![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Dat is allemaal niet goed voor het bmi. Maar ik denk niet dat den John veel inzit met bmi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grappig, de "juiste" gist, awel, in veel gevallen is het droge gist met een amylase en een kwakje suiker om de gist goed te starten. Even oproeren in kwakje warm water, en je hebt een starter.
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meeste mensen zitten niet in met hun BMI tot ze ervaren dat hun gezondheid naar de kloten is. Dit virus is ook veel dodelijker bij zwaarlijvige mensen, misschien daarom dat ik al verschillende walvissen langs de openbare weg heb gespot die pogingen deden om te lopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn moeder zet ons al geruime tijd pastinaakfrietjes voor en die zijn best lekker.
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leg het mij eens uit.
Patatten kosten ongeveer 1 euro per kg. Als ik frieten wil maken, dan moet ik die schillen, met een verlies van 5% (schil). Als ik dus van 100 kg patatten frieten wil maken, dan heb ik 95 kg frieten, en ben ik 100 euro kwijt. Als ik diepvriesfrieten koop, in de Lidl, Aldi of Colruyt (niet van die wat steeds op de reclame komen), voor 100 euro, dan heb ik ongeveer 120 tot 125 kg frieten. Minder afval en veel minder werk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() "Cheap bastard...", mompelt de Wilfried steeds als hij 25 kg patatten in de koffer van de okkazie Jaguar laat neerploffen...
Laatst gewijzigd door Another Jack : 8 april 2020 om 11:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga straks een lekkere Tartiflette klaarmaken.
Zulke gerechten moet ik klaarmaken terwijl de CEO naar haar werk is, anders reutelt ze teveel dat heel de keuken ruikt, bla bla... |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vond je verhaal uit #25 leuker : kroketten zitten schillen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Voer voor de doktoren binnenkort....met kapotte gewrichten en zo.. En zelfs exemplaren die verkleed waren in zo een carnavals-wielrijderskostuum ,met andermans reclame "boven de voor van hun g*t" en op (ocharme!) koerstubekes. Mijn fietsenmaker zal straks,als hij weer open mag,weer smakelijke verhalen kunnen vertellen over "walrussen" die perse op een carbonkadertje wilden.......euhm.......sporten.... ![]() Al die emoties,het verdient eigenlijk "ne groten met mayonais"....en weet je wat,doe er maar ne bicky bij...... Laatst gewijzigd door kelt : 8 april 2020 om 12:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soms is dat 3€ en soms 6€. Diepvries frietjes zijn altijd minder lekker. De natuurlijke suikers zijn weg door het invriezen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 8 april 2020 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Wij eten nauwelijks nog aardappelen. Gezonder, we vervangen de "vuller" aardappel door groenten: courgette, paprika, bloemkool, enz....
Zoete aardappel doe ik wel nog eens in aziatische gerechten, kan zeer lekker zijn in een curry. Ik ga dat ook beginnen te kweken binnenkort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Nadat Panda lekker gekookt heeft voor mevrouw...
Laatst gewijzigd door Another Jack : 8 april 2020 om 13:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Ik wel.
Hangt er maar vanaf hoe je ze klaarmaakt hé. Gestoofd met een lekkere teriyaki saus ofzo. Patatten worden veel te veel als een soort "vuller" gebruikt om letterlijk de maag te vullen en het hongergevoel weg te doen. Daar wordt je dik van. Klaar. Begrijp me niet verkeerd: aardappelen hebben hun functie, als ze correct gebruikt worden. Zoals inderdaad in een overschotel of gratinee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gestoofd vind ik ze nog eens slechter.
Beetje rauw witloof of wat salade en tomaat en zo is meer dan genoeg voor mij. Gestoofd dat stinkt en ziet er uit als drek.