![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest moet het duidelijk zijn dat het revisionisme bekampen door gevangenisstraf en straffen, geen einde zal brengen aan die mening. Er is zoiets als internet, dat veel sterker op de voorgrond is gekomen dan de gewone pers en boeken. Daarenboven is in vele landen revisionisme helemaal niet strafbaar. Binnen de EU is dat Denemarken en Griekenland. Hoe het juist zit in de nieuwe EU-landen weet ik evenwel niet. En er is natuurlijk nog de VS waar de meningen echt vrij zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fidel Castro leeft echter nog altijd en Steve Stevaert is een van zijn plaatselijke bewonderaars. Nog een beetje te vroeg om hun volgelingen met 'pur sang' koosnaampjes te bedenken, zeker?
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind het verbod op revisionisme en negationisme een heel spijtige zaak. Juist door zo'n verbod wordt het moeilijk om de échte waarheid aan het licht te doen komen (want niemand durft/mag onderzoek ernaar doen). En juist dat is koren op de molen voor de non-believers.
Tot slot vind ik het geen misdaad om het beeld dat van iets gebracht wordt in vraag te stellen, hoe erg dat feit ook mag geweest zijn. Ik vind mensen die mensen om hun ideeën in een gevang steken véél gevaarlijker dan mensen die zeggen dat de holocaust onzin is, dat Stalin nen toffe pee was of dat silikonenborsten écht zijn.
[SIZE=1] ![]() Laatst gewijzigd door boer_bavo : 28 november 2004 om 19:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echte vrije meningsuiting is er slechts in bepaalde Europese landen, als bijvoorbeeld Denemarken. En de VS is het mooiste voorbeeld ervan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
_______________________ Wie zijn duisternis niet omhelst, zal erdoor verslonden worden. De Openbaringen van Flippend Rund, 3144 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Vrije meningsuiting
Chomsky kwam wel vaker in aanvaring met Europese intellectuelen. Het meest ophefmakende voorbeeld is wel de zaak Faurisson. Faurisson is een Frans hoogleraar die op grond van verschillende revisionistische publicaties voor de rechtbank werd gedaagd. Chomsky reisde toen speciaal naar Parijs om Faurissons fundamentele recht op vrije meningsuiting te verdedigen. De Franse intellectuelen hadden het daar bijzonder moeilijk mee. Niemand begreep waarom een Amerikaanse professor – van Joodse origine nota bene – zo nodig de verwerpelijke standpunten van een of andere nazi moest komen verdedigen. Chomsky heeft tot vervelens toe herhaald dat hij niet Faurissons opvattingen kwam verdedigen, maar wel zijn recht om met verwerpelijke ideeën naar buiten te komen. Nogal wat journalisten en academici – ook in Vlaanderen en Nederland – hebben er toen op gewezen dat dat eigenlijk op hetzelfde neerkomt. Door zijn optreden verdedigde Chomsky gewoon de rechten van rechtse extremisten en neo-nazi’s om racisme te propageren. Gelooft Chomsky dan niet dat men zijn menselijkheid verliest gewoon al door aan te nemen dat het geoorloofd is over bepaalde onderwerpen te debatteren? ‘Dat geloof ik niet alleen, dat heb ik zelf ook al gezegd toen ik het over geschriften had die de nazi-misdaden probeerden te minimaliseren. Wat ik toen zei, is het volgende: “Alleen al door met de revisionisten in debat te treden, verliezen wij onze menselijkheid”. Dat klopt. Maar u hebt mijn uitspraak wat aangepast. Op een cruciale manier zelfs. Door te impliceren dat het misschien niet geoorloofd is over bepaalde onderwerpen te debatteren, zet je de deur op een kier voor regeringsleiders die de mensen het zwijgen willen opleggen. Als ik het debat aanga met die revisionisten, verlies ik inderdaad mijn menselijkheid. Maar wil ik dan dat de staat machtig genoeg is om dergelijke mensen het zwijgen op te leggen? Met andere woorden: ben ik net als zij, een nazi of een stalinist? Zeer zeker niet! Ik ben het niet eens met die nazi’s en precies daarom wil ik niet dat de staat hen het zwijgen oplegt. De staat heeft niet het recht te beslissen welke meningen er mogen worden uitgesproken en welke niet. Als je de vrije meningsuiting verdedigt, wat al vele eeuwen wordt gedaan, verdedig je in de eerste plaats de rechten van mensen die je veracht. Je hoeft toch niet het recht op vrije meningsuiting te verdedigen van iemand die door iedereen wordt toegejuicht? Het probleem van de vrije meningsuiting is het recht van mensen die je veracht.’ De zaak Faurisson is geen alleenstaand feit in Chomsky’s loopbaan. Tijdens de oorlog in Vietnam deden verschillende Amerikaanse presidenten een beroep op wetenschappers en professoren om de militaire technologie te perfectioneren. Nadat ze zo het vaderland hadden gediend, keerden ze naar de universiteiten terug. ‘Het waren echte oorlogsmisdadigers,’ weet Chomsky. ‘Ze hadden afschuwelijke misdaden bedreven en overal gingen stemmen op om hen van de universiteiten te weren. Ik pleitte ervoor dat zij opnieuw het recht zouden krijgen te doceren en aan research te doen, terwijl op datzelfde moment hun kennis werd gebruikt om te moorden, te martelen en te vernielen. Op het MIT, waar ik nu werk, organiseerde het departement Politieke Wetenschappen speciale leergangen verzetsbestrijding. En dat soort mensen doceerde anti-oproertechnieken. Sterker nog: op deze universiteit verfijnden zij hun moord-, martel- en vernietigingstechnieken. Wie gelooft in vrije meningsuiting, moet dat toestaan. Toen ik bijvoorbeeld vernam dat een aantal collega’s en studenten zich verzetten tegen de terugkeer van Walt Rosdale, ging ik er zelfs bij de president van het MIT voor pleiten dat Rosdale weer als docent op het MIT zou worden toegelaten. Ik wist natuurlijk wel dat Rosdale een oorlogsmisdadiger was die op het proces van Nuerenberg niet eens uit de toon zou zijn gevallen, maar academische vrijheid is academische vrijheid, dus mochten wij hem niet verbieden te doceren. Dat gaat veel verder dan het voorval waarover je daarnet sprak. Het is wel interessant dat Europese intellectuelen daar zo aan tillen. Zij zijn er kennelijk van overtuigd dat je mag moorden en vernielen, op voorwaarde dat je het doet voor de goede zaak. Maar als je probeert het recht op vrije meningsuiting te verdedigen voor iemand met wie ze het niet eens zijn, dan zijn ze geshockeerd. Dat is de reden waarom je me die vraag stelde. Wat Europese intellectuelen zeggen, komt neer op het volgende: “dit is een mening waar ik niet van houd, daarom zou de staat de mogelijkheid moeten hebben die mening te onderdrukken”. Dat is een bekende stalinistische zienswijze. Ik ben toevallig géén stalinist.’ |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Waarom zou men hem aan Duitsland uiteveren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een mooie les voor de welweters verwant aan de 'Europese intellectuelen' uit de laatste paragraaf, die menen dat ze over het oordeelsvermogen beschikken om te bepalen wat hun medemens al dan niet onder ogen mag krijgen. Wie die gedachtengang volgt, gaat uit van de superioriteit van zichzelf of zijn ideologie en vervalt op den duur in onvervalst fascisme en dictatuur.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze maken hem liever zelf monddood in de 'democratie' Belgique.
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Uit: Piano's held Schindler was ook nazi en hoerenloper Citaat:
Citaat:
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 28 november 2004 om 19:46. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Was versteht man unter dem "Holocaust" bzw. der "Shoah"? Unter Holocaust (griechisch für gänzliche Verbrennung von Opfertieren), oder auch Shoa (hebräisch für Katastrophe), versteht man die zumindest fast gänzliche Vernichtung einer definierten Menschengruppe durch Gewalt, hier der Juden im Machtbereich des Dritten Reiches. Entrechtungen, Vertreibungen und Deportationen sowie Inhaftierung zur Verrichtung von Zwangsarbeit, Dinge, die es in der Menschheitsgeschichte immer gegeben hat und gibt, gehören nicht dazu, da sie nicht zwangsläufig die Vernichtung der betroffenen Gruppe zur Folge haben. Wie zegt dus dat Verbeke het bestaan van dat kamp ontkent? Laatst gewijzigd door N.J.S.V. Antwerpen : 28 november 2004 om 19:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
*KNIP* Het in vraag stellen van holocaust is niet geoorloofd vanwege de wetgever. Door het vele materiaal dat revisionisten bovenhalen (materiaal dat door de verdedigers vaak verzwegen wordt) kan men inderdaad gaan twijfel aan de officieel verkondigde en opgelegde versie. Laatst gewijzigd door Peter Johan : 4 december 2004 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |