![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik nu toch meer en meer begin te horen is dat men voorzichtig positief is.
Het aantal opnames in ziekenhuizen lijkt zich te stabiliseren. De maatregelen opheffen, dat gaan ze volgens mij de eerste 14 dagen zeker nog niet doen. Nadien, geleidelijk aan en kijken naar de gevolgen er van. Probleem is hier wel dat als men te snel de maatregelen zou versoepelen we ze nadien dan weer zouden moeten verstrengen en dat zou wel eens kwaad bloed kunnen zetten bij de bevolking/bedrijfswereld. Er is de gezondheid, onze medische capaciteit, de economie, kostenplaatje,... 4 zaken die meespelen, en er zullen er nog wel wat andere zijn ook. Volgens mij weet onze regering zelf nog niet hoe ze dit concreet gaan aanpakken. Er zijn al een paar voorstellen geweest, maar écht veel heb ik er nog niet van gehoord. Voor een stukje zal het ook wat natte-vinger werk worden. In China heeft men blijkbaar de maatregelen al versoepeld maar zitten ze nu al terug met een nieuwe uitbraak ?
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 4 april 2020 om 17:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een stuk is dat 'het lot'. Maar de meesten gaan wel kiezen voor die oudere leeftijd denk ik zeker als je 'het lot' ook voor een stukje in eigen hand hebt.
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af, 'the day afther' Is de politiek daar al op voorbereid? En wat denk jij ervan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Analyse:
* Regering maakt lock down partys tot 12u snachts mogelijk terwijl men ook voor 12u smiddags of 16u had kunnen kiezen, diezelfde regering wijst dan naar de slechte burgerzin van mensen die er naar toe gaan achteraf terwijl dit gewoon toegelaten was door onze regering, terwijl zelfs de vent van de VLD voorzitster er ééntje organiseerd. * Weekend voor de lockdown was alles nog toegelaten. Heel veel van mijn vrienden gingen noch naar het uitverkochte Reverze dat plaatsvondt in het sportpaleis+lotto arena waar er naar jaarlijkse gewoonte ook wel wat internationaal volk zit. Had men niet eerder massa evenement zoals sportpaleizen en carnaval kunnen verbieden zodat nu deze maatregelen niet nodig waren? En onze economie minder beschadigd was? * Mondmaskers werden helemaal niet besteld toen het virus al in Noord-Italië zat, pas als het kalf al verzonken was en dan werd men nog opgelicht door een turk uit eigen partij VLD. Tot op heden nog altijd een zwaar tekort aan mondmaskers, vooral aan de veilige mondmaskers die rommel blijken te zijn, maar gebruikt worden wegens gebrek aan anderen. In andere Europese landen zoals Oostenrijk en Slovenië heerst er echter geen tekort op mondmaskers, de bevolking mag er enkel buiten MET een mondmasker momenteel, waar men nog riedeltjes over verzonnen heeft dat het geen effect zou hebben. De reden waarom oa Hong Kong zo goed gespaard gebleven is is oa de mondmaskers door de hele bevolking. Vele besmette personen weten immers niet dat ze besmet zijn. * Nr 3 van de wereld op aantal doden. Proficiat de Block, wegens het niet testen van personeel van woonzorgcentra, en wegens gebrek van deftige mondmaskers en bescherming zijn er tal van besmettingen in woonzorgcentra gedecteerd, Heel veel mensen hebben geen symptonen van corona en hebben het daar per ongeluk doorgegeven aan risico personen met fatale gevolgen. Achja het zilverfonds was toch al leeg. * Hoeveel geld is er onder tafel gestoken voor de HLN tittel niets dan lof voor België? terwijl wij momenteel het 3e slechtste land zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met cijfers bewijs je alles en niks. Hoe betrouwbaar zijn die???? Ook die van andere landen. En de gazetten, ja die tellen enkel hun oplage. Hoe meer sensatie en spektakel hoe beter. Trouwens waarom dienen de krantenwinkels open te blijven??? Er is genoeg media om u van thuis uit te informeren, daar hoef je niet voor uit uw kot te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Hoeveel % van onze bevolking is drager van corona of antistoffen? Als men al een test zou doen op een groter aantal dan 50 of 100 waar er toch al een redelijk % positieven zonder symptonen uit voort komt zouden wij al veel meer weten. Aantal besmettingen per land vergelijking is momenteel ook zinloos omdat het in vele gevallen afhangt van het aantal tests. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vergelijk het zelf
![]() |
![]() |
![]() |