![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat dacht jij in 2019. We zijn nu 2022. En? Ken je één autofabrikant die niet volop inzet op elektriciteit?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 8 september 2022 om 14:56. |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Welke debiel parkeert zo'n ding dwars over een fietspad? En sinds 1 september is het alle dagen dat ik die barricades mag ontwijken om 5u 's ochtends.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 8 september 2022 om 16:13. |
|
|
|
|
|
|
#23 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Lol, die oude post had ik niet gezien, wie verwacht ook zoiets bij een draad over e-steps. Naja @araneus heeft jou al een uitvoerig antwoord gegeven in post 6: https://forum.politics.be/showpost.p...03&postcount=6 En je antwoordde reeds enkele posten later: Citaat:
Fred, groter Oslo of de metropool met ~1,6 miljoen inwoners) telde in 2020 reeds 100.000 BEV van eigen inwoners, dat zal vandaag mogelijk meer dan het dubbele zijn. Bron 10 juli 2020, en bron onderaan: Citaat:
De BEV-statistieken van Noorwegen zijn gemakkelijk te raadplegen: https://elbilstatistikk.no/ Vandaag/momenteel telt Noorwegen 572.131 ingeschreven vol-electrische voertuigen, op goed 8 maanden 2022 kwamen er 82.088 bij, dat zijn quasi meer dan 10.000 plofwagens gemiddeld per maand die vervangen worden door BEVs. Na wat neuzen zouden meer dan 28% van alle auto's in Oslo full electrisch zijn, dan ook nog de 40% aandeel aan electrische bussen en ook nog e-boten (ferries): Citaat:
Citaat:
En wat de stad Oslo zelf betreft, uit de bovenste link: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 8 september 2022 om 17:39. |
||||||
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er rijden een tweetal marginale wijven rond met zo een electrisch stepke met een zadel. Belachelijk om zien, maar zij vinden het blijkbaar heel normaal. En ja, het zijn vooral jonge gastjes die de cowboy uithangen... |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De deelsteps op zich: afschaffen die handel! Extra: Antwerpen pakt wangebruik van deelsteps in de stad aan Niet overal ontvangen ze deelsteps met open armen: deze steden nemen maatregelen Stepdief (26) mogelijk betrokken bij meerdere feiten van diefstal en inbraak Strengere regels
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
in t station van t zelfde, met hun achterlijke plank doorrijden meestal de usual suspects natuurlijk die zich nergens aan houden, wel er gaat er zo eens ene als hij mij uit mijn schoenen wil rijden nen djoef krijgen dat ze er veel werk in de kliniek aan gaan hebben om er nog iets goed van te maken. |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
op den trein slingen die prutsen ook altijd rond. Gistern nog een vrouw bekanst op haar bek zien gaan door zo een ding. klootzak bestuurder vond het nog grappig ook. |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Is het nog een step...of een brommer?
|
|
|
|
#29 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Sinds de recente wetswijziging is het een brommer.
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Da's zelfs geen recente wetswijziging.
Maar kom, de meeste van die dingen worden verkocht via Ebay en dergelijke. En als je er al een kan vinden in een Belgische winkel, dan is er wel ergens een waarschuwing -al dan niet in kleine lettertjes: "niet gebruiken op de openbare weg".
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een sociopaat.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En wat doen we ermee?
|
|
|
#33 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hunk? Op een elektrieke fiets is toch ook een zadel???
Afijn, wat uitleg en een link zou gewaardeerd worden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als het geen trappers heeft, (hand of voet bekrachtigd), is het geen fiets. Als het een gashendel heeft die het voertuig kan bedienen zonder dat er trappers gebruikt worden, is het een snor/brom/motorfiets. Ergo, een step met zadel is geen fiets. Op zijn best kan het gezien worden als loopfiets, maar dan moet de gashendel er af gehaald worden. En dan komt er nog een wettelijk addertje onder het gras. Voertuigen met onafhankelijke aandrijvingen die sneller dan stapvoets kunnen moeten gehomologeerd zijn.
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hetzelfde als wat we doen, volgens het liedje, met de dronken zeeman.
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En dan blijft het punt, sneller dan stapvoets, homologatie verplicht.
|
|
|
|
#38 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hier zijn het zowel steps als elektrische fietsen, ik verkies de fietsen, maar de meesten nemen een step. Ook laat 's avonds als er weinig trams zijn kan het handig zijn. De prijs is hier 1 Euro om te beginnen, en 17 cent per minuut. Je hebt overal wel parkeerplaatsen van die dingen, dus kan je veel sneller en gemakkelijker ergens geraken dan met het openbaar vervoer, behalve als het direct parallel is aan een tramlijn of zo. Maar je hebt wel snel 3 of 4 euro voor een traject als je een kwartiertje onderweg bent. |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Op de Belgische wegen is het vooral vragen om op je snufferd te gaan met zulke kleine wieltjes.
Ik moet toegeven, er staat zo'n elektrisch onding in huis, en dat wordt regelmatig gebruikt, maar niet door mij. De gebruikster is ondertussen toch al een keer aardig gevallen. Gelukkig dat ze ook motorrijdster en bestuurster van een strandstoel op wieltjes is, en dus veiligheid voorop stelt. Niet omdat ze er van uit gaat dat ze zelf gaat vallen, maar omdat er teveel idioten op de weg zijn. Maar net zoals deelwagens, deelfietsen, sociale woningen heeft de deelstep-groep een aantal verantwoordelijkheidsnemers, een aantal dommeriken, en een aantal asociale figuren die het voor iedereen verkloten...
|
|
|
#40 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kielhalen als "the morning after"? Ja, de kater zal wel snel vergeten zijn.
|