lobbygroepen jaar lijn bepalen en niet de leden. Leden vorken zich nutteloos aan de kant gezet en beginnen stemmen uit gewoonte. Het is een top down partij geworden. Maar ook dat is niet meer dan een vermoeden van mij.

Welke partijen hebben echt interne democratie?
Luister, communisme kent geen innerlijke democratie...
Ben je voor het werkvolk, voor juistere verdeling van de inkomsten, hewel dan noem je jezelf niet een communist; maar dan zoek je een andere naam...

Ten andere staat het communisme ook niet voor geen eigen bezit maar voor alle bezit, alle motoren van de samenleving in handen van de staat???
Ook dat is gevaarlijk...
Neem dat dat vandaag al in la Belgique wettelijk het geval zou zijn... maar de kiezers zouden toch niets meer te zeggen hebben...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 10 juni 2019 om 10:57.
Oud 10 juni 2019, 10:59   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
De rechtse rakkertjes die nu zitten te kirren van plezier beseffen niet dat elke stem minder voor de PTB een stem meer voor de PS is.
Ze zijn hetzelfde uitschot.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 10 juni 2019 om 11:03.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 11:01   #32
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Luister, communisme kent geen innerlijke democratie...
Ben je voor het werkvolk, voor juistere verdeling van de inkomsten, hewel dan noem je jezelf niet een communist; maar dan zoek je een andere naam...

Ten andere staat het communisme ook niet voor geen eigen bezit maar voor alle bezit, alle motoren van de samenleving in handen van de staat???
Ook dat is gevaarlijk...
Neem dat dat vandaag al in la Belgique wettelijk het geval zou zijn... maar de kiezers zouden toch niets meer te zeggen hebben...
Het voorbeeld van de inkomens van de parlementairen te verminderen tot een meer gemiddeld Belgisch inkomen mag van mij wat navolging genieten. Hoe democratisch die beslissing intern tot stand gekomen is weet ik niet. Misschien kan het VB het voorbeeld volgen. Ze zijn toch ook voor en van de kleine man dacht ik. In theorie toch.

In communistisch Cuba is 70 procent van de bevolking eigenaar van zijn eigen huis. Dat is meer dan in de meeste westerse 'democratieën' met al hun rijkdom en niet onderhevig aan economische blokkades. Voorbij de propaganda.

Laatst gewijzigd door Bach : 10 juni 2019 om 11:03.
Oud 10 juni 2019, 11:03   #33
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
De rechtse rakkertjes die nu zitten te kirren van plezier beseffen niet dat elke stem minder voor de PTB een stem meer voor de PS is.
En die vrome gedachte moge u dan een milde troost wezen...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 11:03   #34
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het voorbeeld van de inkomens van de parlementairen te verminderen tot een meer gemiddeld Belgisch inkomen mag van mij wat navolging genieten. Hoe democratisch die beslissing intern tot stand gekomen is weet ik niet. Misschien kan het VB het voorbeeld volgen. Ze zijn toch ook voor en van de kleine man dacht ik. In theorie toch.
Geen probleem mee; maar het is wel duidelijk dat het gemakkelijker is voor een PVDAer om dat mee te beslissen want hij moet het bedrag boven een zeker minimum doorstorten naar de partij en hijzelf verliest er dus niets mee...
Oud 10 juni 2019, 11:05   #35
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen probleem mee; maar het is wel duidelijk dat het gemakkelijker is voor een PVDAer om dat mee te beslissen want hij moet het bedrag boven een zeker minimum doorstorten naar de partij en hijzelf verliest er dus niets mee...
Waarom zou het moeilijker zijn voor een niet PvdA er een deel van het parlementair loon af te staan voor de partij werking te financieren? Hebben ze misschien meer uitgaven dan de gemiddelde inwoner van dit land?
Oud 10 juni 2019, 11:07   #36
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Wat al decennia geweten is wordt nu eindelijk bevestigd door journalisten, PTB/PVDA is een cultus vergelijkbaar met de Jehova of een motorbende. Bedreigingen, loon laten beheren door de partij, onvoorwaardelijke gehoorzaamheid... Allemaal voor de goeie zaak, uiteraard.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190609_04451756
Dat hoeft ons niet te verbazen. Een partij die onverkort de dictatuur van het proletariaat in het vaandel draagt is per definitie oppressief van ingesteldheid.

En onze media dan maar onafgebroken zitten zeiken over het gevaar van extreem rechts...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 11:12   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het artikel is inderdaad laster. We mogen niet eens weten wie de journalist is die de aantijgingen maakte. En toch wordt dat in de main stream media verspreid onder de naam journalistiek. Nu moet de elite al proberen twee partijen klein te proberen houden en te cordonizeren. De elite media zijn daar echter zo notoir averechts slecht in dat die partijen zich enkel kunnen verheugen over de lastercampagnes tegen hen.

Pluspunt voor de elite is dat die twee partijen denken elkaars tegenpolen te zijn. Als ze ooit leren samenwerken dan gaan pas echt de alarmbellen af en zullen we zien wat onze 'democratie' echt waard is.
Laster? Misschien, misschien ook niet. Er worden echter heel concrete zaken opgesomd: militanten moeten hun belastingafrekening voorleggen en op basis daarvan wordt aangegeven wat ze enerzijds voor gezin en zichzelf mogen houden en wat aan de partij wordt afgedragen. Indien de partij er een ander praktijk op nahoudt, is het misschien tijd om in alle openheid te communiceren over de financiële afspraken.

Voor het overige ben ik trouwens de mening toegedaan dat iedere partij zijn eigen financieel beheer mag voeren. En dat mensen die in alle vrijheid lid worden van een partij natuurlijk ook de gevolgen erbij moeten nemen. Tenminste als er over die gevolgen op voorhand werd gecommuniceerd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 11:13   #38
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De communisten zijn gepromoveerd van de categorie 'negeren' naar 'belachelijk maken' en op weg naar de categorie 'aangevallen worden'. Van Grieken weet alles af van die Ghandi evolutie toonde hij in zijn overwinningsspeech. Alleen verkondigde hij niet erbij dat hij zijn wijsheid letterlijk bij Ghandi haalde.
Er wordt momenteel gespind tegen 200 per uur. Nu zelfs via de reguliere media. Het wordt echt moeilijk om nog uit te vissen wat fake is en wat niet.

Ook over spinnen:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190607_04449898
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 11:15   #39
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou het moeilijker zijn voor een niet PvdA er een deel van het parlementair loon af te staan voor de partij werking te financieren? Hebben ze misschien meer uitgaven dan de gemiddelde inwoner van dit land?
Tuurlijk; rijke mensen gaan niet bij de PVDA hoor...
Oud 10 juni 2019, 11:16   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet, omdat de praktijk van de PvdA de particratie versterkt. De partij bepaalt wat er met uw geld dient te gebeuren en over welke bedragen u voor uzelf en uw gezin mag beschikken.

Als u iets wil veranderen, pak dan de wortel van het probleem aan: de financiële wanverhouding. Breng de verloning van de parlementairen in verhouding, schaf die hoge vertrekvergoedingen af, enzovoort.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be