Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2004, 13:48   #21
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Let erop hoe Filip Dewinter Laurent niet in de ogen durft kijken. Ze hebben echt massa's foto's moeten trekken tot hij een fractie van een seconde durfde kijken.
Oud 2 december 2004, 13:51   #22
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
Dus het Hof (de koning/prins of een andere zaadcel) heeft politieke macht? Republikeinen zijn dus niet paranoïde?
En dan? De Koning heeft bij zijn geboorte als het ware de Win for Life gewonnen.

Alleen heeft hij veel meer verantwoordelijkheid en loodzware taken dan de doorsnee Lotto-winnaar.
Oud 2 december 2004, 13:52   #23
DrHumorisCausa
Banneling

DrHumorisCausa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann

Let erop hoe Filip Dewinter Laurent niet in de ogen durft kijken. Ze hebben echt massa's foto's moeten trekken tot hij een fractie van een seconde durfde kijken.
Inderdaad, zeg, bangelijk gewoon. Laurent de Geweldenaar, waarvoor FDW de ogen moet neerslaan. Prachtige foto, hoor. Dit bewijst duidelijk de superioriteit van Laurent op FDW...
DrHumorisCausa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 13:55   #24
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DrHumorisCausa
Inderdaad, zeg, bangelijk gewoon. Laurent de Geweldenaar, waarvoor FDW de ogen moet neerslaan. Prachtige foto, hoor. Dit bewijst duidelijk de superioriteit van Laurent op FDW...
Moest hij zich superieur voelen, dan zou hij recht naar voor kijken en doorlopen.
Oud 2 december 2004, 16:39   #25
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jesus wat is die laurent dik, zeg!
Oud 2 december 2004, 16:48   #26
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

zeg yann, ivm met uw onderschrift... hoe fanatiek en reactioair kun je zijn...

Niets is waard om voor te sterven, wel om voor te leven! Ik begin ferm compassie met u te krijgen
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 16:50   #27
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Jesus wat is die laurent dik, zeg!
Nee, gewoon te klein costuum, zoals altijd.
Oud 2 december 2004, 16:51   #28
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo
zeg yann, ivm met uw onderschrift... hoe fanatiek en reactioair kun je zijn...

Niets is waard om voor te sterven, wel om voor te leven! Ik begin ferm compassie met u te krijgen
Ik zal zelf wel uitmaken voor wie ik het sterven waard vindt. Ik wil in ieder geval niet sterven in een onafhankelijk Vlaanderen, want ik leef voor België.
Oud 2 december 2004, 16:55   #29
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Citaat:
Zijn functie wordt in de wet geregeld, al voor hij geboren was. Als u daar niet mee eens bent, kan u altijd verhuizen.
Ik mag er tegen protesteren,en als er genoeg anti-royalisten in het parlement zitten dan mag het koningshuis democratisch opstappen.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 16:58   #30
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal zelf wel uitmaken voor wie ik het sterven waard vindt. Ik wil in ieder geval niet sterven in een onafhankelijk Vlaanderen, want ik leef voor België.
Ik zal ook zelf uitmaken voor wie ik bereid ben om te sterven. Vandaar dat ik in een andere topic heb geschreven dat indien hypothetisch de Duitsers Vlaanderen zouden aanvallen, ik ons land zou verdedigen.
Indien ze Wallonië zouden aanvallen, dan zou ik verwachten dat de Walen dat doen, tenzelfde titel als ik zou verwachten dat de Nederlanders Nederland zouden verdedigen, en de Fransen Frankrijk.
Maar zelf zou ik nooit bereid zijn om te sterven voor Nederland, Frankrijk of Wallonië!
Dat jij niet voor Vlaanderen zou willen sterven, dat begrijp ik evenzeer van een Belgicist. Vandaar dat wij ons van België moeten afscheiden.

Laatst gewijzigd door Antoon : 2 december 2004 om 17:00.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 16:58   #31
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard
Ik mag er tegen protesteren,en als er genoeg anti-royalisten in het parlement zitten dan mag het koningshuis democratisch opstappen.
Inderdaad. Maar dat is niet het geval, dus u zou beter verhuizen.
Oud 2 december 2004, 17:00   #32
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal ook zelf uitmaken voor wie ik bereid ben om te sterven. Vandaar dat ik in een andere topic heb geschreven dat indien hypothetisch de Duitsers Vlaanderen zouden aanvallen, ik ons land zou verdedigen.
Indien ze Wallonië zouden aanvallen, dan zou ik verwachten dat de Walen dat doen, tenzelfde titel als ik zou verwachten dat de Nederlanders Nederland zouden verdedigen, en de Fransen Frankrijk.
Maar zelf zou ik nooit bereid zijn om te sterven voor Nederland, Frankrijk of Wallonië!
Onnozelaar. Onder die Amerikaanse vlag die je zo fier in je avatar meedraagt zijn er in de jaren '40 veel jongens gestorven voor ons land!!!!
Oud 2 december 2004, 17:02   #33
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onnozelaar. Onder die Amerikaanse vlag die je zo fier in je avatar meedraagt zijn er in de jaren '40 veel jongens gestorven voor ons land!!!!
Daar ben ik ze als Vlaming zeer dankbaar voor, net als alle Europeanen dat zouden moeten zijn.

Maar wat dat te maken heeft over het feit dat ik enkel bereid ben om voor Vlaanderen te sterven, en jij niet bereid bent om voor Vlaanderen te sterven, is mij een raadsel.
Oud 2 december 2004, 17:05   #34
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ben ik ze als Vlaming zeer dankbaar voor, net als alle Europeanen dat zouden moeten zijn.

Maar wat dat te maken heeft over het feit dat ik enkel bereid ben om voor Vlaanderen te sterven, en jij niet bereid bent om voor Vlaanderen te sterven, is mij een raadsel.
Ik ben wel bereid om voor Vlaanderen te sterven, maar niet als het onafhankelijk bestuurd wordt door een bende neo-nazi's. Dan verhuis ik liever naar betere oorden.
Oud 2 december 2004, 17:07   #35
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dzjiezes... afin, gij uw goesting...
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 17:08   #36
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo
Dzjiezes... afin, gij uw goesting...
Gij ook!
Oud 2 december 2004, 17:13   #37
tsjernobyl
Vreemdeling

tsjernobyl's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De flaminganten hebben jarenlang onze monarchie en ons land bespot, in die mate dat het niet meer menselijk te noemen is. Debatvoering is positief, maar het kleineren en bespotten van mogelijke tegenstanders is kinderachtig. Hoewel Prins Filip gewoon zijn mening kenbaar maakte (die toch overigens niet erg verwonderlijk is), die nog niet eens door de Wet beperkt wordt, staan de flaminganten klaar om hem het mes in de rug te steken.

Waar zij echter al graag en jarenlang misbruik van maken is de neutraliteit van de Koning, en het strakke protocol. Een Kroonprins of Koning kan tenslotte niet altijd rechtuit voor zijn mening opkomen. De anti-monarchie acties zijn in feite laffe daden van al even laffe individuën. Hieronder een paar voorbeelden ter illustratie.

En dan verschieten ze dat daar een onschuldige reactie op komt? Als we hen mogen geloven zijn deze uitspraken alleen maar positief voor het Vlaams Belang. Ze zullen stemmen winnen. Mijn vraag: waarom reageren ze dan zo bitsig?
Daarom ben je ook koning. Je wordt er ook naar betaald!!

Als de koning zijn neutraliteit niet waarborgt zitten we met een klein probleem.
Ten eerste het dit land een taalgrens. Een Grens tussen Vlaanderen en Walonie.

Wat doet de prins nu, hij valt 2 Vlaamse partijen aan omdat die niet voor de Vlaamse en Waalse onafhankelijkheid strijden. Dat het land verdeeld is zie je ook duidelijk aan de uitspraken van de twee landsdelen. Vlaanderen raad de prins aan om zich in de toekomst niet met die dingen te bemoeien en de Walen vinden dat een prins dat moet kunnen zeggen en ook een politieke mening mag hebben.

In Belgie heeft de koning een louter ceremoniële functie.
Daar kan je als land wel wat voordelen uithalen. Bijvoorbeeld om Belgie te promoten in het buitenland. Als lid van de koninklijke familie praat je sneller met top mensen en die maken ook sneller en meer tijd voor je (land)

Dat de walen de prins gelijk geven is vrij simpel…de waalse vijand wordt aangevallen.

Het vlaamsbelang zit in de opositie, en heeft de traditie om bitsig te zijn. En het gaat hier niet enkel over het Vlaamsbelang maar over over het ne N-VA, en die zijn er ook niet over te spreken.

En dan verschieten ze dat daar een onschuldige reactie op komt? Als we hen mogen geloven zijn deze uitspraken alleen maar positief voor het Vlaams Belang. Ze zullen stemmen winnen. Mijn vraag: waarom reageren ze dan zo bitsig?[/quote] Daarom ben je ook koning. Je wordt er ook naar betaald!!

Als de koning zijn neutraliteit niet waarborgt
tsjernobyl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 17:14   #38
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Yann, wat zijt ge toch nen ezel. Ivm met Flupke ook nog ne foto van een ezel op het forum gooien. Stommerik. Wat een prachtige voorzet geef je hiermee weer, zo simpel om te scoren voor niet-bubjes (en dat zijn er véééél hoor !!!!)
Ge moet toch stilaan weten dat voor een héééél groot deel van Vlaanderen dat circus van Laken gestolen kan worden.
Met zijn woorden heeft Flupke Vlaanderen en Wallonië nog een stuk verder uit elkaar gedreven. (zie reacties)
Wij zijn Flupke hiervoor dankbaar. Lang geleden dat hij zich nog zo verdienstelijk heeft gemaakt.

Nog veel Bub-plezier met Flupke. Want weet dat je 'Koninkrijk' aan't afbrokkelen is.
Straks wordt in jouw en Flup zijn koninkrijk nog alleen Frans gesproken

That'll be the day !!!!!!!!!
Oud 2 december 2004, 17:20   #39
tsjernobyl
Vreemdeling

tsjernobyl's schermafbeelding

Standaard

"Onnozelaar. Onder die Amerikaanse vlag die je zo fier in je avatar meedraagt zijn er in de jaren '40 veel jongens gestorven voor ons land!!!!"

En toch ben ik geen pro amerikaan!! Hoe dat dat komen?
America heeft gestreden met de amerikaanse vlag, maar aangevallen met buitenlanders. Met geld en beloven kan je veel doen.
Net zoals de Duitsers trouwens. D-day was meer een wereld veldslag omdat daar heel veel nationaliteiten rondliepen, en opvallen weinig duitsers en amerikanen zijn gestorven.

Triomferen in de straten kon de amerikanen dan weer wel goed.
tsjernobyl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 17:20   #40
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tsjernobyl

Als de koning zijn neutraliteit niet waarborgt zitten we met een klein probleem.
Ten eerste het dit land een taalgrens. Een Grens tussen Vlaanderen en Walonie.
Het is Prins Filip die die uitspraken gedaan heeft, niet de Koning. Ten tweede respecteert Filip de federale staatsstructuur. Hij heeft dat letterlijk verwoord. Maar daar wordt over gezwegen vanuit flamingantische hoek...

Citaat:
Wat doet de prins nu, hij valt 2 Vlaamse partijen aan omdat die niet voor de Vlaamse en Waalse onafhankelijkheid strijden. Dat het land verdeeld is zie je ook duidelijk aan de uitspraken van de twee landsdelen. Vlaanderen raad de prins aan om zich in de toekomst niet met die dingen te bemoeien en de Walen vinden dat een prins dat moet kunnen zeggen en ook een politieke mening mag hebben.
Nee, daar ging het eigenlijk niet om. Het ging om de profilering in het buitenland, naar aanleiding van een handelsmissie in China. Prins Filip vindt, hetgeen zijn goed recht is, dat we ons meer Belgisch moeten profileren buiten ons eigen landje. Dat zal de economie ten goede komen. En het is een feit, onze interne keuken moet intern blijven. Het is al erg genoeg zo.

Citaat:
In Belgie heeft de koning een louter ceremoniële functie.
Daar kan je als land wel wat voordelen uithalen. Bijvoorbeeld om Belgie te promoten in het buitenland. Als lid van de koninklijke familie praat je sneller met top mensen en die maken ook sneller en meer tijd voor je (land)
Akkoord.

Citaat:
Dat de walen de prins gelijk geven is vrij simpel…de waalse vijand wordt aangevallen.
Hij heeft geen partij getrokken voor de Walen, voor niemand eigenlijk. Hij is niet anti-Vlaams, hij is gewoon pro-Belgisch.

Citaat:
Het vlaamsbelang zit in de opositie, en heeft de traditie om bitsig te zijn. En het gaat hier niet enkel over het Vlaamsbelang maar over over het ne N-VA, en die zijn er ook niet over te spreken.
Prins Filip heeft een mening als een ander. Daar kan je niet buiten.

Citaat:

Als de koning zijn neutraliteit niet waarborgt
Dus u vindt dat de dotaties als een soort zwijggeld moeten opgevat worden. Er zijn veel regimes die het betalen om te zwijgen als middel aangewend hebben. Dergelijke praktijken zijn een welvarend land als België onwaardig.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be