Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2019, 17:17   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Haar batterij was plat (dixit HLN).
Alles schrijven...

Na ~2 dagen was de batterij pas plat ja, dixit de overlevende via hln.be:

Citaat:
Na twee dagen kwam het voor het eerst in me op: ze gaan me niet meer terugvinden, ik ga hier sterven.” Haar gsm, waar ze niet bij kon, was intussen gestopt met rinkelen door een platte batterij.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...nden~a3e46e7f/

Cédric Maes 31 juli 2019 18u56
Dus quasi 2 dagen of pakweg 1,5 dag lang was haar telefoon opspoorbaar.

Maar op dat simpel idee kwam de ganse reutemeteut niet?

Amper een 7-8 uren na het ongeval werd alarm geslagen, ze was immers 's morgens nog altijd niet thuis:

Citaat:
https://www.hln.be/de-krant/familie-...wrak~a334dbb9/

Marie Bastide - Corine voor de vrienden - was op dinsdag 23 juli van de radar verdwenen nadat ze rond middernacht had getankt in Awans, niet ver van Luik. Ze was op weg naar haar huis, zo’n dertig kilometer verderop, maar kwam nooit aan. “We sloegen meteen alarm”, vertelt haar zoon Hadrien Riga (18) daags nadat zijn mama na zes dagen levend werd teruggevonden in haar verhakkelde wagen.

Cédric Maes 31 juli 2019 00u00
In elk geval heeft het Belang van Limburg het verkeerd begrepen van dat tanken (en daarvoor extra afrijden van de snelweg halfweg), ze had namelijk al getankt in Awans bij de Q8 in de buurt van haar vriend, vanwaar de videobeelden kwamen. Nu nog weten waarom ze daar plots de snelweg verliet...

Laatst gewijzigd door Micele : 2 augustus 2019 om 17:39.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2019, 17:26   #22
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Alles schrijven...

Na ~2 dagen was de batterij pas plat ja, dixit de overlevende via hln.be:

Dus quasi 2 dagen of pakweg 1,5 dag lang was haar telefoon opspoorbaar.

Maar op dat simpel idee kwam de ganse reutemeteut niet?
Dat moet een later artikel zijn. In wat ik gelezen heb staat dat ze gekneld zat en niet bij de toeter kon en dat haar gsm plat was.

Gazet van woensdag.
Oud 2 augustus 2019, 17:34   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat moet een later artikel zijn. In wat ik gelezen heb staat dat ze gekneld zat en niet bij de toeter kon en dat haar gsm plat was.

Gazet van woensdag.
Niet gevonden.

Dat haar batterij na enkele dagen plat is lijkt me logisch, het punt is dat haar familie en andere helpers... nog dezelfde dag "meteen alarm sloegen en haar opbelden" ipv te blijven bellen niet gewoon haar gsm gelocaliseerd hebben, best nadat bellen namelijk echt tevergeefs was. Meestal is men niet ver van een gsm verwijderd... (men kan bewusteloos zijn, wat de vrouw ook was die korte nacht...)

Nog eens de context op een rijtje

Citaat:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...nden~a3e46e7f/

Cédric Maes 31 juli 2019 18u56

De zes dagen en nachten in haar gecrashte auto waren de hel, zegt ze. “Ik werd dinsdagochtend wakker en zag enkel struiken, ik wist niet wat er was gebeurd. Pas toen ik rondkeek en de pijn voelde, besefte ik dat ik een zwaar ongeval had gehad. Mijn linkerbeen en -arm kon ik niet meer bewegen en bij elke poging om uit de auto te kruipen viel ik flauw van de pijn.”

Corine hoorde de honderden auto’s voorbijrijden aan het drukke rondpunt waar ze in de gracht belandde. “Bij elke auto die passeerde begon ik te roepen”, gaat ze verder. “Maar niemand kon me horen door al het lawaai van de drukke weg. Af en toe hoorde ik sirenes van ambulances. ‘Ze zijn daar, ze komen me redden’, dacht ik toen. Maar de sirenes reden voorbij en ik hoorde ze in de verte uitdoven. Na twee dagen kwam het voor het eerst in me op: ze gaan me niet meer terugvinden, ik ga hier sterven.” Haar gsm, waar ze niet bij kon, was intussen gestopt met rinkelen door een platte batterij.

