Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2019, 06:54   #21
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
We gaan sowieso een grote luchtmacht moeten hebben als Vlaamse republiek. Voor taken allerlei, zoals bijvoorbeeld het bombarderen van Wallonie.
En vergeet de Defi- 'corridor' van brussel naar wallonië niet te bombarderen hee.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 07:15   #22
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar heeft de regering in lopende zaken dit in het geniep beslist, hoe halen die het in hun hoofd om zoiets te doen?

En waarom moet defensie deze taak op zich nemen? Dat is toch helemaal haar taak niet? Ministers, vips en koninklijke leeghangers in de grootst mogelijke luxe vervoeren... Een schande is het.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 08:05   #23
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Blijkbaar heeft de regering in lopende zaken dit in het geniep beslist, hoe halen die het in hun hoofd om zoiets te doen?

En waarom moet defensie deze taak op zich nemen? Dat is toch helemaal haar taak niet? Ministers, vips en koninklijke leeghangers in de grootst mogelijke luxe vervoeren... Een schande is het.
Inderdaad, het is gewoon een schande.
Alsof hun loon en allerhande extra vergoedingen niet volstaan om zelf een vliegticket te kopen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 08:07   #24
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht

We moeten ons de vraag durven stellen of het nodig is om de hele wereld rond te reizen.

We hebben prachtige voorbeelden van videoconferenties, dit kost veel geld om het te installeren, maar nadien pluk je er de vruchten van.
Zelfs het klimaat zal er wel bij varen.
Oud 14 september 2019, 09:31   #25
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Huurprijs varieert van 14.000 tot 20.000 USD....

Aangezien het koninkske meer in het vliegtuig dan in zijn werkpaleis zit zouden die kosten per jaar wel een héél erg kunnen oplopen...

En hoevéél keer gaat er een minister al dan niet met gevolg hier jaarlijks misbruik van maken...

https://www.aircraftcompare.com/airc...ult-falcon-7x/
Die mensen leven niet op deze wereld schijnbaar, zoveel schuld en dan nog zo veel luxe .......
Hier is er nog zo enen; https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ard~a3e8b030/n
Die denkt dat ze aan de kust hier weigeren om Frans te spreken, ik woon hier en dat is dan nieuw voor mij.
De mensen doen hun best maar een Luxemburger die frans spreekt is ook al niet altijd verstaanbaar laar staan als je dan weinig frans kent.
Als ik in Luxemburg naar de winkel ga spreek ik "hun" taal.
Indien ik er in het Nederlands zou beginnen zou ik zeker die mensen niet scheef bekijken maar denken van mezelf wat een prutser ben ik.
Junckers niet dus die denkt zoals zovelen daar in het Walhalla dat ze op een andere planeet met allemaal dommerikken leven en gedragen zich er naar.
Oud 14 september 2019, 09:36   #26
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
We moeten ons de vraag durven stellen of het nodig is om de hele wereld rond te reizen.

We hebben prachtige voorbeelden van videoconferenties, dit kost veel geld om het te installeren, maar nadien pluk je er de vruchten van.
Zelfs het klimaat zal er wel bij varen.
Persoonlijke ontmoeteingen kunnen bijdragen aan meer begrip voor mekaar maar uw idee is zeker in 80% van de gevallen "de" oplossing.
Maar dada snoepreisjes dan dat zullen ze nooit aanvaarden.
Oud 14 september 2019, 20:35   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Persoonlijke ontmoeteingen kunnen bijdragen aan meer begrip voor mekaar maar uw idee is zeker in 80% van de gevallen "de" oplossing.
Maar dada snoepreisjes dan dat zullen ze nooit aanvaarden.
Inderdaad.
Oud 15 september 2019, 01:19   #28
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor Schoof:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09...lijke-familie/

België huurt nieuwe privéjets voor ministers en Koninklijke familie
De regering gaat twee nieuwe Franse Falcon 7X privévliegtuigen huren. Piloten van de luchtmacht zullen met de toestellen onder meer ministers, VIPs en leden van de Koninklijke familie vervoeren. De twee Falcon toestellen vervangen vier oudere regeringstoestellen die te duur geworden waren in gebruik. De operatie moet op termijn geld uitsparen.

Jens Franssen
11:39
Het gaat om Falcon 7X toestellen van het Franse Dassault. De nieuwe jets kunnen tot 14 passagiers vervoeren. De regering huurt ze voor 12 jaar, dat kost meer dan 10 miljoen euro per jaar.

Vier oudere Embraer toestellen worden verkocht voor ongeveer 15 miljoen euro.

Ik kan nog meer besparen.
Laat ze, met hun riant loon, zelf een vliegticket betalen.
Waarom moeten wij hier alweer voor opdraaien?
Hoe uw staatshoofd plus familie en uw ministers moeten/mogen/kunnen reizen is een zaak voor uw regering, maar deze nam in ieder geval een goede en kostenbesparende beslissing middels het leasen door uw Defensie van twee supermoderne Dassault Falcon 7X ter vervanging van oudere toestellen, zegge twee Embraer ERJ135 en twee Embraer ERJ145, en bij mijn weten tevens een Dassault Falcon 900B, al spreekt het artikel van uw link daar niet over.

De Falcon 7X is een prima toestel, onder andere uitgerust met quasi eenzelfde FBW-systeem (fly-by-wire) als de Rafale gevechtsvliegtuigen :

https://www.dassaultfalcon.com/Publi...tem%20Film.mp4

Overigens kunt u desgewenst ook zelf een Falcon 7X huren voor ongeveer iets meer dan 6.000 euros per uur, onder andere hier : https://www.privatefly.fr/jet-prive/...rier/Falcon-7X

Tja, het is natuurlijk ietsje duurder dan het huren van een medium-sized car, maar zou het geen goed ideetje zijn mochten de forumdeelnemers alhier eens hun wekelijks zakgeld samen leggen om een Politics.be rondvluchtje te maken boven België ? Als u dat alle vier zou doen met uw respectievelijke wederhelften is die unieke ervaring voor elk echtpaar ruim de gedeelde kostprijs waard.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 15 september 2019 om 01:24.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 03:48   #29
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Huurprijs varieert van 14.000 tot 20.000 USD....

Aangezien het koninkske meer in het vliegtuig dan in zijn werkpaleis zit zouden die kosten per jaar wel een héél erg kunnen oplopen...

En hoevéél keer gaat er een minister al dan niet met gevolg hier jaarlijks misbruik van maken...

https://www.aircraftcompare.com/airc...ult-falcon-7x/
Den Albert met zijn laag pensioentje (volgens hem) zit ook al te likkebaarden en 14 passagiers is net genoeg om ook zijn bemanning mee te nemen.
Zoals het VB zegt, dit zijn geen "lopende zaken" meer zeker niet met onze schuldenberg.
Zou BDW daar iets van afgeweten hebben ..... hm? Een pot nat daar in het Walhalla.
Oud 15 september 2019, 03:56   #30
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Hoe uw staatshoofd plus familie en uw ministers moeten/mogen/kunnen reizen is een zaak voor uw regering, maar deze nam in ieder geval een goede en kostenbesparende beslissing middels het leasen door uw Defensie van twee supermoderne Dassault Falcon 7X ter vervanging van oudere toestellen, zegge twee Embraer ERJ135 en twee Embraer ERJ145, en bij mijn weten tevens een Dassault Falcon 900B, al spreekt het artikel van uw link daar niet over.

De Falcon 7X is een prima toestel, onder andere uitgerust met quasi eenzelfde FBW-systeem (fly-by-wire) als de Rafale gevechtsvliegtuigen :

Overigens kunt u desgewenst ook zelf een Falcon 7X huren voor ongeveer iets meer dan 6.000 euros per uur, onder andere hier : https://www.privatefly.fr/jet-prive/...rier/Falcon-7X

Tja, het is natuurlijk ietsje duurder dan het huren van een medium-sized car, maar zou het geen goed ideetje zijn mochten de forumdeelnemers alhier eens hun wekelijks zakgeld samen leggen om een Politics.be rondvluchtje te maken boven België ? Als u dat alle vier zou doen met uw respectievelijke wederhelften is die unieke ervaring voor elk echtpaar ruim de gedeelde kostprijs waard.
Als het is omdat onze piloten aan hun vlieguren zouden komen (uitleg) dan mogen ze dat gerust eens gratis doen voor de burger.
Waarom altijd voor diegenen die reeds rijkelijk leven op ons kosten?
Ik heb mijn ritje sowieso al vele malen betaald via taksen lasten en belastingen.
Oud 15 september 2019, 05:29   #31
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
........Waarom altijd voor diegenen die reeds rijkelijk leven op ons kosten?.....
Ik denk dat u het aspect “kostenbesparend” uit het oog verliest. Dat uw staatshoofd en familie en uw vele ministers voor sommige verplaatsingen gebruik maken van vliegtuigen van uw ministerie van Defensie is niets nieuws, hoor. Het enige nieuwe is dat dit met de Falcon 7X minder gaat kosten.

Overigens zullen uw staatshoofd en ministers, door wie die posten ook bekleed worden, steeds op kosten van de staat reizen, zelfs als die staat ooit een “onafhankelijk” Vlaanderen zou zijn.

Voor alle duidelijkheid : uw nationalistische ministers van de N-VA reizen evenzeer als de anderen op kosten van de staat, nietwaar. En zij weigeren evenmin als de anderen hun riante vergoeding, toch ? Trouwens, weigeren de verkozenen van het Vlaams Belang hun vergoeding en allerhande voordelen als parlementair ?

Maak u geen illusies : het handelen en de verplaatsingen van uw staatshoofd en van uw politieke vertegenwoordigers, wie en van welke politieke strekking zij ooit mogen zijn, zullen steeds op kosten van de staat gebeuren – welke deze ook weze – en dus van de belastingbetalers. U zult het nooit meemaken dat één van uw ministers met de fiets naar de andere kant van het land rijdt voor een dringende vergadering, en/of met zijn gevolg per eigen roeiboot de oceaan over steekt voor een internationale conferentie.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 15 september 2019 om 05:30.
Oud 15 september 2019, 07:53   #32
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Probleem is in eerste instantie dat dit geen bevoegdheid is voor een regering in lopende zaken.

Kopen zou een ferme besparing zijn.
Na 12 jaar huren hebben we nog niets!
En zeg zelf, 12 jaar is geen ouderdom voor zo'n vliegtuig!
Oud 15 september 2019, 12:07   #33
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Probleem is in eerste instantie dat dit geen bevoegdheid is voor een regering in lopende zaken.

Kopen zou een ferme besparing zijn.
Na 12 jaar huren hebben we nog niets!
En zeg zelf, 12 jaar is geen ouderdom voor zo'n vliegtuig!
Met mijn excuses vooraf voor de technische termen : in het artikel van de link in de openingspost staat dat het om een wet lease gaat, wijl het in wezen eerder een aangepaste en in zekere zin dichter bij een damp lease aanleunende wet lease betreft. Maar hoe dan ook, een (al dan niet aangepaste of gepersonaliseerde) wet lease omvat ook de kosten voor onder andere onderhoud en verzekering, vandaar de door sommige forumdeelnemers aangehaalde meerprijs op termijn in vergelijking met de netto basis aankoopprijs van de twee vliegtuigen.

Kopen en derhalve zelf sommige in de prijs van de wet lease begrepen kosten moeten dragen zou niet noodzakelijk een “ferme besparing” zijn : soms is zelfs het tegendeel waar.

Het dossier in verband met het huren van beide Dassault Falcon 7X is niet nieuw : het is al veel langer gaande. Ik heb uiteraard geen inzicht in de interne keuken van uw regering, maar ik vermoed dat de politieke beslissing door uw regering is genomen vóór de verkiezingen, en dan is de huidige en verdere uitvoering van die beslissing vanzelfsprekend wel degelijk een “lopende zaak”.

Ik zie derhalve niet meteen het “probleem” dat sommigen hier menen te ontwaren. En tussen haakjes : ook uw aller N-VA ministers en dus hun partij hebben aan de bedoelde beslissing en de verdere uitvoering meegewerkt, dus het Vlaams-nationalistisch kamp heeft geen reden tot klagen, denk ik.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 15 september 2019 om 12:09.
Oud 15 september 2019, 14:52   #34
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met mijn excuses vooraf voor de technische termen : in het artikel van de link in de openingspost staat dat het om een wet lease gaat, wijl het in wezen eerder een aangepaste en in zekere zin dichter bij een damp lease aanleunende wet lease betreft. Maar hoe dan ook, een (al dan niet aangepaste of gepersonaliseerde) wet lease omvat ook de kosten voor onder andere onderhoud en verzekering, vandaar de door sommige forumdeelnemers aangehaalde meerprijs op termijn in vergelijking met de netto basis aankoopprijs van de twee vliegtuigen.

Kopen en derhalve zelf sommige in de prijs van de wet lease begrepen kosten moeten dragen zou niet noodzakelijk een “ferme besparing” zijn : soms is zelfs het tegendeel waar.

Het dossier in verband met het huren van beide Dassault Falcon 7X is niet nieuw : het is al veel langer gaande. Ik heb uiteraard geen inzicht in de interne keuken van uw regering, maar ik vermoed dat de politieke beslissing door uw regering is genomen vóór de verkiezingen, en dan is de huidige en verdere uitvoering van die beslissing vanzelfsprekend wel degelijk een “lopende zaak”.

Ik zie derhalve niet meteen het “probleem” dat sommigen hier menen te ontwaren. En tussen haakjes : ook uw aller N-VA ministers en dus hun partij hebben aan de bedoelde beslissing en de verdere uitvoering meegewerkt, dus het Vlaams-nationalistisch kamp heeft geen reden tot klagen, denk ik.
Deze keer ben ik het roerend eens met je postings.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be