Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2021, 19:21   #21
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eigenlijk is er niemand die zich de vraag stelt of die vaccins eigenlijk niet goed werken. (...)
Ik neem aan dat ze werken, goed of minder goed.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 09:08   #22
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Hoe groot is het risico voor die mensen die zo al een héle hoop medicatie voorgeschreven gekregen hebben om die daar bovernop nog een Corona-vaccin in de arm te duwen?

Dat lijkt mij toch een interessante vraag voor die mensen die al tal van pilletjes/andere spuiten/bloedverdunners/andere medicatie voorgeschreven gekregen hebben?

De vraag voorleggen aan de huisdokter is misschien wel een goed plan maar of de huisdokter van dienst daar de juiste antwoorden op kan geven dat lijkt mij twijfelachtig.

Laatst gewijzigd door Universalia : 4 juli 2021 om 09:09.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 10:35   #23
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Hoe groot is het risico voor die mensen die zo al een héle hoop medicatie voorgeschreven gekregen hebben om die daar bovernop nog een Corona-vaccin in de arm te duwen?

Dat lijkt mij toch een interessante vraag voor die mensen die al tal van pilletjes/andere spuiten/bloedverdunners/andere medicatie voorgeschreven gekregen hebben?

De vraag voorleggen aan de huisdokter is misschien wel een goed plan maar of de huisdokter van dienst daar de juiste antwoorden op kan geven dat lijkt mij twijfelachtig.
Onbelangrijk want dan zijn de pilletjes/spuiten/bloedverdunners/andere medicatie en z'n ziektes de doodsoorzaak, niet het vaccin.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 10:43   #24
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Ja, de schade die een sneeuwlawine aanricht is niet deze door de laatste vlok die zich bij de opstapeling voegde.
Natuurlijk, kan de lawine vermeden worden door die laatste vlok tegen te houden. Maar daar ga je dan de rest van je leven je hele dag aan kunnen spenderen. Waarom leef je dan nog?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 10:55   #25
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Onbelangrijk want dan zijn de pilletjes/spuiten/bloedverdunners/andere medicatie en z'n ziektes de doodsoorzaak, niet het vaccin.
Het ging er mij niet om wat iemands zijn/haar dood zou kunnen veroorzaken maar of het wel een goed plan is om je dan nog met andere zaken te laten 'opspuiten' waaronder het Covid-19 vaccin als je bijvoorbeeld al 'véél' andere medicatie moet nemen om de één of andere reden/aandoening in goede banen met te leiden of zou zich dat kunnen ontpoppen tot een ware lijdensweg?

Is dat allemaal getest of het vaccin met bepaalde andere medicatie wel overweg kan?
Oud 4 juli 2021, 11:12   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het ging er mij niet om wat iemands zijn/haar dood zou kunnen veroorzaken maar of het wel een goed plan is om je dan nog met andere zaken te laten 'opspuiten' waaronder het Covid-19 vaccin als je bijvoorbeeld al 'véél' andere medicatie moet nemen om de één of andere reden/aandoening in goede banen met te leiden of zou zich dat kunnen ontpoppen tot een ware lijdensweg?

Is dat allemaal getest of het vaccin met bepaalde andere medicatie wel overweg kan?
Eigenlijk is dat de vraag niet. De vraag die zich wel stelt is de volgende:

als je al veel medicatie moet nemen, wat is dan het minst risico volle ?

1) een vaccin nemen (ondanks medicamenteuse interacties) ?

2) corona opdoen ?

Iemand die bijvoorbeeld medicatie moet nemen voor diabetes, zal misschien (dat weet ik niet, ik zeg maar iets) grotere kans hebben om een probleem met het vaccin te hebben, maar we weten ook dat die mensen ook meer risico hebben als ze corona opdoen. Dus is de vraag: waar zit hem de winst ? Het kan goed zijn dat het vaccin nog altijd winstgevender is. Omdat je misschien wel 10 keer rapper dood valt dan een andere, van het vaccin, maar ook 10 keer rapper dood valt van corona, dan een andere.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be