Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Politieke uitspraken prins Filip
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Politieke uitspraken prins Filip Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen terecht i.v.m. de politieke uitspraken van prins Filip in het weekblad Story.

Discussietools
Oud 4 december 2004, 16:18   #21
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
Liever aan het VB dan aan de bende van Laken.
Deze bende doet niets anders dan de Walen helpen Vlaanderen te ruineren, terwijl het VB poogt Vlaanderen onafhankelijk te maken.

Een geruststelling is er wel. Al duurt het nog enige tijd, onafhankelijk worden we wel. (met of zonder dwaze uitspraken van de chocoprins)
tis dat é, iedereen content
rodeo is offline  
Oud 4 december 2004, 16:20   #22
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
75% heeft tegen het Vlaams BlokBelang gestemd. ik stel voor dat we de dotatie aan het Vlaams Blokbelang met 100% verminderen.
200 jaar geleden was 75% voor het uitmoorden van homo's. Als gevolg daarvan moeten ze je postnataal aborteren. Beetje simpel van geest dus (al besef ik dat er ook sarcasme in jouw post was ). Liever geen enkele dotatie afnemen dan maar.

Oh ja, een groot, aanzienlijk percentage van Belangstemmers zullen waarschijnlijk denken zoals ik. Geen enkele dotatie afnemen zolang de Belgische staat bestaat. Al ben ik voor het onstaan van een republiek en tegen elke vorm van monarchie (kijk maar wat je kon doen zonder die miljoenen dat zoiets de staat kost )

Nog iets, niet 75% heeft tegen het Belang gestemd 50% is immers voor meer macht bij het Belang in het kader van meer democratie. CD&V- en NV-A-stemmers zijn in het algemeen tegen het cordon dat men tegen het Belang heeft opgesteld. Het is niet meer als juist.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 4 december 2004 om 16:32.
Scarabaeida is offline  
Oud 4 december 2004, 16:36   #23
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
en niet vergeten dat lang niet alle vb-stemmers voorstander zijn van een onafhankelijk vlaanderen en een afschaffing van het koningshuis, verre van zelfs. en een pak daarvan leest volgens mij de story
Afschaffen die stemplicht zodat enkel politiek serieuze mensen naar de stembus gaan. Het zou een realistischer beeld voor ons allen geven. Ik denk dat de meerderheid hier ook mee akkoord gaat.
Scarabaeida is offline  
Oud 4 december 2004, 16:54   #24
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

EEn president kost ook geld, maar hij is tenminste verkozen ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 5 december 2004, 12:06   #25
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BELGIAN WARRIOR
Moet het VB nog haar dotatie hebben van niet-Blokkers?
De dotatie word berekent op het aantal stemmen,ik stem vb dus wil ik dat mijn dotatie naar het vb gaat.Dus ieder geeft aan wie hij wil.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline  
Oud 5 december 2004, 12:40   #26
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
De jaarlijkse factuur vind u terug in het boek "Handboek voor de koning" van Robert Senelle, Miel Clement en Edgard van de Velde :

