Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2020, 17:25   #21
Tavek
Banneling

Standaard

Niemand, parlement gaat ontbonden worden en nog voor de zomer gaan we kiezen.

Campagne gaat nu (eindelijk) eens draaien over de inrichting van de staat.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2020, 17:28   #22
Tavek
Banneling

Standaard

Ik verwacht dat het parlement en de regering de grondwet voor herziening vatbaar gaan verklaren.

Let's face it, er moeten dingen veranderen. Ik heb liever een "deftige en doordachte" staatshervorming die het federale niveau niet uitmergeld, met alle problemen die we nu kennen, dan de druppelsgewijze afbraak die het nu meemaakt. De gewesten worden vetgemest en de schulden stapelen zich op bij het federele.

Bevoegdheden herschikken, naar het niveau waar ze het beste thuishoren.

Voor Flaminganten uiteraard onaanvaardbaar, maar Flaminganten zijn verre van de meerderheid in dit land dus ze moeten smoel houden.
Oud 15 februari 2020, 17:28   #23
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Deze zet van Magnette zal Vivaldi zeker niet dichterbij brengen, wel integendeel.
Magnette kreeg zelf geen coalitie op de been en nu schiet hij het huidige initiatief aan diggelen... Hij is enorm goed bezig met het zichzelf toespelen van een zeer donkere zwarte piet.

Alle partijen buiten NVA en VB kakelen nu volop dat er geen verkiezingen moeten komen omdat er nog voldoende alternatieven zouden zijn of omdat dat niet goed zou zijn voor de democratie...

Ze zijn allemaal doodsbang voor verkiezingen en doen het los in hun broek, het spuit er uit als ze het woord verkiezingen horen...

Wat le roi nu gaat doen? Die weet het volgens mij ook niet meer want nu Geens zijn opdracht heeft terug gegeven staat fluppe eigenlijk met zijn broek op zijn enkels, door Geens naar voor te schuiven als probleemoplosser straalt zijn mislukking nu ook op hem af.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2020, 17:29   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik verwacht dat het parlement en de regering de grondwet voor herziening vatbaar gaan verklaren.

Let's face it, er moeten dingen veranderen. Ik heb liever een "deftige en doordachte" staatshervorming die het federale niveau niet uitmergeld, met alle problemen die we nu kennen, dan de druppelsgewijze afbraak die het nu meemaakt. De gewesten worden vetgemest en de schulden stapelen zich op bij het federele.

Voor Flaminganten uiteraard onaanvaardbaar, maar Flaminganten zijn verre van de meerderheid in dit land dus ze moeten smoel houden.
Je blijft gewoon dromen in uw eigen wereldje.
Oud 15 februari 2020, 17:30   #25
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je blijft gewoon dromen in uw eigen wereldje.
Niet echt. Realiteit is dat er geen enkel draagvlak is voor een vlaamse onafhankelijkheid. Zelfs de NVA zegt het met zoveel woorden.

Alleen in jouw schedelpan kunnen we die drang terugvinden.
Oud 15 februari 2020, 17:33   #26
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet echt. Realiteit is dat er geen enkel draagvlak is voor een vlaamse onafhankelijkheid. Zelfs de NVA zegt het met zoveel woorden.

Niet echt. Realiteit is dat la Belgique niet meer werkt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2020, 17:50   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Niet echt. Realiteit is dat la Belgique niet meer werkt...
Hij hoort u niet, hij begrijpt u niet, hij leeft volledig in zijn eigen anti-Vlaams wereldje.
Oud 15 februari 2020, 18:00   #28
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Omdat nog altijd te weinig Vlamingen weten en beseffen, wat die Belgische constructie hen kost. Maar N-VA en het VB die samen zo'n 45% halen bewijst dat de evolutie positief en in gunstige richting verloopt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2020, 18:03   #29
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Dát zou een goede zaak zijn !!!

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2020, 18:09   #30
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hij hoort u niet, hij begrijpt u niet, hij leeft volledig in zijn eigen anti-Vlaams wereldje.
En hij is niet alleen; de grote francofonie wil het ook maar niet inzien...
Zij bijven ervan overtuigd dat al dat gezaag over het begrotingstekort en over de transfers alleen maar gezaag is... Het gaat om federaal geld en zeker geen Vlaams geld... Ze weigeren in te zien dat zijzelf aan de basis zouden kunnen liggen van de slechte Belgische toestand en dus weigeren ze elke noodzakelijke verandering in te voeren; in tegendeel zelf ze verdubbelen hun werking om volgens hun oude stramienen verder te doen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2020, 18:29   #31
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als er nieuwe verkiezingen zouden komen, dan is het de plicht van de media om aan objectieve verslaggeving te doen.

Dat wil ook zeggen dat ze moeten schrijven wat Wallonië ons jaarlijks kost.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2020, 18:34   #32
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Ik verwacht een Vlaamse liberaal.
Het zou me niet verbazen dat het Patrick Dewael zal worden.

Hij zal eerst moeten zien dat zijn partij (paars groen) nog genegen is, om daarna CD&V de bocht te laten maken.

Wel is het zo dat Magnette de duivel van de politiek is geworden.
Die is totaal niet meer te vertrouwen. Welke partij gaat nu nog toegevingen durven doen, als deze voor het zelfde geld op straat gesmeten wordt. Ga dan maar eens naar verkiezingen. Dan maken ze u met de grond gelijk.
Of de Groene tandem Nollet -Almaci.

De laatste partij der Belgicisten aan beide zijden van de taalgrens. .

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 15 februari 2020 om 18:35.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2020, 18:36   #33
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Na een Vlaming een Waal. Jean-Marc Nollet dus. Ecolo-groen is nog niet aan de beurt geweest. Misschien bijgestaan door minister van staat Jos Gheysels.
2

Laat die maar doen

Geen succes verzekerd.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2020, 19:11   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben daar pessimist in.
Belgicisten zijn te koppig daarvoor.

Verder ben ik akkoord: bevoegdheden horen op het niveau (het laagst mogelijke) waar ze efficiënt uitgevoerd kunnen worden.
We komen dan gauw naar de drietrapsraket: gemeente, Vlaanderen, Europa.
Het b. niveau is altijd ofwel te ver van de burger, ofwel te klein voor een "grote" bevoegdheid (cfr de euro )

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2020, 19:14   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Naar het onderwerp van de draad: wie de Hooggeborene nu gaat belasten met een keunkinklijke taak, ik zou het niet kunnen raden.

Wie in dit land gaat een centrum-rechts beleid kunnen voeren in en voor Vlaanderen, gecombineerd met een stevig-links beleid in en voor Wallonië?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2020, 19:15   #36
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nuancering : waarom zou een meerderheid de openstelling van de grondwet goedkeuren voor volgende legislatuur ? Met welk doel en vanuit welk initiatief ? Noch sossen, tsjeven, liberalen en groenen praten daarover. Dat nu doen omdat de nationalisten dat vragen is eerder een reden om tegen te stemmen dan pro.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2020, 19:18   #37
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Magnette kreeg zelf geen coalitie op de been en nu schiet hij het huidige initiatief aan diggelen... Hij is enorm goed bezig met het zichzelf toespelen van een zeer donkere zwarte piet.

Alle partijen buiten NVA en VB kakelen nu volop dat er geen verkiezingen moeten komen omdat er nog voldoende alternatieven zouden zijn of omdat dat niet goed zou zijn voor de democratie...

Ze zijn allemaal doodsbang voor verkiezingen en doen het los in hun broek, het spuit er uit als ze het woord verkiezingen horen...

Wat le roi nu gaat doen? Die weet het volgens mij ook niet meer want nu Geens zijn opdracht heeft terug gegeven staat fluppe eigenlijk met zijn broek op zijn enkels, door Geens naar voor te schuiven als probleemoplosser straalt zijn mislukking nu ook op hem af.
Fout.
Alleen het Blok kakelt zo. N-VA is niet achterlijk en weet heel goed dat ze een 2e en deze keer nog grotere scheerbeurt gaan krijgen door het Blok als er nieuwe en nutteloze verkiezingen komen.
Oud 15 februari 2020, 19:29   #38
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als er nieuwe verkiezingen zouden komen, dan is het de plicht van de media om aan objectieve verslaggeving te doen.

Dat wil ook zeggen dat ze moeten schrijven wat Wallonië ons jaarlijks kost.
Wat de geldstromen zijn inzake sociale zekerheid heeft in elke krant, elk journaal, en zowat elke politiek gemotiveerde website of Blog gestaan. Het is namelijk op vraag van de Vlaamse MP op wetenschappelijke wijze onderzocht en in een rapport vervat met conclusies.

Iemand die de cijfers nu niet kent, is ofwel gat-achterlijk ofwel te kwader trouw.

En ik schrijf dit als Oost-Vlaming, dus als een netto-bijdrager in tegenstelling tot jouw Gouw waar ze al decennialang financieel tanken aan onze bijdrages.

Of het saldo van mijn bijdrages dient om een minder gefortuneerde limburger of een minder gefortuneerde waal te helpen interesseert me niet.
Oud 15 februari 2020, 19:52   #39
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Of het saldo van mijn bijdrages dient om een minder gefortuneerde limburger of een minder gefortuneerde waal te helpen interesseert me niet.
Zou het je interesseren wanneer iemand die levenslang stempelt meer pensioen krijgt dan iemand die levenslang werkt?

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 15 februari 2020 om 19:52.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2020, 19:59   #40
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Ze willen nu uitwijken naar plan B; Plan B om een CCC gequoteerde staat te redden en dat moeten wij dan maar geloven .....?
Nieuwe verkiezingen zullen de uitkomst zijn en duidelijk maken waar we nu echt voor staan.

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 15 februari 2020 om 20:00.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be