![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je zou anders spreken moest je zelf een bloempotwinkel hebben die gesloten moest blijven.
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aldi en Lidl verkopen ook Doe Het Zelf producten, terwijl de regulaire Doe Het Zelf zaken dicht zijn (verplicht).
Gelukkig kunnen wij wel kopen bij de betere handelszaken (professionele klanten). Een mailke sturen of een belleke doen en even later krijg je bericht dat je producten klaar staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verplicht een winkelkar nemen omdat alles in je winkelkar gescant word en men laat een maximum aantal personen binnen. Aangeraden is alleen te gaan en je inkopen zo snel als mogelijk te doen. https://www.bauhaus.info/aktuelle-la...20200318000001 https://www.obi.de/pages/faq-corona#hygiene Bij deze laatste kan je zelf met een app om informatie vragen. Uiteindelijk is een doe het zelf zaak niet zo veel verschillend van een zaak waar men voeding verkoopt en kan men dezelfde maatregelen nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementslid
|
![]() Het is voor heel veel mensen extra betaalde vakantie en na de huisklussen komt de tuin. Dus mensen moeten hun planten kunnen gaan kopen. Als ik rond wandel zie ik overal mensen in hun tuin bezig. Ze lachen, staan samen met de buurman een praatje te doen, de tuinen liggen er al proper bij, sommigen zijn hun tuin aan het aanleggen, een enkeling is zelfs een buitenzwembad aan het plaatsen. Gisterennamiddag passeerde ik zelfs een woning waar een tuinfeest bezig was. Muziek op, het rook er lekker naar BBQ, een aantal kinderen stonden op een trampoline te springen en ik zag een aantal volwassenen met een drankje in hun handen staan praten.
Kortom lang leven corona zeggen al velen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het eerste wat men had moeten doen, om dit virus te bestrijden, is niet van bloempotten verkopen te verbieden, maar van alle gezondheidszorg plat te leggen. Verzorgend personeel is nu de grootste verspreider van het virus. Ziekenhuizen dicht, dokters verbod opleggen van hun job te doen, alle verpleegsters met huisarrest. Veel nuttiger als lockdown dan bloempotten verbieden. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 maart 2020 om 06:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hema en Kruidvat zijn die niet op eigen initiatief zelf gaan sluiten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot 24 uur op karton en tot 72 uur op plastic Nu ja da's natuurlijk niet de reden Men wilt gewoon het extra verkeer aan mensen beperken. Het zijn ook die soort zaken waar men niet zomaar op 1 2 3 iets meeneemt maar wat blijft staan draaien. Laatst gewijzigd door praha : 31 maart 2020 om 15:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Aldi en Lidl zijn in eerste instantie grootwarenhuizen voor voeding. Ze mogen dus open blijven. Dat is de regel En meestal nemen die winkels zelf een aantal minimum extra voorwaarden al was het maar om efficiënter te kunnen werken. De grabbelmanden bv met afgeprijsd spul waar iedereen wat zat in rond te graaien maar meestal toch niks kocht zijn bv opgedoekt bij ons |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In wezen zou men zo snel mogelijk een groot aantal winkels best weer openen. En gewoon duidelijke richtlijnen en goede voorzorgen nemen. Niks mis mee |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementslid
|
![]() Acht allemaal mooi maar uiteindelijk draait het om de centen. Hier in mijn buurt is een mooie brasserie. Waar veel wandelaars en fietsers komen. De brasserie is dan wel gesloten maar gisterennamiddag zaten er zeker 40 mensen op het terras. Want dat staat er nog wel. De buitenspeeltuin is afgesloten? Geen probleem want ouders laten hun kinderen over de omheining kruipen.
Idem met de Aveve en alle andere winkels die mogen open doen. Rij eens bij openingsuur naar daar en zie met eigen ogen hoeveel gepensioneerden er staan te wachten tot de deuren open gaan. 1,5 meter afstand houden? Die hebben daar duidelijk nog nooit van gehoord. En ik blijf er op hameren het vrachtvervoer is een extreme bron om het virus te verspreiden. Helemaal geen bescherming en aan de loskades staan ze gewoon in een groepje te zeveren en te lachen. Maar hier tellen dan ook weer de centen. Ik weet 100% zeker van een bedrijf hier in de buurt dat ze elke chauffeur tot 250 euro/week in een enveloppe geven. Dat is 1000 euro/maand om te willen blijven werken en zich niet ziek te melden. Het grootste transportbedrijf in Hulshout betaalt zelfs een extra premie in de hand als ze per dag meer ritten doen. Die rijden nu als gedrogeerde maniakken rond. De gas tegen de vloer geduwd. En diegenen die bouwmaterialen, bouwpuin, beton, grond, containers ... vervoeren? Tientallen stops op een dag en bij elke stop staan ze 5 minuten te zeveren en te lachen. Als daar een superverspreider tussen zit krijgt het virus pas echt vrij spel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn al tal van overtredingen vastgesteld, met een boete van 250 tot 350 euro per persoon. Bij loskades en dergelijke is men zelfs al zo ver gegaan om de loskades te sluiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Is niet alleen spek he!
En wordt hier op 't forum ook veel met heelder varkens geschoten. ![]()
![]() |
#35 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Idem met feestjes. Ik ben benieuwd hoeveel mensen zondag een klein familiefeest gaan houden Als ik zondag mijn kinderen uitnodig wat dan? Ik woon boven het bedrijf van mijn zoon dus hij mag toch naar zijn eigen bedrijf rijden? Idem met mijn dochter. Zij gaat voor ons winkelen en komt zondag de boodschappen brengen. Wat als we dan de BBQ aansteken en er een gezellige namiddag van maken? Wat gaat de politie doen? Over de poort kruipen en inbreken? Het bedrijf is volledig gesloten dus wat gaan ze komen doen? En zo zijn er velen die zondag wel hun BBQ gaan opstarten. Bij mijn weten mag de politie niet zomaar een privé eigendom betreden. Zeker niet als deze volledig omheind is en de oprit is afgesloten met een elektrische poort. Zonder huiszoekingsbevel gaat de poort niet open. Ik weet niet hoe het in jullie regio is maar hier zie ik veel omheinde en afgesloten woningen. Ik ben er zeker van dat de winkels gouden zaken gaan doen. Met de verkoop van BBQ vlees en bijhorende drank. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is toch eigenaardig he, dat maatregelen blijkbaar totaal verschillende effecten hebben naargelang ze nu, of binnen een maand van kracht zullen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De politie mag een huis betreden zonder papier wanneer het gevaar “ernstig en ophanden zijnde karakter vertoont dat het leven of de lichamelijke integriteit van personen bedreigt”. Coronamaatregelen (sociale afstand afdwingen) vallen hier onder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementslid
|
![]() We zullen dat na zondag wel weten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén van die volmachten is dat de politie wel mag binnenvallen. Ze mogen draden (van omheiningen) doorknippen en deuren inbeuken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doordat speelgoedwinkels, elektrozaken, sportwinkels en allerhande andere winkels nog niet open mogen maar de tuincentra wel geeft men de corrupte zet van maffiabaas Vanthemsche impliciet toe.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |