![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, gezond verstand zegt U toch dat dat niet de enige weg kan zijn, want hoewel er inderdaad lompe boeren rondlopen, hebben de meeste mensen toch niet de gewoonte in de smoel van iemand anders te hoesten he. Mocht dat de voornaamste weg zijn, dan zou deze epidemie zo uitgebreid niet kunnen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De expertise van forum-virologen stijgt met de draad.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel Fred zoals het er aan toe gaat zou ik niet te vroeg kraaien. Zelfs de experten tasten momenteel nog in het duister. Ze hebben bvb ontdekt dat er verschillende strains in de omloop zijn... die op hun beurt verder muteren. Zo zou New York vooral getroffen zijn door strains uit Europa......
Deze website is quite interesting: https://nextstrain.org/narratives/nc...2020-04-17?n=1 Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nu dit:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het drama queen gehalte stijgt naar ongekende hoogtes.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een zware geldboete en verplicht als proefkonijn gebruiken !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Snelle beterschap gewenst !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
200 % akkoord !!! ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 6 mei 2020 om 19:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mercikes
![]() 250000€ Geldboete voor zulke smeerlappen lijkt me redelijk !!
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat ik hierover geen nieuw topic wil openen zet ik dit hier.
Gisteren kwam naar buiten dat je vooral bij langdurig contact (een kwartier of langer op minder dan 1,5m) kans maakt om besmet te worden: Citaat:
Dus die duizenden, tienduizenden en zelfs miljoenen besmettingen wereldwijd kwamen van langdurige contacten op minder dan 1,5m? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ouderen kunnen besmetten zonder ziekteverschijnselen citaat NRC Hoogleraar ouderengeneeskunde: ‘Tachtigers blinde vlek bij aanpak coronavirus’ Interview Marcel Olde Rikkert Hoogbejaarden die Covid-19 hebben, vertonen vaak andere symptomen dan jongere patiënten. Artsen werden daardoor op het verkeerde been gezet. Ze hebben de ouderen over het hoofd gezien, zegt Marcel Olde Rikkert. Hij noemt het de „blinde vlek” in de geneeskunde. In de coronacrisis – en vooral in de beginfase tijdens de grote verspreiding – zijn ze vergeten hoe oude lichamen functioneren. „Alsof we twintig jaar terug gingen in de tijd en niets van geriatrie wisten.” Olde Rikkert is hoogleraar ouderengeneeskunde aan de Radboud Universiteit Nijmegen en werkt er in het ziekenhuis. Maar inmiddels zijn er 9.053 hoogbejaarden in Nederlandse verpleeghuizen besmet met het virus. 1.696 van hen zijn overleden, meldde beroepsvereniging Verenso woensdag, 1.861 zijn hersteld. Het oude lichaam functioneert anders dan het jongere, legt Olde Rikkert uit. Dat verandert niet bij iedereen op hetzelfde moment. De één is 85 jaar maar heeft een ‘biologische leeftijd’ van 65 en is dus relatief fit – „er zijn 100-jarigen die herstellen van Covid-19” – een ander is jong, maar heeft versleten organen: de longen door het roken, de lever door het drinken, diabetes door overgewicht. Of gewoon door pech. Maar de grote lijn is: naarmate de leeftijd oploopt, worden de vaten nauwer, pompt het hart minder goed, stroomt het bloed minder snel en slijten organen en onderdelen zoals hersens en gewrichten. Gemiddeld hebben tachtigers een lichaamstemperatuur van 35 ?* 36 graden. Het bloed stroomt moeizamer en dus zijn ze kouwelijk. Als een tachtigjarige 37 graden meet, dan heeft ze koorts als ze normaalgesproken op 35 graden zit. „Maar de coronarichtlijnen van RIVM en WHO spreken tot op de dag van vandaag van een coronaverdenking vanaf 38 graden koorts. Dat is bij ouderen niet relevant”, zegt Olde Rikkert. „Ze hebben vaak Covid-19 zónder 38 graden koorts.” Omdat dit de geriaters in het Elizabeth/Tweesteden Ziekenhuis in Tilburg in maart al opviel, besloten ze met Olde Rikkert en collega’s snel voorbeelden te verzamelen. De eerste negentien ouderen die in Tilburg en Nijmegen met Covid-19 waren opgenomen in het ziekenhuis, beschreven ze op 8 april in het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde (NTVG). Wat bleek? „Van de negentien heel oude patiënten had bijna niemand twee typsiche Covid-19-verschijnselen. Hooguit één. Dus n?*et de combinatie van symptomen die officieel op Corona wijst: 38 graden koorts, droge hoest, kortademigheid. Nee, zij hadden soms iets compleet anders: ze hadden een delier (acute verwardheid) of waren gevallen.” Het artikel, een ‘klinische les’, is online het best gelezen stuk over Corona in het NTVG, omdat steeds meer huisartsen zieke oude patiënten zagen van wie ze niet begrepen wat hun mankeerde. En voor een coronatest kwam je bij de GGD’s zonder hoge koorts en hoest, of twee andere ‘typische coronasymptomen’, niet in aanmerking. https://www.nrc.nl/nieuws/2020/05/13...virus-a3999551 Laatst gewijzigd door cato : 14 mei 2020 om 07:47. |
|
![]() |
![]() |