![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Als ik het hier zo hoor is 18 mei zowat de Openbaring van de Belgische politiek. In Bijbelse betekenis nog wel...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Noem jij het maar een Openbaring in bijbelse betekenis.
Ik hou het liever op de verkiezingen van de verrassingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() En tóch lijkt iedereen hier al (in functie van de eigen partij van voorkeur natuurlijk) de uitslag al te kennen. ALLE partijen gaan massaal verliezen!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() En tóch lijkt iedereen hier al (in functie van de eigen partij van voorkeur natuurlijk) de uitslag al te kennen.
gelijk hebben rules! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Nee, Kotsmos, ik denk niet dat ze jouw gelijk doorheeft.
![]()
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() hoe kunt gij nu weten of hij trots is of nie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() que? Omdat gij iets nie weet mag hij dat niet als signature gebruiken? Allo...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() Je geslacht, nationaliteit, huidskleur zijn zoals je zelf hopelijk wel weet toegeschreven ("ascribed") sociale posities. Voor hetzelfde geld was je in Wallonië of Senegal geboren (of helemaal niet) en had je het lang niet zo goed gehad als nu. Ik vind het dan ook niet meer dan logisch dat ik niet trots hoef te zijn omdat ik een man ben, of omdat ik blank ben, of omdat ik Vlaming/Belg ben. Trots zijn kan je in mijn mening enkel terecht zijn over je verworven ("achieved") posities.
Ik ben heel benieuwd naar je, waarschijnlijk weer zéér doordachte mening hierover, vl72. Voor de volledigheid, het is een citaat van Marcus Acher, een Duitser die in het engels oproept voor tolerantie. Dat krijg je dan door die duivelse multicultuur.
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeikstraal begot! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() [quote="NuMarx"Je geslacht, nationaliteit, huidskleur zijn zoals je zelf hopelijk wel weet toegeschreven ("ascribed") sociale posities. Voor hetzelfde geld was je in Wallonië of Senegal geboren (of helemaal niet) en had je het lang niet zo goed gehad als nu. Ik vind het dan ook niet meer dan logisch dat ik niet trots hoef te zijn omdat ik een man ben, of omdat ik blank ben, of omdat ik Vlaming/Belg ben. Trots zijn kan je in mijn mening enkel terecht zijn over je verworven ("achieved") posities.quotenumarx.
VLAANDEREN72: Ik ben blij blank te zijn, vlaming te zijn en nationalist te zijn ,andere huidskleuren en identiteiten en politieke strekkingen daar gelaten, ik heb er totaal geen band mee en dat zal ook nooit het geval zijn! En in je leven mag je nog zo strijden voor eender welke positie ,niet iedereen geraakt daar en dan hoeft men niet op diegene die het niet haalt neer te kijken! En omdat het hier beter is dan op een ander moeten wij alles zomaar weggeven en het zelf ook slecht hebben ,neen ik denk er niet aan en ik weiger pertinent alle zonden van de wereld op me te nemen ! En eender welk volk ,eender welke cultuur,nationaliteit,geloof enz... mag en moet trots zijn op wie of wat hij is ,vooral op zijn of haar identiteit en land en moet zijn voorouders zo eren! Maar ieder heeft zijn eigen land waar hij of zij z'n ding doet en hoeft het niet op te dringen op een ander! Ik ben heel benieuwd naar je, waarschijnlijk weer zéér doordachte mening hierover, vl72. Alez omhooggevallen pipo jij bent ook weer zo een koning der letteren zeker! ![]() Voor de volledigheid, het is een citaat van Marcus Acher, een Duitser die in het engels oproept voor tolerantie. Dat krijg je dan door die duivelse multicultuur.[/quote] As ge het maar weet ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Op het gevaar af om hier volledig verkeerd begrepen te worden, steek ik mijn hand de hoogte in. Mijn utopische ideaalbeeld is een maatschappij, waarin eenieder trouw zijn plichten vervult, zonder betutteling van voogden, generalissimi, führers, ministers, bestuurslui allerhande......... Een samenleving zonder hiërarchieën omdat ze niet nodig zijn. In die zin ben ik anarchist. En stop me nu maar in het kwalijke vakje van de extremisten die niet-heerschappij verwarren met het kort en klein slaan van andermans goed uit kortzichtige jaloezie en frustratie. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Superstaaf®:Mijn utopische ideaalbeeld is een maatschappij, waarin eenieder trouw zijn plichten vervult, zonder betutteling van voogden, generalissimi, führers, ministers, bestuurslui allerhande.........
ydde: Wiens niet? Superstaaf: En stop me nu maar in het kwalijke vakje van de extremisten ... ydde: Er zitten hier niet allemaal genieën op dit forum, maar zo'n geweldige stoemerikken zitten er hier nu toch ook niet hé Staaf? ![]()
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand las nog wat ik eronder verstond. Ik moest en zou een vernielende extremist wezen. Als anarchist in de ethymologische zin van het woord, hoef ik me nochtans niet te houden aan de betekenis die anderen eraan toekennen. ![]()
![]() |
![]() |