Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2004, 14:12   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Maar Wilders ik probeer u al drie postings te zeggen dat hij er wel bij zegt dat niet ALLE moslims criminelen zijn.
Iets dergelijks heeft het Vlaams Blok of Filip Dewinter ook nooit gezegd. U moet u dringend informeren.

Eigenlijk heeft Wilders al straffere uitspraken gedaan dan Dewinter ooit in de mond heeft durven nemen. Wilders verklaarde in een interview de islam te beschouwen als "verderfelijk gedachtegoed en ik heb er maar één woord voor: fascistisch".

Bij ons zou Wilders op basis van dit regeltje alleen al veroordeeld kunnen worden...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2004, 14:31   #22
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Iets dergelijks heeft het Vlaams Blok of Filip Dewinter ook nooit gezegd. U moet u dringend informeren.

Eigenlijk heeft Wilders al straffere uitspraken gedaan dan Dewinter ooit in de mond heeft durven nemen. Wilders verklaarde in een interview de islam te beschouwen als "verderfelijk gedachtegoed en ik heb er maar één woord voor: fascistisch".

Bij ons zou Wilders op basis van dit regeltje alleen al veroordeeld kunnen worden...
Dan moet u het arrest eens lezen waarin het VB veroordeeld is voor racisme, daar staan voorbeeldjes genoeg in.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2004, 14:33   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan moet u het arrest eens lezen waarin het VB veroordeeld is voor racisme, daar staan voorbeeldjes genoeg in.
Indien dat zo is, dan is er dan blijkbaar geen verschil tussen Wilders en Dewinter in hun beoordeling van de islam...

Fijn dat u regelrecht liep in de val die ik u voor u had gespannen...
Oud 28 november 2004, 14:40   #24
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Indien dat zo is, dan is er dan blijkbaar geen verschil tussen Wilders en Dewinter in hun beoordeling van de islam...

Fijn dat u regelrecht liep in de val die ik u voor u had gespannen...
Neen, u wil ten allen prijze Wilders laten doorgaan als iemand met het gedachtengoed van het VB. Maar Wilders heeft met het VB niets vandoen. Het verschil is dat hij niet de HELE moslimgemeenschap stigmatiseert, maar wel het moslimcrapuul. Reden waarom Wilders bij ons niet zou veroordeeld worden voor racisme.

Laatst gewijzigd door Jampie : 28 november 2004 om 14:40.
Oud 28 november 2004, 14:47   #25
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, Pim stond ver van het VB. Waarmee ik niet heb gezegd dat hij er niet wil mee praten. Ook ik sta ver van het VB, maar waarom zou ik niet tegen VB-ers praten ? Maar weet u wat het verschil is tussen het VB en de drie Hollanders ? De drie Hollanders hebben nooit de hele moslimgemeenschap gestigmatiseerd. Ze kaarten de problemen met moslims aan, maar doen niet alsof ALLE moslims criminelen zijn. Vorige week op terzake hoor ik Wilders nog zeggen : 'Met de MEERDERHEID van de moslims is er geen probleem'. Ik zou het PDW eens willen horen zeggen.
Inmiddels zijn twee van die Nederlanders dood en leeft de derde voor de volgende 20 jaar ondergedoken.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2004, 14:53   #26
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
voor de volgende 20 jaar ondergedoken.
Zonder overdrijvingen zijn de feiten ook al erg genoeg.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2004, 15:04   #27
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Dit graf ligt niet in EU of in Rusland maar in Diyarbakir. Men hemelt de terroristen die strijden tegen Turkije op! Onlangs heeft de veiligheidschef van Diyarbakir ontslag genomen omdat hij niet mag optreden tegen terroristen!!! Men heeft drie koerdische terroristen vrijgelaten!!!

Dit alles gebeurt door slet nummer één Tayyip (erdogan) die "mensenrechten', 'koerdische onderdrukten' wil helpen. Die wilt alles geven wat die heeft om schattig overtekomen. Want straks worden zijn vriendje Bush en co boos op hem...

Beste voor hem is dat Turkije eind december wordt afgewezen of (geen datum krijgt,bla bla)... Die dag moet er een militaire-coup gebeuren en die graf van terroristen met de grond gelijk moet gemaakt worden.

In principe ben ik niet tegen toetreding. Maar met zulke nep-wetten, belachelijke knuffelbeleid, ...
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2004, 15:05   #28
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Inmiddels zijn twee van die Nederlanders dood en leeft de derde voor de volgende 20 jaar ondergedoken.
Dat klopt helemaal. En dat neemt niet weg dat ze niet ALLE moslims criminelen vinden, wat voor mij essentieel is.
Oud 28 november 2004, 15:14   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, u wil ten allen prijze Wilders laten doorgaan als iemand met het gedachtengoed van het VB. Maar Wilders heeft met het VB niets vandoen. Het verschil is dat hij niet de HELE moslimgemeenschap stigmatiseert, maar wel het moslimcrapuul. Reden waarom Wilders bij ons niet zou veroordeeld worden voor racisme.
Neen, wat u eerst schrijft, beweer ik helemaal niet. Ik zeg alleen dat Wilders weldegelijk heel straffe kritiek levert op de moslims en de islam, en daarbij niet alleen de radicale islam aanpakt maar ook de islam in het algemeen die hij een verderfelijk en fascistisch gedachtegoed vindt.

Hij heeft het daarbij meer dan over het "moslimcrapuul" zoals u schreef. Hij heeft het over de ISLAM als dusdanig.

Ik citeer Wilders nogmaals:

Citaat:
Toch groeit de dreiging met de dag als we geen halt toeroepen aan de import van de islam door migratie en gezinshereniging. In geen enkel land waar de islam heerst, is sprake van democratie en respect voor de mensenrechten. Dat komt omdat dit geloof geen onderscheid kent tussen een geestelijke en een wereldlijke macht. Dat is wel het geval bij het christendom en het jodendom
Hij heeft het over de islam, niet over "moslimcrapuul".

Citaat:
De openbaring van Allah aan Mohammed daarentegen klinkt nog luid en duidelijk: alle ongelovigen moeten dood. Het wordt ook toegepast, zie Irak en de eerdere aanslagen in Madrid en de VS. Hele volksstammen groeien daarmee op en nemen dat mee uit de landen waar ze vandaan komen. Dit puur fascistische gedachtegoed dreigt onze democratie om zeep te helpen.
Ook hier gaat het over de islam, niet over "moslimcrapuul".

Citaat:
Politisering van de islam is geen toevalligheid, maar met de kern van de islam gegeven. Historisch gezien is de islam een terugval in een manier van denken die in de joods-christelijke en antieke tradities al was overwonnen.
Ook hier spreekt hij over de islam, niet over "moslimcrapuul".

Citaat:
Wie de feiten niet negeert en de grote integratieproblemen onderkent, ziet dat het zo niet verder kan. Zeker omdat de meeste allochtonen islamitisch zijn en dus een geloof in onze cultuur introduceren dat wezensvreemd is aan de kern van de democratische ordening binnen die cultuur.
Hier zegt Wilders niets meer en niets minder dan dat het islamitisch geloof "wezensvreemd" is aan onze cultuur en democratie. Niets over "moslimcrapuul".

Citaat:
Nederland moet worden beschermd tegen de import van de islamitische cultuur, die onze tolerantie en democratie alleen maar om zeep zal helpen.
Dit laatste lijkt me wel heel duidelijk.
Oud 28 november 2004, 15:14   #30
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Zonder overdrijvingen zijn de feiten ook al erg genoeg.
Wanneer denk jij dan dat Hirsi Ali en Geert Wilders weer als vrije mensen veilig door de Nederlandse straten zullen kunnen lopen?
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2004, 15:15   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt helemaal. En dat neemt niet weg dat ze niet ALLE moslims criminelen vinden, wat voor mij essentieel is.
Het Vlaams Blok zegt dat ook niet.

Of kunt u mij EEN citaat geven dat uw bewering bevestigt? Alvast veel zoekgenot.
Oud 28 november 2004, 15:16   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer denk jij dan dat Hirsi Ali en Geert Wilders weer als vrije mensen veilig door de Nederlandse straten zullen kunnen lopen?
Kijk naar Rushdie, dan weet je het antwoord al...
Oud 28 november 2004, 15:28   #33
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Neen, wat u eerst schrijft, beweer ik helemaal niet. Ik zeg alleen dat Wilders weldegelijk heel straffe kritiek levert op de moslims en de islam, en daarbij niet alleen de radicale islam aanpakt maar ook de islam in het algemeen die hij een verderfelijk en fascistisch gedachtegoed vindt.

Hij heeft het daarbij meer dan over het "moslimcrapuul" zoals u schreef. Hij heeft het over de ISLAM als dusdanig.

Ik citeer Wilders nogmaals:

Hij heeft het over de islam, niet over "moslimcrapuul".

Ook hier gaat het over de islam, niet over "moslimcrapuul".

Ook hier spreekt hij over de islam, niet over "moslimcrapuul".

Hier zegt Wilders niets meer en niets minder dan dat het islamitisch geloof "wezensvreemd" is aan onze cultuur en democratie. Niets over "moslimcrapuul".

