![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Veel bedrijven en bedrijfjes waren/zijn actief in de export/import tussen het VK en het Europese vaste land.
Je kan dus niet uitsluiten dat dit de eerste klappen van de Brexit zijn. Met de brexit heeft dat voorlopig nog weinig te maken, dat staat er nog bijkomend aan te komen. Hopelijk gaat ondertussen de rente niet omhoog want dan gaat het pas beginnen donderen en bliksemen hier in België en zijn staatsschuld.
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat politici er niet uit geraken, dat bedrijfsleiders hun bedrijf niet voorbereiden. Veel van die voorbereidingen zijn nu afgewerkt en bieden geen jobs meer aan de kleine dienstenverlenende bedrijfjes. Daarnaast hadden veel grote bedrijven, kleine bedrijfjes ingeschakeld om de veranderingen door de brexit mee op te vangen. Door de eeuwige uitstel van de brexit is dat ingehuurd personeel overbodig tot de brexit echt plaats heeft. Dus wandelen gestuurd tot de brexit er daadwerkelijk is. De klappen in de productie, transport en overslag-opslag die moeten inderdaad nog komen. En in Vlaanderen gaan vooral de transport, overslag en opslag daar de klappen krijgen. Laatst gewijzigd door Jantje : 6 juli 2019 om 10:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar dat België na een Brexit, zeker na een ongecontroleerde, nog meer werklozen en bedrijven in moeilijkheden zal krijgen is wel zeker.
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn veel meer oorzaken. Ook dit is er 1 van. Vandaag komen er via internet bestellingen veel pakjes uit het VK. Na de brexit gaat daar een deel van wegvallen. Maar bedrijven zoals de post.be en post.nl, die koerierdiensten zijn beginnen aanbieden hebben klanten van de bedrijven zoals DHL en DPB afgenomen; Die bedrijven werken met zelfstandige koeriers, die door het klantenverlies van deze grote bedrijven hun werk verliezen en in faling gaan. Welke klappen we echt gaan moeten verwerken bij de brexit, is gewoon niet te voorspellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in dit artikel gaat het over meer faillieten dan vorig jaar, en in het artikel zelf gaat het over soorten faillieten, zodat vergelijken van meer of minder quasi onmogelijk geworden is. En als ge dat artikel niet begrijpt, dan begrijp ik niet dat je een succesvolle zelfstandig zou zijn, hoogstens een zelfstandige met boerenchance, of een handige oplichter.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het klopt: ik ken er eigenlijk niet zo veel persoonlijk. Mijn heksie perfeksie is nog een korte tijd zelfstandige geweest. En ik deed haar boekhouding.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je zegt zelf dat je op je luie gat zit dus ik reageer in die aard. Maak maar dat je staat waar wij staan en zonder lui gat of mensen bedriegen. Prutsers die denken dat ze het warm water nog moeten uitvinden en dat de anderen alles moeten betalen kom ik hier dagelijks tegen. Succes collega van die laatsten en maak dat er geen blaren op je luie gat komen.
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#34 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Vandaar misschien.
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer. Laatst gewijzigd door Hoomer : 6 juli 2019 om 18:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben 41 jaar zelfstandige geweest. Ik raad mijn kinderen altijd af om in dit land zelfstandige te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Vader vergeef hen want ze weten niet wat ze doen" (zelfs als ze iets doen) En dat zou willen discuteren met de grote mensen ...... niet meer met mij.
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Deze overheid staat op elke hoek klaar om je zuur verdiende centen te ontfutselen want zelfstandigen zijn fraudeurs in hun ogen. De enige manier om de diefstal van ons geld wat trachten uit te leggen. Vakbonden zeggen wel hoe het moet maar zelf doen ze niets en schuimen evenzeer onze centen af. Net mijn gronslasten binnen gekregen, 1720.63€ op een gezinspensioen van minder dan 1450€ en zo is het met alles als zelfstandige. Electriciteit ca. 6.400€ we kunnen hier met niets anders verwarmen en ook daar gaat een hoop naar de staat, alleen de 21%BTW al.
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |