Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2020, 08:39   #21
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Kijk naar een Rutten in Nederland.

Stap voor stap terug naar het "normale leven"

Dat is communicatie waar je geen vragen moet bij stellen zoals:

Niet zoals bij ons met constructies van 4 mensen met bubbels en kamers en deuren.

allez ik zal het nog es zeggen : gij wilt blijkbaar van die onnozel compleet arbitraire spelregeltjes
Anders waart ge in uw openingspost al niet begonnen met te stellen dat het een vrij 'onmogelijke' zaak was hé...dan had ge 'boerenverstand' logica moeten gebruiken en inzien dat het niet zo bijster slim is grootouders en kleinkinderen tezamen te gaan zetten goed wetende dat dat inderdaad niet praktisch haalbaar is
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2020, 08:41   #22
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Daarbij dalibor en Praha omtrent het artikel in HLN waar ik het over heb.
Toont juist dat diezelfde overheid, de regels 'letterlijk' nam, en het gezonde verstand niet gebruikte.

En nu wil men dat wij ons gezond verstand gebruiken, en niet alles te letterlijk nemen.

Daar wordt ik kotsmisselijk van.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2020, 08:43   #23
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Je mag 4 personen bezoek ontvangen.

Die 4 personen gaan terug naar huis, elk hun eigen huis.
Mogen die 4 personen dan ook ieder 4 personen in hun huis ontvangen enzoverder?

Zoja, welk nut heeft dat want dat is telkens X 4...net als 'n piramide-systeem.

Zonee, wie bepaalt wie dat ene gezin (of die ene persoon) is die 4 personen mag ontvangen en wie niet?

Wie zijn eigenlijk de debielen?
Ook gij zit hier duchtig uit te hollen hé
In principe is het net hetzelfde als bij die twee personen van weleer....het moeten altijd dezelfde zijn
Dus Uw 'probleem' dat ge stelt is er niet...ge zult moeten kiezen met wie ge die zeepbel wenst te verruimen
Oud 7 mei 2020, 08:43   #24
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
allez ik zal het nog es zeggen : gij wilt blijkbaar van die onnozel compleet arbitraire spelregeltjes
Anders waart ge in uw openingspost al niet begonnen met te stellen dat het een vrij 'onmogelijke' zaak was hé...dan had ge 'boerenverstand' logica moeten gebruiken en inzien dat het niet zo bijster slim is grootouders en kleinkinderen tezamen te gaan zetten goed wetende dat dat inderdaad niet praktisch haalbaar is
Het gaat er niet om wat ik wil.

Ik toon enkel aan dat onze overheid regels oplegt die haaks staan op het gezonde verstand.
Oud 7 mei 2020, 08:48   #25
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk naar een Rutten in Nederland.

Stap voor stap terug naar het "normale leven"

Dat is communicatie waar je geen vragen moet bij stellen zoals:

Niet zoals bij ons met constructies van 4 mensen met bubbels en kamers en deuren.

Rutte zegt niets over bezoek. Misschien is dat inderdaad beter. Maar dan krijg je bij ons gegarandeerd mensen die een party met 25 man gaan houden en zeggen dat dat toch niet verboden is.

We verwijten aan de overheid een mentaliteit die we zelf delen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2020, 08:57   #26
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Gebruik gewoon uw gezond verstand en burgerzin.

Al die regels die men geeft zijn voor complete debielen. En daar zijn er blijkbaar veel van.
Ik zal mijn gezond verstand gebruiken.

In een appartement van 100m² mag je 4 personen ontvangen. Hoeveel mensen mag je ontvangen in een tuin van 2000m² met een vergelijkbaar risico? Logica: héél veel.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2020, 08:57   #27
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Rutte zegt niets over bezoek. Misschien is dat inderdaad beter. Maar dan krijg je bij ons gegarandeerd mensen die een party met 25 man gaan houden en zeggen dat dat toch niet verboden is.
Dat gaat hier ook gebeuren, ( het gebeurde eerder al).
Maar Rutten is heel duidelijk, ik geef je veel, maar pak het terug als het nodig is.

Hier geeft men onduidelijkheid, waardoor iedereen er naar eigen dunken wat van gaat maken.

Gevolg, onze overheid dekt zichzelf in. Als het mis loopt roepen ze in koor..
Jamaar, wij hebben toch gezegd dat het maar met 4 mocht en niet met 25.

En dan krijg je opschudding onder de bevolking.. in de trent van gij hebt uw niet aan de regels gehouden.

