![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een gematigder standpunt, dat de nva mogelijks wel eens zou kunnen aannemen, is dat we de verhuurders "op tijdelijke werkloosheid zetten".
Dat wil zeggen: zo lang winkels en bedrijven sluiten door de corona-crisis, wordt de huur van elk gebouw verminderd met 30 procent.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dubbel straffen door zijn andere bron van inkomsten ook af te nemen? De armoede verhogen? Wat is dit eigenlijk voor een achterlijke trol-draad?!
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De zorgsector smeekt om nieuwe collega's!
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men zou idd de huren ook moeten limiteren.
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Sommigen zijn erger,, een dier doodt niet uit wellust maar om zich te voeden.
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mocht die zelfstandige echt in moeilijkheden zitten en een lening moeten afbetalen, dan krijgt hij uitstel van de banken. Het feit dat hij eigendom te verhuren heeft laat een zekere welstand vermoeden. Samengevat, ik krijg tegemoetkomingen en daar heb ik recht op. Zelf begrip tonen voor mensen die mogelijk ECHT in de problemen komen door de technische werkloosheid is het niet bij. Tot daar het solidaire Vlaanderen dat sommigen menen te zien |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(waarom denkt gij dat de haarkappers zo graag hun salon sloten?)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Landeigenaars kopen alle vastgoed op en creeren zo een artificiele hoge prijs voor zowel het huur en kopen van huizen. Een 20 jarige vandaag moet veel meer uren kloppen voor het exact zelfde huis dan een 20 jarige 50 jaar geleden. Of misschien is het u nog niet opgevallen dat men vroeger een huis kon kopen op het salaris van 1 persoon terwijl er nu koppels zijn die 30 tot 40 jaar moeten werken om hun lening op hun huis af te betalen? Heb nog liever een samenleving zonder sociale zekerheid dan de huidige huizenmarkt. maar ja voor een boomer zoals u zijn gratis bussen en 20 jaar van uw leven extra werken wellicht equivalent. Citaat:
Huiseigenaars straffen? Oh nee, we hebben maar minstens 2 huizen, hoe moeten wij nog verder? Wat van de huurders zelf? Zij worden dakloos Lijkt mij logisch welke groep in welke maatregel het meest "gestraft" wordt. Of welke maatregel de armoede verhoogd. Laatst gewijzigd door stevensterk : 26 maart 2020 om 17:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Tussen haakjes, ik ben eigenlijk Generation X. Maar dit geheel ter zijde mijn jeugdige onstuimige vriend. Let's kick some ass, yeah! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verhuurders geven al snel 250.000 Euro uit waar jij, tegen vergoeding, gebruik mag van maken. Heb je liever dat we geen woningen te huur stellen? Om eentje te kopen heb je wellicht de middelen niet, sta je liever op straat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() In zijn leefwereld is eigendom = diefstal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het verhuren van panden zou ik nooit of te nimmer doen. Een vakantiewoning ja, maar geen particuliere verhuur en zeker geen verhuur aan ondernemingen. Al horrorverhalen gehoord met dat laaste. Pand werd half gesloopt, jaar huur achterstand en bvb falliet...wat nu ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maarja, ge hebt dan wel een bende afghanen in uw pand zitten.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar had die Tsjetjeen al maandenlang zijn gat aangeveegd en de Turk wilde hem buitenzetten. Dat zag die Tsjetjeen even anders en hij verkocht de Turk een dreun in zijn gezicht. De politie heeft nog verklaringen komen afnemen (van mij ook als getuige terwijl ik nog in de kapperstoel zat). Een andere Turk vertelde mij ook dat hij heel goed kon begrijpen waarom mensen voor het VB stemmen. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 26 maart 2020 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Huur is op basis van een soort van "comfort" score. Ze betalen wel de waarborg en alle kosten indien er iets fout loopt, daarom verhuur je best in je buurgemeente ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoezo verbieden huur te ontvangen? Waarom zou een huiseigenaar privé-eigendom gratis ter beschikking moeten stellen? Als de huurder het niet zint huishuur te betalen, dat hij dan een huis koopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |