![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
|
![]() Vitae forma vocatur, Quasimodus <[email protected]>, die
02 Dec 2004 23:41:43 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: >"Koen Godderis" <[email protected]> openbaarde de samenleving al >dan niet correctsgewijs in news:[email protected]: > >> En andere media overigens ook niet ... > >Natuurlijk niet dadde. >Of 't moet al lang geleden zijn. >> >> >> Alleen wil de één zich liever >> Belg noemen, de ander Vlaming, maar verder zal er geen verschil meer >> zijn eenmaal alles gedeferaliseerd is. > >Ik ben stiekem eerst Vlaming, dan pas Belg. >Ik ben Belg omdat men mij zegt dat ik dat moet zijn. > >Vlaming omdat ik dat ben. Ach, wat aandoenlijk... het nationalisme kruipt waar ie niet kan gaan. Is "trots zijn" op zijn "Vlaams-zijn" niet obsoleet(©Uncle) in de 21ste eeuw? -- Fusti |
![]() |
#22 |
|
![]() "Emmanuel Paulus" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Koen Godderis schreef op 2-12-2004 10:12: >> De enige echte correcte vraagstelling: >> >> --- Prins Filip stelt dat al wie de defederalisering van de Staat België >> verder zet met hem te maken zal krijgen. (Wetende dat het grondwettelijk >> protocol voorschrijft dat een Koning of troonopvolger zich politiek >> neutraal >> dient te gedragen) > > En kan je dan eens vermelden wel artikel van onze grondwet in strijd is > met artikel 19 van de Rechten van de Mens? > Waarschijnlijk niet want je zogenaamde grondwettelijk protocal bestaat > niet en heeft nooit bestaan. De koning is trouwens al jaar en dag iemand > die als taak heeft sommige politiekers en of partijeen op het matje te > roepn. Bij elke verkiezing gebeurt het praktisch dat de de Koning eens wat > orde moet scheppen. Maar o wee een rechtsuitspraak (uitgesproken in naam > van de koning) onderschrijven dat kan toch niet want de heren leugenaars > blijven liever misdadigers onderhouden. > Rechten van de mens, zijn die in wetten gegoeten en door de meerderhied van de bevolking goedgekeurt ? Referendums over gehouden ? Je weet wel, Democratie. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://vlaamsbelang.org/index.php?p=30&id=6 |
![]() |
#23 |
|
![]() F ustigator <[email protected]> openbaarde de samenleving al dan niet
correctsgewijs in news:[email protected]: > Vitae forma vocatur, Quasimodus <[email protected]>, die > 02 Dec 2004 23:41:43 GMT, in littera > <[email protected]> in foro be.politics (et aliis) > vere scripsit quod sequitur: > >>"Koen Godderis" <[email protected]> openbaarde de samenleving al >>dan niet correctsgewijs in news:[email protected]: >> >>> En andere media overigens ook niet ... >> >>Natuurlijk niet dadde. >>Of 't moet al lang geleden zijn. >>> >>> >>> Alleen wil de één zich liever >>> Belg noemen, de ander Vlaming, maar verder zal er geen verschil meer >>> zijn eenmaal alles gedeferaliseerd is. >> >>Ik ben stiekem eerst Vlaming, dan pas Belg. >>Ik ben Belg omdat men mij zegt dat ik dat moet zijn. >> >>Vlaming omdat ik dat ben. > > Ach, wat aandoenlijk... > > het nationalisme kruipt waar ie niet kan gaan. Je moest eens weten waar het internationalisme van sommigen al niet kruipt. Waarom antwoord je niet in het Frans ? Voel je je toch meteen stukken beter, niet ? 't Mag ook in het Engels of het Chinees hoor, als je je daar beter bij voelt. Daarom hoef ik je daarin nog niet volledig te volgen. -- VGQ |
![]() |
#24 |
|
![]() Vitae forma vocatur, Quasimodus <[email protected]>, die
05 Dec 2004 23:48:35 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: >F ustigator <[email protected]> openbaarde de samenleving al dan niet >correctsgewijs in news:[email protected]: > >> Vitae forma vocatur, Quasimodus <[email protected]>, die >> 02 Dec 2004 23:41:43 GMT, in littera >> <[email protected]> in foro be.politics (et aliis) >> vere scripsit quod sequitur: >> >>>"Koen Godderis" <[email protected]> openbaarde de samenleving al >>>dan niet correctsgewijs in news:[email protected]: >>> >>>> En andere media overigens ook niet ... >>> >>>Natuurlijk niet dadde. >>>Of 't moet al lang geleden zijn. >>>> >>>> >>>> Alleen wil de één zich liever >>>> Belg noemen, de ander Vlaming, maar verder zal er geen verschil meer >>>> zijn eenmaal alles gedeferaliseerd is. >>> >>>Ik ben stiekem eerst Vlaming, dan pas Belg. >>>Ik ben Belg omdat men mij zegt dat ik dat moet zijn. >>> >>>Vlaming omdat ik dat ben. >> >> Ach, wat aandoenlijk... >> >> het nationalisme kruipt waar ie niet kan gaan. > >Je moest eens weten waar het internationalisme van sommigen al niet kruipt. het is , in deze tijden van europese eenmaking, wel de toekomst. >Waarom antwoord je niet in het Frans ? >Voel je je toch meteen stukken beter, niet ? Hoezo? > >'t Mag ook in het Engels of het Chinees hoor, als je je daar beter bij >voelt. Ik hoef me niet beter te voelen, ik voel me nu al opperbest hoor! Ik heb geen subnationalistische frustraties, omdat op mijn ID-kaart "nationaliteit: Belg" en bovenaan "België" in 4 talen geschreven staat... >Daarom hoef ik je daarin nog niet volledig te volgen. Dat vraag ik je zelfs niet. Het staat eenieder in deze groep vrij om zich oubollig, ouderwets en voorbijgestreefd te voelen, uiten en gedragen door zich in een vlag met een zieke leeuw met vuile nagels te (ver)hullen, en zich willen gedragen zoals de mensen in 1302, hoor... -- Fusti |
![]() |
#25 |
|
![]() "Koen Godderis" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > > "Emmanuel Paulus" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > Koen Godderis schreef op 2-12-2004 10:12: > > > De enige echte correcte vraagstelling: > > > > > > --- Prins Filip stelt dat al wie de defederalisering van de Staat België > > > verder zet met hem te maken zal krijgen. (Wetende dat het grondwettelijk > > > protocol voorschrijft dat een Koning of troonopvolger zich politiek > neutraal > > > dient te gedragen) > > > > En kan je dan eens vermelden wel artikel van onze grondwet in strijd is > > met artikel 19 van de Rechten van de Mens? > > Waarschijnlijk niet want je zogenaamde grondwettelijk protocal bestaat > > niet en heeft nooit bestaan. De koning is trouwens al jaar en dag iemand > > die als taak heeft sommige politiekers en of partijeen op het matje te > > roepn. Bij elke verkiezing gebeurt het praktisch dat de de Koning eens > > wat orde moet scheppen. Maar o wee een rechtsuitspraak (uitgesproken in > > naam van de koning) onderschrijven dat kan toch niet want de heren > > leugenaars blijven liever misdadigers onderhouden. > > > > groetjes, > > Emmanuel > > Vergis ik mij als ik vermoed dat jij zo'n ambtenaar bent die werkt op 't > stèdt Eèèntwerpe? Denk dat jij meer van Visa afweet en het gebruik ervan > voor de prvié-aankoop van een krokodillen tasje dan van het Koninklijke > protocol. En dat samen met uw Antwerpse rooie sossissen en groene > oproerkraaiers die aan hun laatste ambtstermijn bezig zijn. > > Jij verwart protocol met wetgeving. > > Uiteraard heeft het Koningshuis recht op vrije meningsuiting, ook inzake > politiek. Maar het protocol zegt dat men zich niet te mengen heeft in > politieke aangelegenheden. En het protocol is een gewoontegebruik dat > stilzwijgend wet wordt. Dat is de wet op het gewoontegebruik, hoewel het > nogal vreemd zou zijn de Koning of troonopvolger voor de rechter te dagen > wegens schending van het gewoontegebruik. > > Het Koningshuis wordt elk jaar van miljoenen euro's voorzien om hun > protocolaire functie uit te oefenen. Een onderdeel van die protocolaire > functie is dat men geen politieke inmenging verwacht van het Koningshuis. > Remember Boudewijn? De arme man hebben ze een dagje in de kelders van Laken > gestopt. En eenmaal ze 'm weer de dag later Koning maakten mocht ie er uit. > Zoveel noten op hunne zang mogen die hier in België hebben! Geen dus. > > Blijf jij maar in de waan dat Filipke iedereen die Vlaamse autonomie wil > ongestraft tegen iedereens schenen mag blijven sjotten. Op een dag sjotten > we 'm naar China en moet hij niet meer terugkeren. Daar kan hij z'n lege > doos België (financieel rechtgehouden door Vlamingen) blijven verkopen. > > Koen > > > > Beste Koen, Ik vind het altijd hilarisch om uw antwoorden te lezen die u formuleert op de e-mails hier in de nieuwsgroep. Ik heb zo de indruk dat u soms denkt dat de nulmeridiaan door uw achterste loopt. Laat iedereen toch gewoon zijn mening uiten, zoals u uzelf ook dat voorrecht toekent. Ik denk dat u het niet van uzelf weet, maar soms komt u echt verwaand over. PS: recht van vrije meningsuiting hé. Toch nog een fijne avond gewenst |
![]() |
#26 |
|
![]() "GR Productions" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Koen Godderis" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... > > > > "Emmanuel Paulus" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]... > > > Koen Godderis schreef op 2-12-2004 10:12: > > > > De enige echte correcte vraagstelling: > > > > > > > > --- Prins Filip stelt dat al wie de defederalisering van de Staat > België > > > > verder zet met hem te maken zal krijgen. (Wetende dat het > grondwettelijk > > > > protocol voorschrijft dat een Koning of troonopvolger zich politiek > > neutraal > > > > dient te gedragen) > > > > > > En kan je dan eens vermelden wel artikel van onze grondwet in strijd is > > > met artikel 19 van de Rechten van de Mens? > > > Waarschijnlijk niet want je zogenaamde grondwettelijk protocal bestaat > > > niet en heeft nooit bestaan. De koning is trouwens al jaar en dag iemand > > > die als taak heeft sommige politiekers en of partijeen op het matje te > > > roepn. Bij elke verkiezing gebeurt het praktisch dat de de Koning eens > > > wat orde moet scheppen. Maar o wee een rechtsuitspraak (uitgesproken in > > > naam van de koning) onderschrijven dat kan toch niet want de heren > > > leugenaars blijven liever misdadigers onderhouden. > > > > > > groetjes, > > > Emmanuel > > > > Vergis ik mij als ik vermoed dat jij zo'n ambtenaar bent die werkt op 't > > stèdt Eèèntwerpe? Denk dat jij meer van Visa afweet en het gebruik ervan > > voor de prvié-aankoop van een krokodillen tasje dan van het Koninklijke > > protocol. En dat samen met uw Antwerpse rooie sossissen en groene > > oproerkraaiers die aan hun laatste ambtstermijn bezig zijn. > > > > Jij verwart protocol met wetgeving. > > > > Uiteraard heeft het Koningshuis recht op vrije meningsuiting, ook inzake > > politiek. Maar het protocol zegt dat men zich niet te mengen heeft in > > politieke aangelegenheden. En het protocol is een gewoontegebruik dat > > stilzwijgend wet wordt. Dat is de wet op het gewoontegebruik, hoewel het > > nogal vreemd zou zijn de Koning of troonopvolger voor de rechter te dagen > > wegens schending van het gewoontegebruik. > > > > Het Koningshuis wordt elk jaar van miljoenen euro's voorzien om hun > > protocolaire functie uit te oefenen. Een onderdeel van die protocolaire > > functie is dat men geen politieke inmenging verwacht van het Koningshuis. > > Remember Boudewijn? De arme man hebben ze een dagje in de kelders van > Laken > > gestopt. En eenmaal ze 'm weer de dag later Koning maakten mocht ie er > uit. > > Zoveel noten op hunne zang mogen die hier in België hebben! Geen dus. > > > > Blijf jij maar in de waan dat Filipke iedereen die Vlaamse autonomie wil > > ongestraft tegen iedereens schenen mag blijven sjotten. Op een dag sjotten > > we 'm naar China en moet hij niet meer terugkeren. Daar kan hij z'n lege > > doos België (financieel rechtgehouden door Vlamingen) blijven verkopen. > > > > Koen > > > > > > > > > Beste Koen, > > Ik vind het altijd hilarisch om uw antwoorden te lezen die u formuleert op > de e-mails hier in de nieuwsgroep. > > Ik heb zo de indruk dat u soms denkt dat de nulmeridiaan door uw achterste > loopt. Laat iedereen toch gewoon zijn mening uiten, zoals u uzelf ook dat > voorrecht toekent. > > Ik denk dat u het niet van uzelf weet, maar soms komt u echt verwaand over. > > PS: recht van vrije meningsuiting hé. > > Toch nog een fijne avond gewenst > Beste, ik denk er net hetzelfde over, maar dan wel in die zin dat andere mensen heel frequent hilarische teksten typen. Trouwens het gaat in een nieuwsgroep over 'berichten' en niet over 'e-mails'. Doch dit terzijde. Mvg, Koen |
![]() |
#27 |
|
![]() "Koen Godderis" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > > "GR Productions" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > > > "Koen Godderis" <[email protected]> wrote in message > > news:[email protected]... > > > > > > "Emmanuel Paulus" <[email protected]> schreef in bericht > > > news:[email protected]... > > Beste Koen, > > > > Ik vind het altijd hilarisch om uw antwoorden te lezen die u formuleert op > > de e-mails hier in de nieuwsgroep. > > > > Ik heb zo de indruk dat u soms denkt dat de nulmeridiaan door uw achterste > > loopt. Laat iedereen toch gewoon zijn mening uiten, zoals u uzelf ook dat > > voorrecht toekent. > > > > Ik denk dat u het niet van uzelf weet, maar soms komt u echt verwaand > over. > > > > PS: recht van vrije meningsuiting hé. > > > > Toch nog een fijne avond gewenst > > > > Beste, > > ik denk er net hetzelfde over, maar dan wel in die zin dat andere mensen > heel frequent hilarische teksten typen. > > Trouwens het gaat in een nieuwsgroep over 'berichten' en niet over > 'e-mails'. Doch dit terzijde. > > Mvg, > Koen > > U gaat me nooit horen zeggen dat er inderdaad figuren tussen zitten die inderdaad de hilariteit in hoogst eigen persoon zijn. En of het dan e-mails of berichten zijn, dat blijft uiteindelijk hetzelfde. Ik moet eerlijk toegeven, hoewel ik vind zoals ik schreef dat u soms verwaand over komt, dat ik enorm respect heb voor het feit dat u kritiek kan verdragen. Dat siert u. Mvg. Kel |