En de overheid, die was zen handjes netjes in de onschuld.

Laatst gewijzigd door De Prof : 7 mei 2020 om 08:58.
Oud 7 mei 2020, 09:09   #28
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat er niet om wat ik wil.

Ik toon enkel aan dat onze overheid regels oplegt die haaks staan op het gezonde verstand.
Neen die staan er helemaal niet haaks op
Maar dan moet ge eerst 'gezond verstand' aan boord leggen hé
..en ja die zijn arbitrair en zullen dat steeds zijn...net gelijk verkeersregels dat zijn

Da's net gelijk die 1,5 m regel hé
En maar uithollen :
- ah mag dat dan geen 1,49 m zijn ?
- Ja maar ik heb net gelezen dat ge op 6 m ook besmet kunt worden dus dan heeft die 1,5 m geen zin hé
- als ik nu een mondmasker aandoen dan hoef ik die 1,5 m niet
- etcetc

Ge kunt die zaken niet in pasklare regeltjes gieten (dan zou je een gele gids nodig hebben per regel ) , noch gaan die bevredigend genoeg zijn en dan nog verondersteld dat ge daar bovenop nog ergens 'uw gezond' verstand zou moeten gebruiken.
Ge geeft het zelf aan in de OP
Die regel geeft een praktisch probleem omdat kleinkinderen dat moeilijk gaan verstaan en kunnen opvolgen....dus doe daar wat aan ipv wat te staan zagen.
Oud 7 mei 2020, 09:17   #29
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen die staan er helemaal niet haaks op
Maar dan moet ge eerst 'gezond verstand' aan boord leggen hé
..en ja die zijn arbitrair en zullen dat steeds zijn...net gelijk verkeersregels dat zijn

Da's net gelijk die 1,5 m regel hé
En maar uithollen :
- ah mag dat dan geen 1,49 m zijn ?
- Ja maar ik heb net gelezen dat ge op 6 m ook besmet kunt worden dus dan heeft die 1,5 m geen zin hé
- als ik nu een mondmasker aandoen dan hoef ik die 1,5 m niet
- etcetc

Ge kunt die zaken niet in pasklare regeltjes gieten (dan zou je een gele gids nodig hebben per regel ) , noch gaan die bevredigend genoeg zijn en dan nog verondersteld dat ge daar bovenop nog ergens 'uw gezond' verstand zou moeten gebruiken.
Ge geeft het zelf aan in de OP
Die regel geeft een praktisch probleem omdat kleinkinderen dat moeilijk gaan verstaan en kunnen opvolgen....dus doe daar wat aan ipv wat te staan zagen.

Zoals je inderdaad nu zegt.. je kan die zaken niet in regeltjes gieten.
En Rutten in Nederland doet dan ook niet.

Hier doet men dat wel, wie gebruikt dan het gezond verstand?
Oud 7 mei 2020, 09:19   #30
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Vind je als grootouder onmogelijk om je kleinkind op bezoek te laten komen met inachtneming van de veilige afstand? Geen probleem, dan vraag je hen niet op bezoek, maar ga niet schieten op het advies van de overheid.

Of trek je je dat risico niet aan? Ook goed, niemand kijkt mee in je woonkamer of je de kleinzoon toch niet op de schoot neemt. Maar de overheid raadt het af omdat ze weet dat het een gezondheidsrisico inhoudt.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2020, 09:19   #31
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat gaat hier ook gebeuren, ( het gebeurde eerder al).
natuurlijk datte
Net zoals er altijd mensen zullen zijn die door het rood rijden.
De bedoeling is de besmetting in te perken in al te snelle verspreiding..omwille van de medische capaciteit..enkel daarvoor want tegenhouden gaat ge dat nooit kunnen
Als dus 9 op 10 al geen corona-feestjes geven dan zijt ge al een pak verder

Citaat:
Maar Rutten is heel duidelijk, ik geef je veel, maar pak het terug als het nodig is.
dat is hier ook zo...idem dito

Citaat:
Hier geeft men onduidelijkheid, waardoor iedereen er naar eigen dunken wat van gaat maken.
neen, de bashers doen dat maar al te graag
Ge moogt u daar zelf bij rekenen

Citaat:
Gevolg, onze overheid dekt zichzelf in. Als het mis loopt roepen ze in koor..
Jamaar, wij hebben toch gezegd dat het maar met 4 mocht en niet met 25.

En dan krijg je opschudding onder de bevolking.. in de trent van gij hebt uw niet aan de regels gehouden.

