Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2020, 11:20   #21
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik lees uw bericht met geweldig veel bedenkingen.

U wil dus rokers uitsluiten van behandeling ?
Gewoon laten sterven dus ?

U kunt wellicht uw lijstje nog wat uitbreiden ?
Wat met daklozen, verslaafden, gehandicapten, zieken in het algemeen ?

Ik walg van uw post.
Zoals wij van de meeste van uw haat-posts.
Maar tot de zaak. Het kan best een serieus dilemma zijn voor iemand die gedwongen is daarin een keuze te maken.

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 8 april 2020 om 11:22.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 11:22   #22
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik lees uw bericht met geweldig veel bedenkingen.

U wil dus rokers uitsluiten van behandeling ?
Gewoon laten sterven dus ?

U kunt wellicht uw lijstje nog wat uitbreiden ?
Wat met daklozen, verslaafden, gehandicapten, zieken in het algemeen ?

Ik walg van uw post.
Nu hebben ze gekozen om de behandeling van niet corona-patiënten zoveel mogelijk uit te stellen, soms met lichamelijke schade en de dood tot gevolg. Ze worden uitgesloten van behandeling, we laten ze sterven.

Hebben we niet teveel de nadruk gelegd op corona patiënten? We proberen dikke rokers te redden en laten jonge kankerpatiënten rotten, die vraag mag wel gesteld worden zonder te moeten walgen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 11:25   #23
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Zoals verwacht toont een studie dat rokers 14 keer meer kans hebben op ernstige klachten dan niet rokers. Dat lijkt me logisch als je bedenkt dat er vooral longklachten zijn.

Oude mensen worden momenteel nauwelijks geholpen omdat het meestal nodeloos behandelen is maar moeten we ook niet hetzelfde doen met rokers? Ze kenden de risico's van roken maar deden het toch en nu moeten we onze economie kapot laten gaan om ze te proberen te helpen. Met als gevolg de vele doden die nog moeten volgen net vanwege de corona maatregelen.

Door rokers proberen te redden maken we een resem andere slachtoffers die jonger en gezonder zijn.

"Evidence from China shows smokers with Covid-19 are 14 times more likely to develop severe disease."
https://www.expressandstar.com/news/...m-coronavirus/

Dan zie je kanker patiënten die de nodige zorg niet meer krijgen.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nede...immuuntherapie
Is dat niet fantastisch zo af en toe eens een epidemie? Dan kunnen we weer lekker voor Godje spelen en bepalen welke medemens nog mag leven en welke niet. Als we dan toch bezig zijn gelijk ook met de grove borstel door alle lelijke vrouwen met een brug voor hun scheve tanden of te kleine tetten. Of mensen met een hazelipje of met Downs-syndroom.

Dat doet me wat denken aan de reclame van Calve pindanoten die aan een kwaliteitscontrole worden onderworpen. Als men "okay" zegt mogen ze verder op de band blijven rollen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 11:28   #24
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Da's een loutere medische aangelegenheid die zich in principe altijd stelt ...alleen zou dat nu flink op de proef gesteld worden

Zolang er geen triage is gaat men iedereen er proberen door te halen indien het nog als 'medisch nuttig' wordt aanzien.
Er is wel degelijk triage op dit moment of nog nooit van een "tragepost" gehoord misschien? Die zijn op dit moment wel degelijk in voege hoor.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 11:28   #25
Elio di Supo
Banneling

Standaard

En vooraleer een zeikerd met de gekende dooddoeners afkomt; neen ik rook niet (meer) en ik heb een bmi van 24,4.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 8 april 2020 om 11:29.
Oud 8 april 2020, 11:34   #26
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
En vooraleer een zeikerd met de gekende dooddoeners afkomt; neen ik rook niet (meer) en ik heb een bmi van 24,4.
Kauwt u qat? Qua bmi zal u niet opvallen in Ethiopië.
Oud 8 april 2020, 11:36   #27
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Nu hebben ze gekozen om de behandeling van niet corona-patiënten zoveel mogelijk uit te stellen, soms met lichamelijke schade en de dood tot gevolg. Ze worden uitgesloten van behandeling, we laten ze sterven.

Hebben we niet teveel de nadruk gelegd op corona patiënten? We proberen dikke rokers te redden en laten jonge kankerpatiënten rotten, die vraag mag wel gesteld worden zonder te moeten walgen.
Zoals ik reeds eerder stelde, de idioten die beslissingen moeten nemen aangaande corona nemen steevast de verkeerd maatregelen.
Er moesten van in het begin noodhospitalen opgericht worden uitsluitend voor corona patiënten, noodopvang voor positief getesten in plaats van opvang voor illegalen.
Maar tja onze politiekers nemen al vele jaren geen beslissingen meer uit angst stemmen kwijt te raken, nu moet er iemand opstaan die durft te beslissen om alles wat naar corona ruikt apart te zetten desnoods door het leger. En hospitalen moeten kunnen overgaan op de gewone gang van zaken.
Oud 8 april 2020, 11:38   #28
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Kauwt u qat? Qua bmi zal u niet opvallen in Ethiopië.
Qat? Ken ik niet. Neen, ik moet veel letten op mijn voeding gezien mijn suikerziekte.
Oud 8 april 2020, 11:47   #29
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Er is wel degelijk triage op dit moment of nog nooit van een "tragepost" gehoord misschien? Die zijn op dit moment wel degelijk in voege hoor.
..dat zullen dan wel heel trage triageposten zijn

Ja ik weet wel dat die dingen er zijn en dat ze verdomd opgericht zijn met het oog op een veel ergere situatie.
Die worden nu aangewend om vlug te bepalen of het gaat om corona en hoe ernstig het is om je verderop in te delen...gebeurt wel meer bij grote ongelukken, rampen

Dat is niet hetgeen ik bedoel met triage waar ge gaat selecteren wie er mag en wie er niet mag (geen ic terwijl het nodig is) overleven omdat ge niet iedereen kunt helpen wegens gebrek aan plaats of middelen
Zover zijn we niet

Dus nogmaals zolang er plaatst beschikbaar is aan ic gaan ze een zwaarlijvige, een roker, etc er ook trachten door te halen.
Alllen in gevallen waar men zekerheid denkt te stellen dat die persoon zo'n procedure toch niet meer gaat halen zal dat niet gebeuren...dan spreekt men over medisch onzinnig
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 12:37   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
U kan de vraag ook anders interpreteren he: wie draagt het meest bij aan de gemeenschap en welke kosten/baten heeft een bepaalde persoon.
Dan moet je de vrije markt laten doen. IC bedden veilen. De markt bepaalt de prijs, en diegenen met het meeste geld (die dus het meeste hebben bijgedragen aan de gemeenschap niewaar, zo hebben ze dat geld verdiend) kunnen het kopen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 13:23   #31
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dan moet je de vrije markt laten doen. IC bedden veilen. De markt bepaalt de prijs, en diegenen met het meeste geld (die dus het meeste hebben bijgedragen aan de gemeenschap nietwaar, zo hebben ze dat geld verdiend) kunnen het kopen.
wacht effe... u ben ik niet mee hoor
Ge spreekt over het meest afgedragen ?
Dus vrije markt ic-bedden maar ook belastingen, sociale bijdragen etc
Dan laat ge ze in feite dubbel betalen hé
Oud 8 april 2020, 13:26   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wacht effe... u ben ik niet mee hoor
Ge spreekt over het meest afgedragen ?
Nee. Normaal gezien is uw monetair bezit evenredig met wat ge voor anderen gedaan hebt, he. Die hebben U dat geld gegeven omdat ge zoveel waardevolle dingen gedaan hebt. Dus is uw monetair bezit recht evenredig met uw bijgedragen waarde aan de maatschappij.

Zoniet zou je dat geld van anderen niet gekregen hebben he, en nog niet van anderen hebt teruggekregen. Behalve door staatsinmenging natuurlijk, die de markt vervalst...

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 april 2020 om 13:26.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 13:47   #33
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee. Normaal gezien is uw monetair bezit evenredig met wat ge voor anderen gedaan hebt, he. Die hebben U dat geld gegeven omdat ge zoveel waardevolle dingen gedaan hebt. Dus is uw monetair bezit recht evenredig met uw bijgedragen waarde aan de maatschappij.

Zoniet zou je dat geld van anderen niet gekregen hebben he, en nog niet van anderen hebt teruggekregen. Behalve door staatsinmenging natuurlijk, die de markt vervalst...
ge gaat er van uit dat iedereen zijn bezit rechtmatig en eerlijk met werken verdiend heeft.

hoe naïef kan je zijn
Oud 8 april 2020, 14:00   #34
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
ge gaat er van uit dat iedereen zijn bezit rechtmatig en eerlijk met werken verdiend heeft.

hoe naïef kan je zijn
spreek zo maar in het andere landsdeel
Oud 8 april 2020, 14:10   #35
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ah als louter vertaling van creatie van meerwaarde bedoelt ge ?

Ik vrees dat dat verhaaltje ook niet geheel klopt.
Dan zou een eenvoudige arbeider ergens aan den band a rato een stuk van de totale meerwaarde gecreëerd hebben ...toch ziet hij dat niet vertaald in a rato deel van de winst van dat bedrijf.
Oud 8 april 2020, 14:27   #36
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ah als louter vertaling van creatie van meerwaarde bedoelt ge ?

Ik vrees dat dat verhaaltje ook niet geheel klopt.
Dan zou een eenvoudige arbeider ergens aan den band a rato een stuk van de totale meerwaarde gecreëerd hebben ...toch ziet hij dat niet vertaald in a rato deel van de winst van dat bedrijf.
die eenvoudige arbeider ligt meer op het strand dan de directeur
Oud 8 april 2020, 15:26   #37
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Hoe zou dat komen? Jullie hebben gewoon een apenlandje gecreëerd, de politiekers die jullie steevast herverkiezen, doen niets, nemen geen beslissingen uit angst kiezers te verliezen.
Ze hadden voor de coronapatiënten allang noodhospitalen moeten opzetten in plaats van opvangcenters te maken. Het leger had reeds moeten ingrijpen om de mensen die positief getest zijn af te zonderen en ga zo maar door.
Zoals ze nu bezig zijn zal het virus nooit ingedamd worden of verdwijnen, men vraagt zich soms af of het zo bedoeld is.
De nagel op de kop !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 15:27   #38
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Corona patiënten die roken moeten gewoon met sigarettenrook beademd worden als ze kortademig zijn.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 15:31   #39
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Kan het virus overleven in een rokerslong?
En in een VB-roker ? --->Skobelev !

Oud 8 april 2020, 15:34   #40
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat niet zozeer over wie beademd moet worden, maar over wie daar nut van heeft.

Als je zegt: "iedereen die beademing nodig heeft, heeft een factor waardoor we die beter weigeren", dan is het duidelijk dat niemand beademt moet worden he

De vraag is: voor wie is beademing het meest lonende ? Wie heeft de meeste kans om geholpen te worden door beademing ?
Zelfs dat vrouwtje van 102 in Genua !
fantastisch !!!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be