Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2004, 23:37   #21
SethMoN
Provinciaal Statenlid

SethMoN's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Moesten alle Knokkenaars zo denken als u, dan was Knokke allang een arme gemeente. Fieseler u moet weten dat zo'n nauwdenkendheid leidt tot gebrek aan realiteitsbesef. Ik ken Knokke-Heist maar al te goed en ik weet dat de mensen daar geen last hebben van de verschillende nationaliteiten die er huizen, integendeel... Ik raad u aan eens een jaartje te gaan naar een land met een andere cultuur, een goede kuur die u zal verrijken met enorm veel vitamientjes die uw kijk op de wereld zal verbreden (en ik bedoel dit niet agressief)
Oud 26 november 2004, 00:01   #22
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard Zotte Lippens

Iedereen die een beetje de Belgische kust kent weet dat de Fransen vooral het Westelijk deel van de kust bezoeken (De Panne tot Koksijde) en dat de Engelsen vooral Oostende aandoen.
Een Fransman is gewoon een halve dag meer kwijt als hij Knokke wil bezoeken.
De Nederlanders die de Belgische kust willen bezoeken vinden Knokke als eerste badplaats. Waarover klaagt Lippens?
Als Lippens werkelijk Fransen en Britten wil aantrekken dat hij dan eerst zijn gemeentebelastingen (0%) optrekt zodat de Belgen die daar in grote getale aanwezig zijn eerst plaats maken voor de buitenlanders. Want eerst moeten de torenhoge huurprijzen in Knokke zakken om buitenlanders te kunnen aantrekken.
Hoeveel tweede verblijven telt Knokke? Iedereen die er een appartement heeft laat er zich inschrijven om van de 0% te genieten.
Daar ligt het Knokse probleem op gebied van toerisme en nergens anders.
Oud 26 november 2004, 00:12   #23
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote=SethMoN]
Citaat:
Moesten alle Knokkenaars zo denken als u, dan was Knokke allang een arme gemeente. Fieseler u moet weten dat zo'n nauwdenkendheid leidt tot gebrek aan realiteitsbesef.
Zo denken zoals ik?
Hoe bedoel je?
Ik heb hier geen theorie uiteengezet, noch een actieplan doch een simpele en duidelijke vaststelling.
Ik denk dat U mij verkeerd heeft begrepen want ik duid hier helemaal niet hoe een Knokkenaar naar het wereldwijd gekende fenomeen van Frans chauvenisme moet aankijken.
Ik vind zelfs dat de gemiddelde Knokkenaar dat op een excellente en primpa wijze doet hoor.

Citaat:
Ik ken Knokke-Heist maar al te goed en ik weet dat de mensen daar geen last hebben van de verschillende nationaliteiten die er huizen, integendeel...
Ik ken Knokke ook goed en ik ben het hierover volledig met U eens.

Citaat:
Ik raad u aan eens een jaartje te gaan naar een land met een andere cultuur, een goede kuur die u zal verrijken met enorm veel vitamientjes die uw kijk op de wereld zal verbreden (en ik bedoel dit niet agressief)
Waarom zou ik dat doen als ik hier in Knokke dezelfde weldoende invloed van de hierboven aangehaalde cultuurmix kan beleven.
Oud 26 november 2004, 00:17   #24
SethMoN
Provinciaal Statenlid

Standaard

Yep inderdaad Karel, ik hou gewoon van de Belgische Kust, en ik vertoef graag in Knokke. Velen vinden het een dikkenekkenstad, tja... het is ook een heel welvarende stad. Vele buitenlanders (Duitsers, Britten, Fransen, Nederlanders,..) weten deze stad enorm te apprecieren en dat is ook de rijkdom van Knokke-Heist. Ok, het is een redelijk elitair gedoe daar, maar het stoort geenszins. Ieder land heeft zijn 'Las Vegas'
Oud 26 november 2004, 00:19   #25
SethMoN
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Zo denken zoals ik?
Hoe bedoel je?
Ik heb hier geen theorie uiteengezet, noch een actieplan doch een simpele en duidelijke vaststelling.
Ik denk dat U mij verkeerd heeft begrepen want ik duid hier helemaal niet hoe een Knokkenaar naar het wereldwijd gekende fenomeen van Frans chauvenisme moet aankijken.
Ik vind zelfs dat de gemiddelde Knokkenaar dat op een excellente en primpa wijze doet hoor.

Ik ken Knokke ook goed en ik ben het hierover volledig met U eens.

Waarom zou ik dat doen als ik hier in Knokke dezelfde weldoende invloed van de hierboven aangehaalde cultuurmix kan beleven.
Ok dan Fieseler, ik trakteer u in Spinello en dan kunnen we de vredespijp roken
Oud 26 november 2004, 00:23   #26
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN
Ok dan Fieseler, ik trakteer u in Spinello en dan kunnen we de vredespijp roken
Oud 26 november 2004, 09:12   #27
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Als je moet kiezen waar je je reclamegeld in investeert, kun je beter mensen proberen bereiken die jou nog niet kennen of wonen in gebieden waar je concurrentie hebt, dan die jou al kennen en eigenlijk nauwelijks een alternatief hebben. Walen en Brusselaars kennen de Vlaamse kust al en gaan daar massaal naartoe, meer reclame zal dus niet zoveel opleveren. Een Duitser kent de Vlaamse kust echter veel minder goed en heeft de keuze tussen de eigen kust, de Nederlandse en de Vlaamse. Daar kun je dus veel meer bereiken met dezelfde reclamemiddelen.

Ik zou trouwens niet weten waarom het normaal is als de gemeente tweetalige diensten gaat aanbieden omdat een deel van de bevolking een andere taal spreekt. In Zeeland wonen inmiddels veel Duitsers, maar dat is natuurlijk nog geen reden voor Zeeuwse gemeentes om dan maar gemeentediensten in het Duits te gaan aanbieden. Duitsers vragen daar waarschijnlijk ook niet naar, maar als ze dat wel zouden doen, zullen ze moeten beseffen dat ze in Nederland wonen en zich moeten aanpassen aan de taal van het land. Nederlanders die in Duitsland gaan wonen zullen bij de gemeente ook enkel in het Duits terecht kunnen. Dat geldt voor Franstaligen aan de Vlaamse kust dus evenzeer: ze wonen in Vlaanderen en daar is Nederlands de enige officiële taal.
hear hear!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2004, 09:16   #28
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Moesten alle Knokkenaars zo denken als u, dan was Knokke allang een arme gemeente. Fieseler u moet weten dat zo'n nauwdenkendheid leidt tot gebrek aan realiteitsbesef. Ik ken Knokke-Heist maar al te goed en ik weet dat de mensen daar geen last hebben van de verschillende nationaliteiten die er huizen, integendeel... Ik raad u aan eens een jaartje te gaan naar een land met een andere cultuur, een goede kuur die u zal verrijken met enorm veel vitamientjes die uw kijk op de wereld zal verbreden (en ik bedoel dit niet agressief)
Hoeveel echte knokkenaars ken je dan misschien? En dan heb ik het niet over dat bekakt gedeelte uit het Zoute die meestel enkel hun domicileiadres in knokke hebben maar in Brussel of Antwerpen wonen! Ik raad u aan eens eerst uw eigen cultuur te leren alvorens met andere te gaan dwepen!
Oud 26 november 2004, 09:33   #29
Jolle
Burgemeester

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Jolle : 26 november 2004 om 09:34.
Jolle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2004, 09:40   #30
Tegendradigaard

Standaard

ben ik nu de enige die ziet dat die titel haaks staat op hetgeen eigenlijk gezegd werd ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2004, 10:01   #31
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Knokke stuurt minister Bourgeois protestbrief

Het gemeentebestuur van Knokke-Heist heeft een protestbrief geschreven naar Vlaams minister voor Toerisme Geert Bourgeois. De kustgemeente is het niet eens met diens beleid. Volgens burgemeester Leopold Lippens van Knokke-Heist heeft Bourgeois zonder overleg met de sector beslist enkel nog subsidies te verlenen aan promotieacties in Nederland en Duitsland. De subsidies worden verleend via Toerisme Vlaanderen.

"Ik kan niet begrijpen dat plots beslist wordt om zelfs de budgetten voor promotie voor de Kust in Wallonië en Brussel stop te zetten. De maatregel zal het toerisme in Vlaanderen niet ten goede komen." Volgens Lippens gaat het Duitsland economisch niet voor de wind. Daar toeristische promotie voeren is nu niet opportuun. Nederland is volgens hem om economisch-strategische redenen minder interessant voor Knokke-Heist.

"Wij kiezen voor de Franse en Britse markt", legt Lippens uit. Die zijn momenteel interesanter. Ook de Franstalige markt in eigen land hebben we nodig. Daarover zijn alle kustburgemeesters het eens".

----------------------------------------------------------------------
Bron: GVA 25-11

