Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2020, 12:41   #21
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Precies of dit in andere landen niet zo zou zijn. Kortom, De Wever vertelt om het even wat. Aan de kant staan te janken, is natuurlijk gemakkelijk.
Tuurlijk als Vlaams nationalisten de werkelijkheid zeggen is dat janken; als zij, onze Belgicisten, hun leugens vertellen is dat staatsmanschap...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 12:42   #22
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Hij zegt ook dat hij regels over corona waar hij het niet mee eens is niet zal handhaven.

God, boven alle wetten verheven

En zijn discipelen hier maar zitten zeiken dat Van Ranst verwarrende communicatie naar de bevolking stuurt.
Maar dat doet de francofonie toch al altijd, alles dat er federaal beslist werd, dus ook door hen, maar hen niet aanstaat voeren ze toch gewoon niet uit...
Niets nieuws onder de zon...
Oud 6 april 2020, 12:43   #23
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Met permissie:
toegestaan

Citaat:
van de huidige federale 'regering' is alleen zéker dat ze wordt gedragen door een handvol partijvoorzitters, en wellicht ook de parlementairen die behoren tot de fracties van dat handvol partijvoorzitters.
jep
Meer moet dat naar het schijnt niet zijn in een parlementaire democratie

Citaat:
De kiezers die gaan stemmen zijn en van wie een groot aantal de huidige volksvertegenwoordigers afvaardigden - we laten de wegens kiesdrempel e.d. niet-verkozen kandidaten even buiten beschouwing - deden dat in een tijd dat er van 'corona-crisis' en 'paniekreactie' daarop nog niet het geringste vermoeden bestond.
Klopt
Ik weet naar ge naartoe wilt ...maar dien vlieger gaat niet op hé
Ge kiest Uw volksvertegenwoordigers altijd in op moment 1 in de gedachte dat ze voor jou de juiste keuze gaan maken op moment 2

Citaat:
We kunnen uiteraard niet terug in de tijd, maar ik stel me toch de vraag of 'de kiezer' met wat hij/zij nu weet de zelfde stem uitgebracht zou hebben.

Er zijn voor zover ik weet alvast geen peilingen beschikbaar om ons een idee te kunnen vormen omtrent de al dan niet 'brede' steun van de bevolking voor de huidige bewindsploeg.

Ik hoed me dan ook voor uitspraken desbetreffende.
moeilijk te zeggen
Vermoedelijk gaat er een pak verschoven geweest zijn maar ik heb een flauw vermoeden dat er gekozen zou worden voor een hoop volksvertegenwoordigers die net hetzelfde zouden gedaan hebben.
Vergeet niet dat zelfs ook de nva deze regering haar vertrouwen heeft geschonken.

Citaat:
Ik kan me evenwel héél goed inbeelden dat niet weinigen van diegenen die dezer dagen onze samenleving 'recht' houden - diegenen die écht wérken in de gezondheidssector, het onderwijs, de veiligheidsdiensten, de voedselvoorziening, de vuilnisverwerking, ... - zich hun stem van destijds al serieus beklagen (om nog te zwijgen van diegenen die al een dierbare verloren zijn, nu gedwongen thuis zitten of tot werkloosheid zijn veroordeeld).
We zitten niet met een soot cijnskiesstelsel...ge kunt dat betreuren mmar het is nu eenmaal zo
Omgekeerd kan je je ook afvragen of er geen 'niet-werkers' zich beklagen dat er niks anders uit de bus is gevallen

Citaat:
Hopelijk denkt 'de kiezer' de volgende keer een beetje beter na vooraleer hij/zij in het stemhokje beslist de afbrekers van onze samenleving alsook diegenen die van de situatie profiteren om hoofdzakelijk of zelfs uitsluitend zichzelf te helpen nogmaals de mogelijkheid te bieden broddel- en knoeiwerk te leveren.
Ik hoop het ook dat de 'afbrekers' van de nva dik op hun bek gaan.
Het zijn zij namelijk die openlijk pleiten voor de complete ontmanteling van de samenleving van België, dacht ik zo

Citaat:
Ik heb gesproken.

Ugh!

*doet voort met het slijpen van de strijdbijl*

het was me een genoegen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 12:44   #24
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Met permissie:

van de huidige federale 'regering' is alleen zéker dat ze wordt gedragen door een handvol partijvoorzitters, en wellicht ook de parlementairen die behoren tot de fracties van dat handvol partijvoorzitters.

De kiezers die gaan stemmen zijn en van wie een groot aantal de huidige volksvertegenwoordigers afvaardigden - we laten de wegens kiesdrempel e.d. niet-verkozen kandidaten even buiten beschouwing - deden dat in een tijd dat er van 'corona-crisis' en 'paniekreactie' daarop nog niet het geringste vermoeden bestond.

We kunnen uiteraard niet terug in de tijd, maar ik stel me toch de vraag of 'de kiezer' met wat hij/zij nu weet de zelfde stem uitgebracht zou hebben.

Er zijn voor zover ik weet alvast geen peilingen beschikbaar om ons een idee te kunnen vormen omtrent de al dan niet 'brede' steun van de bevolking voor de huidige bewindsploeg.

Ik hoed me dan ook voor uitspraken desbetreffende.

Ik kan me evenwel héél goed inbeelden dat niet weinigen van diegenen die dezer dagen onze samenleving 'recht' houden - diegenen die écht wérken in de gezondheidssector, het onderwijs, de veiligheidsdiensten, de voedselvoorziening, de vuilnisverwerking, ... - zich hun stem van destijds al serieus beklagen (om nog te zwijgen van diegenen die al een dierbare verloren zijn, nu gedwongen thuis zitten of tot werkloosheid zijn veroordeeld).

Hopelijk denkt 'de kiezer' de volgende keer een beetje beter na vooraleer hij/zij in het stemhokje beslist de afbrekers van onze samenleving alsook diegenen die van de situatie profiteren om hoofdzakelijk of zelfs uitsluitend zichzelf te helpen nogmaals de mogelijkheid te bieden broddel- en knoeiwerk te leveren.

Ik heb gesproken.

Ugh!

*doet voort met het slijpen van de strijdbijl*

De waarheid zeggen noemen onze Belgicisten janken... vergeet dat niet.
Oud 6 april 2020, 12:45   #25
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Uit zijn ambt als burgemeester ontzetten, want dit is net zijn plicht. Hij is hoofd van de lokale politie die de wetten en verordeningen van de hogere overheid moet doen naleven.
Het probleem is net dat hij deze reis zich zal kunnen verschuilen achter de letter van de wet, vrees ik en dat enkel die woorden op de radio niet voldoende juridische grond hebben
Oud 6 april 2020, 12:48   #26
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Hij heeft nu ook zelf gezegd in het nieuws op VRT dat hij maatregelen die volgens HEM absurd zijn niet zal handhaven.

prima signaal naar de bevolking, mag iedereen een maatregel die voor HEM absurd overkomt nu negeren?
Ik begrijp Bart De Wever niet meer. Zijn communicatie leidt tot een "Ik ken Jambon"-mentaliteit. Zo kan je nu naar Antwerpen trekken om op een bankje te rusten. Als je er op aangesproken wordt door autoriteiten of medeburgers kan je antwoorden "Ik mag van Bart De Wever".

Roept Bart De Wever op tot een zitstaking tegen de overheidsmaatregelen ?

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 6 april 2020 om 12:48.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 12:48   #27
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Uit zijn ambt als burgemeester ontzetten, want dit is net zijn plicht. Hij is hoofd van de lokale politie die de wetten en verordeningen van de hogere overheid moet doen naleven.
Oei en toen de Crem dat wilde eisen van de politie gingen de haren van links la Belgique recht staan dat we in een politiestaat terecht zouden komen???
Twee maten en twee gewichten; steeds weer en opnieuw die innerlijke tegengestelde opstelling, bewijs hoe zwak ze nog op hun poten staan...
Oud 6 april 2020, 12:50   #28
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Zwalpen dat die mannen doen, de partij van law and order is nu de partij van de "vrijheid blijheid".
En de partij die openlijk de welvaart van de Vlamingen en de Vlaamse welvaart verscharrelt kraaien nu victorie... Maar voor hoe lang nog???
Oud 6 april 2020, 12:51   #29
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oei en toen de Crem dat wilde eisen van de politie gingen de haren van links la Belgique recht staan dat we in een politiestaat terecht zouden komen???
Twee maten en twee gewichten; steeds weer en opnieuw die innerlijke tegengestelde opstelling, bewijs hoe zwak ze nog op hun poten staan...
Open VLD ging bij monde van Gwendolyn Rutten en Alexander De Croo met hun aanhang zwaar in de fout door het ministerieel besluit van Pieter De Crem publiek aan te vechten.

Bart De Wever doet nu hetzelfde.
Oud 6 april 2020, 12:52   #30
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij heeft het over de exit-strategie om uit de coronacrises te geraken...
Welke exit-strategie ?
Oud 6 april 2020, 12:53   #31
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Crem is de hogere overheid voor burgemeester BDW.
Als hij problemen heeft met maatregelen, dan moet hij die maar via Jambon op de veiligheidsraad brengen.
Dit kan echt niet, dit is een totaal verkeerd signaal.

Zou hij zo wanhopig zijn, dat hij op deze manier in het nieuws wil komen.
Oud 6 april 2020, 12:53   #32
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
De contraire vlaamse volksaard wordt in de hand gewerkt door de grote leider.

Het is dat contraire dat nu mensenlevens gaat kosten.
En zoals altijd proberen garen te spinnen uit hun eigen uitvergrote leugens en/of verdraaiingen, in de mond van een ander gelegd...
Inderdaad dat zou ik janken noemen omdat de bevolking inziet hoe vals ze zelf zijn...
Oud 6 april 2020, 12:54   #33
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Open VLD ging bij monde van Gwendolyn Rutten en Alexander De Croo met hun aanhang zwaar in de fout door het ministerieel besluit van Pieter De Crem publiek aan te vechten.

De Wever zit niet in de federale dus voert hij oppositie. Ritten en De Croo zitten in de regering en laatstgenoemde zit er zelfs letterlijk in maar ze voeren oppositie.

Snap je het verschil?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 12:54   #34
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
het is toch simpel? "Laat de rijken de crisis betalen!"

Voila, probleem opgelost!
Zelfs de Financial Times begint dat door te krijgen:

"Radical reforms — reversing the prevailing policy direction of the last four decades — will need to be put on the table. Governments will have to accept a more active role in the economy. They must see public services as investments rather than liabilities, and look for ways to make labour markets less insecure. Redistribution will again be on the agenda; the privileges of the elderly and wealthy in question. Policies until recently considered eccentric, such as basic income and wealth taxes, will have to be in the mix."
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 12:54   #35
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En zoals altijd proberen garen te spinnen uit hun eigen uitvergrote leugens en/of verdraaiingen, in de mond van een ander gelegd...
Inderdaad dat zou ik janken noemen omdat de bevolking inziet hoe vals ze zelf zijn...
Ik wil niets zeggen, maar kunt u ook iets anders dan altijd dezelfde beschuldigen en afzeiken ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 12:56   #36
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, weg corona, weg de schijnbare eensgezindheid in dit land... en dan zal er hard, vooral door de francofonie, hard gevochten worden om de overblijvende welvaart van vooral uit Vlaanderen naar zich toe te trekken...
Gedaan met het vriendelijke 'mais nous sommes quand même bien ensemble'
..als ge de openingspost eens terug zou herlezen zou het duidelijk worden dat hij het heeft over exitscenario in context van het economische ná de coronacrisis

De vraag is dus terecht.
Wat denkt hij dat het beste plan is om daar wat aan te doen ?

Beetje terug communitaire zever op tafel gooien, pleiten voor afschaf transfers of confederalisme opdat Vlaanderen misschien 6 a 7 miljard buffer heeft ?

Allez vertelt gij het eens, marie
Hoe gaan we dat oplossen ?

Misschien gewoon de tonnen goud confisqueren die gestockeerd liggen in de kelders van de grote francophone elite ?

Klinkt wel wat pvda-achtig, niet...seffens gaat ie nog in kartel met den Peter
Oud 6 april 2020, 12:56   #37
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp Bart De Wever niet meer. Zijn communicatie leidt tot een "Ik ken Jambon"-mentaliteit. Zo kan je nu naar Antwerpen trekken om op een bankje te rusten. Als je er op aangesproken wordt door autoriteiten of medeburgers kan je antwoorden "Ik mag van Bart De Wever".

Roept Bart De Wever op tot een zitstaking tegen de overheidsmaatregelen ?
Maar zeg nu zelf, ergens te lande op een godverlaten bankje zitten wat is daar nu problematisch aan? Dan zou je ook nergens meer mogen stilstaan met je fiets maar constant in beweging moeten zijn.

Wat een idioot als De Crem erdoor wil drukken is gewoonweg belachelijk en zelfs schadelijk voor zijn flutpartij. De Crem ligt nu zelfs aan de ketting want hij moet voor alles wat hij wil doen eerst toestemming vragen aan de rest van de regering, zegt toch meer dan genoeg he.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 12:57   #38
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De Wever zit niet in de federale dus voert hij oppositie. Ritten en De Croo zitten in de regering en laatstgenoemde zit er zelfs letterlijk in maar ze voeren oppositie.

Snap je het verschil?
neen, zijn partij heeft de volmachten gesteund.
maar zelfs nu voert hij oppositie binnen de volmachtenmeerderheid
Alweer een voorbeeld van politieke onbetrouwbaarheid
Oud 6 april 2020, 12:57   #39
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Welke specifieke wet of coronaregeling vecht BDW aan???
Waarbij je vergeet dat Rutten en Alexander wel degelijk volwaardig in de regering zitten en dus de werking van hun eigen regering saboteerden en de zogezegde eensgezindheid van deze crisesregering zwaar ondermeinde...
Hebben we toen Tavek en anderen die nu hier zo hun verontwaardiging uitschreeuwen ook gehoord???
Denk je werkelijk dat zulke mensen nog geloofwaardig overkomen???

Laatst gewijzigd door marie daenen : 6 april 2020 om 12:58.
Oud 6 april 2020, 12:58   #40
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht

Snap je het verschil?
Neen. Wat is het verschil ? Ik heb nooit begrepen hoe N-VA de volmachten kan goedkeuren zonder vertrouwen te geven aan Sophie Wilmès I. Ik begrijp ook niet waar het Vlaams Belang, PVDA/PTB en de rest niet het vertrouwen heeft gegeven aan Wilmès I en de volmachten mee heeft goedgekeurd. Kan je me eens uitleggen waarom er nood is aan oppositie aan een regering met een beperkt mandaat ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be