Citaat:
Marie Bastide - Corine voor de vrienden - was op dinsdag 23 juli van de radar verdwenen nadat ze rond middernacht had getankt in Awans, niet ver van Luik. Ze was op weg naar haar huis, zo’n dertig kilometer verderop, maar kwam nooit aan. “We sloegen meteen alarm”, vertelt haar zoon Hadrien Riga (18) daags nadat zijn mama na zes dagen levend werd teruggevonden in haar verhakkelde wagen.

Cédric Maes 31 juli 2019 00u00

https://www.hln.be/de-krant/familie-...wrak~a334dbb9/

Laatst gewijzigd door Micele : 2 augustus 2019 om 17:58.
Oud 2 augustus 2019, 19:19   #24
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik niet begrijp aan dit gelukkig nog goed afgelopen verhaal is dat men die vrouw niet kon vinden, ondanks blijkbaar actieve "gsm". Door veel toeval heeft die vrouw het overleefd. Maar moest ze een betere smartphone gehad hebben was ze al na enkele uren gevonden?

De ingeknelde vrouw kon wel de gsm nooit bereiken die in haar tas op de achterbank van de (omgekeerde) wagen lag.

"Grootscheepse zoekactie"
werd blijkbaar opgestart?

Een gsm moet toch te lokaliseren zijn als die aanstaat?

appje of gewoon eigen google-konto of whatever software, ook via net moet dat gaan.

Ik hoef toch maar "zoek gsm" in te geven en dan weet ik bvb waar mijn vrouw ongeveer is? (via maps, men kan de gsm beveiligen of wissen enz..)

Raar dat dit helemaal niet vermeld wordt in de krant, ook in dit lang artikel waar alle details in staan, ook over die gsm in de wagen.

De krant had toch tenminste kunnen opmerken dat men reeds x-jaren een smartphone kan lokaliseren?

Ofwel klopt er niet alles aan dit verhaal. Of het was een oud modelletje van gsm.

Awel dan is het tijd om toch een betere gsm te kopen, in geval van nood hé.
Volgens mij klopt er ook iets niet aan het verhaal van dat ongeval.

Laatst gewijzigd door Universalia : 2 augustus 2019 om 19:19.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2019, 20:34   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik begin te denken dat we er allemaal aan het naast slaan zijn, omdat die domme journalisten niets begrijpen van ingewikkelde dinges als gsm's, en vaak er maar op los verzinnen om hun artikeltjes lang genoeg te maken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2019, 21:28   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik begin te denken dat we er allemaal aan het naast slaan zijn, omdat die domme journalisten niets begrijpen van ingewikkelde dinges als gsm's, en vaak er maar op los verzinnen om hun artikeltjes lang genoeg te maken.
Feit is toch dat haar moderne smartphone "ontelbare" keren rinkelde die 2 dagen... (daarom dat die batterij wslk eerder plat was als normaal in standby)

En wat de politie toch #allemaal weet, maar blijkbaar weet de politie uit Wallonië dat niet? En de kranten weten dat ook niet?

Dan wordt het eens tijd als iemand met smartphone vermist wordt en niet opneemt die gsm te tracken/localiseren. Heb ik vandaag nog eens een paar maal gedaan, men weet juist waar iemand zich bevind in een afgelegen stad op een 10- tal meters nauwkeurigheid.

De kranten schrijven er zelfs niet over, zelfs niet bij een gewonde vrouw die met enorm veel geluk 6 dagen overleefd heeft, met een... volledig intacte, 2 dagen steeds opnieuw rinkelende smartphone, wel buiten bereik om te antwoorden - .

Als men (de zoekenden) quasi 2 dagen zit te bellen en niemand neemt op wat denkt men dan? Mss eens ff tracken/lokaliseren waar die gsm ligt om een verder spoor te vinden? Indien dat niet lukt zijn er nog andere middelen via de provider...

#
Citaat:
https://www.politie.be/5461/vragen/v...-gsmsmartphone

Verlies of diefstal van je gsm/smartphone?

Waarom worden er zoveel smartphones gestolen?

In België worden gemiddeld 137 mobiele telefoons per dag gestolen. Je smartphone bevat heel wat gevoelige info zoals telefoonnummers, toegang tot je Facebook-en Twitteraccount, toegang tot je mailverkeer, sms'en, … . Grote paniek dus als je ontdekt dat je hem verloren bent of erger dat hij gestolen werd. Een smartphone heeft meestal een duur prijskaartje en is dus een interessante prooi voor dieven. Daarom geven de politie Westkust en de gemeente Koksijde u graag een aantal beveiligingstips mee. Als dieven je telefoon niet kunnen verkopen, hebben ze er ook niks aan. Het is helaas niet aan de buitenkant te zien of een telefoon beveiligd is, maar als genoeg mensen dit doen zal dit zeker effect hebben op het aantal diefstallen.

Wat kan ik doen om mijn smartphone te beveiligen?
::: 8 punten :::

Mijn telefoon werd toch gestolen…

Bellen!
Vooraleer je in paniek slaat, bel je best eerst even je eigen nummer. Misschien hoor je, je telefoon wel ergens rinkelen.

*Track-blokkeer-wis

- Als je smartphone gestolen is of als je hem kwijt bent, log dan via internet in op het account waaraan je jouw smartphone hebt gekoppeld. Zo kun je, je toestel terugvinden, persoonlijke data wissen en/of je toestel blokkeren. Dan kan de dief je telefoon in ieder geval niet meer gebruiken. Hoe doe je dit nu exact?

* Android - https://www.google.com/android/devicemanager

* iPhone - https://www.apple.com/nl/support/icloud/find-my-device/

* Samsung - http://findmymobile.samsung.com/

* Sony - https://myxperia.sonymobile.com/

* Windows phone - https://www.windowsphone.com/nl-nl/my/find

* Doe aangifte bij de politie Westkust. Geef daarbij zoveel mogelijk info door. Breng je aankoopfactuur, het IMEI-nummer en alle andere info mee. Vermeld welke app of software is geïnstalleerd op je toestel. De politie noteert je verklaring in een proces-verbaal en levert je een attest af. Om misbruik te voorkomen, seint de politie de gestolen gsm aan de hand van het IMEI-nummer.

* Laat je simkaart blokkeren door je provider. Zij kunnen ook je toestel volledig onbruikbaar maken via je IMEI-nummer. Vraag zeker ook een nieuwe simkaart aan voor hetzelfde telefoonnummer.

* Verander voor alle zekerheid de wachtwoorden die je ooit hebt ingegeven via je smartphone. Denk vooral aan online bankieren, e-mail, provider accounts en sociale mediasites.
Het is voor iedereen te hopen dat die moeder niet in een rolstoel eindigt want ...
Citaat:
De reddende engelen

Tot maandagavond. Onder impuls van zoon Hadrien en David, de vriend van Corine, zijn tientallen mensen bezig met affiches te verspreiden. Aan de bewuste rotonde stopte een hoge terreinwagen en Corine hoorde mensen uitstappen. “Ik begon opnieuw te roepen, en plots kreeg ik antwoord. ‘Corine, ben jij het?’, ik wist niet wat ik hoorde, die mensen kenden mijn naam. Ze kwamen als engelen uit de hemel neergedaald en belden de hulpdiensten. Zij waren mijn redding, ik kan hen niet genoeg bedanken.”

Een traumahelikopter en een resem hulpdiensten kwamen ter plaatse om Corine uit de verhakkelde wagen te bevrijden. “Mijn wagen lag in de diepte op zijn dak en ze moesten stukken van de auto verwijderen om mij eruit te krijgen”, vertelt ze. Eens in het ziekenhuis werd ze met spoed geopereerd aan haar ruggengraat. “Er zijn meerdere wervels geraakt, waardoor mijn linkerkant nog verlamd is”, zegt ze. “Vrijdag gaan ze me opnieuw opereren, om mijn linkerkant opnieuw vrij te maken. Er staat me nog een lange revalidatie te wachten maar ik geloof erin. Opgeven zal ik nooit doen, ik wil mijn kinderen opnieuw in de armen kunnen sluiten en leuke reizen met hen kunnen beleven.”
... en dat zal wslk niet in de kranten staan...

Laatst gewijzigd door Micele : 2 augustus 2019 om 21:51.
Oud 3 augustus 2019, 09:27   #27
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Feit is toch dat haar moderne smartphone "ontelbare" keren rinkelde die 2 dagen... (daarom dat die batterij wslk eerder plat was als normaal in standby)

En wat de politie toch #allemaal weet, maar blijkbaar weet de politie uit Wallonië dat niet? En de kranten weten dat ook niet?

Dan wordt het eens tijd als iemand met smartphone vermist wordt en niet opneemt die gsm te tracken/localiseren. Heb ik vandaag nog eens een paar maal gedaan, men weet juist waar iemand zich bevind in een afgelegen stad op een 10- tal meters nauwkeurigheid.

De kranten schrijven er zelfs niet over, zelfs niet bij een gewonde vrouw die met enorm veel geluk 6 dagen overleefd heeft, met een... volledig intacte, 2 dagen steeds opnieuw rinkelende smartphone, wel buiten bereik om te antwoorden - .

Als men (de zoekenden) quasi 2 dagen zit te bellen en niemand neemt op wat denkt men dan? Mss eens ff tracken/lokaliseren waar die gsm ligt om een verder spoor te vinden? Indien dat niet lukt zijn er nog andere middelen via de provider...

#

Het is voor iedereen te hopen dat die moeder niet in een rolstoel eindigt want ...

... en dat zal wslk niet in de kranten staan...
Ik denk dat je zo'n gsm opsporing niet zomaar mag doen, daar is waarschijnlijk toestemming van een onderzoeksrechter voor nodig.
En dan is 2 dagen misschien relatief kort, het gaat over een volwassene.
Oud 3 augustus 2019, 09:39   #28
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je zo'n gsm opsporing niet zomaar mag doen, daar is waarschijnlijk toestemming van een onderzoeksrechter voor nodig.
En dan is 2 dagen misschien relatief kort, het gaat over een volwassene.
Bron?

Men wil geen telefoon aftappen of afluisteren, gewoon opsporen waar die ligt.

Laatst gewijzigd door Micele : 3 augustus 2019 om 09:46.
Oud 3 augustus 2019, 09:42   #29
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb er geen ervaring mee, maar denk jij dat als je naar de politie gaat en zegt dat een normale (niet geestesziek) volwassene 1 dag 'verdwenen' is dat ze dan direkt met man en macht op zoek gaan?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 3 augustus 2019 om 09:42.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2019, 09:47   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb er geen ervaring mee, maar denk jij dat als je naar de politie gaat en zegt dat een normale (niet geestesziek) volwassene 1 dag 'verdwenen' is dat ze dan direkt met man en macht op zoek gaan?
Ze zijn wslk niet onmiddelijk naar de politie gegaan, moet dat?

Citaat:
Wat denk je wat in de kranten staat?

Niemand wil hier een telefoon afluisteren hé, gewoon de telefoon opsporen waar hij ligt.

Die vrouw had zeker nog inwonende kinderen, en wslk een account enz... ze had tenslotte een smartphone. En haar nummer was zeker niet geheim want de familie heeft ontelbare keren naar haar gebeld.

Ervaring hoe een vermiste persoon dringend opgespoord wordt vanaf het eerste uur is deze zaak:

Citaat:
https://www.hln.be/in-de-buurt/antwe...n-23~a0ec99bf/

Bloedsporen op aangetroffen kledingstukken vermiste Julie Van Espen (23)

De zoekactie in de omgeving van de Burgemeester Gabriel Theunisbrug in Merksem (Antwerpen) naar sporen van de verdwenen studente Julie Van Espen (23) is iets na 22.00 uur gisterenavond grotendeels afgebroken. De politie zoekt vandaag verder. Rond half twee ’s nachts gaf het parket van Antwerpen beelden vrij van een “belangrijke getuige”, met de vraag zich te melden.

Op vraag van het Antwerpse parket, verspreidt de politie beelden van een man die mogelijk een belangrijke getuige in de zaak is. De politie vraagt de persoon in kwestie zich kenbaar te maken bij de onderzoekers of andere politiediensten. Ook mensen die weten wie de man is, worden gevraagd contact op te nemen met de politie:

In het onderzoek naar de verdwijning van Julie Van Espen zijn de politie en het parket op zoek naar de identiteit van deze belangrijke getuige. Herken je jezelf of ken je de man? Gelieve contact op te nemen via 0800 30 300 of [email protected].<a hre...tps://t.co</a>/dC7lA0xGKA pic.twitter.com/zVwJK7urwQ

De politie kamde gisterenavond nog een bouwwerf uit met de hulp van de civiele bescherming. De perimeter is voorlopig vrijgegeven. De zoekactie op het Albertkanaal werd al eerder afgesloten. Gevreesd wordt dat de jonge vrouw uit Schilde die met de fiets op weg was, op een gewelddadige manier om het leven is gekomen.

lees verder onder de video:

Een team van de politie en de cel Vermiste Personen coördineert vanuit een sporthal in de buurt de zoekacties. Ze blijven standby. Familieleden van Julie zijn inmiddels naar huis vertrokken.

Op kledingstukken die eerder op de dag werden aangetroffen in de Carettestraat (Merksem) nabij het Albertkanaal zijn bloedsporen aangetroffen, zo is bevestigd aan onze redactie. Ook het rieten mandje dat op haar fiets stond, werd gevonden. De politie stelde vervolgens een ruime veiligheidszone in. Binnen die veiligheidszone werd een zoekactie opgestart door de Cel Vermiste Personen.

In de loop van de middag werd naar sporen gezocht door de politie, met een speurhond en met een helikopter. Op het water van het Albertkanaal werd met sonarboten en duikers gezocht.

Bouwwerf

Gisterenavond zochten agenten verder op een bouwwerf aan de Theunisbrug. Voor technische ondersteuning werd daarbij de civiele bescherming ingeschakeld.

De studente vertrok zaterdag rond 18.30 uur met haar fiets vanuit haar huis in De Nachtegaal in Schilde naar het centrum van Antwerpen, maar kwam niet aan op een afspraak met vriendinnen. Politie en parket spraken meteen van een verontrustende verdwijning. Een opsporingsbericht werd verspreid. Een oproep op sociale media door familie en vrienden is al meer dan 170.000 keer gedeeld.

Het parket wou over de gevonden spullen alleen kwijt dat er verder onderzoek naar wordt verricht. “Hopelijk geven zij meer duidelijkheid over de verdwijning”, zegt parketwoordvoerster Lieselotte Claessens. “Omdat er aanwijzingen zijn dat het gaat om een gewelddadige verdwijning, is er ook een onderzoeksrechter gevorderd die een moordonderzoek zal starten.” De speurders focusten op Merksem nadat signalen van Julies smartphone voor het laatst werden opgepikt bij een zendmast nabij het Sportpaleis. Het toestel zou rond 23.30 uur zaterdagavond zijn uitgeschakeld.
Maar hier was de gsm wel enkele uren na de verdwijning uitgeschakeld zodat men enkel nog het laatste signaal van een zendmast had, en ook de tijd waar de gsm uitgeschakeld werd, die tijd was zeker te kort.

Het geval in topic bleef de intacte gsm 2 dagen lang opspoorbaar.

Laatst gewijzigd door Micele : 3 augustus 2019 om 10:15.
Oud 3 augustus 2019, 10:45   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog graag bevestiging van de techneuten:
als je de functie 'locatie' van je smartphone niet aangevinkt hebt, dan kan men je niet zo precies localiseren; dan is men beperkt tot de straal van de antenne die je bedient.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 3 augustus 2019, 11:11   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Neen, een IPhone of smartphone die uitstaat zendt nog altijd een signaal uit naar een zendmast, zij het niet zo frequent dan wanneer hij aanstaat. Gezien op een documentaire op een Amerikaans tv-station.
Dat is dus gewoon niet waar. Een (niet-gehackte) iphone die uit staat, doet niks.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2019, 16:00   #33
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog graag bevestiging van de techneuten:
als je de functie 'locatie' van je smartphone niet aangevinkt hebt, dan kan men je niet zo precies localiseren; dan is men beperkt tot de straal van de antenne die je bedient.
Die locatie staat bij mijn weten standaard aan, anders gaan enkele apps verplicht daarna vragen het te activeren, zoals weerbericht, zoals navigatie-routeplanner, enz... (natuurlijk gaat de app "find phone" ook de tekst krijgen dat de locatie van die gezochte smartphone uitgeschakeld is)

Ik zou dus echt niet weten waarom men zoiets uitvinkt. Maar het kan.

Ik probeer even het weerbericht te refreshen -zonder 'locatie'- en krijg volgende melding c/p:

Citaat:
Locatieservices zijn momenteel uitgeschakeld. Schakel GPS in om uw huidige locatie te gebruiken.
Neem ik andere steden die in mijn (weer)favorieten staan krijg ik natuurlijk hetzelfde.

Mijn vrouw gebruikt bvb het weerbericht het allermeeste, de meeste hebben dat appje met temperatuur en wolkjes op hun startscherm staan.

Nu hetzelfde met Google Maps of eenderwelke routeplanner, melding ongeveer idem ff c/p
Citaat:
Schakel de locatie van je apparaat in met de locatieservice van Google om door te gaan
twee keuzes:
Citaat:
nee, bedankt | OK
klikt men OK schakelt men locatiefunctie aan en werkt de Google maps pas vanuit je locatie, of waar je momenteel bent. Met een andere routeplanner zoals Here ook, getest op 2 smartphones.

Ook op de map zelf staat een vraagteken op de kaart als je locatie niet hebt ingeschakeld. Het kan ook zijn (na opkuisen cache) dat je een stuk van Zuid-Amerika krijgt net wanneer je een restaurant of horeca in je omgeving zoekt. lol

Volgens topic heeft die moeder 3 inwonende kinderen, de oudste is 18 jaar en spreekt ook in het videofilmpje waar ze tonen waar ze de moeder teruggevonden hebben. Ook haar vriend wist dat ze rond middernacht thuis bij haar 3 kinderen moest aankomen, om 23h30 is ze vertrokken, maar moest nog even tanken (daar hebben ze videobeelden van de shop waar ze haar smartphone gebruikt, mogelijk om de kinderen te informeren). De rit -33 km- duurt minder dan een halfuur via de snelweg, maar waarom ze reeds in Amay de snelweg verliet daar spreken de kranten zich tegen of is onduidelijk. Men tankt niet opnieuw na ~10 minuten als men daarvoor net getankt heeft...

Laatst gewijzigd door Micele : 3 augustus 2019 om 16:28.
Oud 3 augustus 2019, 16:41   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Ik zou dus echt niet weten waarom men zoiets uitvinkt. Maar het kan.
...
Men vinkt soms iets uit, al dan niet tijdelijk, omdat men het niet gebruikt.
Bijvoorbeeld om de batterij te sparen.

Oud 3 augustus 2019, 16:57   #35
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Naja ook dan is men traceerbaar:

Citaat:
https://www.demorgen.be/nieuws/opera....google.com%2F

Operatoren kunnen elke gsm traceren

Brussel l De Poolse moordenaar van Joe Van Holsbeeck werd genekt door zijn gsm. Toen hij zijn mobiele telefoon aanzette, konden de speurders meteen exact traceren waar de 17-jarige A.G. zich schuilhield.

? Exclusief voor abonnees door 29 april 2006, 0:00
Door Jeroen Verelst

"Het gerecht doet steeds vaker een beroep op onze diensten om voortvluchtige criminelen of vermiste personen op te sporen", zegt woordvoerder Luc De Groote van gsm-operator Proximus.

De gebruiker moet zelfs niet bellen om getraceerd te worden, het volstaat dat zijn toestel aangeschakeld staat. "Elk gsm-toestel geeft op zeer regelmatige basis location updates", legt De Groote uit. "Er wordt contact gemaakt met de dichtstbijzijnde zendmast, dat signaal pikt ons netwerk razendsnel op. Door uit te rekenen op welke afstand de antennes liggen, kunnen we de straal bepalen waarin een gebruiker zich bevindt."

Hoe precies de locatiegegevens zijn, hangt af van de dichtheid van de zendmasten. "Op het platteland wonen weinig mensen, en is er dus ook weinig gsm-verkeer. Daar hebben we minder antennes nodig, en kunnen we slechts een straal van een paar kilometer afbakenen rond elke zendmast. Maar in een stad als Brussel of Antwerpen kunnen we een gsm-gebruiker tot op 50 - 100 meter exact traceren."

De enige manier om aan het alziend oog van de zendmasten te ontsnappen, is je mobiele telefoon uitschakelen. Alleen dan krijgen de operatoren geen signaal. Knoeien met sim-kaarten brengt geen zoden aan de dijk. In het signaal dat voortdurend naar de antennes wordt gestuurd, zit het serienummer van elk gsm-toestel.

Gsm-gegevens worden steeds belangrijker bij opsporingswerk. Al Qaidakopstuk Khalid Sheikh Mohammed werd bijvoorbeeld bij de kraag gevat dankzij het nauwkeurig bestuderen van zijn telefoonverkeer. Ook in de zoektocht naar vermiste personen zorgen gsm-toestellen vaak voor de doorbraak.

Proximus heeft zelfs een speciale cel justitie om het gerecht ter wille te zijn. "Die is vooral bezig met het oplijsten van telefoontjes en sms'jes. Denk maar aan de 'wespen' van Johan Museeuw en co. Het traceren van mensen blijft voorlopig eerder uitzonderlijk."
Dit was in 2006, in 2019 zal het wel een stuk nauwkeuriger zijn door meer masten en-of techniek.

Dat serienummer is zeer wslk het IMEI-nr dat jezelf kunt te weten komen door *#06# in te tikken op je gsm.

Of: https://www.youtube.com/watch?v=_Cp8KSHUBc8

Haar gsm signaal werd volgens krant ontvangen in Saint-Georges, (waar ze ook lag) daar staan 5 gsm-masten in de buurt:

http://www.sites.bipt.be/index.php?l...R&commune=4470

5 résultats pour "4470":
Fermer x
Statut: IBPT ID Endroit Adresse Commune
2125 Château d'eau Château d'Eau 4470 Saint-Georges-sur-Meuse
21721 Rue Albert 1er 4470 Saint-Georges-sur-Meuse
3800 Rue du Centre / Rue Warfée 4470 Saint-Georges-sur-Meuse
9764 Rue Emile Delcour 26 / Rue Campagne d'Oulhaye 4470 Saint-Georges-sur-Meuse
1088 Rue Joseph Wauters 3 4470 Saint-Georges-sur-Meuse

Laatst gewijzigd door Micele : 3 augustus 2019 om 17:15.
Oud 3 augustus 2019, 18:45   #36
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of gewoon omdat men het niet aangenaam vindt dat Google of Apple je whereabouts trackt en voor welke klant dan ook stockeert.
Oud 3 augustus 2019, 19:07   #37
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of gewoon omdat men het niet aangenaam vindt dat Google of Apple je whereabouts trackt en voor welke klant dan ook stockeert.
Dat mag je helemaal niet op internet zitten.
Oud 3 augustus 2019, 19:11   #38
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je naar de hoeren of naar je maîtresse gaat zet je je gsm ook beter uit.

Vrouwlief zou je als vermist kunnen opgeven en dan ben je de pineut.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2019, 19:27   #39
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat mag je helemaal niet op internet zitten.
Er is wel een verschil tussen gps gebruiken en je gps data doorgeven aan Apple of Google.
Oud 3 augustus 2019, 19:29   #40
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als je naar de hoeren of naar je maîtresse gaat zet je je gsm ook beter uit.

Vrouwlief zou je als vermist kunnen opgeven en dan ben je de pineut.
En als je onderweg in een gracht rijdt? Het leven is een groot dilemma.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be