![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er niks mee te maken, ik moet geen huis meer kopen. Maar dit is uiteraard een zuivere besparingsregeling en gaat huizen helemaal niet goedkoper maken (dat is gewoon vraag/aanbod).
Ik constateer gewoon dat voor de NVA salariswagens belangrijker zijn dan een eigen huis.
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verkopers houden de woonbonus tegen de prijs als mindering en als verkoopsargument. Als dat weg is zal de koper het toch wat goedkoper moeten kunnen krijgen.
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die een huis koopt gaat weinig rekening houden met die woonbonus. Dat is iets wat je in kleine stukjes over jaren terugkrijgt. Als je een huis koopt moet je de som op tafel leggen of lenen.
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() als je als koper mee gaat in zulke verkooppraatjes, dan verdien je niet beter dan zwaar teveel te moeten betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat was het gevolg: tarieven werden met 15% opgetrokken. ![]()
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() verzekeraars handteren toetredingscontracten en (wsl ook prijsafspraken) je kan rond hen niet rond, dat ligt bij de aankoop van een huis wel anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel, zelfs de banken houden er rekening mee.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is een zuivere besparingsoperatie waar ik achter sta.
Men had wel eens uit kunnen leggen wat die bonus de regering al gekost heeft.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De linkse kerk moest telkens protesteren bij maatregelen die fiscale voordelen inhielden. Voor de woning, zou het de prijs opdrijven; voor alle maatregelen gold steevast dat het meer opbracht voor de rijken.
Nu doet men een omgekeerde beweging, en het is ook al niet goed. Persoonlijk heb ik niets tegen deze maatregel, maar blijf wel vinden dat de overheid het aankopen van een eerste eigen woning zou moeten stimuleren door onder meer (dus ook nog andere stimuli voor verwerving van eerste eigendom) minstens geen registratierechten op te leggen voor de eerste 100.000 euro per persoon (dus voor een gezin: 200.000 euro).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het is gewoon een bijkomende belasting van het vermogen eigenlijk he. Laatst gewijzigd door Anna List : 1 oktober 2019 om 15:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk gaan ze daar in mee.
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al die fiscale maatregelen voor onroerend goed veranderen toch niets.
De verkoper vraagt de maximale prijs die hij van een koper kan krijgen. De maximale prijs die kopers vandaag de dag willen betalen, houdt rekening met het voordeel van de woonbonus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als op die markt (van de geschikte woningen voor een eerste aankoop) men iets minder kan betalen, dan zullen de verkopers inbinden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Waarom zouden ze? Er is krapte op de huurmarkt. Mensen betalen zotte huurprijzen. Verkopen is haast nooit dringend he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Links zat NIET in de vorige Vlaamse regering. N-VA zit daar al meer dan 10 jaar in ! Dus niet de onnozele uithangen en het op een ander steken. Dat siert u niet. Postjespakkerij en zakken vullen is het, meer niet. |
|
![]() |
![]() |