Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2004, 23:53   #21
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FrontNational
Waarom publiceer je in je onderschrift enkel maar de gevaren van het Christelijk-fundamentalisme??? Islamieten hebben het ook niet echt op homofielen begrepen.
Omdat er op dit forum al genoeg mensen zijn die wijzen op de gevaren van islam-fundamentalisme en te weinig die wijzen op de gevaren van het christen-fundamentalisme.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2004, 00:17   #22
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Omdat er op dit forum al genoeg mensen zijn die wijzen op de gevaren van islam-fundamentalisme en te weinig die wijzen op de gevaren van het christen-fundamentalisme.
Noem jij die twee gekken "christenen" ?
Of vind je het perfect normaal dat die zichzelf "christenen" noemen ?
Oud 1 december 2004, 00:20   #23
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Dat is mss wel waar, maar Raf, zoals jij schiet op alles wat (christelijk) gelovig is, vind ik laag. Alsof elke christen of andere gelovige een conservatieve, homofobe, extremistische gevaarlijke gek is, die zo snel mogelijk moet worden verdelgd. Je verlaagt je tot het niveau van mensen die hier komen vertellen dat alle homo's perverse, losbandige, abnormale mensen zijn.
Val de misbruiken in de Kerk aan, waarschuw voor fundamentalisme, al wat je wilt, maar probeer dat aub los te zien van de kerk als gemeenschap.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2004, 07:46   #24
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Noem jij die twee gekken "christenen" ?
Of vind je het perfect normaal dat die zichzelf "christenen" noemen ?
Nee, ik noem dat christen-fundamentalisten.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 1 december 2004, 07:50   #25
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Dat is mss wel waar, maar Raf, zoals jij schiet op alles wat (christelijk) gelovig is, vind ik laag. Alsof elke christen of andere gelovige een conservatieve, homofobe, extremistische gevaarlijke gek is, die zo snel mogelijk moet worden verdelgd. Je verlaagt je tot het niveau van mensen die hier komen vertellen dat alle homo's perverse, losbandige, abnormale mensen zijn.
Val de misbruiken in de Kerk aan, waarschuw voor fundamentalisme, al wat je wilt, maar probeer dat aub los te zien van de kerk als gemeenschap.
Ik geloof dat je dingen leest die er niet staan, beste... Ik heb nog nooit de kerk als gemeenschap aangevallen, alleen de kerk als instelling en de extremistische uitschieters ervan, zoals daar zijn de paus, kardinaal Joos en consoorten. Je zal van mij op dit forum geen enkel bericht vinden waarin ik "schiet op alles wat (christelijk) gelovig is".

Citaat:
Oud 1 december 2004, 09:55   #26
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik noem dat christen-fundamentalisten.
Er is niks "christelijks" aan wat die gastjes hebben gedaan; er is niks "christelijks" aan de motivatie voor hun misdaden. Er is ook niks "christelijks" aan het citaat dat ze ergens in de Bijbel hebben opgediept.

Gekken zijn van alle tijden en alle overtuigingen.
Oud 1 december 2004, 12:53   #27
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Er is niks "christelijks" aan wat die gastjes hebben gedaan; er is niks "christelijks" aan de motivatie voor hun misdaden. Er is ook niks "christelijks" aan het citaat dat ze ergens in de Bijbel hebben opgediept.

Gekken zijn van alle tijden en alle overtuigingen.
Inderdaad. Fundamentalisme heeft niets te maken met de religie die men misbruikt om zijn daden te motiveren. Ik ben het daar volledig mee eens.

Citaat:
Oud 1 december 2004, 13:10   #28
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Fundamentalisme in gelijk welke vorm is fout ....

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2004, 15:02   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De oorzaak kan ook in de aanwezigheid van natuursteen zoals bv, graniet gezocht worden, ...

Het is bewezen dat dat ook kankerverwekkende stoffen bevat, en zou in combinatie met roken, voor een verhoogde kans op longkanker kunnen zorgen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2004, 19:02   #30
groentje
Minister-President

Standaard

Ik had het ook vooral op berichten 1 en 9 in deze thread.
Had deze thread in K&K gestaan, ik had er begot niet zoveel aandacht aan besteed. Als je echter een beetje serieus wilt blijven, zoals je toch aangeeft met deze thread hier te plaatsen, dan ga je hier toch wel heel kort door de bocht.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
Oud 2 december 2004, 08:23   #31
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Ik had het ook vooral op berichten 1 en 9 in deze thread.
Had deze thread in K&K gestaan, ik had er begot niet zoveel aandacht aan besteed. Als je echter een beetje serieus wilt blijven, zoals je toch aangeeft met deze thread hier te plaatsen, dan ga je hier toch wel heel kort door de bocht.
Als je dingen leest, zou je ook eens een klein beetje rekening moeten houden met de context en zo. De eerste post was ludiek bedoeld (let ook op de knipoog op het einde) en de negende post was een reactie op een opmerking van een of andere *knip* die het weer eens niet kon laten om er "flikkers" bij te sleuren.
Bovendien is het niet erg netjes om iemand te beoordelen op twee berichten die je dan ook nog eens volledig uit hun verband rukt. Van kort door de bocht gaan gesproken...

Geknipt op vraag van de geviseerde.

Citaat:
Oud 2 december 2004, 13:35   #32
groentje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als je dingen leest, zou je ook eens een klein beetje rekening moeten houden met de context en zo. De eerste post was ludiek bedoeld (let ook op de knipoog op het einde) en de negende post was een reactie op een opmerking van een of andere imbeciel die het weer eens niet kon laten om er "flikkers" bij te sleuren.
Bovendien is het niet erg netjes om iemand te beoordelen op twee berichten die je dan ook nog eens volledig uit hun verband rukt. Van kort door de bocht gaan gesproken...
OK, maar ik vraag me af of dit dan thuishoort bij maatschappelijke discussies. Zoals ik zei, ik had er mss nog wel mee kunnen lachen had het bij K&K gestaan. Alleen al door je plaatsing hier kan je toch wel verwachten dat er discussie gaat zijn. En dit was IMO niet de juiste toon om die discussie te voeren/op gang te brengen. BTW, dat van die flikkers, ik kon er ook niet mee lachen, maar cru gezegd, hoe serieus neem jij iemand met als nickname Duvel en een leeuwenvlag in zijn onderschrift <=let op de smilie, beste flaminganten
Jeroen Boone
Oud 4 december 2004, 12:58   #33
Duvel
Partijlid

Duvel's schermafbeelding

Standaard

ze hebben mekaar gevonden zenne : de *knip* en de Agabeffer

schoon koppel

Oud 4 december 2004, 16:25   #34
groentje
Minister-President

Standaard

Duveltje, heb je ooit al van smilies gehoord? Een knipoogje wil zeggen, dat wat ik zeg met een knipoogje bedoeld is. Eenvoudig toch?
Voor de rest, ik heb geen enkel probleem met flamingantisme, integendeel, en zelfs met Vlaamsnationalisme heb ik an sich weinig problemen mee. Vandaar ook dat knipoogje. En als ik ook mensen als met namen als Tzuvar Raemborr of Supe®staaf serieus neem (of toch bijna ), dan kan je verwachten dat ik ook geen vooroordeel heb tegenover iemand die zich Duvel noemt.
Ik heb echter de indruk dat jij alleen maar probeert te provoceren. Als dat het enige is dat je kan bijdragen tot de discussie, neem me dan niet kwalijk dat ik je negeer in het vervolg.
Jeroen Boone

Laatst gewijzigd door groentje : 4 december 2004 om 16:25.
Oud 4 december 2004, 16:43   #35
Duvel
Partijlid

Duvel's schermafbeelding

Standaard

lange teentjes , Rafke ?

jij mag mij imbeciel noemen , maar ik jou geen *knip* ?

Moderator , gelieve die opmerking van Raf te knippen

Oud 4 december 2004, 16:45   #36
Duvel
Partijlid

Duvel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvel
ze hebben mekaar gevonden zenne : de *knip* en de Agabeffer

schoon koppel

dat was op dien andere bedoeld

Laatst gewijzigd door Duvel : 4 december 2004 om 16:47.
Duvel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be