En de overheid, die was zen handjes netjes in de onschuld
Gij ziet dat als indekken ?
Dat zegt al genoeg hé
Bezie het nu eindelijk eens voor wat het is : een ietske loslatende maatregel die ge zo goed mogelijk dient op te volgen

Denkt ge nu echt dat ik mezelf 101% strikt gedurende de vorige periode aan de maatregelen heb gehouden ?
Neen, maar wel zoveel mogelijk en altijd geprobeerd in de geest ervan te blijven.
Zo ben ik ook bij vrienden geweest, om iets dringend te bespreken wat niet op 1 2 3 telefonisch uit de doeken kon gedaan worden,maar dat doe je dan zeer beperkt of eenmalig, met zoveel mogelijk respect voor die afstanden etc
Al het nutteloze extra heb ik vrij strikt gelaten.
Oud 7 mei 2020, 09:24   #32
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals je inderdaad nu zegt.. je kan die zaken niet in regeltjes gieten.
En Rutten in Nederland doet dan ook niet.

Hier doet men dat wel, wie gebruikt dan het gezond verstand?
Ik zal het nog eens zeggen : gij behoeft blijkbaar die regels want gij maakt er problemen van, holt ze uit, stelt de onderliggende logica in vraag, etc
Dus voor mensen zoals gij zouden we echt wel een flik erbij moeten zetten met zo'n meetstaf...en dan nog gaat ge moeilijk doen

Kijk he we hebben hier een korte periode van niet opgelegde maatregelen ( eerder aanbevelingen) gekend en ze werden niet gerespecteerd of naar eigen believen ingevuld ( zeg maar uitgehold ) met alle gevolgen vandien
Misschien is de gemiddelde Nederlander gewoon 'slimmer' of nog beter vertrouwd die het beleid
Daar is het van dag één al misgelopen bij ons...compleet wantrouwen...constant spijkers op laag water zoeken...constant achterpoortjes zoeken

Laatst gewijzigd door praha : 7 mei 2020 om 09:25.
Oud 7 mei 2020, 09:26   #33
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vind je als grootouder onmogelijk om je kleinkind op bezoek te laten komen met inachtneming van de veilige afstand? Geen probleem, dan vraag je hen niet op bezoek, maar ga niet schieten op het advies van de overheid.

Of trek je je dat risico niet aan? Ook goed, niemand kijkt mee in je woonkamer of je de kleinzoon toch niet op de schoot neemt. Maar de overheid raadt het af omdat ze weet dat het een gezondheidsrisico inhoudt.
Inderdaad
Oud 7 mei 2020, 09:34   #34
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zal het nog eens zeggen : gij behoeft blijkbaar die regels want gij maakt er problemen van, holt ze uit, stelt de onderliggende logica in vraag, etc
Dus voor mensen zoals gij zouden we echt wel een flik erbij moeten zetten met zo'n meetstaf...en dan nog gaat ge moeilijk doen

Kijk he we hebben hier een korte periode van niet opgelegde maatregelen ( eerder aanbevelingen) gekend en ze werden niet gerespecteerd of naar eigen believen ingevuld ( zeg maar uitgehold ) met alle gevolgen vandien
Misschien is de gemiddelde Nederlander gewoon 'slimmer' of nog beter vertrouwd die het beleid
Daar is het van dag één al misgelopen bij ons...compleet wantrouwen...constant spijkers op laag water zoeken...constant achterpoortjes zoeken
Welke gevolgen vandien???

En waar zijn die niet nageleefd???

Sorry, maar er zijn nergens zaken gebeurt die het verloop van de pandemie zodanig negatief beïnvloed hebben. Dat men heeft moeten ingrijpen
Oud 7 mei 2020, 09:39   #35
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:

Dat is wat men noemt tweedracht zaaien.
Iets wat een overheid niet mag doen.

