Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2020, 05:59   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik lees nu dit:

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/cor...89F?li=BBqiQ9V

Men weet dus eigenlijk nog zo goed als niks over dit virus.
Daar staan "ontdekkingen" in die men al een ganse tijd weet. Men is juist het besmettelijkste VOOR er symptomen zijn. Wat trouwens inderdaad ook ergens ingaat tegen de "wijsheid" als zouden het enkel uitgehoeste druppeltjes zijn die besmetten.

Trouwens, gezond verstand zegt U toch dat dat niet de enige weg kan zijn, want hoewel er inderdaad lompe boeren rondlopen, hebben de meeste mensen toch niet de gewoonte in de smoel van iemand anders te hoesten he.

Mocht dat de voornaamste weg zijn, dan zou deze epidemie zo uitgebreid niet kunnen zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2020, 06:03   #22
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daar staan "ontdekkingen" in die men al een ganse tijd weet. Men is juist het besmettelijkste VOOR er symptomen zijn. Wat trouwens inderdaad ook ergens ingaat tegen de "wijsheid" als zouden het enkel uitgehoeste druppeltjes zijn die besmetten.

Trouwens, gezond verstand zegt U toch dat dat niet de enige weg kan zijn, want hoewel er inderdaad lompe boeren rondlopen, hebben de meeste mensen toch niet de gewoonte in de smoel van iemand anders te hoesten he.

Mocht dat de voornaamste weg zijn, dan zou deze epidemie zo uitgebreid niet kunnen zijn.
Alles wat daar staat zijn bevindingen en aannames van overal en nergens. Ik vraag me af of er wel deftig onderzoek is gebeurd of hebben de "experten-virologen" het te druk met onzin uit hun botten te slaan tijdens media optredens?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2020, 09:35   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De expertise van forum-virologen stijgt met de draad.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2020, 15:03   #24
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Wel Fred zoals het er aan toe gaat zou ik niet te vroeg kraaien. Zelfs de experten tasten momenteel nog in het duister. Ze hebben bvb ontdekt dat er verschillende strains in de omloop zijn... die op hun beurt verder muteren. Zo zou New York vooral getroffen zijn door strains uit Europa......

Deze website is quite interesting:

https://nextstrain.org/narratives/nc...2020-04-17?n=1

Citaat:
We analyzed 1,347 publicly shared SARS-CoV-2 genomes from the United States. By comparing these viral genomes to each other, we can characterize how SARS-CoV-2 is moving around the world and spreading locally. In this week's updates, we report:

The New York outbreak has cosmopolitan origins, but the majority of cases are attributable to introductions from Europe.The outbreak in New York City shows mixing of cases across all 5 boroughs.The outbreak in California is related to both nearby Washington State and distant New York.The Midwest outbreak is heterogeneous and is the result of many independent introductions.Ongoing outbreaks in Utah and Idaho are closely related.The decisions made by each state profoundly impacts the fate of the others. Safely easing restrictions in any state will require coordinated containment, with all states acting to protect each other.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2020, 16:31   #25
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En nu dit:

Citaat:
Patiënten die zijn genezen van covid-19 kunnen het virus nog om zich heen blijven verspreiden. Daarvoor hebben Chinese artsen gewaarschuwd na de analyse van het ziekteverloop bij 191 Chinese patiënten, die in het begin van de uitbraak werden opgenomen in het ziekenhuis.

Gemeten vanaf het begin van de ziekte, kan hun besmettelijkheid tot ruim vijf weken aanhouden. Gemiddeld bleven de personen die genazen twintig dagen lang virusdeeltjes verspreiden, maar de spreiding was groot: 8 tot 37 dagen.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200323_04899299
Oud 1 mei 2020, 16:57   #26
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mijn tante zit in een WZC. Een tweetal weken geleden kreeg ik telefoon dat ze positief getest was.
Sindsdien neem ik ongeveer alle dagen contact op met het tehuis. Ze heeft geen symptomen en is in goede conditie. Wel moet ze op de kamer blijven.

