Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2004, 13:01   #21
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Fonske
euh... de vroeger USSR heeft nooit de ambitie gehad om democratie te verspreiden, ze heeft dit ook nooit gepretendeerd. Integendeel.

Nooit van volksdemocratie gehoord zeker ? en van de Duitse Democratische Republiek (DDR)

Serieus, is dat nu uw argument. Ondanks de naam, was de DDR democratisch?
Oud 25 november 2004, 13:07   #22
Fonske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik heb gedurende jaren met politiekers gewerkt en weet dus wel wat zij onder "politiek" verstaan. Als de volksmond zegt dat "politiek" hen niet interesseert dan weten ze maar al te goed over wat soort "politiek" ze het hebben.
Over het legislatief proces?
Beschouwd gij één of andere schepen van Poepkapelle ook als een politieker?
Oud 25 november 2004, 13:17   #23
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske
Over het legislatief proces?
Beschouwd gij één of andere schepen van Poepkapelle ook als een politieker?
Die laat ik met plezier aan jou over
Jij weet niet waarover je spreekt, maar daar kan je misschien zelf niet aan doen...
Ken het kabinetwerk zowel van buiten als van binnen, maar niet hetzelfde kabinet dat jij gebruikt, om even op je antwoord voor te zijn
Oud 25 november 2004, 13:19   #24
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Serieus, is dat nu uw argument. Ondanks de naam, was de DDR democratisch?
herlees eerst jezelf :
Oorspronkelijk bericht door Fonske
euh... de vroeger USSR heeft nooit de ambitie gehad om democratie te verspreiden, ze heeft dit ook nooit gepretendeerd. Integendeel.
Oud 25 november 2004, 13:21   #25
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard
Hilarisch.Ga terug in je rode commune jezelf beklagen.
Ik krijg de indruk dat wanneer Jahjah beweert dat God de vlamingen vergeten had bij het uitdelen van verstand, hij misschien wel alleen jouw reacties gelezen had
Oud 25 november 2004, 13:22   #26
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Waar lees je dat? Woorden verdraaien is blijkbaar je zwakste kant niet, hé
Daar :
Citaat:
Het was de enige mogelijkheid om het communisme te stoppen in Zuid-Amerika! De commies deden niet minder in hun satellietlanden: Berlijn, Boedapest, Warschau, Praag, Gdansk enz...
Dus het feit dat de commies dat deden beschouwt U als argument om dat ook te doen. Ik trek de redenering verder : Omdat de commies onschuldige mensen doodmartelen, mogen wij dat ook. Consequent zijn, en anders geen domme argumenten gebruiken.

Citaat:
Ik ga je mening niet gaan vormen. Ik dacht dat je dat alleen kon, maar als je hulp nodig hebt, vraag maar
Ik had het dan ook over uw eigen mening, daar heb je nog werk genoeg mee.
Jolle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 13:25   #27
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Die president was wel democratische wijze verkozen.
De rechtvaardige rechter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 13:32   #28
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolle
Daar :
Citaat:
Het was de enige mogelijkheid om het communisme te stoppen in Zuid-Amerika! De commies deden niet minder in hun satellietlanden: Berlijn, Boedapest, Warschau, Praag, Gdansk enz...
Dus het feit dat de commies dat deden beschouwt U als argument om dat ook te doen. Ik trek de redenering verder : Omdat de commies onschuldige mensen doodmartelen, mogen wij dat ook. Consequent zijn, en anders geen domme argumenten gebruiken.
Heb je nu nog niet door dat je jezelf belachelijk maakt met zulke conclusies. Je moet eens leren lezen, dat helpt soms bij een meningsvorming (nooit gehoord van de mama?) Ik keurde dat niet goed, maar jij wilt niet lezen wat er echt staat: niet meer, niet minder dan wat ik schrijf:
De commies deden niet minder in hun satellietlanden: Berlijn, Boedapest, Warschau, Praag, Gdansk enz

En dat jij dan maar in de verkeerde richting verder redeneeert is zuiver jouw probleem
Oud 25 november 2004, 13:33   #29
Fonske
Gouverneur

Standaard

Dus met oprichting van de DRR pretenderde de USSR democratie te willen verpreiden. Moet ik dat uit uw argumentatie halen? Of begrijp ik het weer niet.

By the way, je mag nog zoveel zeggen dat je nauw hebt samengewerkt met kwenie wie en veel weet over dat, op een anoniem forum tellen alleen argumenten.
Oud 25 november 2004, 13:35   #30
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Chili heeft de moed om dit te doen.

Wanneer gaat België dat ook eens doen om postuum Leopold II te veroordelen. Maar neen, onze politici spellen liever andere landen de les ipv naar zichzelf te kijken.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 13:38   #31
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dus met oprichting van de DRR pretenderde de USSR democratie te willen verpreiden. Moet ik dat uit uw argumentatie halen? Of begrijp ik het weer niet.

Dat is echter wel correct. Je maakt progress

By the way, je mag nog zoveel zeggen dat je nauw hebt samengewerkt met kwenie wie en veel weet over dat, op een anoniem forum tellen alleen argumenten.
De argumenten van Poepekapelle zeker
Oud 25 november 2004, 13:40   #32
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Heb je nu nog niet door dat je jezelf belachelijk maakt met zulke conclusies. Je moet eens leren lezen, dat helpt soms bij een meningsvorming Ik keurde dat niet goed, maar jij wilt niet lezen wat er echt staat: niet meer, niet minder dan wat ik schrijf:
De commies deden niet minder in hun satellietlanden: Berlijn, Boedapest, Warschau, Praag, Gdansk enz

En dat jij dan maar in de verkeerde richting verder redeneeert is zuiver jouw probleem
Ik lees inderdaad exact wat er staat. U hebt blijkbaar niet gelezen (of niet begrepen) wat ik daarop antwoord :
Citaat:
Ik trek de redenering verder : Omdat de commies onschuldige mensen doodmartelen, mogen wij dat ook. Consequent zijn, en anders geen domme argumenten gebruiken.
Ik leg uit :

U gebruikt "de commies deden dat ook in hun satellietlanden" als vergoelijking voor het feit dat de VS zijn pion Pinochet aan de macht brengt.

Ik ga verder op dit discours ("trek de redenering verder"), let wel, ik zeg NIET dat U dit gezegd heeft. Ik gebruik gewoon dezelfde redenering : de commies martelen onschuldige mensen dood, dus wij zouden dat ook mogen.

Hiermee toon ik U aan dat de argumenten die U gebruikt, geen argumenten zijn. Dit geef ik aan in mijn laatste zinsnede : "consequent zijn. Of geen domme argumenten gebruiken" Hiermee wil ik dus zeggen : als U dit argument gebruikt, geldt ditzelfde argument dus ook in mijn voorbeeld. Aangezien dit niet is, is het argument dat U gebruikt, een dom argument, en dus bijgevolg moet u dat niet gebruiken.

Zo duidelijker?
Oud 25 november 2004, 13:41   #33
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Chili heeft de moed om dit te doen.

Wanneer gaat België dat ook eens doen om postuum Leopold II te veroordelen. Maar neen, onze politici spellen liever andere landen de les ipv naar zichzelf te kijken.
Je moet zo ver weg niet gaan zoeken: Delcroix en Claeys, medeplichtig door "verzuim" aan de Rwanda genocide, en nu zo mooi "witgewassen"
Oud 25 november 2004, 13:42   #34
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Je moet zo ver weg niet gaan zoeken: Delcroix en Claeys, medeplichtig door "verzuim" aan de Rwanda genocide, en nu zo mooi "witgewassen"
Arm Belgïe. Je zou beschaamd zijn om nog naar het buitenland te gaan en zeggen dat je Belg bent.
Oud 25 november 2004, 13:47   #35
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolle
Ik lees inderdaad exact wat er staat. U hebt blijkbaar niet gelezen (of niet begrepen) wat ik daarop antwoord :
Ik leg uit :

U gebruikt "de commies deden dat ook in hun satellietlanden" als vergoelijking voor het feit dat de VS zijn pion Pinochet aan de macht brengt.

Ik ga verder op dit discours ("trek de redenering verder"), let wel, ik zeg NIET dat U dit gezegd heeft. Ik gebruik gewoon dezelfde redenering : de commies martelen onschuldige mensen dood, dus wij zouden dat ook mogen.

Hiermee toon ik U aan dat de argumenten die U gebruikt, geen argumenten zijn. Dit geef ik aan in mijn laatste zinsnede : "consequent zijn. Of geen domme argumenten gebruiken" Hiermee wil ik dus zeggen : als U dit argument gebruikt, geldt ditzelfde argument dus ook in mijn voorbeeld. Aangezien dit niet is, is het argument dat U gebruikt, een dom argument, en dus bijgevolg moet u dat niet gebruiken.

Zo duidelijker?
als ge al van het begin fout zit:
als vergoelijking voor het feit dat de VS zijn pion Pinochet aan de macht brengt.
maar
"de commies deden dat ook in hun satellietlanden" wat betekent dat het in die tijden niet abnormaal was in de geostrategische strijd die de grootmachten onder elkaar uitvochten. Het is dan normaal dat al de rest van je redenering ook fout is. Zo duidelijker?
Oud 25 november 2004, 13:48   #36
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Arm Belgïe. Je zou beschaamd zijn om nog naar het buitenland te gaan en zeggen dat je Belg bent.
Delcroix en Claeys waren/zijn wel Vlamingen!
Oud 25 november 2004, 13:59   #37
Geertje

Standaard

Citaat:
Delcroix en Claeys waren/zijn wel Vlamingen!
Voor Flahaut en Michel schaam ik mij ook. De ene een neo-communist en de andere een neo-kolonialist.
Oud 25 november 2004, 14:03   #38
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
als ge al van het begin fout zit:
als vergoelijking voor het feit dat de VS zijn pion Pinochet aan de macht brengt.
maar "de commies deden dat ook in hun satellietlanden" wat betekent dat het in die tijden niet abnormaal was in de geostrategische strijd die de grootmachten onder elkaar uitvochten. Het is dan normaal dat al de rest van je redenering ook fout is. Zo duidelijker?
"In die tijden was het niet abnormaal". Als in "Tja, je moet het in het tijdsbeeld zien hé, die ander deden dat ook"

In die tijden was het ook niet abnormaal om onschuldige mensen dood te martelen. U hoort mij al komen zeker?

Overigens is het volledige citaat :
Citaat:

Laatst gewijzigd door Jolle : 25 november 2004 om 14:15.
Oud 25 november 2004, 14:06   #39
nadine
Parlementslid

Standaard

Als je het nu voor jezelf hebt kunnen bewijzen dan mag je al content zijn
Oud 25 november 2004, 15:04   #40
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Ach, op wat anders dan goedkope wraakneming komt deze vervolging alsnog neer? Het is te vergelijken met de al even idiote vervolging van hoogbejaarde SS'ers in Europa omwille van bevelen die ze meer dan 60 jaar geleden gaven en/of uitvoerden. Alsof zo'n proces tientallen jaren later overleden familieleden zal terugbrengen. We laten dat verleden beter rusten, door met een propere lei te beginnen. Iedereen amnestie en gedaan. Pinochet was een handlanger van de VSA en de CIA. Hij heeft misschien verhinderd dat er een marxistische dictatuur werd gevestigd in Chili (Allende was GEEN democraat en is i.t.t. wat vaak beweerd wordt niet democratisch aan de macht gekomen). Anderzijds heeft Pinochet een ultra-liberale economische politiek gevoerd, in dienst van het Amerikaanse groot-kapitaal.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be