[size=5]Bedankt aan Boer Swa!!! Met zijn oerbekrompen Vlaams boerenmentaliteitje beukt hij weer eens in op onze economie! LEVE DE FLAMINGANTEN! VLOANDERN ONAFHANKELIJK![/size]
Waarom de Vlaamse Kust promoten? Op antwoord van het Vlaams-Nationalisme, zouden de Franstaligen Vlaanderen moeten boycotten. Waarom zouden de Franstaligen hun geld verspillen in een regio/land waar ze toch niet welkom zijn? Ja, welkom voor hun geld maar voor de rest blijven ze "die vuile Walen" in de ogen van de Vlamingen.
Dat ze liever naar Frankrijk of Nederland gaan. De haat tussen de Franstaligen en de Vlamingen is zo groot geworden dat het zo moet worden, vrees ik. Hetzelfde met scholen bijvoorbeeld. Ik herinner me nog mijn schoolperiodes. We hebben Antwerpen, Brugge en andere steden bezocht. Waarom zouden de Franstalige scholen dat nog doen, met wat er hier gebeurt? Dat ze liever dan Franse steden bezoeken, iets in verband met hun eigen cultuur
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2004, 10:11   #32
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Waarom de Vlaamse Kust promoten? Op antwoord van het Vlaams-Nationalisme, zouden de Franstaligen Vlaanderen moeten boycotten. Waarom zouden de Franstaligen hun geld verspillen in een regio/land waar ze toch niet welkom zijn? Ja, welkom voor hun geld maar voor de rest blijven ze "die vuile Walen" in de ogen van de Vlamingen.
Dat ze liever naar Frankrijk of Nederland gaan. De haat tussen de Franstaligen en de Vlamingen is zo groot geworden dat het zo moet worden, vrees ik. Hetzelfde met scholen bijvoorbeeld. Ik herinner me nog mijn schoolperiodes. We hebben Antwerpen, Brugge en andere steden bezocht. Waarom zouden de Franstalige scholen dat nog doen, met wat er hier gebeurt? Dat ze liever dan Franse steden bezoeken, iets in verband met hun eigen cultuur
Tu le fait expres ou t'est vraiment aussi con?
Oud 26 november 2004, 10:18   #33
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
ben ik nu de enige die ziet dat die titel haaks staat op hetgeen eigenlijk gezegd werd ?

Idd.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2004, 10:18   #34
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Tu le fait expres ou t'est vraiment aussi con?
Ah ja, plots ben je niet meer tegen de Franstaligen, nu het over toerisme in Vlaanderen gaat. Hypocrisie, quand tu nous tiens..........
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2004, 10:30   #35
SethMoN
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Hoeveel echte knokkenaars ken je dan misschien? En dan heb ik het niet over dat bekakt gedeelte uit het Zoute die meestel enkel hun domicileiadres in knokke hebben maar in Brussel of Antwerpen wonen! Ik raad u aan eens eerst uw eigen cultuur te leren alvorens met andere te gaan dwepen!
Jaloezie is een slechte gids, Jan. Wat valt er te leren aan onze cultuur? Cultuur is iets dat je beleeft. Ik begin me echt af tevragen wat die Vlaemsche cultuur wel allemaal inhoudt volgens u (Kunst niet meegerekend omdat ik maar al te goed besef dat we een hele resem aan artiesten hebben in dit landsgedeelte).
Oud 26 november 2004, 11:18   #36
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Ah ja, plots ben je niet meer tegen de Franstaligen, nu het over toerisme in Vlaanderen gaat. Hypocrisie, quand tu nous tiens..........
het is 'Amour, quand tu nous tiens..." patatte!
Oud 26 november 2004, 11:22   #37
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Jaloezie is een slechte gids, Jan. Wat valt er te leren aan onze cultuur? Cultuur is iets dat je beleeft. Ik begin me echt af tevragen wat die Vlaemsche cultuur wel allemaal inhoudt volgens u (Kunst niet meegerekend omdat ik maar al te goed besef dat we een hele resem aan artiesten hebben in dit landsgedeelte).
Ik jaloers? helemaal niet! Maar het niet omdat je één maand per jaar op de place matuvu in Knokke rondslentert dat je de mening van de doorsnee knokkenaar kent! En dat je je afvraagt wat de Vlaamse cultuur eigenlijk inhoudt en tegelijkertijd de mensen aanraadt andere culturen te leren kennen zegt veel over je ingesteldheid; nl een minderwaardigheidcomplex omdat je niet behoort tot het in jouw ogen superieure francofone übermenschenras!
Oud 26 november 2004, 11:38   #38
SethMoN
Provinciaal Statenlid

Standaard

Jan, antwoord nu eens op mijn vraag: Wat houdt die 'Vlaemsche' cultuur dan wel allemaal in. Laat u maar eens goed gaan.
Oud 26 november 2004, 11:55   #39
Luddo
Minister

Standaard

Zo te horen naar de reacties heb ik de indruk dat Geert den Burger goe bezig is!
Oud 26 november 2004, 11:55   #40
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Jan, antwoord nu eens op mijn vraag: Wat houdt die 'Vlaemsche' cultuur dan wel allemaal in. Laat u maar eens goed gaan.
Beste seth, als je nog niet weet wat Vlaamse cultuur inhoudt waarom raadt je de mensen aan om andere culturen te leren kennen om ruimdenkend te worden? Ken je dan al die andere culturen behalve je eigen cultuur? De Vlaamse cultuur is te uitgebreid om hier op dit forum te posten, er bestaat een universitaire richting cultturwetenschappen van 4 jaar en dan weet je nog niet alles! Cultuur gaat van strips tot poëzie, van stoofvlees tot haute cuisine,... Wat een zonde dat je je eigen cultuur nog niet kent of niet wil kennen!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be