Mijn vraag is nu ....wanneer wordt mijn tante aanzien als genezen ? Wanneer is zij niet meer besmettelijk ?

Want er wordt wel getest of mensen positief zijn maar wanneer zijn mensen niet meer positief ? Wanneer zijn mensen niet meer besmettelijk en of weer negatief daar horen we helemaal niks van ??
Dat komt wel goed, onze regering is namelijk bereid een hele generatie werkende mensen op te offeren om 90 plussers 3 jaar langer in leven te kunnen houden.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2020, 19:58   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het drama queen gehalte stijgt naar ongekende hoogtes.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2020, 17:13   #28
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
arme dieren

als het dan toch moet liefst ineens op mensen aub

er loopt genoeg volk rond
Winkellikkers , spugers , enz .... , zij die doelbewust andere mensen besmetten !!
Een zware geldboete en verplicht als proefkonijn gebruiken !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2020, 17:15   #29
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mijn tante zit in een WZC. Een tweetal weken geleden kreeg ik telefoon dat ze positief getest was.
Snelle beterschap gewenst !!

breedbandwurger 1967

Oud 5 mei 2020, 21:45   #30
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Zo denk ik er ook over. Als het alleen is door hoesten of niezen in iemand anders zijn gezicht zie ik niet goed in hoe dat virus in amper een kleine maand tijd tot in de kleinste uithoeken van de wereld heeft kunnen verspreiden. Ik ben alles behalve een viroloog maar daar geloof ik geen fluit van.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 19:25   #31
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Winkellikkers , spugers , enz .... , zij die doelbewust andere mensen besmetten !!
Een zware geldboete en verplicht als proefkonijn gebruiken !!
Ik zeg dit bijna nooit maar nu wel:
200 % akkoord !!!

Laatst gewijzigd door Boduo : 6 mei 2020 om 19:26.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 19:36   #32
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Dat komt wel goed, onze regering is namelijk bereid een hele generatie werkende mensen op te offeren om 90 plussers 3 jaar langer in leven te kunnen houden.
In 40-45 waren de Duitsers bereid een hele generatie Joodse mensen "op te offeren" om Ubermenschen over te houden.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 23:37   #33
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik zeg dit bijna nooit maar nu wel:
200 % akkoord !!!

Mercikes

250000€ Geldboete voor zulke smeerlappen lijkt me redelijk !!

breedbandwurger 1967

Oud 14 mei 2020, 06:55   #34
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Omdat ik hierover geen nieuw topic wil openen zet ik dit hier.

Gisteren kwam naar buiten dat je vooral bij langdurig contact (een kwartier of langer op minder dan 1,5m) kans maakt om besmet te worden:

Citaat:
Experts wijzen erop dat het risico op een coronabesmetting van twee factoren afhangt: de duur en de nabijheid van het contact. “Wanneer we elkaar kruisen zonder elkaar aan te spreken op anderhalve meter, dan is het risico verwaarloosbaar. Een gesprek van een paar minuten, op minder dan anderhalve meter afstand zonder mondmasker, is iets riskanter”, zegt Van Gucht.

“Het risico is groter naarmate het contact langer duurt en intenser is. Het is namelijk zo dat één viruspartikel onvoldoende is om iemand te besmetten. Minstens enkele honderden of duizenden zijn nodig voor je echt besmet kan worden. Wanneer iemand heel weinig viruspartikels uitscheidt, heb je langdurig contact nodig om iemand te besmetten.”
https://newsmonkey.be/coronavirus-up...s-13-mei-2020/

Dus die duizenden, tienduizenden en zelfs miljoenen besmettingen wereldwijd kwamen van langdurige contacten op minder dan 1,5m?
Oud 14 mei 2020, 07:46   #35
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Omdat ik hierover geen nieuw topic wil openen zet ik dit hier.

