![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementslid
|
![]() geen idee, van heraldiek ken ik maar weinig af
#22 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De geschiedenis leert immers een ander verhaal. Nog voor de graaf van Vlaanderen naar het heilig Land was gegaan, droeg hij al de Leeuw in zijn banier. Alles wijst erop dat de graaf van Vlaanderen als uiting van zijn grote macht en onafhankelijkheidsdrang tegenover de Franse koning een heraldische figuur uit het naburige Duitse Rijk nam. Volgens weer andere komt die uit Engeland overgewaaid. Heraldiek komt trouwens niet uit het oosten, daar heraldische figuren volgens de islam verboden waren in zoverre die levende wezens voorstelden (leeuwen, mensen...). De middeleeuwse heraldiek is hoogstwaarschijnlijk gewoon een ontwikkeling van de kleurensymboliek die in het Romeinse leger in voege was (waar ook de verschillende cohorten vlaggen in welbepaalde kleuren en vormen droegen). Niet verwonderlijk dat we dit ook aantreffen in het Byzantijnse leger. De toen nog onderontwikkelde Arabische volkeren zullen dit wel afgekeken hebben van de Byzantijnen (lees: Romeinen). |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
De Islam erkent echter wel degelijk een eigen heraldiek, de kritiek dat ze er geen mogen hebben is een fabricatie van westerlingen. We bekijken hun maatschappij waarschijnlijk te strict. Ook binnen het Christendom zijn er grote tegenstrijdigheden. Zoals het verbod winst te maken op leningen of op slavernij. Beiden zijn trouwens pas in de Nieuwe Tijden toegepast door westerlingen. Winst op kapitaal is ondertussen de grootste deugd geworden van onze maatschappij, haast alles is er op gericht. |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de Arabische stammen aan vlaggensymboliek gebruikten kan heel goed overgenomen zijn van het Byzantijnse leger (dat al lang voordien heraldiek gebruikte) of van de Perzische macht. |
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rente vragen is iets dat van de joden komt. Niet verwonderlijk dat ze zowel in het christelijke Westen als in het Ottomaanse Oosten de geldschieters bij uitstek waren. |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dat het niet kan volgens de regels snap ik, maar die regels zijn voor interpretatie vatbaar, zoals zovele dingen. Dat wordt vooral duidelijk door het feit dat ze overtreden worden. En dan wordt het heel simpel: bestaat het of bestaat het niet? ja, hier zijn een aantal vlaggen en voorbeelden, hmmm ... dan moet het wel bestaan. Of je kan altijd negationist worden en islamitische heraldiek als expert ter zake (zijn we allemaal hé) blijven ontkennen. |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Er zijn trouwens nu ook islamitische banken, ondanks de voorschriften die er zijn. |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Marke onafhankelijk van kortrijk!
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Officiele taal wordt het engels: versterkt de concurrentiepositie van de haven. Het feit dat het engels een dialect is van het antwaarps is mooi meegenomen. Dat wordt dus : the People's Republic of Antwerp, klinkt beter dan "Brabant" want daar ik associeer altijd trekpaarden mee. Bovendien worden we dan niet opgezadeld met de Nederlandse Brabanden.
![]() |
#38 |
Partijlid
|
![]() Veul sukses en amusement me ulle onafhaankelekhed doa ien Aantwaarpeh!
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#40 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() [size=7]Limburreg alleen