Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2020, 13:27   #21
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het verschil is: De Wever gaf opdrachten aan zijn flikken en is verder consequent daarbij.
Onze Bilzense pipo geeft opdrachten aan zijn flikken om te controleren, en geeft tips aan zijn partijgenoten om die controles te omzeilen.
Wel fantastische inside informatie: ‘s ochtends en ‘s avonds wordt er minder gecontroleerd. Dat is waardevolle nieuwe informatie.

Anyway, hij heeft zich verontschuldigd zoals het hoort.

En die pippo die betrapt werd is ook wreed slim: een facebook bericht tonen als toelatingsbewijs.
Oud 16 april 2020, 13:35   #22
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Sorry maar een simpele 'sorry' is hier écht niet voldoende vind ik. Ontslag wel.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 13:36   #23
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wel fantastische inside informatie: ‘s ochtends en ‘s avonds wordt er minder gecontroleerd. Dat is waardevolle nieuwe informatie.

Anyway, hij heeft zich verontschuldigd zoals het hoort.

En die pippo die betrapt werd is ook wreed slim: een facebook bericht tonen als toelatingsbewijs.
Marino is normaal een zeer goede burgemeester. Ik heb al meermaals met hem te maken gehad, en die man is, itt andere burgervader van vorige gemeenten waar ik heb gewoond, zeer rechtschapen.

Wat hij hier doet, is een moment van zwakte, en verontschuldigingen zijn voldoende voor deze kiezer (ik heb op hem gestemd ja). Maar het mag niet meer gebeuren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 14:41   #24
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
…………….zegt O-VLD burgemeester van Lanaken Marino Keulen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200415_04923667

Als zelfs de burgemeester aanzet tot fraude en omzeiling van corona-maatregelen
Die gast moet nu dringend een stap opzij zetten.

Dit is niet verdedigbaar.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 14:49   #25
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Lijkt me nogal logisch dat er 's morgens en 's avonds geen controle is want dan slaapt de politie.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 15:05   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
consequent of niet, pipo BDW verklaarde dat hij sommige maatregelen niet zou handhaven. Een gunst naar de Antwerpenaren
Wat is het verschil met deze pipo die net hetzelfde doet met een gunst naar een inwoner.

Van mij mogen ze samen op het (beklaagden)bankje. met respecteren van social distance
Het is verschil is het volgende:
nog geen 24 u. nadat De Wever zei dat het onbegrijpelijk is en onuitlegbaar waarom iemand die even op een stadsbankje uitrust, liefst maar 250 euro boete aangesmeerd moet krijgen,
werden de zogenaamde FAQ's van het crisiscentrum aangepast: "er moet begrip getoond worden voor ouderen, zwangeren en gezinnen met kleine kinderen" ...

Dat is het verschil: De Wever heeft - zoals vaak - gelijk en hij slaat keihard de nagel op de kop,
en die uil uit Bilzen is een platvloerse demagoog.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 15:11   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Marino is normaal een zeer goede burgemeester. Ik heb al meermaals met hem te maken gehad, en die man is, itt andere burgervader van vorige gemeenten waar ik heb gewoond, zeer rechtschapen.

Wat hij hier doet, is een moment van zwakte, en verontschuldigingen zijn voldoende voor deze kiezer (ik heb op hem gestemd ja). Maar het mag niet meer gebeuren.
Sorry, maar zo'n kleinigheid is dat nu ook niet.
Hij adviseerde iemand die illegaal naar het buitenland wou gaan. (Zelfs Nederland is buitenland).
Dat is zelfs een belediging naar Nederland toe. En een verzwakking van onze reputatie. Wat moeten de Nederlanders daar van denken, van een burgemeester die onder hun corona-duiven schiet?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 15:15   #28
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nog geen 24 u. nadat De Wever zei dat het onbegrijpelijk is en onuitlegbaar waarom iemand die even op een stadsbankje uitrust, liefst maar 250 euro boete aangesmeerd moet krijgen,
werden de zogenaamde FAQ's van het crisiscentrum aangepast: "er moet begrip getoond worden voor ouderen, zwangeren en gezinnen met kleine kinderen" ...

Dat is het verschil: De Wever heeft - zoals vaak - gelijk en hij slaat keihard de nagel op de kop,
Lanaken, dacht ik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 15:24   #29
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Nuance, naar een partijgenoot. Niet "net hetzelfde", dus.
Zou het niet net uit eigenbelang zijn dat hij zo doet, zo van ik ben nog de kwaadste niet, in Antwerpen moogt ge wat meer dan op een ander. En aangezien hij daar verkozen werd zullen er ook wel wat partijgenoten/sympathisanten zijn in Antwerpen neem ik aan.
Het is inderdaad geen 1 op 1 maar de omvang is wel duizenden keren groter in Antwerpen
Oud 16 april 2020, 15:25   #30
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
consequent of niet, pipo BDW verklaarde dat hij sommige maatregelen niet zou handhaven. Een gunst naar de Antwerpenaren
Wat is het verschil met deze pipo die net hetzelfde doet met een gunst naar een inwoner.

