![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mia Doornaert is in ieder geval al fan.
![]()
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Ik meen me toch te herinneren dat De Wever en zijn top bijkomende cursussen Frans zijn gaan volgen. Blijkbaar was zijn kennis toch niet zo vanzelfsprekend als jij laat uitschijnen? Met bon jour kom je inderdaad niet ver.
Laatst gewijzigd door Jakko : 30 november 2019 om 10:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
Een link zetten is een vorm van beleefdheid; ik bedank geen boerse klootzakken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij wil met de nva in zee, maar wil niet praten over onze visie op de oplossingen van de problemen die wij ondervinden.
Dat is zo ongeveer een pastoor die wel wil praten met zijn bisschop, maar niet over de seksuele relatie die hij met een vriend onderhoudt. Of een echtgenote die wel wil praten over de schulden van het gezin, maar niet over haar uitgavepatroon. Ook ergens gelezen dat hij het nogal goed doet met Theo. Wacht tot ik Theo eens zie. Ik zal hem vragen in welke taal er gesproken wordt tijdens informele praatjes in de pauzes van de regeringsonderhandelingen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 30 november 2019 om 11:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Ik meen me toch te herinneren dat de nieuwe MR voorzitter in het Nederlands geïnterviewd werd op de VRT. Tussen geen Nederlands en een basis Nederlands gaapt inderdaad een enorme kloof.
Laatst gewijzigd door Jakko : 30 november 2019 om 11:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heeft Theo dat teruggedraaid mss? Laatst gewijzigd door Anna List : 30 november 2019 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() En dan geen NL kennen is wel raar, wij moesten in opleiding altijd de wetsartikelen in de twee talen bekijken om de juiste bedoelingen vd teksten zeker te vatten...
Laatst gewijzigd door Anna List : 30 november 2019 om 11:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-weigert hij NL te kennen/spreken? -kan hij het niet, maar denkt hij het toch voldoende te kennen? -kan hij het niet, maar beseft hij het probleem daarvan niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan hem vergelijken qua verstand met de gemiddelde Vlaming.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de rest van de vrije wereld is dat de normale toestand. Zolang de knecht verplicht blijft van Frans te leren is alles in orde.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of is dat teveel gevraagd voor een Waals politicus die een rol op het federale niveau wil spelen in een land met een Nederlandstalige meerderheid? De vraag stellen is ze waarschijnlijk beantwoorden . ![]() Lap daar heb je het al . Nederlands ? connais pas. L'argent Flamand ,si ça je connais . "ne pas parler le néerlandais, bon, ce n’est pas génial, mais ça peut se corriger. Mais d’un petit défaut, Georges-Louis en fait une montagne, refuse de le reconnaître. Et l?*, ça devient tout de suite plus problématique." Go go Bouchez Uw weigering om Nederlands te leren kan de splitsing van dit land alleen maar sneller dichterbij brengen . Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 30 november 2019 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook EDR is indertijd zijn (quasi onbestaande) kennis van het nederlands gaan bijwerken. Had Kriske Peeters zijn ambitie om premier te worden realiteit geworden, dan had hij dat ook moeten doen want hij haalt het niveau van een 14 jarige. (vergelijkbaar met Crevits) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er staan meer vertaalmachines in Walbanië. Je zult het moeten vragen aan een Franstalige waar die machines staan. En als Dewever drie talen moet kennen om België te besturen dan mogen wij toch verwachten dat het voor een Franstalige die deze job beoogt wel wat meer mag zijn dan ééntalig te zijn. Blijkbaar is de wet anders dus voor de Walbanezen dan voor de Vlaamse domme kloten? Akkoord dus. Dewever moet drie talen kennen. Idem dito voor de Waalse kandidaat. En als er nog stommere opmerkingen zijn van beide kanten dan mogen die gerust in deze forum-vuilbak gedeponeerd worden. Bij ons wordt die vuilbak toch regelmatig geledigd. Voor Brussel schijnt dit een onmogelijke opgave te zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als nva echt wil blijven zeveren daarover moet n-va maar in haar eentje een minderheidsregering opstarten hee schoof. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe ze nu verlopen, weten wij niet. Wat wel zeker is : het duo Reynders-Vandelanotte is tweetalig het duo Bourgeois-Vervoort is tweetalig Magnette is tweetalig De voorzitters van alle partijen die rond de dis zitten zijn dat ook (tot nu...) En ik denk niet dat Magnette zijn nieuwe collega voorzitter veel cadeau's gaat doen door aan te dringen op gebruik van frans aangezien hijzelf wel nederlandstalig kan onderhandelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer eventjes opnieuw: Citaat:
|
||
![]() |