Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2020, 11:58   #21
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik vind het prima zoals nu, zo veel als mogelijk voorzorgen nemen.

het welzijn van een gezin en kinderen die nog een heel leven voor zich hebben heeft ook een waarde tov risico bij ouderen, die gemiddeld genomen 2 jaar verblijven op hun laatste adres.

Ik heb er tientallen bezocht, en dan nog van de hogere prijsklasse, en geloof me ik zou er niet willen zitten.

ik vraag me af of er niet veeeeeel meer heisa gemaakt wordt door de buitenwereld als door de bewoners, die weten dat hun dagen geteld zijn, corona of niet.
In het rusthuis waar mijn ouders zitten zijn ze zeer snel afgstapt van samen eten, samen animatie hebben enz. Onbijt, middag, 4uurtje en avondeten op hun kamer. Het is nu extra zwaar zo omdat ze nu echt opgesloten zitten.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 12:08   #22
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
In het rusthuis waar mijn ouders zitten zijn ze zeer snel afgstapt van samen eten, samen animatie hebben enz. Onbijt, middag, 4uurtje en avondeten op hun kamer. Het is nu extra zwaar zo omdat ze nu echt opgesloten zitten.
die mensen zitten daar als ratten in de val

triestig
Oud 8 april 2020, 12:27   #23
Another Jack
Banneling

Standaard

Mogen we stellen dat de Federale regering de situatie in de ziekenhuizen onder controle heeft?

Kunnen we hetzelfde zeggen van de Vlaamse regering wat betreft de situatie in de RVT's?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 16:12   #24
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Rousseau: "Beke deelde overlijdens rusthuizen niet mee aan federaal"

Het 'onder de mat' vegen van overlijdens dan krijg je natuurlijk een heel andere telling.

p.s.

"Vermoedelijk 619 coronadoden in Vlaamse woonzorgcentra"
Het was een (waardeloos) twitterbericht dat Rousseau later introk.
je kan dit soort berichten ook plaatsen in een spotkrantje bij de mopjes.
Alhoewel...

Laatst gewijzigd door Boduo : 8 april 2020 om 16:13.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 16:19   #25
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het mateke heeft zijn grote kak al helemaal terug ingetrokken. (las ik een half uurtje geleden ergens ...)

Hoe "positief" voor de grote nationale eenheid om de vijand NV ... o sorry, het corona-virus te verslaan.
Wie zou hem terug gefloten hebben?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 16:21   #26
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, hij is door de mand gevallen.
Even hoopte ik op een nieuwe politieke cultuur. Helaas
Oud 8 april 2020, 16:24   #27
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ja jongen, de zoveelste linkse die grandioos door de mand is gevallen... Wie had dat nu ooit verwacht he.
Oud 8 april 2020, 16:29   #28
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom u er Van Ranst bijhaalt als verantwoordelijke begrijp ik al helemaal niet.
Omdat volgens Van Ranst ouderen hun slijmvliezen zijn opgedroogd en daardoor minder kans hebben op besmetting en de besmetting minder gemakkelijk doorgeven.

Laatst gewijzigd door daiwa : 8 april 2020 om 16:29.
Oud 8 april 2020, 16:56   #29
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Omdat volgens Van Ranst ouderen hun slijmvliezen zijn opgedroogd en daardoor minder kans hebben op besmetting en de besmetting minder gemakkelijk doorgeven.
ja, dat is de laatste dagen wel heel duidelijk geworden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 17:17   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Wie zou hem terug gefloten hebben?
De harde feiten?

Citaat:
Beke: 'Cijfers liggen al sinds eind maart bij Sciensano'

Minister Wouter Beke reageerde in het Vlaams Parlement op de kritiek op de cijfers van het aantal overlijdens in woonzorgcentra. 'Wij registreren al sinds 18 maart', zei hij. 'Op 22 maart hebben wij gevraagd aan Sciensano gevraagd hoe wij de cijfers moeten doorgeven, omdat zij een andere methodiek hadden. Zij zeggen: enkel bevestigde gevallen, wij tellen ook de vermoedelijke gevallen. In woonzorgcentra nemen mensen afscheid, vaak zonder een test. Vaak in een palliatieve context. Wij hebben een veel fijnmaziger manier van bepalen op basis van vermoeden. Ik heb die cijfers hier op 26 maart gezegd, ik heb niets achtergehouden. Als we de groepen van cijfers naast elkaar leggen: zien we trouwens dat de stijging gelijk opgaat. We zien dezelfde stijging in de gewone statistieken als in de cijfers in onze woon-zorgcentra.'

'Ik heb contact opgenomen met mijnheer Van Ranst. Hij windt zich inderdaad ook op, de cijfers liggen al sinds eind maart bij Sciensano. Maar het is niet mijn schuld dat ze pas op 7 april in de cijfers opgenomen worden. Maar nu stop ik erover, want anders kom ik weer over als een boekhouder', zei Beke.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2020, 08:28   #31
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De harde feiten?
Vreemd.
Vlaanderen stuurt cijfers naar Sciensano inclusief 'vermoedelijke' covid19-slachtoffers - want de rusthuizen beschikken niet over voldoende tests.
Sciensano wil of kan die cijfers niet gebruiken, want zij tellen alleen 'bevestigde' gevallen.

... maar de Brusselse en Waalse cijfers uit rusthuizen zouden wél in de Sciensano cijfers zitten??? Worden er in Brussel en Wallonië dan wél alle slachtoffers getest?

... en nog maar enkele dagen geleden kwam Van Gucht vertellen dat het sterftecijfer bij ons hoger lag net omdat wij, in tegenstelling tot andere landen, ook vermoedelijke slachtoffers meetelden. Quod non, dus.

Lijkt me dat we het laatste nog niet gehoord hebben. En dat een paar mensen aan het liegen zijn.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2020, 08:37   #32
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Vreemd.
Vlaanderen stuurt cijfers naar Sciensano inclusief 'vermoedelijke' covid19-slachtoffers - want de rusthuizen beschikken niet over voldoende tests.
Sciensano wil of kan die cijfers niet gebruiken, want zij tellen alleen 'bevestigde' gevallen.

... maar de Brusselse en Waalse cijfers uit rusthuizen zouden wél in de Sciensano cijfers zitten??? Worden er in Brussel en Wallonië dan wél alle slachtoffers getest?

... en nog maar enkele dagen geleden kwam Van Gucht vertellen dat het sterftecijfer bij ons hoger lag net omdat wij, in tegenstelling tot andere landen, ook vermoedelijke slachtoffers meetelden. Quod non, dus.

Lijkt me dat we het laatste nog niet gehoord hebben. En dat een paar mensen aan het liegen zijn.
Het lijkt er inderdaad op dat men hier het een en ander heeft willen verdoezelen. Wellicht om het hoge sterftecijfer zoveel mogelijk af te zwakken zodat Belgique niet nog hoger in de dodenlijst staat.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2020, 09:38   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Vreemd.

Als ik goed begrepen en gelezen heb, dan stuurde Vlaanderen duidelijk opgestelde volledige cijfertabellen op, gesplitst in onderdelen als "vermoedelijk", "bevestigd (door een arts?)" enz.

Het zou proper zijn vanwege het studiecentrum om daar eens duidelijkheid in te scheppen; en desnoods een sorry te zeggen. Idem dito, mocht de sorry nodig zijn van de andere kant.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 9 april 2020, 09:40   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar de draad gaat wel over Het Mateke, dat een beschuldiging uitte zonder eerst te checken, en dan zijn kak helemaal moest intrekken.

Oud 9 april 2020, 09:45   #35
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar de draad gaat wel over Het Mateke, dat een beschuldiging uitte zonder eerst te checken, en dan zijn kak helemaal moest intrekken.
Zijn voorganger heeft zich ook zo eens mispakt aan een email

Beke is een vod van het ACW, maar in deze was de aanval van mateke waarschijnlijk onterecht.
Oud 9 april 2020, 09:48   #36
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Zijn voorganger heeft zich ook zo eens mispakt aan een email

Beke is een vod van het ACW, maar in deze was de aanval van mateke waarschijnlijk onterecht.
Feit is wel dat het in de rusthuizen nu geen pretje is. Wie schuld heeft is wat anders. Dit misschien?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200408_04917327

Citaat:
De reden waarom Beke te laat in actie is geschoten, ligt volgens verscheidene bronnen onder meer bij zijn kabinet. Toen hij begin oktober partijgenoot Jo Vandeurzen als minister van Welzijn opvolgde, moest hij het kabinet grotendeels van nul opbouwen. Samen met Vandeurzen waren ook zijn ervaren adviseurs vertrokken. Een hele nieuwe ploeg, die ook een nieuwe samenwerking met de administratie moest opzetten, kreeg maar moeilijk vat op deze crisis.
Oud 9 april 2020, 09:55   #37
Another Jack
Banneling

Standaard

Mateke is in deze een cadeau uit de hemel, de ideale bliksemafleider.
Allemaal naar Mateke kijken en niet naar de nog nooit geziene gezondheidscrisis in de RVT's, waar de lijken zich blijven opstapelen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2020, 09:57   #38
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

In vroegere CVP-tijden zou Beke, geconfronteerd met zo'n crisis, prompt voor de rusthuisbewoners pelgrimreizen per spoor georganiseerd hebben naar Lourdes of andere heilbrengende devotie-oorden. Dat is nu afgedaan. Hopelijk lukt de Hadj naar Mekka nog, dat zal door de groeiende minderheid Vlaamse moslims dan wel op prijs gesteld worden.
Oud 9 april 2020, 10:08   #39
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Mateke is in deze een cadeau uit de hemel, de ideale bliksemafleider.
Allemaal naar Mateke kijken en niet naar de nog nooit geziene gezondheidscrisis in de RVT's, waar de lijken zich blijven opstapelen.
Rousseau doet het goed als jonge nieuwbakken voorzitter. De man vertelt zinnige praat en is hij lijkt een redelijk mens. Zoveel is alvast duidelijk, of men nu SPa-er is of niet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 april 2020 om 10:09.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2020, 10:15   #40
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Rousseau doet het goed als jonge nieuwbakken voorzitter. De man vertelt zinnige praat en is hij lijkt een redelijk mens. Zoveel is alvast duidelijk, of men nu SPa-er is of niet.
Zelfs BDW heeft hem een pluim in zijn gat gestoken voor zijn rol bij de mislukte poging om een noodregering te vormen. Een linkse rat met een gevoel voor eer en loyauteit. Dat we dat nog mogen meemaken!

Maar toch was dit een (kleine) blunder hoor.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be