![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Een uitgelezen selectie aan Economische sancties en het EU toerisme naar Turkije dat de dieperik ingaat, lijkt mij een voldoende signaal.
Erdogan kan best geraakt worden waar het pijn doet : in de portemonee van de doorsnee turk en de turkse bedrijven. Turkije is erin geslaagd de EU, Rusland, de VS, NATO en zowat de rest van het Midden Oosten te frusteren, ze gaan de weerslag voelen. Laatst gewijzigd door parcifal : 1 maart 2020 om 13:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Helaas hebben we meer last van de Turken dan van de terroristen, het onderscheid is steeds moeilijker te maken overigens.
Laatst gewijzigd door parcifal : 1 maart 2020 om 13:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het huidige Turkije is een molensteen die met prikkeldraad rond de nek van de Navo is gewikkeld.
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Navo blijft hen tolereren wegens hun strategische ligging (met verschillende Am. Mil. basissen)
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Die 3 miljard zijn in het beste geval 4€ per dag per vluchteling. Het zou me dus verbazen dat er veel elders is blijven hangen.
Laatst gewijzigd door dpg : 1 maart 2020 om 16:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen als je een "land" wil veroveren is dat nog van belang. Als je geen interesse hebt in het land of volk dat er leeft, dan is het 1 druk op de knop later.
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn mensen zonder vluchtelingenstatus die "thuis" zijn, die met minder moeten rondkomen.
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier in Blegië, vergeet het. Tenzij je op de kosten van de overheid kan spelen.
Maar zoals ik schreef, er zijn mensen die "thuis" voor minder mogen proberen te overleven.
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vluchtelingencrisis: Frontex voorziet extra steun om migranten op te vangen.
Citaat:
Zo erg zal het in hun eigen landen toch niet zijn zeker als je de aantallen kinderen ziet die met al de 'vluchtelingen' meekomen want ik denk niet dat je echt véél zin heb om in een oorlogszone van jetje te gaan met je vrouw/lief of zou dat soortbehoud zijn? ![]() In een nieuwsuitzending was er uiteraard ook weer een beeld van een kindje dat stond te wenen. Erg is dat maar moeten wij Europeanen daar als de schuldigen voor aangewezen worden? Ik dacht het niet. Het zijn toch allemaal zo'n grote sterke strijders, wel zet uw eigen land(en) terug op poten zou ik zeggen. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 1 maart 2020 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Ze zijn niet thuis, ze zijn elders en in dit geval hebben we het over Turkije en daar is 4€ x 365 = 1460€ niet veel om een gans jaar van te leven, laat staan overleven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan hadden ze maar thuis moeten blijven, of zo snel mogelijk terugkeren.
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeilijk zekerheid te hebben wie daar allemaal tussen zit. Maar moest ik een Syriër zijn en mijn huis en mijn werkplaats is platgebombardeerd dan zou ik ook trachten in het Westen te geraken om een nieuw leven op te bouwen.
|
![]() |
![]() |