Van mij mogen ze samen op het (beklaagden)bankje. met respecteren van social distance
Als ge zelf het verschil niet inziet kan ik niet helpen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 15:30   #31
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Dat is de waarheid verkrachten.
De wever had het in zijn rebelse verklaring NIET over de categorieën die jij opnoemt, en waarvoor de maatregelen versoepeld werden, maar over klein behuisde mensen zonder tuin.

De twee nu koppelen alsof uw grote leider hiervoor gezorgd heeft, is meer dan een verdraaiing van de waarheid, maar een regelrechte leugen.
Oud 16 april 2020, 15:33   #32
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hij adviseerde iemand die illegaal naar het buitenland wou gaan. (Zelfs Nederland is buitenland).
Dat is zelfs een belediging naar Nederland toe. En een verzwakking van onze reputatie. Wat moeten de Nederlanders daar van denken, van een burgemeester die onder hun corona-duiven schiet?
Hetzelfde wat burgers moeten vinden over een Antwerpse burgemeester die onder de corona duiven schiet waarschijnlijk

1 man die geholpen door de burgemeester de richtlijnen niet naleeft tegen duizenden Antwerpenaren die geholpen door de burgemeester de richtlijnen niet naleven
Oud 16 april 2020, 16:03   #33
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou het niet net uit eigenbelang zijn dat hij zo doet, zo van ik ben nog de kwaadste niet, in Antwerpen moogt ge wat meer dan op een ander. En aangezien hij daar verkozen werd zullen er ook wel wat partijgenoten/sympathisanten zijn in Antwerpen neem ik aan.
Het is inderdaad geen 1 op 1 maar de omvang is wel duizenden keren groter in Antwerpen
Weinig ratelslangen die kunnen kronkelen zoals gij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 16 april 2020 om 16:03.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 16:21   #34
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
.
Iemand die ingaat op een eis van moslima's om mannen te beletten/verbieden hun werk te doen zou ik niet direct rechtschapen willen nomen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 16:32   #35
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Raar dat die politievakbond geen klacht heeft ingediend tegen De Wever, die toch net hetzelfde deed. Of heb ik iets gemist?
Wat heeft De Wever juist gedaan.

Graag de feiten i.p.v. weeral de N-VA te bashen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 16:33   #36
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Regio Aarschot - Heist o/d Berg - Westerlo - Lier - Putte nooit controles van wagens en vrachtwagens. Ook geen enkele snelheidscontrole meer of controle van boorddocumenten. Vandaag kun je in deze regio zelfs zonder nummerplaten gaan rond rijden. Ze controleren enkel gewone fietsers of wandelaars of ze van hetzelfde gezin zijn. De fietsers in Eddy Merckx outfit worden niet gecontroleerd. Ook al rijden ze in groep samen.

Wat mij deze morgen al opviel: het gewoon verkeer (wagens, camionetten, vooral vrachtwagens, zelfs uitzonderlijk vervoer van de grotere prefab tuinhuizen) zijn terug volle bak. Ik merk ook een pak meer wagens op de personeelsparkings van de KMO's hier. En deze morgen ook een eerste grote groep motards gezien. Een uitstap naar de Ardennen?
Waarom geloof ik u alweer niet?
Oud 16 april 2020, 16:35   #37
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
Ik ben er toch in geslaagd om een flitsboete in volle corona tijd aan te krijgen door een anonieme flitswagen. Voor het serieus zware vergrijp van 3km per uur te snel te rijden naar huis van het essentiële werk. Om 19u30 trouwens.

Was dat echt prioriteit die avond zou P. Smet zeggen.
Als de toegelaten snelheid 70 km/u is / was, dan het u ongeveer 80 km/u op de teller staan. Toch al een serieuze overtreding hé.
Oud 16 april 2020, 16:37   #38
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het verschil is: De Wever gaf opdrachten aan zijn flikken en is verder consequent daarbij.
Onze Bilzense pipo geeft opdrachten aan zijn flikken om te controleren, en geeft tips aan zijn partijgenoten om die controles te omzeilen.
Oei, gaf de Lanakense burgemeester instructie in Bilzen?
Oud 16 april 2020, 16:38   #39
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U heeft het weeral niet begrepen.
Niet erg hoor.
Oud 16 april 2020, 16:39   #40
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het hoeft geen tweede keer meer voor te komen.

Maar ik heb veel vaker met de man te maken gehad, ook in een delicaat dossier, en daar heeft hij zeer correct gehandeld en ons echt geholpen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be