Jaarlijkse dotatie (cijfer van het jaar 2003):Albert II: 61.000.000 Euro (civiele lijst)Prins Filip: 854.000 EuroKoninging Fabiola: 1.334.000 EuroPrinses Astrid: 296.000 EuroPrins Laurent: 284.000 EuroCiviele lijst: het geheel der middelen die de Natie ter beschikking stelt van het staatshoofd om hem toe te laten in volledige morele en materiële onafhankelijkheid gestalte te geven aan de koninklijke functie, zowel in het binnen- al in het buitenland. Ze bestaat enerzijds uit een éénmalige vast te stellen dotatie, en anderzijds uit het recht op het gebruik van de koninklijke woningen, teneinde hem toe te laten met passende waardigheid en uitstralingen de continue vertegenwoordiging van het land te verzelere.'Even een klein schema om aan te duiden hoeveel de CL (=Civiele Lijst) is gestegen onder de verschillende koningen:Albert II: € 61.000.000 ( 244.000.000 BEF )Leopold I: 2.751.450 BEFLeopold II: 3.300.000 BEFAlbert I: 3.300.00 BEF (na zijn huwelijk werd dit 9.500.000 BEF)Leopold III: 12.000.000 BEFBoudewijn: 36.000.000 BEF (na zijn huwelijk werd dit 42.000.000 BEF)De bedragen voor de koningen die vooraf gingen aan Albert I worden bekeken worden in de toenmalige waarde van de BEF.Even een vergelijking met andere landen en hun koningshuizen:België: Albert II, 244 Miljoen BEF, 30.518 km², 10.185.000 inw.Denemarken: Magaretha II, 196 Miljoen BEF, 43.080 km², 5.223.000 inw.Spanje: Juan Carlos, 300 Miljoen BEF, 504.790 km², 40.092.000 inw.Nederland: Beatrix, 115 Miljoen BEF, 41.863 km², 15.163.000 inw.Zweden: Carl XVI Gustaf: 135 Miljoen BEF, 449.740 km², 8.200.000 inw.De bezittingen van het koningshuis (overeenkomstig de dwingende verplichtingen die door koning Leopold II aan de staat werden opgelegd, zijn de volgende goederen ter beschikking gesteld van het koningshuis): Genot van bezit:- uitbreidingen van Kasteel van Laken- Kasteel van belvédère- Kasteel van Stuyvenberg (+ extra residentie voor prinses Astrid)- Villa Clementina- Kasteel van Ciergnon- Kastelen van Fenffe en Villers-sur-Lesse- 2.500 hectaren van het 6.700 hectaren grote domein van ArdenneDat ingestemd heeft met andere bestemmingen:- Hotel Bellevue- Kasteel van HertoginnendalGoederen gebruikt voor behoeften van zijn dienstpersoneel:- verschillende woningen in Laken en in de ArdennenGoederen die wel van het koningshuis zijn, maar die een algemeen belang hebben gekregen:- Japanse toren- Chinees paviljoen- Elisabethpark- Koloniale tuin in Laken- Arboretum van Tervuren- Dudenpark in Vorst- gronden ingelijfd bij het Maria Henrikapark in Oostende- gronden ingelijfd bij het Leopold II-park in NieuwpoortPrivé eigendommen:Ardennen- landbouwgronden: 700 hectaren gespreid over 11 landbouwexploitaties en 850 hecarten in pacht door de plaatselijke bevolking- jachtrecht op circa 4.200 hectaren land en bos- opbrengst van de jaarlijkse houthak van circa 4.800 hectaren bossen- golfterrein in het park van het voormalige Kasteel van ArdenneTervuren- golf en Kasteel van Ravenstein- gronden van de British School of BrusselsPostel- jachtrecht op 553 hectaren land en bossen evenals de jaarlijkse houthakKust- de gewezen koninklijke villa met gaanderijen en park te Oostende- gronden ingelijfd bij de Wellingtonrenbaan te Oostende- de zogenaamde Noorse stallen te Oostende- de 'eerste' koninklijke residentie Langestraat te Oostende- golf van KlemskerkeBrussel en omgeving- Dudenpark te Vors: Kasteel (Narafi) en sportstadion (Royale Union)- vijvers van Bosvoorde- installaties van de Bruxelles Royal Yacht Club in Laken, langs het zeekanaal- gronden van het sportcentrum van Financiën 'Inter Nos' te Strombeek-Bever- de kantoorgebouwen van Coudenberg, Jan Jacobs en Quatre-Bras te BrusselHet geheel van die gronden en onroerende goederen werd per 1 januari 2002 geschat op circa 450 Miljoen Euro (= 18 Miljard BEF).Eigendommen in het buitenland:- Kapel van Küssnacht in Zwitserland- vroegeren eigendommen aan de Franse Azurenkust zijn van de hand gedaanRoerend patrimonium wordt geraamd op 29,75 Miljoen Euro (= 1,2 Miljard BEF)Ten slotte nog vermelden dat er nog een belangrijke wapenverzameling is die is ondergebracht in het Museum van het Leger aan het Jubelpark te Brussel.
Ontluisterend.
Een grote schande
Wegjagen die saksen coburgers.
Het vrijgekomen geld verdelen onder de armen in onze samenleving.

