![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Niemand, parlement gaat ontbonden worden en nog voor de zomer gaan we kiezen.
Campagne gaat nu (eindelijk) eens draaien over de inrichting van de staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Ik verwacht dat het parlement en de regering de grondwet voor herziening vatbaar gaan verklaren.
Let's face it, er moeten dingen veranderen. Ik heb liever een "deftige en doordachte" staatshervorming die het federale niveau niet uitmergeld, met alle problemen die we nu kennen, dan de druppelsgewijze afbraak die het nu meemaakt. De gewesten worden vetgemest en de schulden stapelen zich op bij het federele. Bevoegdheden herschikken, naar het niveau waar ze het beste thuishoren. Voor Flaminganten uiteraard onaanvaardbaar, maar Flaminganten zijn verre van de meerderheid in dit land dus ze moeten smoel houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle partijen buiten NVA en VB kakelen nu volop dat er geen verkiezingen moeten komen omdat er nog voldoende alternatieven zouden zijn of omdat dat niet goed zou zijn voor de democratie... Ze zijn allemaal doodsbang voor verkiezingen en doen het los in hun broek, het spuit er uit als ze het woord verkiezingen horen... Wat le roi nu gaat doen? Die weet het volgens mij ook niet meer want nu Geens zijn opdracht heeft terug gegeven staat fluppe eigenlijk met zijn broek op zijn enkels, door Geens naar voor te schuiven als probleemoplosser straalt zijn mislukking nu ook op hem af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij hoort u niet, hij begrijpt u niet, hij leeft volledig in zijn eigen anti-Vlaams wereldje.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat nog altijd te weinig Vlamingen weten en beseffen, wat die Belgische constructie hen kost. Maar N-VA en het VB die samen zo'n 45% halen bewijst dat de evolutie positief en in gunstige richting verloopt.
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zij bijven ervan overtuigd dat al dat gezaag over het begrotingstekort en over de transfers alleen maar gezaag is... Het gaat om federaal geld en zeker geen Vlaams geld... Ze weigeren in te zien dat zijzelf aan de basis zouden kunnen liggen van de slechte Belgische toestand en dus weigeren ze elke noodzakelijke verandering in te voeren; in tegendeel zelf ze verdubbelen hun werking om volgens hun oude stramienen verder te doen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wil ook zeggen dat ze moeten schrijven wat Wallonië ons jaarlijks kost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De laatste partij der Belgicisten aan beide zijden van de taalgrens. . Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 15 februari 2020 om 18:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belgicisten zijn te koppig daarvoor. Verder ben ik akkoord: bevoegdheden horen op het niveau (het laagst mogelijke) waar ze efficiënt uitgevoerd kunnen worden. We komen dan gauw naar de drietrapsraket: gemeente, Vlaanderen, Europa. Het b. niveau is altijd ofwel te ver van de burger, ofwel te klein voor een "grote" bevoegdheid (cfr de euro )
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar het onderwerp van de draad: wie de Hooggeborene nu gaat belasten met een keunkinklijke taak, ik zou het niet kunnen raden.
Wie in dit land gaat een centrum-rechts beleid kunnen voeren in en voor Vlaanderen, gecombineerd met een stevig-links beleid in en voor Wallonië?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen het Blok kakelt zo. N-VA is niet achterlijk en weet heel goed dat ze een 2e en deze keer nog grotere scheerbeurt gaan krijgen door het Blok als er nieuwe en nutteloze verkiezingen komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die de cijfers nu niet kent, is ofwel gat-achterlijk ofwel te kwader trouw. En ik schrijf dit als Oost-Vlaming, dus als een netto-bijdrager in tegenstelling tot jouw Gouw waar ze al decennialang financieel tanken aan onze bijdrages. Of het saldo van mijn bijdrages dient om een minder gefortuneerde limburger of een minder gefortuneerde waal te helpen interesseert me niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zou het je interesseren wanneer iemand die levenslang stempelt meer pensioen krijgt dan iemand die levenslang werkt?
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT? Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 15 februari 2020 om 19:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ze willen nu uitwijken naar plan B; Plan B om een CCC gequoteerde staat te redden en dat moeten wij dan maar geloven .....?
Nieuwe verkiezingen zullen de uitkomst zijn en duidelijk maken waar we nu echt voor staan.
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen. Laatst gewijzigd door lamenielachen : 15 februari 2020 om 20:00. |
![]() |
![]() |