Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2019, 13:06   #21
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het is niet te lezen, om de andere zin in vet heeft de al slechte tekst niet geholpen, vermoed ik

ben 25% ver geraakt.
Allez Anna List! Toch niet moe zeker? Go for it. Ik heb het wel helemaal gelezen. Ik ervaar het als een bevestiging van de mening die jij (en ik) reeds lang op dit forum tot uiting gebracht hebben. Wat in deze nep-staat aan het gebeuren is gelijkt op een tectonisch verschijnsel: continentale platen die steeds verder uit elkaar drijven. Zoiets houd je niet tegen.

Ik begrijp niet zo goed waarom Knuppel liever geen bronvermelding geeft. Omdat ze een "pandese" reactie verwacht in de aard van "dit is een publikatie van het uitschot"???
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2019, 13:09   #22
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Goed Artikel.

Bracke blijft wel een idioot.
Oud 18 december 2019, 13:10   #23
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Mij hoef de je de link niet te geven. Ik weet van waar dit artikel komt en wie het schreef. Omdat ik eveneens weet hoe er op Doorbraak én Bracke gereageerd wordt vermeldde ik het niet.

Ik ben nooit een fan geweest van Bracke, maar eerlijk is eerlijk. Zijn analyse vinden we in geen énkele "kwaliteitskrant", en horen we van geen enkele wetstraatwatcher, maar niemand kan ontkennen dat ze geloofwaardiger is dan hetgeen we dagelijks krijgen voorgeschoteld door regimeslaven.

Hendrik Vuye is nog iemand die een heel andere klok laat luiden dan het "traditionele" klokkengelui waar we dag na dag mee worden gehersenspoeld.
Deze column heeft hij voor Doorbraak.be geschreven. Maar hij schrijft wel degelijk ook voor andere media. Voorbeeldje uit De Morgen : https://www.demorgen.be/politiek/sie....google.com%2F

Hier heb je een longread uit Knack : https://www.knack.be/nieuws/belgie/s...d-1520395.html
(plus artikel, vereist registratie, 5 gratis artikels per maand)

Of hier, voor VRT NWS : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08.../2000/coalitie
Ook Hendrik Vuye schrijft regelmatig columns voor Knack be : https://www.knack.be/nieuws/belgie/e...n-1537033.html

Dit is de lijst van al zijn columns voor knack : https://www.knack.be/nieuws/auteurs/...ters-1427.html

Hier een link naar zijn column voor De Morgen https://www.demorgen.be/politiek/hen...nden~bdfa4b56/

Hier een link naar een column voor VRT NWS, plus de link naar het bijhorende interview op Radio 1 https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/05...rd-hendri-vuy/
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2019, 13:10   #24
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Goed Artikel.

Bracke blijft wel een idioot.
Niet alles wat "idioten" zeggen of schrijven is per definitie idioot.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2019, 13:12   #25
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Allez Anna List! Toch niet moe zeker? Go for it. Ik heb het wel helemaal gelezen. Ik ervaar het als een bevestiging van de mening die jij (en ik) reeds lang op dit forum tot uiting gebracht hebben. Wat in deze nep-staat aan het gebeuren is gelijkt op een tectonisch verschijnsel: continentale platen die steeds verder uit elkaar drijven. Zoiets houd je niet tegen.

Ik begrijp niet zo goed waarom Knuppel liever geen bronvermelding geeft. Omdat ze een "pandese" reactie verwacht in de aard van "dit is een publikatie van het uitschot"???
Ik zou het bijzonder waarderen dat je mij geen dingen toedicht die ik niet zeg.
De terminologie "het uitschot" gebruik ik exclusief voor het Vlaams Blok. Ik zeg dat nooit over N-VA politici of ex-politici.
Oud 18 december 2019, 13:13   #26
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet alles wat "idioten" zeggen of schrijven is per definitie idioot.
Dat is bij deze inderdaad bewezen
Oud 18 december 2019, 13:14   #27
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

inhoudelijk is het tamelijk ok, maar qua stijl blijft het een slecht geschreven ongestructureerde tekst.

maar wie vertrouwt die rat nu nog?

en wie kan er nu nog maar geloof hechten aan t feit dat confederalisme nog een oplossing zou kunnen zijn op dit moment.
die periode is voorbij, dat zie je aan de nieuwe waardeverhouding tussen VB en NVA in de peilingen.

globaal ademt de brakke tekst dat België nog een keer gered kan worden.

Laatst gewijzigd door Anna List : 18 december 2019 om 13:15.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2019, 13:24   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
daar valt weinig over te zeggen hé, die is er boenk op.

al begrijp ik niet waarom hij nieuwe verkiezingen zo ongunstig bejegent, dat is een beetje tegenstrijdig aan zijn eigen logica. tenzij hij echt België wil redden nog.
Ik zie geen tegenstrijdigheid. Daarbij, Bracke geeft openlijk toe dat hij een Belgische flamingant is.
Nieuwe verkiezingen zullen de bestaande blokkering enkel scherper stellen. Ipv daar tijd aan te verspillen kan de totale blokkering, die al sinds 2010 in de pijplijn zit, beter erkend worden, er de logische conclusies uit getrokken, én naar gehandeld worden. Nieuwe verkiezingen houden vergroot de kans op de totale splitsing van België. (Daarom durft trouwens geen enkele belgicistische politicus ze aan)

Ook Alain Gerlache liet enkele dagen geleden het verguisde C-woord vallen. Naar zijn gevoel zijn de Walen zo ver dat ze het confederalisme als de enig mogelijke oplossing zien om de blokkering op te heffen en de splitsing van België te voorkomen.
Voor wie wil weten wat Gerlache precies zei:

https://radioplus.be/#/radio1/herbeluister/ 2:35:30
Oud 18 december 2019, 13:28   #29
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie geen tegenstrijdigheid. Daarbij, Bracke geeft openlijk toe dat hij een Belgische flamingant is.
Nieuwe verkiezingen zullen de bestaande blokkering enkel scherper stellen. Ipv daar tijd aan te verspillen kan de totale blokkering, die al sinds 2010 in de pijplijn zit, beter erkend worden, er de logische conclusies uit getrokken, én naar gehandeld worden. Nieuwe verkiezingen houden vergroot de kans op de totale splitsing van België. (Daarom durft trouwens geen enkele belgicistische politicus ze aan)

Ook Alain Gerlache liet enkele dagen geleden het verguisde C-woord vallen. Naar zijn gevoel zijn de Walen zo ver dat ze het confederalisme als de enig mogelijke oplossing zien om de blokkering op te heffen en de splitsing van België te voorkomen.
Voor wie wil weten wat Gerlache precies zei:

https://radioplus.be/#/radio1/herbeluister/ 2:35:30
we zijn het eens, Bracke wil de splitsing van België voorkomen.

zulke politici kunnen opzouten!
Oud 18 december 2019, 13:33   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Continentale platen kunnen niet alleen uit elkaar drijven, maar op of over elkaar schuiven. Dat veroorzaakt aardbevingen en vulkaanuitbarstingen.

Wat het weglaten van de bron betreft verwachtte ik inderdaad vooral reacties over de bijzaken ipv over de inhoud. Het valt, voorlopig toch, nog mee. Henri, dadeemelee en co wachten nog even om te trollen tot het over iets anders gaat dan over dit onderwerp.
Oud 18 december 2019, 13:46   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
we zijn het eens, Bracke wil de splitsing van België voorkomen.

zulke politici kunnen opzouten!
Maar niet het confederalisme.Jammer genoeg (ook voor Bracke), zijn noch de politici, noch de wetstraatwatchers zo ver dat ze die reddingsboei willen/durven grijpen.
Het zou best kunnen dat belgicist Bracke de pen vasthield bij de uittekening van de conderalistische strategie van de N-VA, goed wetend dat zelfs een confederalistisch Belgique niet enthousiast zou worden onthaald, vooral niet omdat het uit de Vlaams-nationalistische kraam komt.

Net als bij Alain Gerlache, voel ik echter de gelatenheid waarmee Bracke zich neerlegt bij het onvermijdelijke. Geen confederalisme? Dan wordt het de totale splitsing.
Oud 18 december 2019, 13:54   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Deze column heeft hij voor Doorbraak.be geschreven. Maar hij schrijft wel degelijk ook voor andere media. Voorbeeldje uit De Morgen : https://www.demorgen.be/politiek/sie....google.com%2F

Hier heb je een longread uit Knack : https://www.knack.be/nieuws/belgie/s...d-1520395.html
(plus artikel, vereist registratie, 5 gratis artikels per maand)

Of hier, voor VRT NWS : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08.../2000/coalitie
Ook Hendrik Vuye schrijft regelmatig columns voor Knack be : https://www.knack.be/nieuws/belgie/e...n-1537033.html

Dit is de lijst van al zijn columns voor knack : https://www.knack.be/nieuws/auteurs/...ters-1427.html

Hier een link naar zijn column voor De Morgen https://www.demorgen.be/politiek/hen...nden~bdfa4b56/

Hier een link naar een column voor VRT NWS, plus de link naar het bijhorende interview op Radio 1 https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/05...rd-hendri-vuy/
Ten eerste zijn de meeste van de links die je geeft enkel leesbaar voor abonnees, en ten tweede gaat geen énkel artikel over wat Bracke in Doorbraak beschreef.
Oud 18 december 2019, 13:56   #33
Anna List
Banneling

Standaard

in deze context is het ook de vraag wat de PS bezield heeft om net nu de hardliner Magnette het veld in te sturen...

dat duidt er volgens mij net wel op dat PS aanstuurt op een grote communautaire ronde.
Oud 18 december 2019, 14:05   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
in deze context is het ook de vraag wat de PS bezield heeft om net nu de hardliner Magnette het veld in te sturen...

dat duidt er volgens mij net wel op dat PS aanstuurt op een grote communautaire ronde.
Nubegin je de bal wel héél erg mis te slaan. Demotte heeft pas met verve bewezen waar het de PS om te doen is: de N-VA er af rijden, nét zoals Di Rupo dat deed in 2010.

Het is trouwens onze vvorst die Magnette het veld in stuurde. De arrogantie, pretentie, Vlaamshatendheid en grenzeloze zelfoverschatting van Magnette, plus de hebberigheid van t' Rutten, hebben hun snode plannen gedwarsboomd.
Oud 18 december 2019, 14:08   #35
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Nubegin je de bal wel héél erg mis te slaan. Demotte heeft pas met verve bewezen waar het de PS om te doen is: de N-VA er af rijden, nét zoals Di Rupo dat deed in 2010.

Het is trouwens onze vvorst die Magnette het veld in stuurde. De arrogantie, pretentie, Vlaamshatendheid en grenzeloze zelfoverschatting van Magnette, plus de hebberigheid van t' Rutten, hebben hun snode plannen gedwarsboomd.
allemaal kenmerken van Magnette die al jaren bekend zijn hé ... dat is mijn punt ... ze hebben bij de PS in elk geval hun hand zwaar overspeeld nu.
Oud 18 december 2019, 14:24   #36
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Toen was er echter C.Gennez, die bij Di Rupo als een volwaardige Judas, de Vlaamse breekpunten ging lekken waardoor men wist dat N-VA negatief ging reageren. Verrassend was wel dat de andere Vlaamse partijen, CD&V incluis, wel snel akkoord gingen.
Daardoor kon de N-VA niet meer terug en lagen ze buiten.
De kaarten liggen nu ( zeker qua timing) totaal anders.
Nu speelt de N-VA het veel slimmer - (wij willen wél,maar maar mogen niet) - en ging G.Rutten minder geraffineerd tewerk als Gennez.
( Maar zoals Rutten kon Gennez kon ook naar haar postje fluiten.)

Trouwens op dat gebied kan Magnette nog 't een en ander van Di Rupo leren.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 18 december 2019 om 14:28.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2019, 14:48   #37
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ten eerste zijn de meeste van de links die je geeft enkel leesbaar voor abonnees, en ten tweede gaat geen énkel artikel over wat Bracke in Doorbraak beschreef.
Uiteraard zijn die links naar betalende artikelen, op de website van de gazet staan enkel de artikels van minder belang + wat binnenkomt via agentschap Belga. Het echt redactionele eigen werk + de columns zijn enkel voor abonnees en de gedrukte krant.

Colums zijn niet gratis hoor, er zijn financiële afspraken rond tussen de media en de auteur. Exclusiviteit is daarbij in regel bedongen. Daar KAN van afgeweken worden, mits wederzijds akkoord. (vb : wouter verschelden schrijft regelmatig een column voor newsmonkey.be en dit mag door VRT NWS overgenomen worden. Ook de columns van Vuye staan (soms) in meerdere media.

Mijn punt was dus dat die auteurs wel degelijk aan bod komen in de betere pers, in tegenstelling tot wat jij beweerde.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 18 december 2019 om 14:50.
Oud 18 december 2019, 14:59   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Uiteraard zijn die links naar betalende artikelen, op de website van de gazet staan enkel de artikels van minder belang + wat binnenkomt via agentschap Belga. Het echt redactionele eigen werk + de columns zijn enkel voor abonnees en de gedrukte krant.

Colums zijn niet gratis hoor, er zijn financiële afspraken rond tussen de media en de auteur. Exclusiviteit is daarbij in regel bedongen. Daar KAN van afgeweken worden, mits wederzijds akkoord. (vb : wouter verschelden schrijft regelmatig een column voor newsmonkey.be en dit mag door VRT NWS overgenomen worden. Ook de columns van Vuye staan (soms) in meerdere media.

Mijn punt was dus dat die auteurs wel degelijk aan bod komen in de betere pers, in tegenstelling tot wat jij beweerde.
Hoe je het ook draait of keert, géén enkele auteur is ooit aan bod gekomen met een artikel zoals dat van Bracke in Doorbraak.
DAT was wat IK bedoelde.
Oud 18 december 2019, 15:02   #39
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe je het ook draait of keert, géén enkele auteur is ooit aan bod gekomen met een artikel zoals dat van Bracke in Doorbraak.
DAT was wat IK bedoelde.
Rustig Knuppelina.
Citaat:
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2019, 15:06   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Rustig Knuppelina.
Eén inhoudelijke reactie behoort niet tot je mogelijkheden, zeker?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be