Onze politici dienen om wetten te maken, niet om aanbevelingen of iets af te raden. Dat is voor diegene die adviseren zoals virologen.
Oud 7 mei 2020, 09:47   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Je bedoelt:
...dat al die regels die men geeft zijn van complete debielen. En daar zijn er blijkbaar veel van.
2
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2020, 09:51   #37
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
natuurlijk datte
Net zoals er altijd mensen zullen zijn die door het rood rijden.
De bedoeling is de besmetting in te perken in al te snelle verspreiding..omwille van de medische capaciteit..enkel daarvoor want tegenhouden gaat ge dat nooit kunnen
Als dus 9 op 10 al geen corona-feestjes geven dan zijt ge al een pak verder

dat is hier ook zo...idem dito

neen, de bashers doen dat maar al te graag
Ge moogt u daar zelf bij rekenen

Gij ziet dat als indekken ?
Dat zegt al genoeg hé
Bezie het nu eindelijk eens voor wat het is : een ietske loslatende maatregel die ge zo goed mogelijk dient op te volgen

Denkt ge nu echt dat ik mezelf 101% strikt gedurende de vorige periode aan de maatregelen heb gehouden ?
Neen, maar wel zoveel mogelijk en altijd geprobeerd in de geest ervan te blijven.
Zo ben ik ook bij vrienden geweest, om iets dringend te bespreken wat niet op 1 2 3 telefonisch uit de doeken kon gedaan worden,maar dat doe je dan zeer beperkt of eenmalig, met zoveel mogelijk respect voor die afstanden etc
Al het nutteloze extra heb ik vrij strikt gelaten.
Ge moet nu niet denken dat ik dit allemaal zo persoonlijk pak

Maar dat neemt niet weg, dat diezelfde politici aan de politie een mandaat gaven om zeer streng op te treden.

Als je dat doet, moet je de wetgeving hieromtrent zo waterdicht mogelijk maken. En dat is nu verre van.

Herinner het 'bankje zitten"

Laatst gewijzigd door De Prof : 7 mei 2020 om 09:53.
Oud 7 mei 2020, 09:51   #38
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke gevolgen vandien???

En waar zijn die niet nageleefd???

Sorry, maar er zijn nergens zaken gebeurt die het verloop van de pandemie zodanig negatief beïnvloed hebben. Dat men heeft moeten ingrijpen
ah ge stelt het nog in vraag ook...en dan vraag jij je af waarom die opgelegde regeltjes.

Ja en neen prof
Die gevolgen zijn er wel geweest want we weten van slachtoffers die zijn gevallen quasi rechtstreeks gelinkt aan de coronaparty's etc...de rest is natuurlijk moeilijker in te schatten

Wat snapt ge in feite niet aan het simpele feit dat die verspreiding diende ingeperkt te worden.
Als die maatregelen niet opgelegd waren en men had het overgelaten aan het 'gezond verstand' tijdens die aanbevelingsperiode dan was het nu schoon geweest...want zelfs nu wilt ge er een potje van maken
Oud 7 mei 2020, 09:54   #39
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Je mag 4 personen bezoek ontvangen.
Die 4 personen gaan terug naar huis, elk hun eigen huis.
Mogen die 4 personen dan ook ieder 4 personen in hun huis ontvangen enzoverder?
Zoja, welk nut heeft dat want dat is telkens X 4...net als 'n piramide-systeem.
Zonee, wie bepaalt wie dat ene gezin (of die ene persoon) is die 4 personen mag ontvangen en wie niet?
Wie zijn eigenlijk de debielen?
De debielen zijn hen, die onvolledige regels uitvaardigen.
Zijn zuigelingen ook al personen? Zo niet, vanaf welke leeftijd kan men als persoon beschouwd worden?
4 personen zonder dat gesteld wordt dat een evenwicht tussen mannen en vrouwen nagekomen dient te worden, zal onvermijdelijk leiden tot genderdiscriminatie.
En alle verplaatsingen moeten een essentieel doel hebben en liefst met het openbaar vervoer gebeuren, want vrij autoverkeer leidt tot chaostoestanden.
Enz...
Oud 7 mei 2020, 09:59   #40
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
ah ge stelt het nog in vraag ook...en dan vraag jij je af waarom die opgelegde regeltjes.

Ja en neen prof
Die gevolgen zijn er wel geweest want we weten van slachtoffers die zijn gevallen quasi rechtstreeks gelinkt aan de coronaparty's etc...de rest is natuurlijk moeilijker in te schatten

Wat snapt ge in feite niet aan het simpele feit dat die verspreiding diende ingeperkt te worden.
Als die maatregelen niet opgelegd waren en men had het overgelaten aan het 'gezond verstand' tijdens die aanbevelingsperiode dan was het nu schoon geweest...want zelfs nu wilt ge er een potje van maken
Onzin, die corona-party's hebben nooit enig bewijs geleverd dat dit de 'oorzaak' zou zijn van een stijging in de verspreiding.

Toen er met Pasen (te) veel volk bijeen kwam, riep men ook in koor dat we slecht bezig waren.

Niks van aan dus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be