Hopelijk komt de dag snel dat het VB dieje handel kan oprollen
Oud 5 december 2004, 15:38   #27
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
Ontluisterend.
Een grote schande
Wegjagen die saksen coburgers.
Het vrijgekomen geld verdelen onder de armen in onze samenleving.

euh de president niet vergeten é

die souppeert ook... (moet ook van die staatsbezoeken doen)
rodeo is offline  
Oud 5 december 2004, 20:07   #28
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
euh de president niet vergeten é

die souppeert ook... (moet ook van die staatsbezoeken doen)
Als ze zoveel souperen is het niet verwonderlijk dat ze schijten op de kleine man.
Pieter de Coninck is offline  
Oud 5 december 2004, 20:10   #29
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
En het geld in eigen partijzakken kan steken.
Kim is offline  
Oud 5 december 2004, 20:11   #30
Pieter de Coninck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
En het geld in eigen partijzakken kan steken.
Kim, ik studeer geen rechten, maar dat dan diefstal?
Oud 5 december 2004, 20:15   #31
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

dat dan diefstal? Leer schrijven jongen.

Ja, dat is diefstal! Het Blok zal NOOIT één cent aan een arme in de samenleving geven.
Kim is offline  
Oud 5 december 2004, 20:20   #32
Pieter de Coninck
Banneling

Standaard

Citaat:
dat dan diefstal? Leer schrijven jongen.

Ja, dat is diefstal! Het Blok zal NOOIT één cent aan een arme in de samenleving geven.
Als het diefstal is zijn er dus ook dieven.
Durf dan eens de namen van deze dieven te geven. Maar let op zonder bewijs is het laster en eerroof.
Begin maar.
Oud 5 december 2004, 20:25   #33
Pieter de Coninck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
Als het diefstal is zijn er dus ook dieven.
Durf dan eens de namen van deze dieven te geven. Maar let op zonder bewijs is het laster en eerroof.
Begin maar.
Wel Kim, in uw pamperke aan het plassen van de schrik?
Oud 5 december 2004, 21:33   #34
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Schrik? Van u?

Alle leden van de Raad van Bestuur van het Flamingantisch belang, meer woorden moet ik daar niet aan vuil maken.

Pas maar op dat ik u niet aanklaag voor laster en eerroof, een connectie is vlug gemaakt Pieter! 8)

Laatst gewijzigd door Kim : 5 december 2004 om 21:33.
Kim is offline  
Oud 5 december 2004, 21:35   #35
Pieter de Coninck
Banneling

Standaard

Citaat:
Schrik? Van u?

Alle leden van de Raad van Bestuur van het Flamingantisch belang, meer woorden moet ik daar niet aan vuil maken.

Pas maar op dat ik u niet aanklaag voor laster en eerroof, een connectie is vlug gemaakt Pieter! 8)
Doen, Kim, doen.
Oud 5 december 2004, 21:36   #36
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Met veel plezier
Kim is offline  
Oud 5 december 2004, 21:38   #37
Pieter de Coninck
Banneling

Standaard

Citaat:
Met veel plezier
Ik houd je aan de afspraak.
Oud 5 december 2004, 21:43   #38
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Ik heb niks afgesproken, ik heb enkel een dreigement geuit. Daaruit volgt nog niet direct een sanctie Pieter!
Kim is offline  
Oud 5 december 2004, 21:44   #39
Pieter de Coninck
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb niks afgesproken, ik heb enkel een dreigement geuit. Daaruit volgt nog niet direct een sanctie Pieter!
Ik zou nu klacht moeten indien, want je hebt me bedreigd. Je zegt het zelf dat je een dreigement geuit hebt.
Oud 5 december 2004, 21:46   #40
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

De dreiging tot aanklagen ja, dat is niet hetzelfde als iemand bedreigen.
Kim is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be