![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als roker hou ik me aan het reglement van het huis waar ik ben. Willen zij niet dat er gerookt wordt dan rook ik niet of ga ik eens eventjes buiten gaan staan.
Maar ik heb wel eens iemand ontmoet die bijna flauwviel omdat ze mij zag roken en zei dat ze er bijzonder allergisch voor was. Absoluut geen rook of het was van datte, flauw vallen dus. Zelfs in open lucht! Nadien eens de proef op de som genomen en mijn sigaret achter mijn rug verstopt zonder dat ze het wist en daar een tijdje mee staan klappen, ze had er plots geen last van want ze wist het niet. Verder hoffelijk blijven en reglement van het huis volgen is voor iedereen leuk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Pfffffff er zijn er hier precies een paar die gezond willen sterven
______________________________ Wie zich vastklampt aan het leven zal het verliezen. De Openbaringen van Flippend Rund, 3145 |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jampie : 1 december 2004 om 18:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de grootste oorzaak van longaandoeningen buiten actief roken is luchtvervuiling. vlaanderen behoort tot de meest vervuilde gebieden ter wereld. maarja, daar iets aan doen is minder leuk en gemakkelijk dan zitten afgeven op rokers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Een mens moet toch wat doen op deze kutwereld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En ik geef je gelijk, ook aan luchtvervuiling moet iets worden gedaan. Stadcentra verkeersvrij maken bijvoorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Als je nu eens een andere verslaving koos, waar niemand anders last van heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wil je nog wat andere ideetjes om op af te geven? www.freemylungs.be ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() rokers zijn geen criminelen.
ze hebben wel een probleem. roken is zeer verslavend. ik heb dat zwaar onderschat. sommige ex-heroïneverslaafden beweren zelfs dat stoppen met roken moeilijker is dan stoppen met heroïne. ik heb al enkele stop-pogingen achter de rug, helaas zonder succes (max. 10 dagen). maar ik wil blijven proberen tot het lukt om definitief te stoppen. Laatst gewijzigd door Mitgard : 1 december 2004 om 22:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Vreemdeling
|
![]() Ik besef goed genoeg dat roken, als verslaving, een zwaar probleem is. Verschillende onderzoeken geven ook aan dat een tabaksverslaving hardnekkiger is dan een heroïneverslaving.
Als je nog eens wil stoppen, dan zit hier alvast iemand die je steunt. Niet dat je daar waarschijnlijk iets om geeft ![]() Alhoewel ik zelf nooit (actief) gerookt heb, ben ik toch redelijk beslagen in die materie. Enkele tips voor wanneer je wil stoppen: - Plan een tijd op voorhand wanneer je wil stoppen (zoals je wel weet, zeker niet tijdens een stresserende periode). - Heel belangrijk is ook dat je jezelf na bv twee weken, een maand, twee maanden en zes maanden stoppen iets meer gunt dan anders, jezelf iets cadeau doet. Dan heb je iets om naar uit te kijken. - Als je een hopeloze stopper bent, kan je ook nicotinesubstituten laten voorschrijven: die zorgen er voor dat je 30% meer kans om te slagen hebt. - Dit staat nergens geschreven denk ik, maar de kennis dat anderen voor u er in geslaagd zijn is misschien ook een goede drijfveer. Er zijn natuurlijk nog veel andere methodes om te stoppen (kunnen toegelicht worden lol). |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Burger
|
![]() Citaat:
on topic: ik vind passief roken een enorm probleem. Je kan wel zeggen dat je plaatsen moet mijden waar gerookt wordt, maar dat is praktisch gezien niet haalbaar. Overal wordt er gerookt. Een sipmpel voorbeeld: als je op school tijdens de pauze buitenstaat, staat 50% of meer van de studenten te roken. Je kan dan moeilijk van de niet-rokers verwachten dat ze gewoon binnenblijven om geen last te ondervinden. In de winter zie je trouwens vaak studenten die omwille van de koude stiekem in de hal roken, terwijl dit uiteraard verboden is. Zulke zaken vind ik echt te ver gaan. Want niet-rokers die de hal als rookvrije zone beschouwen worden op die manier opnieuw getroffen. Gezondheid gaat voor alles! Rokers hebben niet het recht om de gezondheid van niet-rokers te schaden. Ze moeten meer begrip tonen voor mensen die gezond willen blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Vreemdeling
|
![]() Word lid van onze vereniging zou ik zeggen!
Je verwoordt perfect onze standpunten! --> www.freemylungs.be |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |