Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2003, 00:02   #21
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Als ik het hier zo hoor is 18 mei zowat de Openbaring van de Belgische politiek. In Bijbelse betekenis nog wel...
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2003, 07:43   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Noem jij het maar een Openbaring in bijbelse betekenis.
Ik hou het liever op de verkiezingen van de verrassingen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2003, 09:52   #23
Kotsmos
Minister-President

Standaard

En tóch lijkt iedereen hier al (in functie van de eigen partij van voorkeur natuurlijk) de uitslag al te kennen. ALLE partijen gaan massaal verliezen!
Oud 27 maart 2003, 09:57   #24
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
En tóch lijkt iedereen hier al (in functie van de eigen partij van voorkeur natuurlijk) de uitslag al te kennen. ALLE partijen gaan massaal verliezen!
Behalve het blok!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2003, 10:04   #25
Kotsmos
Minister-President

Standaard

En tóch lijkt iedereen hier al (in functie van de eigen partij van voorkeur natuurlijk) de uitslag al te kennen.

gelijk hebben rules!
Oud 27 maart 2003, 10:38   #26
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
En tóch lijkt iedereen hier al (in functie van de eigen partij van voorkeur natuurlijk) de uitslag al te kennen.

gelijk hebben rules!
Zoals ik zei het blok wint ik heb gelijk!
Oud 27 maart 2003, 10:44   #27
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Nee, Kotsmos, ik denk niet dat ze jouw gelijk doorheeft.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2003, 11:11   #28
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NuMarx
Nee, Kotsmos, ik denk niet dat ze jouw gelijk doorheeft.
Hij heeft geen gelijk, net als jij met je onnozele onderschriftje!
Oud 27 maart 2003, 11:24   #29
Kotsmos
Minister-President

Standaard

hoe kunt gij nu weten of hij trots is of nie?
Oud 27 maart 2003, 11:29   #30
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
hoe kunt gij nu weten of hij trots is of nie?
Dan moet ge dat er maar niet onderzetten pipo!
Oud 27 maart 2003, 11:31   #31
Kotsmos
Minister-President

Standaard

que? Omdat gij iets nie weet mag hij dat niet als signature gebruiken? Allo...
Oud 27 maart 2003, 12:14   #32
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Je geslacht, nationaliteit, huidskleur zijn zoals je zelf hopelijk wel weet toegeschreven ("ascribed") sociale posities. Voor hetzelfde geld was je in Wallonië of Senegal geboren (of helemaal niet) en had je het lang niet zo goed gehad als nu. Ik vind het dan ook niet meer dan logisch dat ik niet trots hoef te zijn omdat ik een man ben, of omdat ik blank ben, of omdat ik Vlaming/Belg ben. Trots zijn kan je in mijn mening enkel terecht zijn over je verworven ("achieved") posities.

Ik ben heel benieuwd naar je, waarschijnlijk weer zéér doordachte mening hierover, vl72.

Voor de volledigheid, het is een citaat van Marcus Acher, een Duitser die in het engels oproept voor tolerantie. Dat krijg je dan door die duivelse multicultuur.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2003, 12:52   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je geslacht, nationaliteit, huidskleur zijn zoals je zelf hopelijk wel weet toegeschreven ("ascribed") sociale posities. Voor hetzelfde geld was je in Wallonië of Senegal geboren (of helemaal niet) en had je het lang niet zo goed gehad als nu. Ik vind het dan ook niet meer dan logisch dat ik niet trots hoef te zijn omdat ik een man ben, of omdat ik blank ben, of omdat ik Vlaming/Belg ben. Trots zijn kan je in mijn mening enkel terecht zijn over je verworven ("achieved") posities.
Neen, men moet gewoon complexloos leren zijn wat men is. Wel kan men fier zijn (dat eigenlijk iets anders is dan trots) deel uit te maken van een bepaald volk, cultuur en zich daarbij ingebed weten, mee te kunnen draaien in het cultureel en sociaal weefsel van een volk en beseffen dat men daarbij een belangrijke bijdrage aan kan geven. Dat is volk zijn en daarover mag eenieder, tot welk volk hij of hij ook behoort, terecht fier zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2003, 12:55   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de volledigheid, het is een citaat van Marcus Acher, een Duitser die in het engels oproept voor tolerantie. Dat krijg je dan door die duivelse multicultuur.
Multicultuur is een hersenschim die eigenlijk niet bestaat. Men verkrijgt heus geen multicultuur door een paar Marokkanen of Chinezen in uw stad te hebben. Mensen behoren nu eenmaal altijd tot een bepaald volk, tot een bepaalde cultuur en spreken daarbij steeds een bepaalde taal als eerste en belangrijkste medium. Typerend daarbij is dat kinderen uit gemengde gezinnen vroeg of laat voor een van de culturen van hun ouders kiezen, en meestal is het zo dat die niet zelden samenvalt met de dominante cultuur. Dat is heel normaal.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2003, 13:01   #35
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
que? Omdat gij iets nie weet mag hij dat niet als signature gebruiken? Allo...
Seg kapotte telefoon het gaat erover dat jij je totaal niet hoeft te moeien met iets dat jou totaal niet aangaat comprende!!
Zeikstraal begot!
Oud 27 maart 2003, 13:12   #36
vlaanderen72
Banneling

Standaard

[quote="NuMarx"Je geslacht, nationaliteit, huidskleur zijn zoals je zelf hopelijk wel weet toegeschreven ("ascribed") sociale posities. Voor hetzelfde geld was je in Wallonië of Senegal geboren (of helemaal niet) en had je het lang niet zo goed gehad als nu. Ik vind het dan ook niet meer dan logisch dat ik niet trots hoef te zijn omdat ik een man ben, of omdat ik blank ben, of omdat ik Vlaming/Belg ben. Trots zijn kan je in mijn mening enkel terecht zijn over je verworven ("achieved") posities.quotenumarx.

VLAANDEREN72:

Ik ben blij blank te zijn, vlaming te zijn en nationalist te zijn ,andere huidskleuren en identiteiten en politieke strekkingen daar gelaten, ik heb er totaal geen band mee en dat zal ook nooit het geval zijn!
En in je leven mag je nog zo strijden voor eender welke positie ,niet iedereen geraakt daar en dan hoeft men niet op diegene die het niet haalt neer te kijken!
En omdat het hier beter is dan op een ander moeten wij alles zomaar weggeven en het zelf ook slecht hebben ,neen ik denk er niet aan en ik weiger pertinent alle zonden van de wereld op me te nemen !
En eender welk volk ,eender welke cultuur,nationaliteit,geloof enz...
mag en moet trots zijn op wie of wat hij is ,vooral op zijn of haar identiteit en land en moet zijn voorouders zo eren!
Maar ieder heeft zijn eigen land waar hij of zij z'n ding doet en hoeft het niet op te dringen op een ander!

Ik ben heel benieuwd naar je, waarschijnlijk weer zéér doordachte mening hierover, vl72.

Alez omhooggevallen pipo jij bent ook weer zo een koning der letteren zeker!

Voor de volledigheid, het is een citaat van Marcus Acher, een Duitser die in het engels oproept voor tolerantie. Dat krijg je dan door die duivelse multicultuur.[/quote]

As ge het maar weet !
Oud 27 maart 2003, 16:15   #37
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
beseffen dat men daarbij een belangrijke bijdrage aan kan geven.
Op die eventuele bijdragen mag je fier zijn, maar die staan los van het toevallig neergepoot worden in volk A/B of C.
Oud 27 maart 2003, 16:40   #38
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Zijn er heren anarchisten hier aanwezig om te zeggen?:
Dan toch liever geen regering

Op het gevaar af om hier volledig verkeerd begrepen te worden, steek ik mijn hand de hoogte in.
Mijn utopische ideaalbeeld is een maatschappij, waarin eenieder trouw zijn plichten vervult, zonder betutteling van voogden, generalissimi, führers, ministers, bestuurslui allerhande.........
Een samenleving zonder hiërarchieën omdat ze niet nodig zijn. In die zin ben ik anarchist.
En stop me nu maar in het kwalijke vakje van de extremisten die niet-heerschappij verwarren met het kort en klein slaan van andermans goed uit kortzichtige jaloezie en frustratie.
Oud 27 maart 2003, 16:55   #39
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Superstaaf®:Mijn utopische ideaalbeeld is een maatschappij, waarin eenieder trouw zijn plichten vervult, zonder betutteling van voogden, generalissimi, führers, ministers, bestuurslui allerhande.........

ydde:
Wiens niet?

Superstaaf:
En stop me nu maar in het kwalijke vakje van de extremisten ...

ydde:
Er zitten hier niet allemaal genieën op dit forum, maar zo'n geweldige stoemerikken zitten er hier nu toch ook niet hé Staaf?
Oud 27 maart 2003, 17:11   #40
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
Er zitten hier niet allemaal genieën op dit forum, maar zo'n geweldige stoemerikken zitten er hier nu toch ook niet hé Staaf?
Op een ander forum verkondigde ik ooit die mening, en werd direct als anarchist (of wat mensen ervoor houden) gebrandmerkt.
Niemand las nog wat ik eronder verstond.
Ik moest en zou een vernielende extremist wezen.
Als anarchist in de ethymologische zin van het woord, hoef ik me nochtans niet te houden aan de betekenis die anderen eraan toekennen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be