Dit laatste lijkt me wel heel duidelijk.
En alweer moet ik u gelijkgeven. Maar u begrijpt mij blijkbaar niet. Wilders heeft een probleem met de Islam, zoals u duidelijk bewijst met bovenstaande en dat betwist ik ook niet. Maar hij zegt vorige week in terzake : 'Met de meeste moslims is er geen probleem' (dit is nu de 4de keer). Er is een verschil tussen de ISLAM (religie) en de MOSLIM (mens). En nu gaat u mij zeggen, jamaar, een moslim is iemand die het geloof van de islam belijdt. En dat is inderdaad zo.
Maar het is niet omdat de islam een criminele godsdienst is, dat alle moslims criminelen zijn.
Het is niet omdat aan het hoofd van de katholieke kerk een Pool staat met miljoenen doden op zijn geweten, dat alle katholieken moordenaars zijn.
Het is niet omdat het VB een racistische partij is, dat alle VB-stemmers racisten zijn.

Laatst gewijzigd door Jampie : 28 november 2004 om 15:28.
Oud 28 november 2004, 15:29   #34
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Blok zegt dat ook niet.

Of kunt u mij EEN citaat geven dat uw bewering bevestigt? Alvast veel zoekgenot.
De rechter in Gent heeft bijna 2 uur nodig gehad om alles te citeren.
Oud 28 november 2004, 15:31   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En alweer moet ik u gelijkgeven. Maar u begrijpt mij blijkbaar niet. Wilders heeft een probleem met de Islam, zoals u duidelijk bewijst met bovenstaande en dat betwist ik ook niet. Maar hij zegt vorige week in terzake : 'Met de meeste moslims is er geen probleem' (dit is nu de 4de keer). Er is een verschil tussen de ISLAM (religie) en de MOSLIM (mens). En nu gaat u mij zeggen, jamaar, een moslim is iemand die het geloof van de islam belijdt. En dat is inderdaad zo.
Maar het is niet omdat de islam een criminele godsdienst is, dat alle moslims criminelen zijn.
Dat laatste zegt ook niemand.

U probeert dat wel in de schoenen van het Vlaams Belang/Blok te schuiven, maar tot nu toe heeft u me nog geen bewijsplaats kunnen geven. En dat is maar normaal ook, daar het VB dat ook nooit gezegd heeft.

U strijdt dus tegen uw eigen verzinsels.

En om te eindigen even de burgemeester van Rotterdam parafraseren: "Niet alle moslims zijn criminelen, maar veel criminelen zijn wel moslim". Juist dit laatste moet voor ons de alarmbel zijn.
Oud 28 november 2004, 15:32   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De rechter in Gent heeft bijna 2 uur nodig gehad om alles te citeren.
Wel, dan moet het voor u geen probleem zijn om EEN voorbeeld te geven waarin het Vlaams Blok stelt dat ALLE moslims criminelen zijn zoals u nu nog steeds beweert.

Ik ben benieuwd.
Oud 28 november 2004, 15:32   #37
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Dat laatste zegt ook niemand.

U probeert dat wel in de schoenen van het Vlaams Belang/Blok te schuiven, maar tot nu toe heeft u me nog geen bewijsplaats kunnen geven. En dat is maar normaal ook, daar het VB dat ook nooit gezegd heeft.

U strijdt dus tegen uw eigen verzinsels.

En om te eindigen even de burgemeester van Rotterdam parafraseren: "Niet alle moslims zijn criminelen, maar veel criminelen zijn wel moslim". Juist dit laatste moet voor ons de alarmbel zijn.
Ik hoef niets te bewijzen, het VB is al veroordeeld.
Oud 28 november 2004, 15:33   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En alweer moet ik u gelijkgeven. Maar u begrijpt mij blijkbaar niet. Wilders heeft een probleem met de Islam, ...
U kronkelt nogal. Eerst beweerde u dat Wilders niets had tegen de islam. Later werd dat dat Wilders iets had tegen "moslimcrapuul".

Nu is het weer iets anders...
Oud 28 november 2004, 15:34   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoef niets te bewijzen, het VB is al veroordeeld.
En daarmee valt u volledig door de mand.

Even opmerken dat het proces niet ging rond de vraag of het VB nu al dan niet stelt of ALLE moslims criminelen zijn. Daar draaide het niet rond.

Bijgevolg kunt u uw bewering niet hard maken. Of anders gezegd: u bent ontmaskerd als een ordinaire leugenaar.
Oud 28 november 2004, 15:41   #40
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
En daarmee valt u volledig door de mand.

Even opmerken dat het proces niet ging rond de vraag of het VB nu al dan niet stelt of ALLE moslims criminelen zijn. Daar draaide het niet rond.

Bijgevolg kunt u uw bewering niet hard maken. Of anders gezegd: u bent ontmaskerd als een ordinaire leugenaar.
Ja Jan, ge hebt gelijk, Jan. En eigenlijk is het VB niet veroordeeld maar wel de VZW's rond het VB. En zo kunt ge bezig blijven Jan. Maar, als het u kan blijmaken : Ja Jan, ik ben een leugenaar Jan. Daaag Jan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be