Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2019, 21:37   #21
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Er werden democratische verkiezingen gehouden.

Dat ze met de uitslag een regering vormen.
Sop het dus maar op.
De PS wil dat niet; ze willen enkel hun eigen dictatuur erdoor voeren...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2019, 23:41   #22
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het pikt precies ?
Omdat de ps zijn maskers laat vallen ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2019, 23:43   #23
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Sop het dus maar op.
De uitspraken van de ps lijken mij toch meer een stap naar nieuwe verkiezingen dan wat anders. Men heeft er niet alleen paars-geel mee begraven, doch ook paars-groen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2019, 23:46   #24
Zephyrkaos
Staatssecretaris

Standaard

Forza Flandria Kaproentje

De grote Leider zal 100% de onafhanklijkheid met het Vlaams Blok uitroepen in het VP
zeker weten (volgens Kaproen)

‘Je bent hier niet in Marokko’, riep Sam Van Rooy (VB) tegen Hicham El Mzairh (sp.a) tijdens diens tussenkomst. Bart De Wever (N-VA) noemde die uitroep een schande. Waarna Filip Dewinter en zijn fractie de gemeenteraad uit protest verlieten.

https://www.hln.be/in-de-buurt/antwe...ijst~a75203b9/

Forza Droomkaproen Flandria
Oud 20 december 2019, 21:32   #25
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Inderdaad,

al decennia heeft de PS dictatoriaal van onder de rode vlag gehandeld, zoals gehandeld word in Noord Korea, Venezuela, Cuba om in Wallonië alle mogelijk vormen van democratie te vermoord. Midden tot rechts werd via dictatoriaal DNA van PS onmogelijk gemaakt, via schelt tirades en valse beschuldigingen. Gesteund door Franstalige pers en TV. Ecolo en PVDA steunden dit ondemocratisch gedrag te volle !

PS kocht massa aan kiesvee om, met jobs te geven bij staat, stad, intercommunale, de zuilen, linkse belangengroepen enz. om hun politieke aanhang eenheidsworsten te verwezenlijken. Die aanhang moet wel onderhouden worden met Vlaams en EU geld!!! Omdat het Franstalig lands deel geen geld in het bakje brengt om het kiesvee dat begunstigt werd met alle mogelijke gunstvoordelen te onderhouden.

Deze dictatoriale techniek van links werd in het verleden toegepast op VB met cordon als resultaat. Nu word een nieuw cordon geweven tegen NVA.

IN feite zelfde techniek waarmee midden en rechts in het Franstalig lands deel het leven zuur gemaakt word.

Dit om de meerderheid van kiezende bevolking die leven op Vlaamse bodem te decimaliseren om de Franstaligen zo de kans te geven mensen die op Vlaamse bodem leven verder financieel uit te buiten.

Links is nooit democratisch, ze misbruiken de democratie om de macht te bereiken... eens ze dat hebben >>> zie China, Venezuela, Cuba, Noord Korea....

Achterbaks als links op democratische basis er niet in slagen de macht te grijpen. Zie de gele hesjes in Frankrijk, brandstichten, plunderen.....!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 20 december 2019 om 21:37.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2019, 22:05   #26
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Inderdaad,

al decennia heeft de PS dictatoriaal van onder de rode vlag gehandeld, zoals gehandeld word in Noord Korea, Venezuela, Cuba om in Wallonië alle mogelijk vormen van democratie te vermoord. Midden tot rechts werd via dictatoriaal DNA van PS onmogelijk gemaakt, via schelt tirades en valse beschuldigingen. Gesteund door Franstalige pers en TV. Ecolo en PVDA steunden dit ondemocratisch gedrag te volle !

PS kocht massa aan kiesvee om, met jobs te geven bij staat, stad, intercommunale, de zuilen, linkse belangengroepen enz. om hun politieke aanhang eenheidsworsten te verwezenlijken. Die aanhang moet wel onderhouden worden met Vlaams en EU geld!!! Omdat het Franstalig lands deel geen geld in het bakje brengt om het kiesvee dat begunstigt werd met alle mogelijke gunstvoordelen te onderhouden.

Deze dictatoriale techniek van links werd in het verleden toegepast op VB met cordon als resultaat. Nu word een nieuw cordon geweven tegen NVA.

IN feite zelfde techniek waarmee midden en rechts in het Franstalig lands deel het leven zuur gemaakt word.

Dit om de meerderheid van kiezende bevolking die leven op Vlaamse bodem te decimaliseren om de Franstaligen zo de kans te geven mensen die op Vlaamse bodem leven verder financieel uit te buiten.

Links is nooit democratisch, ze misbruiken de democratie om de macht te bereiken... eens ze dat hebben >>> zie China, Venezuela, Cuba, Noord Korea....

Achterbaks als links op democratische basis er niet in slagen de macht te grijpen. Zie de gele hesjes in Frankrijk, brandstichten, plunderen.....!
Als je gedaan hebt met memmen over Korea kun je misschien eens bericht #19 beantwoorden, met enkele vragen over jouw uitkeringtoerisme & de daarbij behorende verslaving aan het infuus van het 'gratis' geld ?
Je weet toch dat de volgende Vlaamse regering voluit wil inzetten op activering van nuttelozen ? Waarom niet pro-actief meewerken ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2019, 22:19   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het pikt precies ?
Zolang het de Walen zijn die de wet decennialang aan hun reet lappen pikt er bij jou niks. Hoe verwonderlijk.
Oud 20 december 2019, 22:21   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En met die anti-Vlaamse maffiabende zou N-VA een regering moeten vormen?
Getfer, en het is nog een Turk ook!
Oud 20 december 2019, 22:22   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Marie ?
Nog ene die er geen probleem mee heeft dat de Walen hun kloten vegen aan de wet. Hoe verwonderlijk.
Oud 20 december 2019, 22:26   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
"Onze" ???

voor wie meen jij eigenlijk te mogen/kunnen spreken ? Ik dacht dat iedereen zich hier individueel registreerde, enkel een volslagen idioot denkt dat hij de missie heeft om te spreken voor anderen. Last van het Messias-complex ?

Louter op basis van je eigen verklaringen ben je dat wat Blok-uitschot een uitkeringstoerist noemt (de eigen partijleden krijgen vrijstelling) en je hebt hier ad extenso komen toelichten dat je zelf aan de uier van de Belgische uitkeringen ligt te lebberen. Ik betaal al 30 jaar ongeplafonneerd SZ bijdragen en zal in geen enkel mogelijk scenario terug kunnen krijgen wat ik erin stopte. Is dat erg ? Neen...

Ik heb meer hoop dat een volgende regering komaf maakt met het uitkeringstoerisme van al die fake 'gehandicapten' die hun win-for-life willen op onze kosten.
Nummer drie die er probleem van maakt dat de Walen lak hebben aan de wet.
Oud 20 december 2019, 23:51   #31
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Ik heb meer hoop dat een volgende regering komaf maakt met het uitkeringstoerisme van al die fake 'gehandicapten' die hun win-for-life willen op onze kosten.
Je gaat de Walen tegen krijgen hoor, zeker de linkse.

'' Ik wil best solidair zijn met Wallonië maar ik pas er voor als blijkt dat je in Wallonië levenslang invalide verklaart wordt omdat er een steentje in je schoen zit maar als je in Vlaanderen je been verliest elk jaar op controle moet komen om te zien of het niet terug aangegroeid is'' zei Urbanus ooit in Knack.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2019, 23:54   #32
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ze willen een eigen staat en dit met de transfers van Vlaanderen.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2019, 23:56   #33
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht

De grote Leider zal 100% de onafhanklijkheid met het Vlaams Blok uitroepen in het VP

‘Je bent hier niet in Marokko’, riep Sam Van Rooy (VB) tegen Hicham El Mzairh (sp.a) tijdens diens tussenkomst. Bart De Wever (N-VA) noemde die uitroep een schande. Waarna Filip Dewinter en zijn fractie de gemeenteraad uit protest verlieten.

Doe maar rustig aan vriend, jullie hebben de oorlog verloren.
Oud 21 december 2019, 00:48   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Volgens de Gucht heeft de kiezer fout gestemd en wil geen enkele partij in een regering waarin ze zich niet thuis voelt.

Tot daar het resultaat van democratische verkiezingen.
Oud 21 december 2019, 00:51   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht

Gelukkig ben jij in België, nietwaar?

En nu hop hop hop naar een nieuw wereldrecord Belgisch regeringsvormen!
Oud 21 december 2019, 00:52   #36
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Volgens de Gucht heeft de kiezer fout gestemd en wil geen enkele partij in een regering waarin ze zich niet thuis voelt.

Tot daar het resultaat van democratische verkiezingen.
Klassieke partijen en hun politici hebben daar een probleem mee als de uitslag niet is wat ze zouden willen.
Oude Tobback riep ooit zelfs op geweld te gebruiken tegen het VB omdat ze verkiezing na verkiezing wonnen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2019, 06:42   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Om tot de OP terug te komen, ik ben waarschijnlijk mis, maar ik zie het probleem niet dat de Franstalige gemeenschap in Vlaanderen scholen subsidieert. Ik zou denken dat de Vlaamse gemeenschap dat ook doet voor eventuele Vlaamse scholen in Wallonie. Immers, beiden doen het in Brussel. Is er in gans Vlaanderen nergens een door het buitenland gesubsidieerde school ?

Ik dacht dat gemeenschappen persoonsgebonden dingen deden, die dus niet territoriaal waren, zoals onderwijs. Uiteraard kan de Franstalige gemeenschap zich niet moeien met VLAAMSE scholen, maar zij mag toch in het ganse land franstalige scholen subsidieren ? Nee ?

Kijk, Frankrijk subsidieert wel Franse scholen in Brussel. Zelfs Japan subsidieert een Japanse school in Brussel. Waarom zouden de Walen geen Franstalige school in, zeg maar, Oostende mogen subsidieren ? Ik zou het toch ook normaal vinden dat er een Vlaamse school is in Luik bijvoorbeeld ? Hier in Grenoble is er een Amerikaanse school, die volledig het Amerikaanse systeem volgt en dus van ginder uit gestuurd wordt. Het is wel zo dat als ge daar als niet-Amerikaan naartoe wilt, ge 5000 Euro per jaar moogt dokken... Toen ik als kind in Duitsland woonde, ging ik ginder naar een Vlaamse school. De Duitsers verboden dat ook niet he.

Het gaan VERBIEDEN van door anderen gefinancierde scholen is toch eigenaardig (behalve als er zotte praat verkocht wordt). En dat doen is normaal zou ik denken. Tenzij er zo weinig inschrijvingen zijn dat het de moeite niet is natuurlijk...

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 december 2019 om 06:48.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2019, 09:10   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Klassieke partijen en hun politici hebben daar een probleem mee als de uitslag niet is wat ze zouden willen.
Oude Tobback riep ooit zelfs op geweld te gebruiken tegen het VB omdat ze verkiezing na verkiezing wonnen.
De Franstaligen wilden ooit het VB verbieden, maar kregen geen steun van de Vlaamse partijen. Het zouhéél goed kunnen dat het probleem van Kareltje nu toch op die manier zal worden opgelost. Maar dan barst zéker de hel los. In 1830 waren het een dertigtal Franstaligen die de revolutie in gang trokken. In 2002 zullen het er tienduizenden zijn.
Oud 23 december 2019, 20:21   #39
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

[quote=Pandareus;9202488]Als je gedaan hebt met memmen over Korea kun je misschien eens bericht #19 beantwoorden, met enkele vragen over jouw uitkeringtoerisme & de daarbij behorende verslaving aan het infuus van het 'gratis' geld ?
Je weet toch dat de volgende Vlaamse regering voluit wil inzetten op activering van nuttelozen ? Waarom niet pro-actief meewerken ? ]

Verwijzen naar aantoonbare feiten, China, Noord Korea, venezuele, Cuba, of kerels als polpot enz. storen je blijkbaar grondig.

Dat je zoals links DNA eigen met hun kudde geest dan maar de persoon te gronde probeert te richten dat ondanks linkse constante hersenspoeling en aanvallen onder de gordel nog steeds anders denkend is dan links. Voorlopig mij nog niet in de gevangenis opsluitend....wegens midden tot rechts denkend.

Geen enkel probleem als ik kan overleven met werken...

ik ben zelf al in 1984 voor een Kommisie verschenen / gekeurd door 6 artsen na zelf aanvraag gedaan te hebben voor SPORADISCHE ONBEZOLDIGDE HULP >>> VRIJWILLIGERS WERK als invalide +66%.

Want wellicht wil je dit niet weten: burgelijke staat erkende + 66% invalide mag géén € cent bijverdienen waardoor ik jaren overleeft heb met minder dan minimum inkomen. En toch deed ik vrijwilligers werk ...

Waar voor ik >>> Bij Herziening in 1990 toestemming/ vederzetting verkreeg tot op heden om >>>> mensen te helpen waar de staat "geen geld voor heeft" ondanks de al decennia beloftes van CD&V en links.

Waar de zo gezegde helpers ook meestal behorend tot de zuilen van CD&V en links >>> die voor "HULP" zich vet laten betaald ....ondanks de factuur die steeds eerst betaald moet worden >>> daar geen tijd voor hebben.
Of na betaling steeds wel een regel vinden waardoor ze NIETS moeten doen

Mensen die als de familie niet help in grote nood moeten zien te overleven omdat het geld dat voor hen voorzien is opgesoupeerd word door "de helpers"

Wat heb vele linkse al bijgedragen??? buiten steeds weer mensen te beschuldigen die zelf kiezen persoonlijk verantwoordelijk willen zijn voor hun eigen daden en weigeren als eenheidsworst niet in staat zelf te denken in een hangmat te bengelen.
Zich laten omkopen als kiesvee klakkeloos het Linkse oproepingsbevel te volgen om mensen aan te vallen die anders denkend zijn. Om zo een democrate op te blazen in de hoop al zo een dictatuur te verkrijgen.

Wel ondanks mijn+66% invaliditeit heb ik te veel zelf respect om mij te laten verloederd via linkse propaganda.
Bied ik 365 dagen per jaar hulp aan en niet heel even voor de warmste week omdat dat op TV kan komen...
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 23 december 2019 om 20:46.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 08:55   #40
Truder
Minister-President

Truder's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Truder
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De PS wil geen regering met N-VA daarom is het beter om het land te splitsen.
Daar sta ik volledig achter.
En de Belziek bestaat enkel nog omdat er een paar personen en bedrijven heel goed aan verdienen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be