Gisteren kwam naar buiten dat je vooral bij langdurig contact (een kwartier of langer op minder dan 1,5m) kans maakt om besmet te worden:

https://newsmonkey.be/coronavirus-up...s-13-mei-2020/

Dus die duizenden, tienduizenden en zelfs miljoenen besmettingen wereldwijd kwamen van langdurige contacten op minder dan 1,5m?
Ook de verschijnselen zijn niet altijd hetzelfde.
Ouderen kunnen besmetten zonder ziekteverschijnselen

citaat NRC
Hoogleraar ouderengeneeskunde: ‘Tachtigers blinde vlek bij aanpak coronavirus’
Interview Marcel Olde Rikkert Hoogbejaarden die Covid-19 hebben, vertonen vaak andere symptomen dan jongere patiënten. Artsen werden daardoor op het verkeerde been gezet.

Ze hebben de ouderen over het hoofd gezien, zegt Marcel Olde Rikkert. Hij noemt het de „blinde vlek” in de geneeskunde. In de coronacrisis – en vooral in de beginfase tijdens de grote verspreiding – zijn ze vergeten hoe oude lichamen functioneren. „Alsof we twintig jaar terug gingen in de tijd en niets van geriatrie wisten.” Olde Rikkert is hoogleraar ouderengeneeskunde aan de Radboud Universiteit Nijmegen en werkt er in het ziekenhuis.

Maar inmiddels zijn er 9.053 hoogbejaarden in Nederlandse verpleeghuizen besmet met het virus. 1.696 van hen zijn overleden, meldde beroepsvereniging Verenso woensdag, 1.861 zijn hersteld.

Het oude lichaam functioneert anders dan het jongere, legt Olde Rikkert uit. Dat verandert niet bij iedereen op hetzelfde moment. De één is 85 jaar maar heeft een ‘biologische leeftijd’ van 65 en is dus relatief fit – „er zijn 100-jarigen die herstellen van Covid-19” – een ander is jong, maar heeft versleten organen: de longen door het roken, de lever door het drinken, diabetes door overgewicht. Of gewoon door pech.

Maar de grote lijn is: naarmate de leeftijd oploopt, worden de vaten nauwer, pompt het hart minder goed, stroomt het bloed minder snel en slijten organen en onderdelen zoals hersens en gewrichten. Gemiddeld hebben tachtigers een lichaamstemperatuur van 35 ?* 36 graden. Het bloed stroomt moeizamer en dus zijn ze kouwelijk. Als een tachtigjarige 37 graden meet, dan heeft ze koorts als ze normaalgesproken op 35 graden zit. „Maar de coronarichtlijnen van RIVM en WHO spreken tot op de dag van vandaag van een coronaverdenking vanaf 38 graden koorts. Dat is bij ouderen niet relevant”, zegt Olde Rikkert. „Ze hebben vaak Covid-19 zónder 38 graden koorts.”

Omdat dit de geriaters in het Elizabeth/Tweesteden Ziekenhuis in Tilburg in maart al opviel, besloten ze met Olde Rikkert en collega’s snel voorbeelden te verzamelen. De eerste negentien ouderen die in Tilburg en Nijmegen met Covid-19 waren opgenomen in het ziekenhuis, beschreven ze op 8 april in het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde (NTVG). Wat bleek? „Van de negentien heel oude patiënten had bijna niemand twee typsiche Covid-19-verschijnselen. Hooguit één. Dus n?*et de combinatie van symptomen die officieel op Corona wijst: 38 graden koorts, droge hoest, kortademigheid. Nee, zij hadden soms iets compleet anders: ze hadden een delier (acute verwardheid) of waren gevallen.”

Het artikel, een ‘klinische les’, is online het best gelezen stuk over Corona in het NTVG, omdat steeds meer huisartsen zieke oude patiënten zagen van wie ze niet begrepen wat hun mankeerde. En voor een coronatest kwam je bij de GGD’s zonder hoge koorts en hoest, of twee andere ‘typische coronasymptomen’, niet in aanmerking.

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/05/13...virus-a3999551

Laatst gewijzigd door cato : 14 mei 2020 om 07:47.
cato is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be