Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2020, 10:56   #21
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Zou de wereld vreedzamer en empatischer zijn met meer vrouwen aan de macht? Ik ben ergens geneigd te denken van wel. Ze worden anders opgevoed en ze voeden anders op. Maar oppassen voor de vrouwen die zich denken te moeten bewijzen in een mannenwereld. Hillary "We came, we saw, he died, ha ha ha" Clinton toont mijns inziens dat vrouwen met macht wel eens een groter psychopatisch gehalte kunnen hebben dan veel mannen. De zus van Kim heeft ook veel potentieel in dat opzicht is mijn aanvoelen. Statistisch gezien echter denk ik dat de stelling correct is.
Ik denk ook dat de meeste vrouwen meer empathisch zijn.
Maar als ze bv in een soort Cuba-crisis terecht komen...De generaals zouden haar OPETEN !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2020, 10:59   #22
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Het zou wel kunnen dat vrouwelijke regeringsleiders het beter doen in de strijd tegen dit virus maar zou het heel misschien ook kunnen dat niet-Belgische vrouwelijke regeringsleiders gewoon betere experts/virologen/adviseurs kiezen?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2020, 11:16   #23
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Vandaar dat ik voorstel van dat niet te doen. Het is zinloos van mensen zo lang in IC te leggen, die komen daar als wrakken uit. Beter die thuis rustig laten doodgaan.
Revalidatie is dus voor jou iets dat onnodig is? Meesten gaan op termijn terug volledig functioneren.
Oud 5 mei 2020, 11:45   #24
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Preciseer "onzin" ?
Weinig geloofwaardig dat net jij daar de betekenis niet van zou kennen...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2020, 14:11   #25
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou de wereld vreedzamer en empatischer zijn met meer vrouwen aan de macht? Ik ben ergens geneigd te denken van wel. Ze worden anders opgevoed en ze voeden anders op. Maar oppassen voor de vrouwen die zich denken te moeten bewijzen in een mannenwereld. Hillary "We came, we saw, he died, ha ha ha" Clinton toont mijns inziens dat vrouwen met macht wel eens een groter psychopatisch gehalte kunnen hebben dan veel mannen. De zus van Kim heeft ook veel potentieel in dat opzicht is mijn aanvoelen. Statistisch gezien echter denk ik dat de stelling correct is.
Momenteel draait er op National Geographic een reeks over de concentratiekampen. Blijkt dat de vrouwelijke bewakers niet moesten onderdoen voor de mannelijke integendeel ze waren dikwijls meer gevreesd.

Uit wetenschappelijk onderzoek is al meermaals gebleken dat vrouwen minder vlug medelijden hebben dan mannen. Dat is genetisch zo bepaald en niet zo verwonderlijk gezien medelijden in het (oer) leven veel gevaar inhoudt en de overlevingskansen ondermijnen kan.

Ik herinner me een studie waaruit bleek dat vrouwelijke studenten genees- en verpleegkunde hardere bolsters waren dan de mannelijke studenten.

Boris Johnson is naar mijn inziens geen al te zachtaardige man maar zeker niet kwaadaardiger dan Margareth Thatcher die als eerste Britse premier een bloedige oorlog aanging met als inzet 15 boeren en 25 schapen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 mei 2020 om 14:11.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2020, 14:13   #26
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat een onzin.
In maart zei De Block dat ze het virus onder controle hadden.
De zoveelste leugen blijkt nu.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2020, 15:55   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Revalidatie is dus voor jou iets dat onnodig is? Meesten gaan op termijn terug volledig functioneren.
Ah, maar dan zijn dat dus geen gehandicapten he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2020, 17:31   #28
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Je bedoelt "op LANGE termijn" ?

Oud 5 mei 2020, 17:40   #29
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ursula Von der Leyen heeft op de donorconferentie (georganiseerd door de EU commissie) tegen corona op diplomatische manier de leiding genomen. Er waren op die bijeenkomst leiders uit de ganse wereld aanwezig, ook uit China, niet uit de VS. Von de Leyen kreeg heel veel lof !
De Secr. gen. v.d. UNO , Guteress verklaarde: "Dit is het soort leiderschap dat de wereld nu nodig heeft".
Oud 5 mei 2020, 18:23   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Guteress verklaarde: "Dit is het soort leiderschap dat de wereld nu nodig heeft".
Ik ben het daarmee eens. Niks doen, dus.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2020, 18:32   #31
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Momenteel draait er op National Geographic een reeks over de concentratiekampen. Blijkt dat de vrouwelijke bewakers niet moesten onderdoen voor de mannelijke integendeel ze waren dikwijls meer gevreesd.

Uit wetenschappelijk onderzoek is al meermaals gebleken dat vrouwen minder vlug medelijden hebben dan mannen. Dat is genetisch zo bepaald en niet zo verwonderlijk gezien medelijden in het (oer) leven veel gevaar inhoudt en de overlevingskansen ondermijnen kan.

Ik herinner me een studie waaruit bleek dat vrouwelijke studenten genees- en verpleegkunde hardere bolsters waren dan de mannelijke studenten.

Boris Johnson is naar mijn inziens geen al te zachtaardige man maar zeker niet kwaadaardiger dan Margareth Thatcher die als eerste Britse premier een bloedige oorlog aanging met als inzet 15 boeren en 25 schapen.
Tenzij u me een betrouwbare meta studie kan tonen lees ik hier niets dat me van mening zou doen veranderen. Je kan ook studies vinden die aantonen dat vrouwen empathiser zijn.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2020, 19:58   #32
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tenzij u me een betrouwbare meta studie kan tonen lees ik hier niets dat me van mening zou doen veranderen. Je kan ook studies vinden die aantonen dat vrouwen empathiser zijn.
Er zijn inderdaad zoveel studies dan dat er wetenschappers zijn. Er zijn evenveel meningen dan dat er konten zijn zegt men wel eens ...iedereen heeft er één.
Mannen dit...vrouwen dat ....het is het soort discussies zonder einde....de perfecte mens moeten ze nog uitvinden en dat geldt zowel voor mannen als voor vrouwen.

Wat me wel wat stoort is dat er tegenwoordig een soort hype heerst waar men absoluut wil bewijzen dat vrouwen in alles beter zouden zijn ....sorry dat is al eens zo maar even goed al eens niet zo.
Vrouwen en mannen zijn gelijkwaardig maar niet gelijk.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 19:30   #33
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meeste vrouwen zijn duidelijk méér empatisch dan mannen.
Je moet geen 80 jaar zijn om dát te weten !
Oud 6 mei 2020, 20:14   #34
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Duitsland, Finland, Noorwegen, Denemarken, IJsland, Nieuw-Zeeland, Taiwan,... Landen met een vroiuwelijke regeringsleider lijken de pandemie beter in toom te houden dan deze met mannelijke regeringsleiders. Blijkbaar zijn vrouwelijke regeringsleiders over het algemeen empatischer, gewetensvoller, bezorgder, meer geneigd tot samenwerking,... Mannelijke regringsleiders met een groot ego blijken het rampzaligste beleid te voeren omdat ze geen vergissingen kunnen toegeven.
Als ik uitzendingen zoals Ter zake, De afspraak, Vandaag, of De zevende dag bekijk dan kan ik moeilijk ontkennen dat de geloofwaardigheid bij de vrouwelijke experten en politici toch iets groter is.
De manier van debatteren is al geloofwaardiger, en schept een pak meer vertrouwen.

Laatst gewijzigd door Rudy : 6 mei 2020 om 20:15.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 20:55   #35
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, maar dan zijn dat dus geen gehandicapten he.
Definieer gehandicapten? Kan bv iemand die hierdoor longcapaciteit verliest, minder goed een kantoorjob doen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be