Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2020, 11:29   #21
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik hoor ze zelden klinkklare nonsens uit hun botten slaan. Integendeel, ik denk dat zonder hen de miserie een pak groter geweest zou zijn.
Waar gaan ze volgens u in de mist?
Op 30 januari liet de WHO weten dat het menens was en door de niet-experten van de overheid de website https://www.info-coronavirus.be/nl/about/ geregistreerd. Midden februari lieten alle experten nog weten dat we konden gaan skiën (er waren toen al 15 miljoen mensen in lockdown in Italië!), zelfs naar Italië ...

Maskers waren nergens nodig behalve in de ziekenhuizen. Dit leugentje om bestwil viel nog te begrijpen gezien men de strategische stocks had vernietigd zonder ze te vervangen omdat er plaats en geld nodig was voor de asielzoekers. (Minder te begrijpen was dat De Block mondmaskers voor asielzoekers bestelde een maand voor ze dat deed voor de zorgverleners en dat ze 42 miljoen extra budget wist te verkrijgen voor asiel maar flater na flater begin bij de aankoop voor mondmaskers voor de zorgverleners omdat ze problemen had met haar budgetten.

Maar de allergrootste flater was dat de luchthavens zo lang wagenwijd zonder enige vorm van controle zijn opengehouden. Open grenzen zijn heilig voor de regering die uit zo goed als enkel liberalen bestaat en een tiende van de bevolking vertegenwoordigt. We waren al een week of twee in lockdown toen men er stilaan begon aan te denken de mensen die uit het buitenland toestroomden te vragen in quarantaine te gaan. De experts hebben er dus letterlijk voor gezorgd dat we massaal het virus zijn gaan halen! Een arm land als Vietnam smeet gewoon bij de eerste onraad de grenzen toe en verplichtte iedereen een masker op te zetten. Daar zijn amper honderd doden gevallen en het is een buurland van China, heeft amper gezondheidszorg en tig keer meer inwoners maar nam gewoon zonder twijfelen de juiste beslissingen. Onze experts dragen dus alle verantwoordelijkheid voor de duizenden doden. Maar onze pravdamedia zullen het u niet wijsmaken.

Gaza 2025 = Berlijn 1945

Gennez, De Sutter en co tegen een houten palen in Breendonk
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 13:03   #22
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Wat haalt het uit als de regering de flaters van politiek-geëngageerde wetenschappers dekken?
2
Vooral die van 'kameraad' Van Ranst!
https://youtu.be/8L1ik0B4IzM
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 6 mei 2020 om 13:05.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 13:03   #23
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Op 30 januari liet de WHO weten dat het menens was en door de niet-experten van de overheid de website https://www.info-coronavirus.be/nl/about/ geregistreerd. Midden februari lieten alle experten nog weten dat we konden gaan skiën (er waren toen al 15 miljoen mensen in lockdown in Italië!), zelfs naar Italië ...
Voor zover ik weet moesten mensen in Italie pas op 9 maart 'in hun kot blijven' en werden de maatregelen 'Wuhan-style' pas op 22 maart in voege...

Citaat:
Maskers waren nergens nodig behalve in de ziekenhuizen. Dit leugentje om bestwil viel nog te begrijpen gezien men de strategische stocks had vernietigd zonder ze te vervangen omdat er plaats en geld nodig was voor de asielzoekers. (Minder te begrijpen was dat De Block mondmaskers voor asielzoekers bestelde een maand voor ze dat deed voor de zorgverleners en dat ze 42 miljoen extra budget wist te verkrijgen voor asiel maar flater na flater begin bij de aankoop voor mondmaskers voor de zorgverleners omdat ze problemen had met haar budgetten.
Dat was inderdaad een flater maar wel een politieke. Ik denk niet dat er een expert toestemming heeft moeten geven om die strategische stock te vernietigen.

Citaat:
Maar de allergrootste flater was dat de luchthavens zo lang wagenwijd zonder enige vorm van controle zijn opengehouden. Open grenzen zijn heilig voor de regering die uit zo goed als enkel liberalen bestaat en een tiende van de bevolking vertegenwoordigt. We waren al een week of twee in lockdown toen men er stilaan begon aan te denken de mensen die uit het buitenland toestroomden te vragen in quarantaine te gaan. De experts hebben er dus letterlijk voor gezorgd dat we massaal het virus zijn gaan halen! Een arm land als Vietnam smeet gewoon bij de eerste onraad de grenzen toe en verplichtte iedereen een masker op te zetten. Daar zijn amper honderd doden gevallen en het is een buurland van China, heeft amper gezondheidszorg en tig keer meer inwoners maar nam gewoon zonder twijfelen de juiste beslissingen. Onze experts dragen dus alle verantwoordelijkheid voor de duizenden doden. Maar onze pravdamedia zullen het u niet wijsmaken.
Ik denk dat je een beetje beter het onderscheid moet maken tussen 'politiekers' en 'experten'.
De experten geven de politiekers raad en advies maar het blijven de politiekers die de beslissingen nemen.
Ik denk als we aan Van Gucht of Van Ranst zouden vragen wat volgens hen het ideale scenario is (zonder dat ze daarbij rekening moeten houden met economie, menselijk contact,... en zich enkel moeten focussen op onze gezondheid) ze beiden er geen probleem mee zouden hebben ons tot eind van't jaar in lockdown te houden.

Maar die weten ook goed genoeg dat ze realistisch moeten blijven. Als zij enkel zouden komen met raadgevingen die de politiek keer op keer in de wind zou slaan was hun geloofwaardigheid al lang gekelderd.

Dus ja, ik heb vertrouwen in de experten. Iets minder in de politiekers die iets moeten doen met de raadgevingen van die experten maar ik had het dan ook niet over politiekers.
Oud 6 mei 2020, 13:13   #24
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Bovendien is het nadien altijd gemakkelijk om commentaar te geven.
Niemand had ervaring met dit probleem.
Elk land heeft zijn eigen aanpak en op elk land kan kritiek geuit worden.
De 'perfecte' aanpak bestaat niet.

Landen die in't begin gelauwerd werden voor hun aanpak (de 'lossere' landen bv) krijgen nu allemaal te maken met de gevolgen van die lossere aanpak.
In Nederland hoor je niemand meer over 'groepsimmuniteit', in GB zitten ze ondertussen met het hoogste sterftecijfer in heel Europa...
Oud 6 mei 2020, 19:50   #25
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Stuur zo'n filmpje de wereld rond en iedereen snapt waarom mondmaskers belangrijk zijn indien mensen de anderhalve meter afstand onmogelijk kunnen respecteren.

Welke landen hebben bitter weinig besmettingen ? Juist de landen waar een mondmasker tot het dagelijkse leven behoren.

Als ik de virologen mag geloven is het virus overdraagbaar via speeksel druppeltjes.
Wel als ik een goed mondmasker draag dan zullen mijn druppeltjes voor 99,99 % niet bij mijn gesprekspartner terechtkomen en al zeker niet als die persoon ook nog eens een masker draagt.

Waarom daar zo moeilijk blijven over doen ? Een eeuw geleden ging ook niemand buiten zonder een hoed of een pet en een moslimvrouw gaat ook nooit buiten zonder hoofddoek.

In Thailand zijn 3000 besmettingen en 50 doden.....en daar zijn 7 X meer inwoners als hier. Je mag er niet buiten zonder mondmasker.

De oplossing ligt voor de hand maar men weigert ze toe te passen. Onbegrijpelijk.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 mei 2020 om 20:07.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be