![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Vind u het verantwoord dat België zaken doet met China die mensenrechten verwaarloost | |||
Ik zie geen probleem..economie is belangijker.. |
![]() ![]() ![]() |
15 | 50,00% |
Schandalig... |
![]() ![]() ![]() |
10 | 33,33% |
Who the f... cares ! |
![]() ![]() ![]() |
5 | 16,67% |
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom kan ik de executies niet goedkeuren en passen niet in mijn plaatje. Wat mij wel opvalt dat het hypocriet Europa dat ze langs een kant de deur openhouden voor China die de mensenrechten aan zijn voeten veegt en het Turkije vandaag geen ruimte laat voor een directe toetreding tot de EEG , vreemd vindt u niet ? Alhoewel ik zelf voor toedreding ben van Turkije tot de Unie vind ik vooralsnog dat ze eerst iets aan hun mensenrechten moesten doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Staatssecretaris
|
![]() China is een land dat een absolute grootmacht aan het worden is en amerika ooit zal evenaren op economisch en misschien ook op militair gebied.
China is ook een omstreden land als het gaat om bepaalde mensenrechten maar niettemin is de handel voor belgië met China zeer belangrijk. China is zoals een trein die naar het paradijs rijd en hij rijd nu nog langzaam en het is zeer belangrijk dat belgië deze trein niet mist. De westerse handel heeft op china ook gunstige effecten en er komen langzaam veranderingen in die mensenrechten en dus meer vrijheid van mening en zo meer. Maar als je het gaat hebben op de doodstraf voor criminelen dan zeg ik die mensen hebben hun mensenrechten opgegeven door een misdaad te plegen. Op dit gebied zou amerika en europa beter dit voorbeeld volgen en de doodstraf opnieuw invoeren voor zware feiten zoals verkrachting en moord.mensen zoals ene dutroux en fourniret horen niet thuis in deze wereld en moeten dus verwijderd worden |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Als we handel met China verwerpelijk vinden omwille van de schending van de mensenrechten daar, dan moeten we ook handel afkeuren met Cuba, Colombia, Saudi Arabië, Iran, Rusland, ... Van buitenlandse handel met landen buiten Europa en Noord-Amerika blijft er dan niet veel meer over.
Bovendien ben ik het ook eens met diegenen die zeggen dat door handel te drijven met een land als China je juist meewerkt aan de versterking van de rechtsorde daar, en dus ook van e mensenrechten. Al maak ik mij geen illusies dat door handel alleen China plotseling een model-democratie zal worden. Daar kunnen enkel de Chinezen zelf voor zorgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien denk ik dat de mensenrechten in Turkije nog steeds meer geschonden worden dan in China, vooral in Koerdistan dan. Wat die executies betreft da's een ethische kwestie. Persoonlijk vind ik dat mensen die gedood hebben en anderen enorme schade hebben berokkend, daarvoor gestraft moeten worden, en de ultieme straf is de doodstraf. Overigens is ook het beroven van vrijheid een schending van de mensenrechten als je het strikt bekijkt. Ik vind dat wie zo gehandeld heeft moet aanvaarden dat de mensenrechten voor hem niet meer tellen. Laatst gewijzigd door tomm : 28 november 2004 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Wat China betreft, daar zijn interessante hervormingen bezig, maar het is een beetje moeilijk om de impact ervan in te schatten in zo'n immens land met zo'n grote interne verscheidenheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de problemen in de Sovjet-unie en JoegoslaviË begonnen met de invoering van het meerpartijenstelsel, waardoor nationalisten aan de macht kwamen die bijna onmiddellijk de meest radikale beslissingen namen. De implosie van de regerende partijen zorgde voor chaos en economische neergang. Wat Putin nu doet is net het rechtzetten van fouten uit de jaren '90. Laatst gewijzigd door tomm : 28 november 2004 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Als de EU zich niet kan bemoeien met binnenlandse zaken van China (wat die wel doen met Turkije). Dan wordt China alleen maar sterker en rijker. honderdtal miljoen mensen die 'gratis' werken voor de overheid. Als die niet goed werken... Een overheid die tegenwoordig alle technische apparatuur kan permitteren.Was men niet zo afhankelijk van goedkope 'made in china' producten had men allank embarog opgelegd. Militaire embargo is er wel, maar heeft verkeerde effect China heeft dankzij die embargo eigen Tech!!!
Men moet kunnen concurreren met china. Samenwerken is onmogelijk. Misschien paar of tientallen jaen wel maar daarna zullen westerse bedrijven altijd zijn die verlies maken en de Chinezen die maar blijven groeien en overal ter wereld investeren met hun grosse kapitaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Tomm schreef o.a. :
Citaat:
1. Voor de doorsnee chinees is het praktisch onmogelijk om lid te worden van de partij; dat was ook het geval in de vroegere USSR. 2. Inspraak van de bevolking in de chinesche domocratie is onbestaande want China is géén democratisch land. 3. Inspraak van de bevolking in de chinesche economie is onbestaande en de grote economische beslissingen worden in Peking genomen, in de partijlokalen én in samenwerking met de "buitenlandse, blanke" kapitalisten. 4. Eigenlijk is China nog voor jaren een land dat "zijn nieuwe weg", zélfs "een nieuwe geografische indeling" aan het zoeken is. Traditioneel is China steeds onderverdeeld geweest in Noord-China of Noedel-China en Zuid-China of Rijst-China. Nú is China verdeeld in een Kustgebied en het Achterland én in dat laatste "land" is honger géén zeldzaamheid. Wat nog erger is : tussen dat "gebied" en dat "land" zwerven 300.000.000 daklozen rond. Eigenlijk zijn er nog 2 gebieden, maar die tellen niet mee : Tibet en de Oostelijke, Mohamedaanse provincies. 5. Nog enkele bemerkingen én dan zal ik maar stoppen : - het bankwezen is praktische gesproken failliet; - "echte" vakbonden zijn onbestaande én ... "verboden"; - de Sociale zekerheid is er onbestaande; - China is eveneens het land van de ongebreidelde corruptie, wat voor de goed ingelichte Westerse zakenman een interessant gegeven is; - ... Mijn beste Tomm, dit is géén gelul; dit zijn facts ! Ach ja ! Mijn laatste bezoek aan dit forum was in de nacht van 28/29 oktober. Dit is mijn eerste bezoek in november. In de tussenligende periode werkte ik in : China ! Beste Groeten.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien, het kapitalisme zit nog altijd op een doodlopend spoor (letterlijk dan): 100000'en sterven jaarlijks door een slecht verdeelde en functionerende wereldeconomie. Laatst gewijzigd door tomm : 28 november 2004 om 23:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is wel degelijk mogelijk, maar naast de partij heb je ook de vakbond, jongerenorganisaties, culturele organisaties, vrouwenraden, wijkraden, al deze organisaties hebben wel iets in de pap te brokken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
onzin, elk bedrijf heeft z'n eigen sociale zekerheid, wettelijk verplicht, dit was al zo sinds Mao. Ze hebben geen algemene sociale zekerheid zoals in het Westen of het Oostblok. In vergelijking met andere Aziatische landen (behalve dan Japan of Zuid-Korea) is de Chinese sociale zekerheid zeer goed. Citaat:
inderdaad, maar dat vermindert wel, en alleszins veel minder dan in de voormalige Sovjet-Unie, Afrika of landen als Thailand of Cambodia. Maar inderdaad, het blijft een probleem dat op de prioriteitenlijst staat van het leiderschap. Citaat:
Uw (eenzijdige, uit de context gerukte) facts, ik kan me voorstellen dat uw analyse van België ook heel anders zal zijn dan de mijne. Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() @Tomm
Ik ben de mening toegedaan dat U China hoger inschat als de VS en dit op elk gebied... Ik vind dit echt ongelooflijk... Wordt U daarvoor betaald? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |