![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In Beieren (Duitsland) spreken ze ook anders in hun algemene Duitse taal dan elders, zo ook in Oostenrijk en Zwitserland (ja ook in Trentino/Alto Adige, in Zuid-Tirol in Noord-Italië). Ik bewonder duitssprekenden hiervoor. Wat extra taaltrotsheid is hier niet overbodig bij ons Nederlandstaligen.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 30 november 2004 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Het rommelkot vind ik ook een leuke naam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Rare jongens, die Nederlanders. ...............\ ![]()
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() Verweesde meningen ?
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Iemand gaf reeds het voorbeeld: "vuilnisbak" is het algemene woord. Met "vuilbak" heb ik geen moeite zolang dat woord in dezelfde hoofdbetekenis slechts wordt toegepast.
Veel (Hoog-)Vlaamse alternatieven zijn minstens charmant en vaak beter of duidelijker dan de ABN-keuze, met name op het stuk van leenwoorden en zuivere vertalingen; zo vind ik "fusionneren" in de betekenis van het samengaan van bedrijven beter dan "fuseren" want dat laatste lijkt mij teveel op een verbrandings- of lanceerproces (eng, fra) en zelfs het oude grapje "'s-anderendaagspastille" in plaats van morning-after-pill zou van mij eigenlijk best als officiële benaming mogen worden doorgevoerd.
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
de meerderheid...... ![]() ![]() ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Burger
|
![]() En wat van 'categorieloos' ?
Citaat:
Laatst gewijzigd door Waldo : 15 december 2004 om 00:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Of 'thuisloos'
![]() Of 'Opgepakt & vrijgelaten' ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Willem 1940 NLD uit Sittard : jij zou Esperantist moeten zijn = ik vertaal momenteel
onze EŬ -bijna grondwet in de taal van Zamenhof uit het schabouwelijke JLDH Nederlands en stuit daarbij in het nieŭwe Esperanto /Nederlands woordenboek op evenzeer lovenswaardige taalkonstrukties.. Nog wat ideetjes voor deze would-be rubriek : Bijna Loos Was voor het geweest was Was het laatste Want more ? Etc...Enz.. Ktp Geen koeien en ook geen kalveren Niet..dus Nieŭwjaarswensen
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Noem het gerust 'rest'afval.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik dacht dat de geëerde moderatoren af wilden van de notie "vuil" en "afval" - het zou een plaats zijn waar , voor het overige mogelijk waardevolle bespiegelingen, geplaatst kunnen worden die eigenlijk nergens anders op hun plaats zijn en eventueel nog geadopteerd kunnen worden. Iets zoals "Chinees Weeshuis"
"Kommunikatiesateliet" ; "Station Zebra" ; "Groenlandse stranden" ; "In de marokkaanse VZW" (no offense intended) .. of nog dadaïstischer : Hell's kitchen Hoerenkot Lotto en andere tips Die Illustrierte Ook niks op TV ...
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De Roddelpagina
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() -edit-
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. Laatst gewijzigd door Tzuvar Raemborr : 15 december 2004 om 22:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Als er per se naar een eufemistisch en/of politiek-correct barbarisme (NEE, graag geen Espereranto, zomin als ik plastic wens te vreten) gezocht moet worden, dan in vredesnaam maar zoiets als "recycling", aan welk woord voor zulk doel wij intussen in meerderheid via de computer en Windows zijn gewend geraakt.
Of wacht, "kringloop" (zij het overwegend zonder werkelijk sluiten van de cirkel) wordt ons, minstens in Nederland, eveneens al jarenlang opgedrongen. Maar ongeacht de naamgeving vind ik het uitfilteren van een niet onmiddellijk kennelijk zinvolle onderstroom in berichten zeker minstens een proefneming met niet te krappe looptijd waard. Onder andere op het Forum van Leefbaar Rotterdam zie ik zoiets in werking. Wel realiseer ik mij de extra inspanning die hiertoe moet worden opgebracht door moderatoren.
![]() |
#36 |
|
![]() Nog: ergens op dit forum trof ik het woord "herkansing"; toch ook niet onaardig.